Aihe: Ongelmia Sabianin peltien kanssa?
1 2
lkx
25.01.2003 15:28:13

Kellä muulla nää hajoo käsiin?!!

En edes lyö erityisen lujaa ja tähän mennessä on hajonnut pari spläshiä ja crashissä (18 med-thin) on kuvun juuressa kiva railo perrperrperr.
There is no spoon...
akik
25.01.2003 15:47:07
Kellä muulla nää hajoo käsiin?!!

En edes lyö erityisen lujaa ja tähän mennessä on hajonnut pari spläshiä ja crashissä (18 med-thin) on kuvun juuressa kiva railo perrperrperr.

kannatta tarkistaa jos kuvusta hajoo ettei se musta suojatulppa oo ständistä hajonnut tai vastaavaa.
tai sitten pidät liian kireellä.hajoomista edistää myös jos lyöt ihan pysty suorassa olevaan peltiin kulmaan. pelille on vähemmän haitallista jos sitä pitää kallellaan itseesi päin ja lyö koko tikulla pellin "selkään".
lisäksi noi hillittömät jyrämetalli komppaukset cräshiin hajottaa sitä kun jatkuvasti hakataan vastapalloon.pelti menee tukkoon ja sen oma värinä voi hajoittaa sen.
tietysti on mahdollista että oot saanu susi-yksilöitä.sabianin laadunvalvonnasta en tiedä.
toi on kyllä ihan vitun kusista kun ostaa kalliin pellin ja sitten se hajoaa hetkessä.
lkx
25.01.2003 17:43:34

Kusista on joo. Jos oltas Jenkeissä, siinä olis vielä takuu voimassa. Siellä on kaks vuotta noille HH-AAX-AA -sarjoille ja täällä Suomessa n. puoli vuotta (tai sitten kaks päivää).

Siinä crässissä on se railo kuvun juuressa, eli siitä reiästä ei lähe halkeemia. Pelti pääsee kyllä heilumaan aika vapaasti, enkä soita siihen hevijyräkomppeja (hyvä termi =). Oiskohan se sitten sitä kuuluisaa kakkoslaatua. Perrperrperr!
There is no spoon...
manix
25.01.2003 17:47:24

Oiskohan se sitten sitä kuuluisaa kakkoslaatua. Perrperrperr!

Kuulostaa ikävästi siltä. Kiikuta se takaisin kauppiaalle ja kerro homman nimi. Et siinä mitään häviä ja hyvässä lykyssä se uskoo sen valmistusvirheeksi ja antaa uuden tilalle.
"I'm holding on and I find out the only way goes down. And the weary drowns. Better hold on tight." - Daniel Brennare
aoksa
26.01.2003 13:06:48
Sabianista en tiiä mut ei mulla ainakaa mitkää ohuet crashit oo kauaa kestäny. Nyt oon soitellu Zildjianin z-customeilla eikä mee mikskää. :)
lkx
27.01.2003 12:55:34

Kuulostaa ikävästi siltä. Kiikuta se takaisin kauppiaalle ja kerro homman nimi. Et siinä mitään häviä ja hyvässä lykyssä se uskoo sen valmistusvirheeksi ja antaa uuden tilalle.

Ei se nyt kuitenkaan ihan noin mene. Hämeenlinnan puodista ne pellit oon ostanu ja ne on tilattu sitten maahantuojalta, Fazerilta tai mistä nyt sitten ikinä. Ei o ihan simppeli juttu "marssia liikkeeseen" ja kysyä mielipidettä. Pelti on puoltoista vuotta vanha ja silleen.
There is no spoon...
WyW
27.01.2003 14:57:30

Nyt oon soitellu Zildjianin z-customeilla eikä mee mikskää. :)

Mä oon ihan varma, että kun saan rahaa niin kattaus tulee olemaan juuri noita. Ainakin pistän heti tilipäivänä hommaukseen 17" ja 18" Z-custom rock crashin. Varmaan tuo rock -paksuus on optimaalinen. Onko muuten hyvän kuuloisia?
Pööp.
miän vain
27.01.2003 16:06:39

