Aihe: Apua kalvoissa?
1
punkygirl
11.08.2004 12:05:31
En tiedä millanen lyöntikalvo pitäis ostaa lattiatomiin. Se on 16' ja alakalvona on joku ohut centuryn musta kalvo. Voisko joku neuvoa esim.että minkä kalvon ostaisin soitinlaineen nettimyymälästä? Ja tarveisin apua kanssa basarin etukalvossa..?
Miksi norsulla on siniset shortsit? Koska punaiset on pyykissä.XD
Alpha
11.08.2004 12:14:43
Mitäs merkkiä siulla muut kalvot on?
Bacchus
11.08.2004 12:55:23
En tiedä millanen lyöntikalvo pitäis ostaa lattiatomiin. Se on 16' ja alakalvona on joku ohut centuryn musta kalvo. Voisko joku neuvoa esim.että minkä kalvon ostaisin soitinlaineen nettimyymälästä? Ja tarveisin apua kanssa basarin etukalvossa..?

Juu, niinkuin Alpha sanoikin jo, auttaisi jos kertoisit mitä merkkiä ja mallia muut kalvot ovat. Vai ovatko ihan alkuperäiset tehdaskalvot?

Mutta, tässä joitain harkinnan arvoisia kalvoja. Eli, basariin tarvitsit siis lyönti-vai resokalvon? No, tässä pari hyvää lyöntikalvoksi:

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=4672&mgid=47&sgid=205

http://www.evansdrumheads.com/EVProducts.aspx?ID=1&CLASS=RADA

Ja tässä muutama hyvä lyöntikalvo lattiatomiin:

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=4423&mgid=47&sgid=197

http://www.evansdrumheads.com/EVProducts.aspx?ID=1&CLASS=RDIA
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
miän vain
11.08.2004 14:52:55

Alakalvotkin kannattaa vaihtaa, jos talous kestää. Vaikuttavat sointiin todella yllättävän paljon - ja nuo ohuet tehdaskalvot tuppaavat olemaan huonoja.

Sanoisin, että päälle remon emperorit ja alle diplomatit tai ambassadorit. Läpinäkyvät versiot. Evanssilla on vastaavia, en tiedä niiden nimiä.
Bacchus
11.08.2004 17:08:20
Alakalvotkin kannattaa vaihtaa, jos talous kestää. Vaikuttavat sointiin todella yllättävän paljon - ja nuo ohuet tehdaskalvot tuppaavat olemaan huonoja.

Sanoisin, että päälle remon emperorit ja alle diplomatit tai ambassadorit. Läpinäkyvät versiot. Evanssilla on vastaavia, en tiedä niiden nimiä.

Evanssilla (raaka vertaus): Emperor=G2, Diplomat=G1

Eli päälle vois laittaa G2:set ja alle G1:set, tai sitten päälle G1:set ja alle genera resonantit (jotka ilmeisesti lähemmäs ambassadorin paksuutta, tai hieman ohuempi). Jos syvät tomit niin hyvin toimii myös päällä G2 ja alla genera resonant, itsellä juuri tälläinen kattaus.
Joku vaa
11.08.2004 20:26:50 (muokattu 11.08.2004 20:27:30)

Evanssilla (raaka vertaus): Emperor=G2, Diplomat=G1

Ei näin. G1:nen on Ambassadoria vastaava ja se Resonant Diplomattia vastaava.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Bacchus
11.08.2004 20:55:15
Ei näin. G1:nen on Ambassadoria vastaava ja se Resonant Diplomattia vastaava.

Jaahas, itse oon ollut ihan toisessa luulossa. Pitääkin ottaa Remon esite tarkempaan syyniin...=)
punkygirl
12.08.2004 19:11:14
eli muiden tomien lyöntikalvot on jotain pearlin protone kalvoja..ja basarissa lyöntikalvona on evans eq3 batter..
Bacchus
12.08.2004 21:10:37 (muokattu 12.08.2004 21:13:02)
eli muiden tomien lyöntikalvot on jotain pearlin protone kalvoja..ja basarissa lyöntikalvona on evans eq3 batter..

