Aihe: Paiste dimension? 1 | |
---|---|
![]() 19.07.2004 09:10:40 (muokattu 19.07.2004 09:55:40) | |
Elikkäs olen tässä huomenna menos käymään turussa Soitinlaineella niin mitä eroa on dimension short crashis ja thin crashis. Onko toi short niinkun lyhyempi sointinen. Thin on taas ohuempi ja soi korkeammalta. Entäs toi kestävyys justiin thinis ja shortis kumpi niistä on kestävämpi. Näytti siltä että dimensionilta ei saanut paksumpaa tuon kokoista. 14" crashia olis tarkotus kattella, jonka pitäis olla melko kirkas ja lämmin ja sopia kumminkin vähä joka meininkiin. Vähemmälle on tuo halonhakkuu jäänyt niin pelti voisi olla periaattessa tollanen ohutkin, jos ne on kestäviä. Eikös pienempi koko ole kirkkaampi ääneltään kuin joku 18". Tällä hetkellä joku kirkas crashi pitäis saada. Onko tuo dimension ylipäätään kirkas vai mitä muuta sarjaa voisitte suositella. Onkos nuo 2002 minkälaisia, mulla vaan on sellanen käsitys, että ne on matala äänisiä ja ei välttämättä sopisi minun tarkoitukseen. Tietenkin yks vaihtoehto vois olla traditional, mutta ei mitään käsitystä minkälaisia ne sitten on. Niin tuli vielä mieleen, että voishan sitä tietenkin riden vaihtaa. Siinä sais olla kuvussa korkea pingi, mutta muuten sen pitäisi olla herkästisyttyä melko pitkä sointinen, mutta ei liian lyhyt. Muutenkin se vois olla aika korkea ääninen ja silti pehmeä ja lämmin. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
![]() 19.07.2004 10:30:22 | |
Elikkäs olen tässä huomenna menos käymään turussa Soitinlaineella niin mitä eroa on dimension short crashis ja thin crashis. Onko toi short niinkun lyhyempi sointinen. Thin on taas ohuempi ja soi korkeammalta. Entäs toi kestävyys justiin thinis ja shortis kumpi niistä on kestävämpi.. Tuskin on käytännön merkitystä tällä. Saa sitä rikki vaikka metrin ratakiskoa, jos oikein yrittää. Järjellä soitettuna kestävät varmaan molemmat pellit hyvin. Short on tosiaan vähän kuin "jättisplashi" mutta ei thin crashikaan kauaa soi. Eikös pienempi koko ole kirkkaampi ääneltään kuin joku 18". Tällä hetkellä joku kirkas crashi pitäis saada. Onko tuo dimension ylipäätään kirkas vai mitä muuta sarjaa voisitte suositella. Onkos nuo 2002 minkälaisia, mulla vaan on sellanen käsitys, että ne on matala äänisiä ja ei välttämättä sopisi minun tarkoitukseen. Tietenkin yks vaihtoehto vois olla traditional, mutta ei mitään käsitystä minkälaisia ne sitten on... Periaatteessa pienempi on korkeampi, jos ei välttämättä kirkkaampi. Joku 15" dark crash voi olla hyvin tummempi kuin 17" fast bright crash. (Jollaista ei muuten ole mutta tämä oli esimerkki). Dimensions on mainio peltisarja. 2002 on sitten melko matalaääninen ja varsinkin pienemmissä koissa minusta vähän turhankin järeä -- pienen pellin heleys puuttuu. Isot 2002:t ja ridet on sitten hyviä pop-rock-peltejä. Traditionals on aika ohut ja ääneltään tumma. Mutta voithan sitä kokeilla, Laineella on yleensä ollut ihan paikan päälläkin hyvä valikoima testata, niin pääset jyvälle eri sarjojen soinnista. Niin tuli vielä mieleen, että voishan sitä tietenkin riden vaihtaa. Siinä sais olla kuvussa korkea pingi, mutta muuten sen pitäisi olla herkästisyttyä melko pitkä sointinen, mutta ei liian lyhyt. Muutenkin se vois olla aika korkea ääninen ja silti pehmeä ja lämmin. Huh huh, tuli paljon vaatimuksia. Suosittelen, että varaat reilusti aikaa ja koekilkutat useita peltejä. Muista tsekata myös käytettyjen hylly, joka oli ainakin viimeksi heti siitä ovesta rumpuhuoneeseen tultaessa oikealla. K100 #7 | |
![]() 19.07.2004 10:32:09 | |
Mulla on opettajalla dimensionit, ja kilvan niitä aina kiroamme. Ovat "kolinaa". Dimensionin ride toisaalta on aikalailla nuiden vaatimustesi mukainen, mutta en kyllä suosittele dimensionia. Käy ihan oikeasti testaamassa Meinlin Byzanceja jossain. Eivätkä ole kalliita. Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin. | |