Eipä oo sabiania setissä. Mutta joka tapauksessa olen saanut rahat takaisin pellistä joka halkesi kuvun reunasta juuri noin kuin tuo sinunkin - huolimatta siitä että takuu oli mennyt umpeen. Valmistusvika, sorvatessa lipsahtanut terä vähän liian syvälle.
O jee! *NAX*
lkx
27.01.2003 17:22:39

Eipä oo sabiania setissä. Mutta joka tapauksessa olen saanut rahat takaisin pellistä joka halkesi kuvun reunasta juuri noin kuin tuo sinunkin - huolimatta siitä että takuu oli mennyt umpeen. Valmistusvika, sorvatessa lipsahtanut terä vähän liian syvälle.

Janssoo. Täytyy sitten varmaan ottaa yhteyttä tsympaalikauppiaisiin.
There is no spoon...
Joku vaa
27.01.2003 17:36:43

Mä oon ihan varma, että kun saan rahaa niin kattaus tulee olemaan juuri noita. Ainakin pistän heti tilipäivänä hommaukseen 17" ja 18" Z-custom rock crashin. Varmaan tuo rock -paksuus on optimaalinen. Onko muuten hyvän kuuloisia?

Kannattaa kokeilla tota uutta Z-custom projection crashia. Pitäs ainaki kestää...
-imp-
16.07.2004 00:48:47
mulla on ainakin AA ja AAX mallit kestäny jo kohta kaks vuotta. soitan aika kovaa ja musatyylinä metalli. ja noita "jyrämetallikomppeja crashista"kin on harrastettu aika aktiivisesti. suosittelen, et käppäilet sinne liikkeeseen ja kysyt, et missä vika...
Alpha
16.07.2004 01:04:36
Ostakee poijjat kunnon symbaaleita...:o)

Mullon kestäny nuo Alphat sekä sekä tuo 502 suunnilleen 9 vuotta...eikä yhtään naarmua tahi edes pientä halkeamaa löydy...

Varmaan kestää noi Dimit kanssa...ostan kohta yhden lisää...:o)
turjake
16.07.2004 10:19:18
Ei ole ollut mitään ongelmia, jopa AAX 8" extra thin splash pysynyt hyvin kuosissa. Sen soittamiseen riittää pelkkä kapulan "pudottaminen" jopa.
fmcruelty
16.07.2004 11:36:57

Ite oon myöskin saanu sabianit crashit uusia vuoden välein. AAX China AA Medium Ride o ny kestäny 4 vuotta ja se lämmittää mieltä.

Ja kyl ne pellit kestää vaik 20 vuotta, jos ne vaa roikkuu ständis, mut ainaki allekirjoittaneen mätös ei oo toivookaan, et pellit sais ol hetkeekää rauhas. Sen takia niitä saaki tasaseen uusia.

Aiheen vierestä: Stagg Myra 18" crashin palautin kauppaan 2kk soiton jälkeen ku iski komeen 12cm pitkän halkeaman. Nyt on takuukapple kestäny sit jo 5 kk:tta. Huisia!!! :) Tos kyl oliilmeisesti kysees joku valivirhe tms.

Ja ennen ku kukaan kerkee sanoon, nii ne pellit tosiaan on kallellaan ja niitä lyödään selkään. Kupureikä ei myöskään hinkkaa rautaan vaan muoviin ja kiristystä ei oo liikaa.
Stay on the road, Beware the moonlight
tthei
16.07.2004 11:40:44

Ostakee poijjat kunnon symbaaleita...:o)

Mullon kestäny nuo Alphat sekä sekä tuo 502 suunnilleen 9 vuotta...eikä yhtään naarmua tahi edes pientä halkeamaa löydy...

