Aihe: Gretsch-rummut
1
Risto2510
12.07.2004 16:19:20
onko jollain kokemuksia kyseisestä rumpu-merkistä?

Ovat ilmeisesti perinteinen jenkkiläinen merkki ja ludwigin kilpailija eli ihan huonoista rummuista ei ole kyse.

Onkohan suomessa gretsch-myyjiä?
käyttettyjä tuskin kannattaa edes etsiä.
totomiettinen
12.07.2004 16:25:26
Minäkin oon kauan miettiny uusien gretschien hankkimista.

Varmasti olisivat hyviä rumpuja. Hinnoista vaan en tiedä mitään.
hollmi-5
12.07.2004 17:35:37
Kyllä niitä myös Suomessa myydään. Hinnat alkavat jostakin 800€/normisetti. Kalliimmat ovatkin sitten todella arvokkaita, ne Jenkeissä tehdyt. Monista muista huippumerkeistä poiketen rungot valmistetaan toisen toimesta.

Varsinkin vanhemmat pyöreällä badgella varustetut rummut ovat haluttuja ja keräilijöiden sekä soittajien suosiossa.

http://www.gretsch.com
Mika Hollström
LumPus
12.07.2004 18:33:48
Gretschiä tuo maahan Musiikki Silfverbeg. Jälleenmyyjiä sitten esim. Espoon Musiikki...
Todella laadukkaita rumpuja, aion hankkia tulevalle blues klubille varmaankin Catalina Stage setin talon setiksi..
Nykyään kun on Kaman Musicin alla, niin tulee Gibraltarin laadukkaiden telineiden kanssa. Suosittelen katsastamaan!
Sponsored by Espoon Musiikki
LumPus
13.07.2004 10:52:37
Tänään varmistui että tulevalle blues klubille saan talon setiksi Catalina Birchin.. Sitä vaan sitten kuuntelemaan ja katselemaan =)
Bacchus
13.07.2004 12:42:34
Tänään varmistui että tulevalle blues klubille saan talon setiksi Catalina Birchin.. Sitä vaan sitten kuuntelemaan ja katselemaan =)

Off-topic:
Vois tulla pällistelemään...=) Missä päin keikka on?
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
opa2
13.07.2004 13:50:06
Kiinnostas vähän tietää paljon toi Catalina Birch setti kustantaa, siis íhan perus 20" bd, 10",12" ja 14" tt sekä snare. Voitko Lumpus laittaa jotain viitettä vaikka maililla olli.savolainenÄTmbnet.fi
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
LumPus
13.07.2004 14:10:58
Off-topic:
Vois tulla pällistelemään...=) Missä päin keikka on?

www.dunckersblues.net

Sinne oon menossa housebändin rumpaliksi. Eli kaikki vaan kuukauden päästä tuomitsemaan...

Catalina birch ei ole edes pahan hintainen koivusetti, Ovh ilman telineitä perussetille on 1390€.. Eli ei mikään saavuttamaton unelma. Vielä lakattu niin näyttää hyvältä
http://www.gretschdrums.com/?fa=ser … ;sub=kits&sid=387&mid=1258# ja sieltä dark walnut gloss tulee olemaan näillänäkymin setti..
Outkast
13.07.2004 17:17:44
Ovathan nuo Gretschit rummut paikallaan, velipojalla on 70- luvun setti ja ai,ai on makia. Ja soittavathan mm. Vinnie Colaiuta ja Rob Bourdon ja monet muut kovat nimet Gretscheillä...

p.S Niin sitä piti sanoa vaan, että kyllä niitä on muitakin rumpumerkkejä jotka muilla valmistuttavat rumpunsa. Lähinnä siis starter settejä.
pearl
13.07.2004 18:12:23
Gretschin hinnat lähtee tuosta hieman alle 700, jolla irtoaa Black Hawk-setti. Mukana gibraltarin haikka- ja virveliständi ja kaksi telinettä.
Seuraava on sitten se Catalina Club, joka on siinä hieman päälle 1000 ja Birch on tosiaan sen 1390. Renown Maple on n.2000. Kalleimpien hinnoista ei tietoja, kun ei lompakko anna myöten :P.
Itse olen katsellut vähän noita kaikkia ja päteviltä vaikuttavat. Jo black Hawkissa on hienoja ominaisuuksia, kuten 45 asteen viisteet ja mahonkipönttöjen ansiosta saundi on mukavan tukeva. Hinta/laatu-suhde varmasti huippuja tuossa hintaluokassa. Vakiokalvotkin ovat ainakin Catalinoissa jo todella hyvät, eikä niitä tarvitse heti olla uusimassa...
Jari-Markus Sinkkoinen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
vabzir
15.07.2004 20:13:51 (muokattu 15.07.2004 20:16:28)
Minulla on itselläni tuommoiset Gretsch Black Hawk rummut ja olen ollut niihin kyllä tyytyväinen ja maksoin noista itse kun ostin ni 800e ja vähän päälle. Ja mitä noita hintoja silloin kyselin niin Gretsch USA Customin yksi tomikin maksaa jo 800e ja risat
Mikael
19.07.2004 10:52:05

onko jollain kokemuksia kyseisestä rumpu-merkistä?
Mulla on kutakuinkin tällaiset:
http://www.gretschdrums.com/pics/catalogs/artists/page04.jpg
...paras setti mitä olen ikinä edes kokeillut.

käyttettyjä tuskin kannattaa edes etsiä.
Nojaa... kyllä noita aina silloin tällöin näkee käytettyinäkin jos vaan jaksaa päivystää.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
LumPus
19.07.2004 12:04:31

Tyylikkään näköinen, ei voi muuta sanoa.
Tänään pitäis tulla sen mun Gretshin setin, tai no "mun" mutta omaan käyttöön pääasiassa. Vois lähteä töihin päivystämään. Paan kuvia kun saan otettua sitten jossain vaiheessa!
Risto2510
19.07.2004 15:48:24

On kyllä todella hienon näköinen setti. Vastaavanlainen setti kiinnostaisi myös itseänikin... ehkä joskus tulevaisuudessa
LumPus
19.07.2004 18:19:16
Jesh! Nyt on catalina birch setti autossa, illalla saatte raportin miltä kuulostaa. nyt pitää lähteä pystyttämään settiä...sormet syyhyää!
LumPus
19.07.2004 23:41:52
Nonni,setti tuli soitettua. Voihan perhana...
En ole koskaan soittanut noin komeasti soivalla setillä, varsinkin tomit pysäyttivät täysin..Todella helpot virittää, tehdaskalvoillakin soi loistavasti, täyteläinen ääni ja hyvä "atakki".. Virveliä kun vähän viritteli niin rupesi sekin soimaan todella hyvin, kalvot vaan vaihdan varmaankin evanssiin huomenna, vähän liikaa jäi jälkisointia.no, pitänee opetella virittämään.
Basarista en vielä saanut tarpeeksi hyvää saundia, mutta huomenna koitetaan uudestaan evanssin kalvolla ja teen myös reijän takakalvoon.
Ulkonäöstä vielä, enpä kuvasta uskonut noin kauniista setistä olevan kyse. Patchitkin on tyylikkäät, sopivan hillityt.
Kaikenkaikkiaan todella hyvä setti mielestäni, ja kannattaa nyt toki tulla katsastamaan setti klubille =)
Pitääkin koesoitta näköjään myös Taman Starclassic Performer, näin Tamaistina, sen verran hyvän säväyksen koivu teki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)