JeeVes 19.08.2004 16:08:20 | |
---|
No niin, on tullut aika esittää kysymyksiä, vastauksia ja tietenkin väitöksiä eri hardwareihin liittyen. Mikä/mitkä pedaali, ständit, clampit, etc. ovat ne juuri oikeat sinulle. Eri merkkien plussat ja miinukset siis esille. Itse tykkään tosi paljon Premierin EDP-300 pedaalista. Tukevaa hardwarea tekee kanssa Premier ja Yamaha. Tosin Premierin tomi kiinnikkeet on kyllä ihan paskat. Treemaalla oppii treenaamaan, soittamalla oppii soittamaan.
(Albert Järvinen) |
Paas 19.08.2004 16:54:47 | |
---|
Taman hardwarea on tullut käytettyä ihan siitä syystä että rummutkin ovat Tamaa. Ja kun rummut sitten tuli hankittua Levytukusta niin olen sen jälkeen pääasiassa keskittänyt kaikki ostokseni sinne. Eli toisin sanoen melkein kaikki kamat on tamaa. Iron cobran pedaaleja on tullut käytettyä(olen omistanut kolmet cobran tuplat) mutta olen siirtynyt suosimaan dw:n pedaaleja koska ovat mielestäni paljon parempia. Iron cobrissa(tuplissa) minua otti päähän slavepedaalin "kuollut" tuntuma(slave puoleen ei saanut millään main pedaalia vastaavaa tuntumaa). Single spedut ovat varmaankin ihan hyviä mutta noista tuplista en kyllä pidä tippaakaan. Dw:n 9002 speduissa ei ole sitä slave puolen ongelmaa. Siinä on mielestäni niin hyvä tuntuma kuin slave puolella vain voi olla. Eihän se ihan toista sinkkuspedua korvaa mutta lähellä ollaan. Minulla on myös uudet Sonorin giant step tuplat joihin en ole vielä ehtinyt tutustua kunnolla(sain väärän välitangon ja olen ollut viime päivät kuumeessa joten ei ole tullut soiteltua). Joten niistä en osaa vielä sanoa paljon mitään muuta kuin että vaikuttavat todella laadukkailta näin ensisilmäyksellä. Taman ständit, klämpit jne. ovatkin sitten mielestäni erittäin asiallisia. Toimivia ja tukevia ständejä. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
mustakaapu_3 19.08.2004 17:21:52 | |
---|
Tuossa pedaaliasiassa on kyllä pakko kompata Paas:ia. kyllä dw:n pedaalit on kevyesti laadukkaimpia millä ite oon soittanu, tosin kyllä juuri esim. axikset ja sonorit on jäänyt testaamatta mutta eipä oo suurempia haluja ollut vaihtaa pedaalia. Hardwarepuolella suosin yleensä yamahaa koska sellanen paketti tuli ostettua tuon ykkössetin mukana ja mukavaahan se on kun kaikki standit on saman merkkisiä. Lisäksi yamahan standit on kestäviä ja tietenkin hillityn tyylikkään näkösiä:) Tosin yamahan tomiripustus ja yess- systeemi ei ehkä toimi niin hyvin kuin taman tai premierin vastaavat. "Nyt loppu se tissijatsin veivaaminen!" |
Niskamies 19.08.2004 17:30:26 | |
---|
Tosin yamahan tomiripustus ja yess- systeemi ei ehkä toimi niin hyvin kuin taman tai premierin vastaavat. Pakko sanoa vastaan, Yamahan tomiripustukset toimivat kuin tauti ja ovat mielestäni parhaat. Mutta mulle on sama mitä hardware on, kunhan pellit ja tomit pysyvät paikoillaan eikä liikaa paina. Sähköbassossa on kieliä. |
kampela 19.08.2004 17:36:49 (muokattu 19.08.2004 18:58:11) | |
---|
ei ku kaiken pitää painaa just sikana..!! Awesome lefthand break. |
Paas 19.08.2004 17:39:32 | |
---|
tosin kyllä juuri esim. axikset... No mulla oli axiksen tuplat tuossa jonkin aikaa sitten. Ei niissäkään ollut sitä slave puolen tahmeutta joten siitä saavat ainakin minulta plussaa. Itse en vaan pitänyt niiden tuntumasta joten myin ne yhdelle m.nettiläiselle. ;) The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
DimensionZ 19.08.2004 19:34:56 | |
---|
