Aihe: Mikä pearlin sarja?? 1 2 | |
---|---|
![]() 06.07.2004 14:20:00 | |
Olen tässä nyt jo vähän aikaa katsellut katalogeista ja netistä uusia settejä, mutta asiantuntemukseni materiaaleista ja fysiikasta on sen verran huono, että apua tarvittaisiin!! Eli olen lähinnä pearlin sarjoista ollut kiinnostunut ja erityisesti Session-sarjoista SMX ja SBX. Osaisiko joku minua viisaampi kertoa että onko nämä (tai kenties muut sarjat, muut valmistaja ym.) järkeviä hankintoja monipuoliseen, kuitenkin metallipainotteiseen soittoon? Olen päätynyt suurinpiirtein seuraaviin kokoihin: 20"x16" bd, 10"x8" tt, 12"x9"tt, 14"x11"tt, 16"x16"ft ja 18"x16"ft. Haeskelen siis pelkkiä pönttöjä ilman virveliä. Hintahaarukka päättyy kyllä tuonne 2500e tienoille! (esim. SMX-sarjaa kyseinen sarja maksaisi n. 2000e) | |
![]() 07.07.2004 10:29:28 (muokattu 07.07.2004 10:29:40) | |
Hieman off-topiccia, mutta pistänpä kuitenkin. Tuolla torilla on premierin artist maple setti myynnissä, mikset hankkisi sitä? Hintaa saa varmaan vielä hilattua alaspäin, sen verran kauan on setti tuolla torilla myynnissä ollut. On laadullisesti astetta parempi kuin tuo Pearlin Session. pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) | |
![]() 07.07.2004 14:33:01 | |
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-135226.html Vois harkita noitakin. Täysvaahterakannut, todella laatutavaraa (kys. sarjan virvelin omistaneena) ja Formuloissa nyt uutuutena vieläpä valuvanteet. I hate your sex! | |
![]() 07.07.2004 19:36:41 | |
No, itse olen myös suunnittelemassa uutta settiä ja olen kovasti mieltynyt noihin Pearl Session -pönttöihin. On jokaisen itse päätettävissä sitten, kumpi olisi parempi, koivu vai vaahtera. Sanoit, että olet kiinnostunut Pearleista, niin vertailen tässä nyt Sessioneja ylempään Pearlin sarjaan, Mastersiin. Sessioneissa suurin ero niistä Pearlin seuraavaan eli Mastersiin on nuo Die Cast -vanteet. Mielestäni ne ovat liikaa tomeille, tulee liian tukahtunut soundi. Sessioneissa on 2,3mm SuperHoop II, joiden soundi on hieman avoimempi. Siksi itse ottaisin mieluummin Sessionit kuin Mastersit (ja onhan hintaerokin jonkinlainen...). Sessioneissahan on samat 7,5 mm, 6 -kerroksiset täysvaahtera- tai koivurungot kuin vastaavissa Masterseissa (MRX, BRX). Tosin Mastersit ovat hieman paremmin viimeistellyt kuin Sessionit, mutta Sessionitkin ovat jo loistavat. Sessioneissa on Mastersien tapaan OptiMount -tomikiinnitys. "Shell-setin" mukana tulee tomipidikkeet (TH-1000I), ja luullakseni tomijalat. Se miinuspuoli Sessioneissa on, että niissä tulee Pearlin Protone -kalvot tomeihin, eli sitten pitäisi oikeastaan ostaa uusi kalvosatsi yksintein. Ei pidä antaa hintojen hämätä. Sessionit ovat luokkansa parhaimmistoa, varsinkin jos hinta-/laatusuhdetta katsoo. Olen melko vakuuttunut, että jos esim. Masters BRX -tomeihin vaihtaisi SuperHoopit ja Session SBX -tomeihin Die Castit, niin eroa ei huomaisi soundissa (jos sama viritys ja kalvot). Sessionit ovat siis oiva valinta; rahaakin säästyy enemmän vaikka pelteihin, hardwareen tai hyväntekeväisyyteen, verrattuna esim. noihin Premier Artisteihin uutena ostettuna. Katso Pearlin maahantuojan sivut, sieltä löytyy tietoa Pearlin seteistä ladattavina Excel -tiedostoina. | |