Varmaan kestää noi Dimit kanssa...ostan kohta yhden lisää...:o)

Alphat on kyllä loistavia peltejä ainakin kestävyytensä puolesta. Eipä oo minunkaan Alphoissa muutakuin pieniä kapulanjälkiä tullut tässä n.4-5 vuodessa. Ja on minulla on melko kova soittotyyli ja metallia soittelen ja tulee myöskin noita "hevijyräkomppeja" crashiin soiteltua.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
JeeVes
16.07.2004 12:10:20
Kyllä perjaatteessa Sabianit on sen verran laatu matskua, että niiden pitäis kestää. Kyllä tosta kantsii jollekkin antaa pikkasen palautetta, koska kyseessä on todennäköisesti valmistus virhe.
Treemaalla oppii treenaamaan, soittamalla oppii soittamaan. (Albert Järvinen)
Kulkunen
16.07.2004 14:01:35

Jos haet gongi-soundia. Ainakin mitä vuosi-kaks sitten testasin, Mediumit soi paljon paremmin korvaan. Z Custom Mediumit kun on samaa sarjaa kuin muiden sarjojen rock-mallit. Volaa löytyy varmasti, enkä usko että kestävyyden kanssa on ongelmia.
Mää imeskelen mun lihapullat.
lkx
16.07.2004 14:30:58

Jahah, joku on kaivanu ikivanhan topickin. Eipä o viime aikoina ollut ongelmia. Ehkä on tullu vähän rauhoituttua lyömisen suhteen.

Alphaa tai viisnollakakkosta en osta kuuna päivänä, koska ne kuulostaa ihan p*sk*lt*. Sabiania kannatan, vaikka pitäs asioida suoraan Musafasupalalla tai vaikka sitten joutus ostaan uutta. Ihan vaan sen takia, että kuulostaa hyvältä.
There is no spoon...
Quadruple
16.07.2004 14:36:43
Pelit voi myös hajota huonon soitto tekniikan takia.... itse asiassa yleensä juuri siksi. Tottakai joku käsintehty ohut pelti hajoaa helposti hyvälläkin tekniikalla, jos soittaa rankempaa musaa.. mutta elinaikaa sille saa edes vähän enemmän jos on joskus viettänyt aikaa harjoitus padin kanssa.

Nuorempana mulla hajos hyvät ja paksutkin pellit puolessa vuodessa vaikka en soittanu ees mitään mättö musaa... sitten rupesin soittaa tosissaan ja viettää ainakin 1h päivässä tekniikkaa treenaten... nyt ei oo hajonnu yhtään peltiä pariin vuoteen ja mulla on vaan käsintehtyjä esim. Zildjian K Customeita.

Kyllähän huonolla tekniikalla saa kapulatkin nopeesti paskaks... nuorempana kesti viikon hyvä laatuset kapulat... nykyään puol vuotta ja soitan tuplasti enemmän ja soitan myös reilusti rimshotteja. Itseasissa on todella ihme, että joku saa kapulat paskaks ilman että ei soita rimshotteja... sillon kannattaa rupee säälimään jo käsiäkin =)
Kure
16.07.2004 14:42:01
Itselläni on neljä vuotta kestänyt Sabianin 16" ja 18" AAX crashit ja nyt keväällä pölähtivät sitten halkeamia täyteen. Metallipohjalla olen soitellut ja tyytyväinen olin viime kevääseen asti. Kirpasee aina uusia, mutta ei voi mitään. Se halkeama kuvun lähellä kertoo mielestäni siitä, että missä kunnossa sattuu kiinnitystappi olemaan. Itselläni on muutaman kerran käynyt samallalailla tosin Zildjianin Z sarjan kanssa. Yleensä sitä ennen lyödessä peltiä soundin seassa pieni metallinen säräys varoittaa asiasta jolloin tappeja vaihtoon. Valmistusvikojen uhriksi joutuneena voin todeta, että ottaa päähän aikaslailla siinä vaiheessa kun ihan ihmeellisesti jokin pelti ottaa ja simahtaa. Ainakin Zildjianin maahantuojalla Suomessa loppuu siinä vaiheessa vastaukset ja selitykset kun niiltä yrittää kysyä, että mites näin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)