McNulty 08.07.2004 14:09:20 | |
---|
Eli otsikonmukaisesti.. kaikki afrikkalaiset perkussio-rytmit ja niiden tahdit kiinnostavat. Mikäli tiedät hyviä lähdeteoksia ko. aiheeseen liittyen tai hallitset itse africa-osaston (ei koske Toton Africa-biisiä=)) niin ottaisin ystävällisesti tietoa vastaan. Tänks! T-Bone |
Alpha 08.07.2004 14:19:55 | |
---|
Eli otsikonmukaisesti.. kaikki afrikkalaiset perkussio-rytmit ja niiden tahdit kiinnostavat. Mikäli tiedät hyviä lähdeteoksia ko. aiheeseen liittyen tai hallitset itse africa-osaston (ei koske Toton Africa-biisiä=)) niin ottaisin ystävällisesti tietoa vastaan. Tänks! Ota suurin tomi mitä löytyy ja hae mamman soppakauhat keittiön kaapista...saattavat tosin olle vielä astianpesukoneessa. Sit vaan jystät niin maan pirkuleesti ja päästelet hassuja äänejä... Mut jos tänne Ouluun tulee tuon seurauksena samanlainen vesisade ja myräkkä, kuin oli pari päivää sit, ni mää kiroon sut... :o) |
totomiettinen 08.07.2004 15:32:53 (muokattu 08.07.2004 15:33:26) | |
---|
Eli otsikonmukaisesti.. kaikki afrikkalaiset perkussio-rytmit ja niiden tahdit kiinnostavat. Mikäli tiedät hyviä lähdeteoksia ko. aiheeseen liittyen tai hallitset itse africa-osaston (ei koske Toton Africa-biisiä=)) Kyllä, hallitsen. ...Ja tämä muuten koskee TOTOn africabiisiä... ;) |
McNulty 08.07.2004 15:34:31 | |
---|
Ota suurin tomi mitä löytyy ja hae mamman soppakauhat keittiön kaapista...saattavat tosin olle vielä astianpesukoneessa. Sit vaan jystät niin maan pirkuleesti ja päästelet hassuja äänejä... Mut jos tänne Ouluun tulee tuon seurauksena samanlainen vesisade ja myräkkä, kuin oli pari päivää sit, ni mää kiroon sut... :o) haha... ok! tuosta suuresta tomista sen verran että lähinnä kyllä ajattelin jotain congabongodjembe-osastoa. Ja sen verran olen parilta kenialaiselta ja tansanialaiselta henkilöltä kysellyt, että jokaisella "heimolla" on omat rummutukset ja toisen heimon jannut ei välttämättä osaa soittaa toisen heimon tahtiin. Ajattelin siis jotain true-african menoa enkä mitään home-made älämölöä. Siihen pyytäisin pikkusiskoni apuun... työntäisin sille vain kapulan ja jonkun kattilan eteen =) T-Bone |
McNulty 08.07.2004 15:36:08 | |
---|
Kyllä, hallitsen. ...Ja tämä muuten koskee TOTOn africabiisiä... ;) perskule... te rumpalit ootte kyl ihan kaheleita =) Kitaristina ei voi kuin ihmetellä. Jos ko. replyjä tulisi kitara-palstalla niin trolliksihan sitä heti haukuttaisiin... tai jotain muuta vastaavaa =) T-Bone |
Blitz 08.07.2004 15:57:03 | |
---|
perskule... te rumpalit ootte kyl ihan kaheleita =) Kitaristina ei voi kuin ihmetellä. Jos ko. replyjä tulisi kitara-palstalla niin trolliksihan sitä heti haukuttaisiin... tai jotain muuta vastaavaa =) Mei ollaan mukavia jannuja me. Melkein yhtä mukavia kuin basistit... :( |
Alpha 08.07.2004 16:31:30 | |
---|
perskule... te rumpalit ootte kyl ihan kaheleita =) Kiitoksia. Olemme erittäin otettuja tästä...:o) |
Terok 08.07.2004 16:45:09 | |
---|
Kirjastosta löysin loistavan kirjan "Afro haititian rhythms", suosittelen etsimään, paljon hauskoja tomikomppeja. |
jazzmies 08.07.2004 17:17:21 | |
---|
Paras lähdeteos koskien länsiafrikkalaista rumpukulttuuria on mielestäni John Miller Chernoffin "African rhythm and African sensibility". Kirjassa ei ole paljoa rytmiesimerkkejä, mutta sen luettuasi on paljon helpompaa ymmärtää afrikkalaista rytmiikkaa ja musiikin asemaa yhteisössä. |
JeeVes 09.07.2004 07:56:10 | |
---|
perskule... te rumpalit ootte kyl ihan kaheleita =) Tieteskin. Treemaalla oppii treenaamaan, soittamalla oppii soittamaan.
(Albert Järvinen) |
henrira1 13.07.2004 13:00:57 | |
---|
|
Epämuusikko 13.07.2004 13:35:20 | |
---|
Onko niitä muita kuin afrikkalaisia rytmejä? Svengi on vain tehokeino |
Jaska 13.07.2004 16:59:00 | |
---|
Ota suurin tomi mitä löytyy ja hae mamman soppakauhat keittiön kaapista...saattavat tosin olle vielä astianpesukoneessa. Sit vaan jystät niin maan pirkuleesti ja päästelet hassuja äänejä... Itse suosittelisin kyllä jotain onttoa puunrunkoa tmv. jee |