Aihe: Millenium 5B-kapulat
1
Peace
18.09.2004 21:55:56
joo..On muuten ihan sairaan hyvät kapulat noi vaikka on milleniumit..Vic Firthin tasoa..kestää erittäin kauan..mulla ei oo muita kapuloita kun noi..=)
suosittelen lämpimästi noita kapuloita..
antaa sen 'millenium' merkin hämää vaa siin ;)
Joona Rautiainen
Alpha
18.09.2004 22:07:20 (muokattu 18.09.2004 22:11:31)
Mullon Vic Firthin American Classic 5B zipulat kestäny vaikka kuin kauan...vuosia? En muista...

Milleniumeja en suosi. Ei kuulosta kestäviltä. Kestäviä ei myöskään olleet Millbrookin Classic 5A zipulat, jotka meni katkihalkipoikki viikossa...5B pari ollut vasta vähäisessä käytössä.

EDIT:...niin ja ne surullisen kuuluisat Zildjianin kepit kesti yhdet reenit ja keikan...seuraavissa reeneissä sanoivat, notta naps...
e r s k i
19.09.2004 00:00:49
Mulla oli pitkään tapana tilata Milleniumeja hirveät määrät siinä toivossa että jotkut niistä olisi edes kestäviä. Noh... kestäviä pareja on osunut kohdalle harmittavan harvoin.
Elikkä kantapään kautta opittu asia:
Noin 10-15 paria Milleniumin 5B-kapuloita tuppaa itselläni kestämään yhtä kauan kuin 1-2 paria Vic Firthin vastaavia. Nyt olen taas nöyrtynyt maksamaan kapuloista sen 10€+ / pari mikä on tietysti ihan liikaa, mutta sahajauhot pedaaleilta on vähentynyt ja kapulakassi keventynyt.
anzelmosm
19.09.2004 12:25:15

Noissa milleniumeissahan on se homma että ensin ne oli niitä vicin tekemiä ja sitten oli välissä näitä "laatukeppejä" eurooppalaiselta toimittajalta josta on kyllä vahva epäily, ja ainakin tässä joku kuukausi sitten oli taas saatavilla niitä vicin tekemiä.. Ja tosiaan noissa vicin ja eurooppalaisen valmistajan milleniumeissa ero on ku yöllä ja päivällä.. Jokainen voi ite päätellä että miten päin sitte..
Youni
19.09.2004 14:15:07
Mullon Vic Firthin American Classic 5B zipulat kestäny vaikka kuin kauan...vuosia? En muista...

Joo, huippukapulat! Itsekin pitäisi hommata. Tykkään myös taman oak- ja koivukapuloista. Oakit vaan ei tahdo kestää kovin kauaa, joten luovuin niistä. Koivutamat on kestänyt pari vuotta, ei mitään vikaa.
Pakkanen kesyttää nudistin. [Kuva setistä profiilissa]
WyW
19.09.2004 14:49:21

Olen monta kertaa tämän sanonut, mutta ostakaa pari Vaterin kapuloita. And you shall never go back ;)
Kova jätkä.
Bacchus
19.09.2004 16:06:27
Joo, huippukapulat! Itsekin pitäisi hommata. Tykkään myös taman oak- ja koivukapuloista. Oakit vaan ei tahdo kestää kovin kauaa, joten luovuin niistä. Koivutamat on kestänyt pari vuotta, ei mitään vikaa.

Köh, meikäläisellä ainakin juuri nuo Oak kapulat kestää, kuten tammen lujuudesta voisi päätelläkin. Itse käytän Taman Japanese Oak-keppejä...
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
HCW
19.09.2004 18:24:08 (muokattu 19.09.2004 18:24:17)
Ne kokemukset mitä multa löytyy millenium kapuloista ei ole mitenkään positiivisia.Paskoo ne on suomeksi sanottuna.
Osta meän levy!!! Klipit,tilausohjeet jne.osoitteesta: http://www.strangefruitband.net
anzelmosm
19.09.2004 20:55:54 (muokattu 20.09.2004 09:43:10)

Ne kokemukset mitä multa löytyy millenium kapuloista ei ole mitenkään positiivisia.Paskoo ne on suomeksi sanottuna.

No nekin on sitte ilmeisesti ollu niitä eurooppalaisen toimittajan kepuloita.. Mutta niin ku tuossa aikasemmin joku puhu jotain huippukapuloista niin enpä semmosiin oo vielä koskaan törmänny, aikalailla on kyllä kaikki merkit läpikahlattu, kyllä ne soittaissa menee pariin viikkoon kaikki... ei kyllä pysty ees jokatoinen päivä soittaan jos haluaa että kapulat 2 vkoa kestää.. ;) että se niistä "huippukapuloista" aheadeja ei oo kehdannu ees kokeilla ku puhuvat ettei ne kestä kanttia kovinkaan hyvin..

