käreyndanni 03.08.2004 11:05:41 | |
---|
Kertokaa hyviä inspiroivia harjoitteita ja uusia ahaa- elämyksiä, joita olette kokeneet rumpujensoiton parissa viime aikoina. Mikä on inspiroinut teidät yhä uudestaan nauttimaan treenaamisesta? Oletteko esim. löytäneet hyviä uusia bändejä/artisteja, uusia rumpukirjoja? Onko jollain kokemuksia Marco Minnemannin (Interdependence) kirjasta? |
hahuusko 03.08.2004 13:10:04 | |
---|
Vanha kunnon Syncopation ja vähän mielikuvitusta, muuta en itse tarvitse. Viimeksi taisin soittaa paradiddleä jaloilla ja siihen päälle vuorokäsin Syncopationia ja hauskaa oli. |
Terok 03.08.2004 14:08:49 | |
---|
Beyerdynamicin vaimentavat luurit ja tietokone täynnä mp3:sia, hyvin on saanut kesän kulumaan kun ei ole pahemmin ennen tullut levyjen mukana soittoa harrastettua. |
mustakaapu_3 03.08.2004 14:17:06 | |
---|
No, meiän bändin kitaristi/säveltäjä heebolla on nyt menossa jonkinlainen konemusiikkikausi ja mun ois vähän pakko opetella soittelemaan biittien päälle akustisia rumpuja, prkl! No, mikäpäs siinä, mielenkiintoista hommaa ja kyllä itelläki olis pientä kipinää sukeltaa tuonne rumpukoneiden maailmaan, varsinkin sen jälkeen kun viime kesänä näin Pat Mastelotton keikalla King Crimsonin kanssa... Mustakaapu III |
Antti1997 03.08.2004 16:36:17 | |
---|
Se motivoi kummasti kun olen viime päivinä huomannut basaritekniikan kehittyvän päivä päivältä. Etenkin 8-osien polkeminen sujuu joka päivä nopeemmin ja sujuvammin! Niin ja aina kun kattoo vaikka jotain dvd:tä tai videota jostain keikasta, niin sekin kyllä motivoi! "Ennustan että tästä tulee iso juttu" -Unworthy Knight 25.06.2003, alkuperäisessä off-topicissa |
Paas 03.08.2004 17:13:42 | |
---|
Niin ja aina kun kattoo vaikka jotain dvd:tä tai videota jostain keikasta, niin sekin kyllä motivoi! Tätä lääkettä käytän motivaatio ongelmien hoitoon. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Vikmani 04.08.2004 14:44:50 | |
---|
kesä on tullut treenattua stick controllia jaloilla + komppaus käsillä new breedin systeemien pohjalta get up offa that thing. It makes you feel better. |
ltg 04.08.2004 17:38:32 | |
---|
Haitsun käyttöön olen kesän aikana kiinnittänyt enemmän huomiota. Treenailen kapulatekniikkaa ja tuplaiskuja basarilla, sitten vaan eri biisejä eri tavalla soitettuna. Elikkäs vähän kaikenlaista tulee treenaitua koko ajan. IMIK#5,KK#3 Minkä vanhana oppii, sen uutena taitaa |
Wiitala 04.08.2004 18:57:42 | |
---|
Rudimentteja tamburiinilla. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
lethus1 05.08.2004 09:30:06 | |
---|
Fear Factoryn uutta lättyä, lähinnä basareiden kontrollia silmälläpitäen kun huomasin miten pahaa liian pitkät tauot on jaloille tehnyt. Tai siis.. nyt kun taas treenaan sillon tällön, niin olisi pyrkimys treenata tuota. Saapa nähdä miten taas jaksaa. |
JeeVes 05.08.2004 10:22:49 | |
---|
Perus juttuja. Pikkutarkkaa hiomista siis. Minusta on niin tärkeää, että pelkkät peruskompit rokkaa törkeen kovaa, vaikka niissä ei olisi mitään kummallista. Treemaalla oppii treenaamaan, soittamalla oppii soittamaan.
