Aihe: Virvelin kalvo
1 2 3 4
Legenda
24.07.2004 18:21:42
Elikkäs taas pyydetään apuva! Vaihdoin tomeihin pinstripet (ja kyllä, olen niihin tyytyväinen) mutta nyt ei virveli oikein ole mielestäni samalla tasolla eli siis mitä suosittelette kalvoksi? Virveli on Yamahan mahonkinen jossa on alkuperäinen Remon joku .. kalvo
AP
24.07.2004 18:35:03
Remon valkoinen Ambassador tai Powerstroke. Toimivat kuin junan vessa. Ambassador on niiiiiin peruskalvo että se ei tee rummun omaan ääneen sitten mitään muutoksia, eli ääni on kutakuinkin sitä mitä Yamahan inssit ovat aikanaan suunnitelleetkin. Powerstrokella saa taas vähän kuivemman "rasahduksen".
K100 #7
Paas
24.07.2004 19:35:51
Remon CS controlled sound(black dot). Toimii kuin tauti.
Herkkyyttä mutta kuitenkin asiallista kestävyyttä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Joku vaa
24.07.2004 20:05:06

Tämän minäkin Pinstripien kanssa laittasin. Tulee enemmän tukevuutta soundiin kun Ambassadorilla. On muutenkin hyvä kalvo, on ollut joskus virvelis...
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Paas
24.07.2004 20:12:23
Niin, ambassadori kuluu loppu melko nopeasti hiukankin kovemmassa soitossa. Hiljaisessa soitossa kuitenkin ambassador on helkkarin hyvä valinta.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
turjake
24.07.2004 20:16:22
Meikäläinen tykkää kyllä vetää kovempaakin ambassadorilla, se CS minun korvaani tappaa liikaa sointia lyötäessä siihen lätkän kohdalle.
Joku vaa
24.07.2004 20:27:21 (muokattu 24.07.2004 22:37:54)

Niin, ambassadori kuluu loppu melko nopeasti hiukankin kovemmassa soitossa. Hiljaisessa soitossa kuitenkin ambassador on helkkarin hyvä valinta.

Ei mulla oo Ambassador menny mikskää vaikka kovaa soitanki. Mut soundin puolesta CS on hyvä, varsinkin jos muut kalvot on paksuja.

Edit: sana puuttu välistä
tthei
24.07.2004 21:00:20

Mulla on virvelissä tällä hetkellä Dilpomat ja sekin on kestäny vaikka aikas kovaa tulee siihen mäiskittyä ;) Ajattelin tota CS kalvoo joskus testata että jos vaikka siihen tykästyisin. Ja mulla oli ennen Ambassador virvelissä ja ihan hyvin se siinä toimi.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Jami
24.07.2004 21:04:23

Vaihdoin tomeihin pinstripet (ja kyllä, olen niihin tyytyväinen)

Aha. Tuon perusteella en osaa suositella virveliisi kalvoa. Enkä oikeastaan edes halua.
Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan.
-Reaper-
26.07.2004 12:32:38

Ja piste.
Rock´N´Roll!!
Viceroy
26.07.2004 12:37:01

Aha. Tuon perusteella en osaa suositella virveliisi kalvoa. Enkä oikeastaan edes halua.

No hoh hoijaa. Maailma olisi parempi paikka, jos kaikki soittaisivat kevyesti paperinohuilla kalvoilla.

Itselläni on niin ikään Pinstripet tomeissa, ja virvelissä olen niiden kanssa kokeillut kai kolmea erilaista kalvoa. Matala virvelini ei oikein tue Black Dotia tai nykyistä Evans-kalvoani, joten täytyy varmaan palata tuttuun ja turvalliseen Emperoriin, joka palveli kivasti joskus muutama vuosi sitten.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Dr.Rubber
26.07.2004 15:57:39

Kylläpä taas Jami antaa rakentavia vinkkejä... Huhhuh.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
pasij66
26.07.2004 19:32:57 (muokattu 26.07.2004 19:33:50)

No kyllä oli turha kommentti.
Miksi kummassa osallistuit keskusteluun, jos et osaa tai edes halua suositella mitään.....?
Typerää "elvistelyä".

Suosittelen Remon ceeässää mustalla täplällä:)
On kiva rovasti, sanoi onkiva rovasti ja onki varovasti
Jami
26.07.2004 19:36:55

Kylläpä taas Jami antaa rakentavia vinkkejä... Huhhuh.

Liian monta perunapelloksi mäntättyä kalvoa oon saanu poikeroisten jäljiltä vaihtaa. Neuvot että jos ei kapulat ja kalvot kestä niin olis syytä vähän treenata tekniikkaa, kaikuu kuuroille korville. Oon kyllästyny rakentaviin vinkkeihin. Alan kasata listaa nikeistä joita en missään nimessä päästä oman settini kimppuun. Omat saatte mun puolesta rikkoa kuinka haluatte.

Niin, ainut syy käyttää pinstripe-kalvoa on että sitä sietää mäntätä väärin ja huonolla tekniikalla. Siksi vuodatus kestävyydestä ja tekniikasta.