![]() 07.07.2004 20:42:25 | |
Hieman off-topiccia, mutta pistänpä kuitenkin. Tuolla torilla on premierin artist maple setti myynnissä, mikset hankkisi sitä? Hintaa saa varmaan vielä hilattua alaspäin, sen verran kauan on setti tuolla torilla myynnissä ollut. On laadullisesti astetta parempi kuin tuo Pearlin Session. Millä perusteella tuo Premierin Artist-sarja on parempi kuin Pearlin SMX- tai SBX-sarjat? Onko tämä jotain fiilispohjaisia juttuja taas vai onko konkreettisia perusteluja? Ja oletko koskaan kokeillut ko. rumpuja? | |
![]() 07.07.2004 21:13:25 | |
Minäkään en lähtisi nostamaan Premier Artistia Pearlin Sessionia paremmaksi. Artist on hieman kalliimpi, mutta sehän ei sano mitään. Mitään varsinaista faktaa mulla ei ole kummankaan erityiseksi eduksi, mutta mun mielestä nuo molemmat on semi-pro -luokkaa ja erot eivät ole mitään merkittäviä. | |
![]() 09.07.2004 22:15:47 | |
Onko kellään kokemusta pearlin maahantuojan kanssa toimimisesta?? Eli saako noihin sivuston hintoihin alennuksia kun tilaa paljon tavaraa? Ja niihin hintoihin ei sisälly mitkään kiinnitykset, joihin uppoaisi sitten väh. 100e.... Entä mitä mieltä olette räkeistä? Liian kömpelöitä? | |
![]() 10.07.2004 00:06:21 | |
Räkki on hyvä vaihtoehto, jos setti on erittäin iso. Tai lähinnä, jos lautasia on paljon. Ei tarvitse hirveätä standiviidakkoa, jos omistaa räkin, jolloin ulkoasukin on selkeämmän näköinen. Nyt joku tulee ja sanoo, että sama asia hoituu puomitelineillä ja clampeilla, joka pitää paikkansa, mutta joku raja niissäkin. Räkin avulla voi myös tietyissä tapauksissa saada rummut parempiin asentoihin, kuin erillisillä telineillä. Räkistä voi olla myös roudauksessa suurta apua, mutta jotkut tuntuvat saavan pelkillä telineilläkin settinsä kasaan melko ripeästi, joten se siitä(kin) sitten. Jos minulta kysytään, niin räkki on ihan näppärä vaihtoehto, ja itselläni sellainen olisi lähinnä tilansäästö- sekä ulkonäkökysymys. Olenkin ajatellut hankkia Pearlin ICON räkin joskus tulevaisuudessa, kun minulla siihen on varaa. Shit just doesn't happen, it takes effort. | |
![]() 10.07.2004 01:25:53 | |
Onko kellään kokemusta pearlin maahantuojan kanssa toimimisesta?? Eli saako noihin sivuston hintoihin alennuksia kun tilaa paljon tavaraa? Minä ainakin oon saanu alennusta vaikka tilasin vaan yhden tavaran. I hate your sex! | |
![]() 10.07.2004 13:15:11 | |
Räkki on todella hyvä vaihtoehto ainakin isoon settiin niinkun jo todettiinkin... Vaikka minulla ei mikään hirmu ole tuo setti mutta kuitenkin ostin pearlin dr-kasikymppisen ja on tukeva ja kaikki toimii hyvin eikä maksanukkaan läheskään yhtä paljon ku vaikka jotkut gibraltarit. Ainiin ja tilaakin säästä vielä paljon... Rock´N´Roll!! | |
![]() 10.07.2004 15:22:47 | |
