Lapaluu 13.07.2004 00:10:41 (muokattu 13.07.2004 00:12:06) | |
---|
Tästäkin oli muutama aihe, mutta vielä tarkemmin :P Eli bassorumpu (22") soi turhan kirkkaasti ja kaikuu (?) vähän liikaa vaikka demppausta hoitaa 2 vaahtomuovipalaa.. Olisko esim viltti/muu kangas parempi demppaukseen? Tyyny? Ja kalvojen vireestä, kuinka sais sellasen napakan ja kohtuu matalan äänen? Etukalvo löysälle ja lyöntikalvo..? Kertokaas :) |
fmcruelty 13.07.2004 08:47:38 | |
---|
Ite oon aina pitäny pientä jäykkää vilttiä, joka hieman nojaa lyöntikalvoon, mutta koskettaa kuitenkin molempia kalvoja. On tähän asti toiminu, joten siit vaan testaamaan. Kalvokin toki tekee asiansa... Muistaakseni joku evansin EQ-malli demppas itessäänki jo damn hyvin. Stay on the road, Beware the moonlight |
dictatorsh*t 13.07.2004 14:21:22 (muokattu 13.07.2004 21:25:39) | |
---|
No mulla on lyöntikalvona Powerstroke3 ja basarin (20") sisällä semmonen suikale vaahtomuovia, vai mitä onkaan, ja se koskee vähän etukalvoon. Lyöntikalvossa vielä Evansin tuplabasarilätkä. Etukalvo on niin kireenä kun käsin (lue= avaimella) sain väännettyä ja lyöntikalvo on sitten melko löysällä. Mun mieleeni sopivat jyhkeät jytinät lähtee. Myrikles! |
Alpha 13.07.2004 14:35:04 (muokattu 13.07.2004 14:37:26) | |
---|
Joo onhan tästä puhuttu...:o) Miulla edelleen alkuperäiset kalvot basarissa...takana Evansin Genera EQ1 Batter lätkällä ja etukalvosta ei tietoa...hyvin jytisee... Kiristetty ensin sormilla niin paljon kuin menee ja pikkasen vielä avaimella... Demppiä ei ole...laadukas rumpu ei sitä tarvi... Edit:On siis Starclassic Performer 20"*16"... |
Youni 16.07.2004 19:15:08 | |
---|
Mulla Cabrian 20" bassorumpu. EverPlay kalvot...ne tuli mukana. Lyöntikalvo vastaa Powerstroke 3:sta ja etukalvo on peruskalvo mikkireiällä. Hyvin jytisee. |
Antti1997 16.07.2004 20:04:11 | |
---|
Mulla kun on nyt hieman rempattu tuota huonetta missä rummut on (katossa styroksilevyt ja lattiassa parketti), niin basarin ääni alko tuntumaan liian kovalta. Laitoin sinne sisälle sitten styroksinpalan mikä ylettyy hyvin etukalvosta takakalvoon, sekä jotain pakkauspehmustetta. Nyt on aika hyvä ääni. Lisäksi laitoin vielä Remon Falam Slamin. Lyöntikalvona on Remo Emperor ja resokalvona alkuperäinen Tama. Tralalaa! |
Mikko A 16.07.2004 20:38:53 | |
---|
Styroksia basariin?? No oho :P I hate your sex! |
Antti1997 16.07.2004 20:40:32 | |
---|
Styroksia basariin?? No oho :P Nokun oli just sopiva pätkä... Ei kai se huono ole? Tralalaa! |
Blitz 16.07.2004 22:42:18 | |
---|
Nokun oli just sopiva pätkä... Ei kai se huono ole? Ei se huono ole mikäli itse olet siihen tyytyväinen. Mulla on molempien basarien sisällä sellainen juuri kalvosta kalvoon ulottuva noin 20 senttiä leveä vaahtomuovisuikale. Soundi lähes sama ilman demppiä, mutta lyöntikalvo pysyy enemmän kontrollissa kun laittaa jotain rummun sisälle... :( |
Antti1997 16.07.2004 23:37:06 | |
---|
Ei se huono ole mikäli itse olet siihen tyytyväinen.