Itse kallistun Yamahan puolelle. En ole koskaan nähnyt mitään Yamahan hardwarea jossa olisi ollut (suurempaa) moitittavaa. Yamahan tomiripustukset ovat yksinkertaisesti parhaat mitä olen itse testannut. Ja pedaalit aivan mahtavia. ''He jumped right out of a building!!'' |
bluesman86 19.08.2004 21:41:39 | |
---|
taman ständit on kyllä aikasta näppäriä mutta silti olen onnistunu vääntää kierteet muutamasta klämpistä paskaks mutta aattelin ehkä seuraavaks kun kumut hommaan niin yamahaa raudaks. Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
tthei 19.08.2004 21:54:45 | |
---|
taman ständit on kyllä aikasta näppäriä mutta silti olen onnistunu vääntää kierteet muutamasta klämpistä paskaks mutta aattelin ehkä seuraavaks kun kumut hommaan niin yamahaa raudaks. Voin kokemuksesta sanoa että se on kyllä todella v-mäistä kun kierteet menee paskaks telineestä tai clampistä tai mistä vaan. Täytyy vaan varovasti koittaa vääntää niitä ettei mee ne kierteet :D Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Alpha 19.08.2004 23:00:07 | |
---|
taman ständit on kyllä aikasta näppäriä mutta silti olen onnistunu vääntää kierteet muutamasta klämpistä paskaks... Joo ei ne kestä. Oliko muuten Lukko- vai Putkipihdit...? Miulta kans ääni Taman hardwarelle. Ainoan miinuksen saa tuo nykyinen stooli, josta pitää noilla yllä mainituilla pihdeillä vääntää kiristysruuvi ynnä muistilukko kiinni, notta pysyy...vielä ei ole kierteet menny...:o) Nuo Taman ständit on oikein hyviä, kun saa puomin putken sisään...erittäin hyvä oivallus japsi-insseiltä... Klämpit ovat myös hyviä, mutta harmittaa että esim. puomi + klämppi paketissa se klämppi on ainoastaan toisesta päästä aukeava...pitää vaihtaa se aina...:o) Myöskin Taman katalookista löytynyt tomi ripustin toimii vaikka ensin vähän arvelutti sen kestävyys...eikä siinä edes lue, notta TAMA...ärkele, pitänee(sekin) vaihtaa... |
AP 20.08.2004 08:31:01 | |
---|
Nuo Taman ständit on oikein hyviä, kun saa puomin putken sisään...erittäin hyvä oivallus japsi-insseiltä... .. Saa myös Yamahan ja Premierin telineissä. K100 #7 |
miän vain 20.08.2004 08:46:58 | |
---|
Plussaa: New Soundin multiclamppi. Tukeva ja halpa, ja ennen kaikkea ruuvit oikeata rautaa ja vaihdettavissa. Taman clampit. Menee vaikka mihin asentoon. Samoin pearlin uudet, ja niissä on innovatiivisuuttakin. Yamahan standit. Halvin virveliteline ollut kohta 10 vuotta, eikä vieläkään mitään vikaa. Ja portaaton kulmansäätö, tietenkin. Saman sarjan haitsuständi, sama juttu. Vaihdoin tosin juuri Tamaan, Yamahassa ei ollut jousen jäykkyyssäätöä. Pearlin vanhemmanmalliset kiristimet. Kierre ei ole rungossa, vaan pultissa, jonka voi tarvittaessa vaihtaa. Pedaalit: Speed King ja Yamahan suoraveto. Yksinkertainen on kaunista ja kestävää. Vanhin kingini on 70-luvun alusta - siihen voisi kohta vaihtaa laakerit. Ehkä. Jos joku tekis tästä tuplaversion, ostaisin heti. Miinusta: Mapexin yksipuoliset kiristysruuvit. Menevät sormilla niin kireälle, ettei niitä saa auki ilman kapulakikkaa - juuri siksi, että puuttuu se toinen siipi siitä siipiruuvista. New Sound noin yleensä. Vaikkakin kelpo rautaa, jos niihin vaihtaa kierteet oikeasta metallista. Enää vaan ei ole itselläni sitä mahdollisuutta. ** Eipä noissa ständeissä niin isoja eroja ole. Sama se, kunhan ei paina liikaa ja pysyy siinä mihin laitettiin. |
bluesman86 20.08.2004 13:36:48 | |
---|
Joo ei ne kestä. Oliko muuten Lukko- vai Putkipihdit...? ihan käsin väänsin en kyllä tajua miten se on mahollista mutta niin ne vaan meni. :S Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |