lethus1 26.02.2004 18:52:27 | |
---|
Treenikämpälle äänieristettä siis. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä äänieristeistä niin antaa palaa. Budjetti on pieni, joten ei tarvitse olla älytöntä hifimatskua. Perusratkaisut ja ihmeelliset kikkailut käy aivan yhtä hyvin. Ja myös, mistä kannattaapi lähteä etsimään pätevää tavaraa halvalla ? Roskalavoilta ? |
PolkaTulk 26.02.2004 20:03:40 | |
---|
Saatat saaha parempaa responssia toiselta alueelta,esmes bänditoiminta. Now baby taste some King´s Row... |
Paas 26.02.2004 21:10:44 | |
---|
Saatat saaha parempaa responssia toiselta alueelta,esmes bänditoiminta. Ja siellä on varmasti jo vastaavia aiheita... The Mullet: Hairstyle of the Gods |
-Reaper- 26.02.2004 21:22:58 | |
---|
Mä nyt jauhan taas näistä patjoista.... No kuitenkin.. semmoset normaalit aika paksut superloni patjat vaimentaa ja akustoi siinä samalla. Ne ei kovin hirveesti taia kyllä vaimentaa, mutta jonkun verran kuitenkin.. Niitä saa huonekaluliikkeistä (ainakin Sotkasta) ihan ilmaseks ku niillä on niitä kaikenmaailman patjan vaihtoviikkoja nii niille kertyy niitä patjoja aina. Nimim. kokemusta on... Rock´N´Roll!! |
GhostZigger 27.02.2004 08:26:30 | |
---|
Jos ei halua ryhtyä kunnon äänieristystä tekemään niin paksut matot lattialle ja pari sohvaa(jos on tilaa) ja niitä jo mainittuja patjoja voi käyttää. Auttaa ainakin pahinpaan kämpän liialliseen kaikumiseen. |
Terok 27.02.2004 14:00:23 | |
---|
Rummut on hyvä myös saada korotettua lattiasta niin että ääni kulkee mahdollisimman vähän rakenteita pitkin, eli vähintään paksu matto rumpujen alle. http://www.kollapse.tk |
AlCopone 27.02.2004 14:16:21 | |
---|
Käyppä kysymässä lähikaupasta jos antaisivat sinulle näitä appelsiinien ja muiden hedelmien kuljetuksen mukana tulevia muhkuraisia styrokseja. Itte oon soitellu lukuisia kertoja treenikämpässä jossa akustiikkaa on paranneltu noilla ja hyvin toimii... |
Ussr 27.02.2004 16:31:35 | |
---|
Mä nyt jauhan taas näistä patjoista.... No kuitenkin.. semmoset normaalit aika paksut superloni patjat vaimentaa ja akustoi siinä samalla. Ne ei kovin hirveesti taia kyllä vaimentaa, mutta jonkun verran kuitenkin..
Jep, nuo patjat toimii oikein hyvin. Kämpältä löytyy niitä muutama seinästä. Niiden lisäksi jonkun verran ihan normaaleja räsymattoja seinillä ja lattialla..ja toimii.. Sitten kun niiden päälle laittaa julisteita/lippuja/muuta kangasta, eivät ne enää näytä edes niin rumilta. Maa - tuo jumalan golfpallo. |
v bear 28.02.2004 01:15:03 | |
---|
kananmuna kennot twist twist on jumala |
Ussr 28.02.2004 11:06:50 | |
---|
kananmuna kennot Eipä auta paljoa. Niissä eristeissä pitää olla paljon massaa. Enemmän=parempi. Maa - tuo jumalan golfpallo. |
v bear 28.02.2004 13:01:53 | |
---|
Eipä auta paljoa. Niissä eristeissä pitää olla paljon massaa. Enemmän=parempi. ainaki turha kaiku katoaa twist twist on jumala |
Ussr 28.02.2004 13:38:58 | |
---|
ainaki turha kaiku katoaa Kyllähän ne sen pienen kaiun hävittää, niitä joutuu vaan latomaan seinille vaan niin perkeleesti... Riippuen tietysti kämpän koosta/seinämateriaalista. Minun bändini kämpällä (50m2, betonia) ei tuollaiset kennot olisi varmaan auttaneet mitään. Nyt on mattoa seinillä ja mustaa ohutta kangasta niiden päällä, toimii. Maa - tuo jumalan golfpallo. |
carlos 26.07.2004 14:27:07 | |
---|
mitäs luulisitte,toimisiko lasivilla? Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat. |
Jeltz 26.07.2004 14:50:08 | |
---|
mitäs luulisitte,toimisiko lasivilla? Eikös lasivillasta irtoa jotain hengitettynä terveydelle haitallista pölyä? Pulp |
Dr.Rubber 26.07.2004 15:59:38 | |
---|
Ja styrox on muuten sitten saatanan paloherkkää, joten sitä ei voi kyllä suositella. Ei kannata tunkea lunta pilluun! |
Alpha 26.07.2004 16:10:03 | |
---|
Ja styrox on muuten sitten saatanan paloherkkää, joten sitä ei voi kyllä suositella. Juu ei kannata pyroja testailla koulujen kellareissa... |
Antti1997 26.07.2004 18:53:20 | |
---|
Ja styrox on muuten sitten saatanan paloherkkää, joten sitä ei voi kyllä suositella.