EDIT: näyttäis että karonin pojat suosittelee regal tippiä eihän noin paljo joustava kapula voi enää mennä soittaessa poikki?! ;)
http://mhs.fi/charon/gallery/kuvat/10_249_iso.jpg
http://mhs.fi/charon/gallery/kuvat/10_254_iso.jpg
Bacchus
20.09.2004 12:27:30
EDIT: näyttäis että karonin pojat suosittelee regal tippiä eihän noin paljo joustava kapula voi enää mennä soittaessa poikki?! ;)
http://mhs.fi/charon/gallery/kuvat/10_249_iso.jpg
http://mhs.fi/charon/gallery/kuvat/10_254_iso.jpg

Hehhee, hitto mikä jousto...=)
Loony
20.09.2004 15:56:38
JOo, ei ne milleniumit mitenkään kestäviä ole. Tilasin joskus Saksasta, en tiedä miksi, kymmenen paria milleniumkeppiä. Jeppajee kesti ehkä kaksi viikkoa ni kaikki oli mäiskitty poikki.

Kai se kuitenkin myös johtuu lyömätekniikasta aika paljon...
www.marbleframe.vze.com
finntrolli
21.09.2004 08:21:51

mullaki on nyt vaan yhet kapulat ne on jotkut vittu emmä saa niistä mitään selvää:D
Luuletsä mua ihan tyhmänä???
Youni
21.09.2004 19:39:58 (muokattu 21.09.2004 19:40:23)
Köh, meikäläisellä ainakin juuri nuo Oak kapulat kestää, kuten tammen lujuudesta voisi päätelläkin. Itse käytän Taman Japanese Oak-keppejä...

Tiedä sitten, mistä johtuu...tipistä on alkanut lähteä palasia irti. Rimshotin vuoksi on varsikin aika karhea. Koivukapulat ovat täysin kunnossa.
Blitz
21.09.2004 19:41:59
Mulla oli vähän aikaa kolme paria Milleniumin 7A-kapuloita. Viikko sitten treeneissä piti soittaa ne viimeisetkin poikki yhden biisin aikana.

Taman Japanese Oak 5A -kapulat on kestäny mulla hyvin. Pituus, paksuus, tippi ja tuntuma on kaekki loistavia. Eilen meni kapula poikki niistä mitä ostin heinäkuussa.
"kuuntele sinä vaan sitä trashmetallias..."
Bacchus
21.09.2004 21:35:39
Tiedä sitten, mistä johtuu...tipistä on alkanut lähteä palasia irti. Rimshotin vuoksi on varsikin aika karhea. Koivukapulat ovat täysin kunnossa.

Mun mielestä ne on jopa ehkä hieman liian liukkaat, mutta tipit niissä kyllä kestää todella hyvin.

Sovitaan että sulla on joku sunnuntaipari, eiks jeh?;)
DimensionZ
22.09.2004 17:00:15

Itse käytän Vic Firth 5B kapuloita useimmiten. Yksinkertaisesti vaan parhaan tuntuiset ja kestävimmät kapulat mitä on. Nytkin on kestänyt pari jo puoli vuotta. Myös Dave Weckl signaturea ja Steve Gadd signaturea tulee käytettyä.
''He jumped right out of a building!!''
Youni
22.09.2004 19:15:20 (muokattu 22.09.2004 19:15:49)
Mun mielestä ne on jopa ehkä hieman liian liukkaat, mutta tipit niissä kyllä kestää todella hyvin.

Tuolla karheudella tarkoitin sitä, että kun olen soittamut rimshotteja on varsi karhentunut tikuille.

Sovitaan että sulla on joku sunnuntaipari, eiks jeh?;)

Luultavasti jotain tällaista.
Bacchus
22.09.2004 22:38:52
Tuolla karheudella tarkoitin sitä, että kun olen soittamut rimshotteja on varsi karhentunut tikuille.

Niin, mutta eiväthän ne sellaisia tuoreeltaan kaupasta ostettuna ole. Eli, kaikki kapulathan lommottuu, karheentuu, miten vaan, jos soittaa paljon rim-shotteja. En näe sitä minään erityispiirteenä Japanese Oakeille. Sen takia pisti tuo karheentuminen tekstissäsi silmään...=) Mutta, nyt lopetan turhan löpinäni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)