Millä perusteella tuo Premierin Artist-sarja on parempi kuin Pearlin SMX- tai SBX-sarjat? Onko tämä jotain fiilispohjaisia juttuja taas vai onko konkreettisia perusteluja? Ja oletko koskaan kokeillut ko. rumpuja? Myönnetään, että melkoisen fiilispohjainen.=) Mutta perusteena se, että kokeiltu on ja enemmän itse kallistuisin Premierin Artist-sarjan puoleen. pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) | |
![]() 10.07.2004 16:13:46 | |
Tuosta räkkikiinnityksestä vielä, että kannattaako lattiatomit olla omilla jaloillaan vai räkissä yhden pisteen varassa? Eli kestääkö yksi kiinnityspiste vaikka ison 18" tomin, kun siihen vielä paukuttaa? Kolmella jalalla seistessään rumpu tietysti demppautuu, eli saa avoimemman äänen tuolla opti-mountilla.... | |
![]() 10.07.2004 17:09:37 | |
Eiköhän ne ihan hyvin kestä ne optimountitkin, kun ne kuitenkin melko suosittuja ovat. Itse ainakin hommaisin kaikki rummut ripustuksilla. Shit just doesn't happen, it takes effort. | |
![]() 10.07.2004 22:23:44 | |
Itsekin mietin, otanko 14x11 kelluvan tomin vai 14x14 lattiatomin. Kumpikohan näistä olisi parempi? Kyllähän tuo kelluva varmaan soisi paremmin, mutta toisaalta tossa lattiatomissahan olisi enemmän syvyyttä, mikä kyllä sinänsä viehättäisi, kun itse en aikonut ottaa 10", 12" ja 14" tomien lisäksi kuin 16x16 lattiatomin. Saako tuon kelluvan tomin paremmin aseteltua? | |
![]() 11.07.2004 01:01:35 (muokattu 11.07.2004 01:05:29) | |
Nuo isomman kokoset lattiatomit (16"->) varmaan toimii paremmin jaloilla, kun ovat vähän painavempiakin. Eivät sitten heilu niin paljon ja ovat tukevammin. | |
![]() 11.07.2004 10:26:10 | |
Minulla on kokemusta noista isoimmista tomeista sekä jalallisina, että ilman. Itse otan vain omilla jaloilla seisovia, kun kyseessä on 14" tai suurempi rumpu. Soundi on parempi, rumpu ei heilu, eikä telineongelmaa ole. Isot tomit vaativat todella tukevan ja putkeltaan paksuseinäisen telineen, jotta ongelmia ei tulisi Mika Hollström | |
![]() 11.07.2004 18:05:52 | |
Vielä pieni kysymys roto-tomeista! Että soiko ne siis akustisinakin ihan kunnolla, vai pitääkö mikittää? Entä triggeröinti, voimistaako se siis sen rummun äänen aina jollekin säädetylle tasolle, vai miten se toimii? | |
![]() 11.07.2004 19:14:56 | |
Entä triggeröinti, voimistaako se siis sen rummun äänen aina jollekin säädetylle tasolle, vai miten se toimii? No vaikka niin, mutta triggerit (näkyy ainaskin Paasin ja älkooäxän kuvissa) ovat tavallaan mikkejä, joista kalvon värähtely johdetaan aivoihin (sähkörummut)...ja laatikosta riippuen voit ruuvata vaikka mitä ääniä pöntöistäsi... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 11.07.2004 21:24:45 | |
Siis ne toimii vaan sähkörumpujen tapaan? Eli rummut voi olla missä vireessä vaan, ja äänet tulee vaan nauhalta? | |
![]() 11.07.2004 22:15:37 | |
Siis ne toimii vaan sähkörumpujen tapaan? Eli rummut voi olla missä vireessä vaan, ja äänet tulee vaan nauhalta? Kyllä. Äänet tulee moduulista. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)