Joo on se ainakin paremp kun ilman. Tralalaa! |
Lapaluu 17.07.2004 01:21:19 | |
---|
Tämäkin ongelma on ratkaistu nyt sitten. Laitettiin bändin kanssa kunnon vaahtomuovipatjasta pala (eikä mikään pieni sellanen) basarin sisään ja johan on hyvä ääni :) Jytisee eikä jää soimaan. |
JoPa 17.07.2004 01:52:56 | |
---|
Käsittääkseni styroksi on huono vaihtoehto, se kun ei anna mitään periksi.. Kaikua vie huomattavasti enemmän joku kankainen systeemi esim. matto, tai tyyny.. Ymmärsikö kukaan mikä oli pointti.. Siis tuosta periksi antamisesta??? Älkää ymmärtäkö siis väärin.. "Tosta poikki", sano Isildur.. |
tthei 17.07.2004 02:58:49 | |
---|
No mutta kylläpä sitä saa demppaukset hoidettua pelkillä kalvoilla ja viritykselläkin, mutta vanhassa basarissa pidin sellaista vaahtomuovipalasta niin että kosketti molempiin kalvoihin. Oli niin kamala ääni ilman sitä (halpissetti) vaikkakaan ei tuokaan sitä hirmuisesti parantanut (ehkä vähän :D) Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Timi 23.07.2004 18:06:40 | |
---|
Meikäläisellä demppauksen hoitaa ikivanha makuupussi ja jos se osaisi puhua,niin polttaisin sen.Minun täytyy dempata basari melko hyvin,koska käytän triggeriä myös basarissa,helpottaa perhanasti näissä pienissä kapakkakeikoissa,mutta viritä se soimaan upeasti ja tapa se sitten.Itse tykkään löysästä lyöntikalvosta.mutta poljintyöskentelystä siitä on haittaa. |
Groovi 24.07.2004 00:01:55 | |
---|
tjoo, ei sitä demppiä välttämättä tarvi. riippuu pitkälti myös huoneesta tai tilasta missä soittaa. mulla on semmonen 35cm leveä ja kalvosta kalvoon yltävä 1cm paksu vaahtomuovi nyt. treenikämppä on pelkkää betonia. virittämällä löytyy aina semmoinen alue, missä pienellä säädöllä saa joko tosi soivan tai kuolleen soundin. sillä alueella hienosäätämällä löytyy se soundi. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
ltg 26.07.2004 15:12:34 | |
---|
Tjaa, itse en demppiä käytä ollenkaan. Lyöntikalvona on eq2, josta kuitenkin olen toisen kerroksen leikannut pois. Etukalvona on remon powerstroke 3 ebony ilman mikkireikää. Lyöntikalvon jätän melkoisen löysälle, ja etukalvon laitan kireämmälle. Tulee sitä atakkia. Ja basarihan on Sonor force 3003 22*17,5. IMIK#5,KK#3 Minkä vanhana oppii, sen uutena taitaa |
veke69 27.07.2004 10:47:33 | |
---|
Mikä olisi sopiva tapa dempata ainoastaan etukalvon resonanssi pois: en pidä siitä että etukalvo "soi" mutta muuten basarin soundi on nyt niin hyvä etten halua mitään varsinaista demppitavaraa rummun sisään. Lyöntikalvo on Aquarian III, etukalvo Taman vakiokalvo mikkireiällä. Bassorumpu on 22-tuumainen, hieman lyhennetty Superstar. G-Sus -teippi pelkästään ei vaimenna etukalvoa riittävästi. |
tthei 27.07.2004 13:05:25 | |
---|
Mikä olisi sopiva tapa dempata ainoastaan etukalvon resonanssi pois: en pidä siitä että etukalvo "soi" mutta muuten basarin soundi on nyt niin hyvä etten halua mitään varsinaista demppitavaraa rummun sisään. Lyöntikalvo on Aquarian III, etukalvo Taman vakiokalvo mikkireiällä. Bassorumpu on 22-tuumainen, hieman lyhennetty Superstar. G-Sus -teippi pelkästään ei vaimenna etukalvoa riittävästi. Ota koko etukalvo pois niin ei pitäis sen soida :D heh. No pistä siihen joku pieni kankaan palanen nojaamaan sitä etukalvoo vasten. Sen ei pitäis kauheesti sitä itse soundia dempata. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
DimensionZ 02.08.2004 01:38:49 (muokattu 02.08.2004 01:39:54) | |
---|
Itse on tullut kokeiltua aika paljon eri vaihtoehtoja tässä viimaikoina. Ensiksi oli kalvot tosi löysällä, basari ihan täynnä vanhoja kolitsihousuja. Sitten lyöntikalvo medium, reso löysä, ja vaan parit housut. Sitten vaihdoin sisällön vaahtomuovipalaan. Ongelmana oli lähinnä se, että soitan kantapää ylhäällä ja silloin nuija pomppii aikalailla jos kalvo ei ole kireä tai jos basari ei ole täynnä demppiä. Sitten keksin pikkuhiljaa demppiä vähentämällä totuttella siihen suurempaan reboundiin. Nykyään on sellanen asetus että kummatkin kalvot on niin kireellä kun käsin saa, plus puoli kierrosta resossa, ja yks kierros lyöntikalvossa. Kalvoina lyönnissä Coated Powerstroke 3 ja resona Yamahan logokalvo mikkireiällä joka on niinku Powerstroke 3 Ebony. Lyöntikalvo on just sopivan kireellä että nuijat ei pompi, mutta kalvojen viritys tuottaa matalan ja munakkaan, lyhyesti soivan muhkean soundin. Testailu auttoi. ''He jumped right out of a building!!'' |
veke69 02.08.2004 10:05:52 | |
---|
Ota koko etukalvo pois niin ei pitäis sen soida :D heh. No pistä siihen joku pieni kankaan palanen nojaamaan sitä etukalvoo vasten. Sen ei pitäis kauheesti sitä itse soundia dempata. Jees, näinhän tuo homma hoitui ihan kivasti. Teippasin pienehkön kangasrievun etukalvoon (sisäpuolelle, heh :)kiinni niin että se makaa rummun pohjalla ja demppaa ainoastaan etukalvoa. Tiukempi soundi tuli sillä että etukalvo on nyt reilusti kireämmällä kuin lyöntikalvo, aikani säätöjä hakemalla siitä tuli ihan kelvollinen: lyhyt ja napakka mutta matala soundi. Tosin samassa yhteydessä siirsin pannut eri paikkaan (nurkkaa lähemmäs), ja sillä oli oma vaikutuksensa. Basisti on itseni lisäksi tyytyväinen, joten kai tämä riittää :-) -Veke |