(Albert Järvinen) |
käreyndanni 05.08.2004 10:36:44 | |
---|
Perus juttuja. Pikkutarkkaa hiomista siis. Minusta on niin tärkeää, että pelkkät peruskompit rokkaa törkeen kovaa, vaikka niissä ei olisi mitään kummallista. Olen samaa mieltä tosta asiasta, itteä alkaa ainakin vituttaa ihan törkeesti, jos joku peruskomppi ei toimi. Monesti joitain monimutkaisempia komppeja on helpompi saada toimimaan niiden sisältämän säksätyksen (nuottien paljouden) takia, koska silloin saa tavallaan koko ajan enemmän informaatiota ja komppia voi hienosäätää sen mukaan paremmin. Kun taasen joku peruskomppi, jossa on ilmaa mukana, voi osoittautua hankalaksi soitettavaksi sen "tyhjän" tilan takia - nuotit myöhästelee taikka nokittaa ja sekös alkaa ahdistamaan. |
mr.muzak 05.08.2004 10:45:21 | |
---|
Perus juttuja. Pikkutarkkaa hiomista siis. Minusta on niin tärkeää, että pelkkät peruskompit rokkaa törkeen kovaa, vaikka niissä ei olisi mitään kummallista. Hatunnosto sinulle, vielä kun muutkin rumpalit ymmärtäisivät tämän!:) |
Suchinenu 05.08.2004 11:27:46 | |
---|
Velvet Revolverin Contrabandin tahtiin on tullut muutama tunti viime aikoina soiteltua. Just nauhan perässä soittamisen avulla oon saanu sitä jämäkkyyttä peruskomppeihinkin. ^^ |
Aegis 05.08.2004 12:21:04 | |
---|
Istu ja pala... Nopeutta! Eli käsiä ja jalkoja metronomin ja levyjen tahtiin. Juuri tuo levyjen mukana soittaminen on innostanut treenaamaan. Nyt siis työn alla Sepulturan Arise ja Beneath the Remains, Nasumin Human 2.0 ja Helloweenin Time of the Oath. Jalkoihin pyrin saamaan kestävyyttä ja käsillä harjoittelen komppeja entistä nopeammiksi, rolleja entistä nopeammiksi ja yritän keksiä yhä uusia virveli-tomi-basari myllytys variaatioita. Olen myös hiukan alkanut tutkailla Meshuggahin tuotantoa ja opetella hiukan kierompia komppeja ja kehittää siinä independenssiä. Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta. |
drum-monkey 05.08.2004 13:43:07 (muokattu 05.08.2004 14:18:33) | |
---|
Tällasta itse keksimääni käsi-jalka-harjoitusta: 5/4, 16-osia: 4vuorokäsin, 4vuorojaloin, 3vuorokäsin, 3jaloin, 2, 2, 1, 1. Aika hyvä harjoitus! Lisäksi lattarikomppeja, nopeutta, rudimentteja, jazzia (soitan siis yleensä metallia), dynamiikkaa. Ja omia biisejä, just ennen ku mennään studioon! Editti: Ja vielä polyrytmiikkaa (päällekkäin esim. norm. 8-osia ja trioleja, kvintoleja ja septoleja) Musiikki pelasti minut urheilulta. |
e r s k i 05.08.2004 14:15:11 | |
---|
Yritän harjoitella soittamaan rennommin ja hiljempaa. Varsinkin rankemmassa teknisemmässä soitossa on tärkeää myös balanssi. |
tthei 05.08.2004 14:44:34 | |
---|
Tässä on tullu yritettyä vähän jalkatekniikkaa parantaa. Eli yritän saada työtä enemmän pohkeille ja vähemmän reidelle, eli yritän saada sen enemmän "oikean" tekniikan jaloille. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Joku vaa 05.08.2004 16:02:13 | |
---|
Oman bändin biisejä. Nyt ollaan justiin saatu uus bändi kasaan ja hinku olis jo keikoille ja demoa tekemään... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
LumPus 05.08.2004 17:10:55 | |
---|
Bluesia. sitä tässä on tullu treenattua aivan helvatasti... jännä miten sekin taas kehittää soittoa tuolla rock/hevi osastolla.. Sponsored by Espoon Musiikki |