Huhhuh kun taas erehdyin antamaan rakentavia vinkkejä. hähäähäh.
markkuliini
26.07.2004 22:13:51

Kuules, "Jami". Ymmärrän että on turhauttavaa jos kakarat soittavat kamasi päreiksi. Mutta jos todella pitää tulla tänne asti avautumaan pinstripe-kalvoista ja junioreista niin huonostipas menee. On totta että useat rumpalit joilla on huono tekniikka soittavat kyseisillä kalvoilla niiden kestävyyden takia. Mutta myös useat rumpalit joilla on loistava tekniikka soittavat kyseisillä kalvoilla. Oletko koskaan kuullut Steve Gaddista? Minun mielpide on se että pinstripet ovat kalvoja siinä missä muutkin ja kaikenlainen pikkusieluinen kommentointi voidaan jättää suosiolla oman pään sisuksiin.
Rakentavasti täältä tähän....
dictatorsh*t
26.07.2004 23:01:04 (muokattu 26.07.2004 23:02:25)

Sanoisinko että on muuten hyvin sanottu.
Kuinn myös tuo markkuliinin viesti.
Myrikles!
Joku vaa
27.07.2004 01:35:41

Niin, ainut syy käyttää pinstripe-kalvoa on että sitä sietää mäntätä väärin ja huonolla tekniikalla. Siksi vuodatus kestävyydestä ja tekniikasta.

Tähän väliin on pakko sanoa että Pinstripet ovat tasan yhtä kestäviä kuin Emperorit. Ja monet käyttävät niitä ihan sen kuolleen soundin takia, jotkut vaan pitävät siitä että rummussa on paljon atakkia ja että se ei soi kauaa...
lkx
27.07.2004 02:40:09

Pinstripe on suosittu kalvo esimerkiksi studiokäytössä. Se on rakenteeltaan kaksikerroksinen ja reunoilta yhteenliimattu, joten se demppaa jo itsessään soundia, mutta ei suinkaan tapa. Siinä vaiheessa, kun kalvo on ollut kannussa jo pitkään ja käytön jälkiäkin on huomattavissa, rupeaa soundi kuolemaan. Yhtälailla Jami voisi haukkua Powerstroke kolmosen, koska siinä on yksikerroksisen kalvon reunalla demppirengas. Mutta kummatkin näistä kalvoista ovat erittäin käyttökelpoisia tietyissä tilanteissa.

Nimimerkillä edelliset tomikalvoni olivat Pinstripet, voin sanoa että ovat hyvät kalvot - ainakin pop/rock/heavy-meininkeihin. Nykyään soitan kirkkailla Ambassadoreilla, koska halusin avoimemman soundin, jota voi käyttää sekä rokkijutuissa että jazzissakin.

Powerstroke kolmosta pidän nykyään bassarissani lyöntikalvon paikalla. Etukalvo on Taman tehdaskalvo, mutta Powerstroken rakennetta vastaava valmiiksidempattu malli. Olen myös nähnyt ja kokeillut virveleitä joissa Powerstroke 3 on lyöntikalvona. Tuntuu toimivan siinäkin käytössä.

Virvelin suhteen valintani on ollut valkoinen pinnoitettu Ambassador. Dempparina on pieni pala ilmastointiteippiä klo11-12 paikkeilla kalvon reunalla. Omakuvasta varmaan näkyykin... Voin suositella kalvoa muillekin hyvällä omatunnolla.

Ihmettelen vain, että mitä helv***iä Jami tulee tänne haukkumaan muiden kalvovalintoja tomien suhteen, varsinkin kun otsikossakin lukee, että kyse on virvelin kalvon valinnasta. Sen sijaan että purat kiukkuasi muiden kalvoihin, voisit vaikka purra nenääs tai syödä pääs. Mä en ymmärrä sua. Onneksi. Ja ihan turha tulla itkeen, jos joku vähän avautuu ton sun episodin jälkeen...
There is no spoon...
Jami
27.07.2004 12:28:22 (muokattu 27.07.2004 12:30:15)

. On totta että useat rumpalit joilla on huono tekniikka soittavat kyseisillä kalvoilla niiden kestävyyden takia. ....

Ensin moitit mua "pikkusieluisesta" kannanotostani ja sitten sanot että kantani on totta. Miksi? Enkö mä saa ottaa tällä palstalla kantaa?

Oli mullakin 80-luvun alkupuolella pinstripet. Perkeleen suurissa Tamoissa. Ja olin tyytyväinen. Yks kaverikin tykkäs. "vaikka kuinka ja mihin kohtaan lyö niin aina sama soundi. Hienot vehkeet" Markkuliini ehkä ymmärtää mitä tarkoitan.
Jami
27.07.2004 12:46:42

Virvelin suhteen valintani on ollut valkoinen pinnoitettu Ambassador. Dempparina on pieni pala ilmastointiteippiä klo11-12 paikkeilla kalvon reunalla. Omakuvasta varmaan näkyykin... Voin suositella kalvoa muillekin hyvällä omatunnolla....

Minä puolestani kovasti ihmettelen että mitä tuo kikkailu on kun kuitenkin lyödään trikkeri kylkeen ja koneella iskut kohdalleen. Eikö sen voi silloin tehdä kokonaan koneella ja soundit sampleista kuin trikatessakin. Mihin siinä soittajaa ja kalvoja tarvitaan?

Mutta tehkää just niinku haluatte. En alunperinkään ollut kovin hanakka ottamaan kantaa. Pinstripen tomitömähdyksen kanssa kun nyt on se ja sama mitkä kalvot virvelissä on.

Kovin pienestä vastakkaisesta heitosta poikeroiset rupes taas porukalla avautumaan. (lue eka kirjoitukseni). Oon heittooni tyytyväinen, tuli edes vähän keskusteluakin. Tuun heittelemään jatkossakin. Miksi tämän palstan pitäis olla hevymättäjien yksityisaluetta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)