![]() 19.07.2004 18:45:24 | |
En aio kyllä mitään meinlia ruveta ostamaan. Kyllä kait ainakin noita ridejä vois koitta dimensionia kattoa ja crash vois olla tolla 14" kyllä sen nyt luulis kestävän. Pitää kylä muistaa kattoo noi käytetyt. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
![]() 20.07.2004 12:04:13 | |
En aio kyllä mitään meinlia ruveta ostamaan. Ai miks et?? Itse olin/olen Paisteen mies henkeen ja vereen kanssa, ja ajattelin myös noin, ennen kun puolivahingossa kokeilin Byzanceja.. Noh sitten ostin pienen setin (2x18" crsash ja 20"ride) enkä ole ostostani katunut, hyvät pellit rokkiin.. Ja hinta ei ole paha.. Vastaavat aika paljon Zildjianin Avedis ja Paisteen Traditional sarjaa, mutta maksaa samanverran ku Paisteen Alpha.. Käy ihmeessä kokeilemassa, et siinä ainakaan mitään menetä.. Varsinkin jos meinaat Traditionaalia ostaa..;) "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 20.07.2004 21:02:12 | |
Noni tulin just kotiin ja mukana tuli dimension 14" thin crash ei viittiny ruveta muuta ostamaan. Oli kyllä aivan mahtava ostos toi kräshi ja tuli siinä samalla ostettua Paisteen symbaali laukku. Rideä ei vielä malttanu ostaa kun olis sen verran kertyny hintaa, mutta pitää kattoo joskus jos innostuis ostamaan sen uuden riden mutta pitäis kyllä saada vielä uudet haikatkin. Tuppaa noi 302 olla aikas kauhiat. Seuraavaksi pitäis kait ostaa toi dimension 9" splash oli sen verran mahtava sekin, mutta nyt ei kyllä hetkeen aikaan kärsi mitään taas ostella. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
![]() 20.07.2004 21:25:11 (muokattu 20.07.2004 21:26:18) | |
Rideä ei vielä malttanu ostaa kun olis sen verran kertyny hintaa, mutta pitää kattoo joskus jos innostuis ostamaan sen uuden riden mutta pitäis kyllä saada vielä uudet haikatkin. Juu tuota Dimensions Medium Ridea voi suositella mihin vain tyyliin...paitsi kaikkein keveimpään ja kaikkein raskaimpaan, kuten joku jo totesikin... Dimensions haikasta mun täytyy vielä vääntää kättä itseni kanssa...luultavasti häviän, mutta tarkoituksena olis hankkia joko Medium Heavy Crunch Hatsit tahi Thin Heavy Hatsit... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 21.07.2004 14:28:38 | |
Juu tuota Dimensions Medium Ridea voi suositella... Kyllä, hyvä ja monipuolinen symbaali hintaansa nähden. Dimensions haikasta mun täytyy vielä vääntää kättä itseni kanssa...luultavasti häviän, mutta tarkoituksena olis hankkia joko Medium Heavy Crunch Hatsit tahi Thin Heavy Hatsit... Minulla on ollu 14" Thin Heavy Hihat pari vuotta, hyvältä soundaa. Voin kyllä suositella varauksetta. Aivan äärimusiikkiin eivät nämäkään tosin taivu... Dimensionit soundaavat mielestäni hyvälle, mutta muihin kuin Paisteen pelteihin niitä voi olla hankalampi yhdistää, liekö syynä eri seos metallissa vai mikä. Eli kannattaa ottaa vanhat pellit mukaan kun lähtee täydennystä ostamaan... Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky | |
![]() 21.07.2004 15:21:12 | |
Tuli täs mieleen, että mitenkäs mää noita peltejä pidän puhtaana. 302 ei oo niin ollu väliä vaikka onkin ollu likasena, mutta nyt kun on dimension niin rupiaa jo vähän pitämään parempaa huolta. Siis tohon dimensioniin kertyy jotain mustaa kapuloista (puukapulat). Saako noi pellit puhtaaksi vedellä ja fairyllä, kun en viitsisi mitään erillisiä pesuaineita tilaamaan. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
![]() 21.07.2004 16:47:24 | |
Saako noi pellit puhtaaksi vedellä ja fairyllä, kun en viitsisi mitään erillisiä pesuaineita tilaamaan. Ääh...saundihan vaan paranee, kun tulee pinttymää pintaan... Itte ainaskin noihin Alphoihin olen käytänyt ihan pronssille tarkoitettua ainetta...sekä sitä liikkeissä myytävää symbaalien puhdistus ainetta... Tosin vain kerran olen tuon operaation tehnyt... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)