Huh! Täytyykin varoa polkemasta liian nopeeta ettei lämmöt nouse ja sytytä pasarin sisässä olevaa styroksipalaa!!! =D "Mun pääni on betonia ja maksan paikalle on vaihdettu vuonna kuuskytkuus jääkiekko! Ei muhun pilsnerit pure!" |
Buusteri 26.07.2004 20:55:37 | |
---|
Itse olen omalla soittokämpällä toteuttanut eristyksen omenakennoilla. Ovat suurempia kuin kananmunakennot ja visuaalisestikin tyylikkäämpiä. Hankinta oli helppoa: marssin paikalliseen kaupaan ja kysyin heiltä noita. Antavat varmasti ilomielin kennonsa sinulle, koska muuten ne menevät poltettavaksi. Omakuvasta voi tarkastella omaa ratkaisuani. Ja tosiaan kaikki kämpän seinät ovat samalla tavalla päällystetty. Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
DimensionZ 02.08.2004 02:15:43 | |
---|
Itse rakensin ylisuureen autotalliin väliseinän ja tein soittokämpän sinne. Väliseinä itse koostui Gyproclevyistä ja sinne väliin laitoin lasivillaa. Väliseinän päällystin kämpän puolelta 3cm paksusella styroksilevyllä. Toisella puolella seinää on kaapit jotka osaksi vaimentaa ääntä joka kuuluu ulos kämpästä. Muut seinät ovat metallilevyä, oikeastaan kamalin materiaali soittokämpään. Niihin keksin ostaa Parokin tuulensuoja levyä, sellaista jossa on ensin 3cm lasivillaa, ja päällä siisti muovipaperi seos. Niillä päällystin metalliseinät, ja soundi parani 500% ainakin. Vedin levyjen saumojen päälle valkoista teippiä jotta lasivillan pölyt eivät pääse huoneeseen, ja tuli siistimmän näköistä samalla. Ainoa huonopuoli noissa levyissä on että ne maksaa 100E per paketti jossa on viisi 3cm paksua 180x120cm levyä, ja kaksi pakettia meni. Mutta sen arvosta oli. Betonilattialla oli pitkään mattoja, mutta niissä taas oli se ongelma että rummut liuku joka puolelle. Meninpä sitten K-Rautaan katselemaan materiaaleja ja silmään osu terassimattorullat. Loistavaa tuohon tarkotukseen, suht paksu kumipohja alla ja päällä samanpaksunen kova karvamatto. Putsasin ekaksi koko lattian oikeen perusteellisesti, jonka jälkeen leikkasin ja liimasin maton lattiaan kiinni. Rummut ei oo liikkunu senttiäkään sen jälkeen. Loistava muuten, mutta hintaa matolle ja liimalle kertyi 100E. Alun ja lopun ero on tajuton. Ennen ei voinut soittaa ilman kuulokkeita kun soundit ja kaiut oli niin kamalat. Lisäksi soitto kuului vielä ulos pitkän matkaa. Nykyään kaikki taajudet soivat tasaisen hyvin, huoneessa ei kaiu, soundit ovat aivan mahtavat ja 'korville sopivat' (en osaa selittää) ja hiljaisemmmat ilman turhia kaiukuja niin että voi huoletta soittaa ilman suojausta normaali-voluumilla ilman että korviin sattuu, tosin korvatulppia tulee muista syistä käytettyä. Soitto ei juurikaan kuulu autotallin ulkopuolellekaan enää. Onneksi asia ei ollut rahasta kiinni sillä remontti maksoi yli 400E yhteensä, mutta olen ollut erittäin tyytyväinen lopputulokseen. ''He jumped right out of a building!!'' |