Pearlin protone kalvot on ne alkuperäiset tehdaskalvot mitkä tulee setin mukana. Kannattaa pistää vaihtoon, jos rahaa vaan liikenee... Ensisijaisesti lyöntikalvot, mutta myös resokalvojen vaihtoa kannattaa harkita. Itse suosittelisin että hankit Evanssin G2:set lyöntikalvoksi ja G1:set tai Genera resonantit resokalvoksi. Basarin kalvo (jos on suht hyvässä kunnossa) onkin loistava, sitä ei tarvitse vaihtaa.

edit: Resokalvoksi basariin kannattaa harkita esim. tämmöistä:

http://www.evansdrumheads.com/EVProducts.aspx?ID=1&CLASS=RBDE
Youni
12.08.2004 23:26:02
edit: Resokalvoksi basariin kannattaa harkita esim. tämmöistä:

http://www.evansdrumheads.com/EVProducts.aspx?ID=1&CLASS=RBDE

Tässä nyt sanon, että jos ei tuota mikkireikää tarvitse, niin osta ennemmin ihan ilman mikkireikää oleva kalvo. Jos tarvitset mikkireiän, niin sitten tuo voi olla hyväkin kalvo.
Bacchus
12.08.2004 23:47:39
Tässä nyt sanon, että jos ei tuota mikkireikää tarvitse, niin osta ennemmin ihan ilman mikkireikää oleva kalvo. Jos tarvitset mikkireiän, niin sitten tuo voi olla hyväkin kalvo.

Mikkireikä demppaa sopivasti. Umpinainen kalvo soi aivan liikaa, imho.
punkygirl
13.08.2004 23:20:17
Olen ihan samaa mieltä että ilman mikkireikää soi ihan liikaa..Jos ostan Remon kalvot niin mitkäs niistä olis sopivat? Ja miten se nyt menee noi G2 ja G1..? Mikä on mitäkin. Ja mitä eroa on läpinäkyvällä ja valkosella kalvolla?
punkygirl
13.08.2004 23:32:16
Piti vielä kysyä sitä että voiko itse tehdä reiän basarin kalvoon, kun mulla olis sellanen lähes käyttämätön centuryn basarikalvo. Vois tulla vähän halvemmaksi jos sais siitä jotenkin hyvän..?
tthei
13.08.2004 23:39:50 (muokattu 13.08.2004 23:42:09)

Kannattaa pistää ohuempi tai samanpaksuinen kalvo alle kuin päällä on, eikä alas kannata laittaa kaksikerroskalvoa vaikka päälläkin olisi. Eli esim: Emperor päälle ja Ambassador alle, tai molempiin Ambassador tai sitten vaikka Ambassador päälle ja Diplomat alle.

Elikkäs G2 (vastaa Remon Emperoria) taitaa olla kaksikerroskalvo ja G1 (vastaa Ambassadoria) on yksikerroskalvo. Ja valkosessa kalvossa se päällyste demppaa sitä soundia, eli siis läpinäkyvä soi pitempään.

Voihan sen reiän itsekkin tehä siihen kalvoon, vaikka kuumentamalla tölkkiä ja painamalla kuuman tölkin siitä kalvosta läpi. Muista pistää jonkinlaiset vahvikkeet siihen reiän reunoille ettei lähde sitten ainakaan repeilemään siitä.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Bacchus
14.08.2004 17:32:48
Piti vielä kysyä sitä että voiko itse tehdä reiän basarin kalvoon, kun mulla olis sellanen lähes käyttämätön centuryn basarikalvo. Vois tulla vähän halvemmaksi jos sais siitä jotenkin hyvän..?

Voihan sen itse tehdä, vaikka leikkaa jotain sapluunaa myöten askarteluveitsellä.

Niin, ja jos rockia/punkkia/metallia soittelee, niin ainakin itse käyttäisin clear kalvoja.
Triskal
14.08.2004 22:20:57

Olisi muuten mukava tietää, miten alakalvon paksuus vaikuttaa toneen.
Joku vaa
15.08.2004 14:27:45

Olisi muuten mukava tietää, miten alakalvon paksuus vaikuttaa toneen.

Paksumalla tummempi ääni. Remo Diplomat/Evans Resonant kalvoilla tai vastaavilla saa sellasen lätsähdyksen.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Youni
17.08.2004 16:55:36
Mikkireikä demppaa sopivasti. Umpinainen kalvo soi aivan liikaa, imho.

Mielipideasioitahan nämä...
Pakkanen kesyttää nudistin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)