Tangled** 14.09.2004 19:23:08 | |
---|
Älkää valittako, että kun on niin paljon kirjoituksia aiheesta.. Etsi-komennolla en saanut oikeastaan yhtäkään täysin ongelmani poistavaa vastausta.. Ja ongelmahan on se, että kun on tomi saatu sylissä viritettyä kivan kuulloiseksi ja kun sen iskee ständiin kiinni, niin se ei enää kuullostakaan kivalta.. Tai kuullostaa, mutta siellä säestää kiva maton ääni. Hermo meinaa mennä, kun matto soi mukana, vaikka kuinka virittäisi. kun virvelistä ottaa maton pois päältä, niin hyvin soivat, mutta kun matto on käytössä, niin ei mitään rajaa.. Tosin mulla on jokseenkin paskat halppiskalvot. (alkupeäriset), että johtuisiko tämä osaksi siitä? Antakaa jotain vinkkiä, hermo menee, kun ei saa kunnon soundia.. Huominen on eilinen jo ylihuomenna. |
Jeltz 14.09.2004 19:37:03 (muokattu 14.09.2004 19:38:47) | |
---|
Älkää valittako, että kun on niin paljon kirjoituksia aiheesta.. Etsi-komennolla en saanut oikeastaan yhtäkään täysin ongelmani poistavaa vastausta.. Ja ongelmahan on se, että kun on tomi saatu sylissä viritettyä kivan kuulloiseksi ja kun sen iskee ständiin kiinni, niin se ei enää kuullostakaan kivalta.. Tai kuullostaa, mutta siellä säestää kiva maton ääni. Hermo meinaa mennä, kun matto soi mukana, vaikka kuinka virittäisi. kun virvelistä ottaa maton pois päältä, niin hyvin soivat, mutta kun matto on käytössä, niin ei mitään rajaa.. Tosin mulla on jokseenkin paskat halppiskalvot. (alkupeäriset), että johtuisiko tämä osaksi siitä? Antakaa jotain vinkkiä, hermo menee, kun ei saa kunnon soundia.. Mulla tuntuu olevan sama ongelma basarin ja virpan välillä. Molemmissa ois yksinään aika herkku saundi nyt kun innostuin virittämään, mutta se surina on kyllä valtava jos menee polkaisemaan basaria kun matto on kiinni virpassa. Ei viittis virittää kumpaakaan eri vireeseen, kun soundi on nyt just semmonen mitä haen. En kyllä tällä auttanut threadin aloittajaa millään lailla, ilmaisinpa vaan, että kärsin samasta ongelmasta. Edit: Ai niin, kyseessä on siis Tama Rockstar Custom-puuvirppa Coated Ambassadorilla ja Rockstar Custom-basari Powerstroke 3:lla Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
Progressor 14.09.2004 19:57:05 | |
---|
Tässä tulee amatöörin kokemuksia aiheesta. Kokeneemmat voivat sitten kertoa oikeaa asiaa(tm). Tuo sama juttu aiheutti minullekin ennen päänvaivaa. Päädyin aika nopeasti sellaiseen ratkaisuun, että teippasin raa'asti maton kiinni kalvoon. Ratkaisu oli sinänsä ihan toimiva, ja soittelinkin useamman vuoden virveli (ja muutkin rummut) todella rankassa demppauksessa. Sitten tajusin, että vaimentamattomat rummut kuulostavat minusta huomattavasti paremmalta, ja aloin vähin erin purkaa teippauksia setistäni. Lopulta poistin virvelistäkin kaiken vaimennuksen. Aluksi maton resonanssi häiritsi tietysti vähän, mutta sitten vain jotenkin totuin siihen. Nyt ei enää tee yhtään mieli dempata, koska särinän ohella soinnista poistuisi paljon hyvääkin. Tulkintani on tämä: jos haluaa rumpujen soivan kunnolla, resonanssia on vain opittava sietämään. Mutta jos sinä haluat vaimeampia soundeja, niin kokeile vaikka aluksi sitä teippiä. Luovutan puheenvuoron viisaammilleni. |
Speedy 14.09.2004 22:36:45 | |
---|
Ei sitä varmaan koskaa kokonaan poies saa, mutta ainakin tomien alakalvoja ja virvelin alakalvoa virittämällä eri vireeseen saa sitä pois.. Olen huomannut että tilakin vaikuttaa. Kun itselläni on nyt setti pienemmässä huoneessa, niin virveli resonoi bassarin kanssa, mutta isommassa se ei.. Kumminkin, kuten edellä jo mainittiinkin, niin siihen pitää vaan tottua. Ja loppujen lopuksi se ei kuitenkaan kuulu sieltä kun muitakin soittimia on mukana.. Hiljaisessa kohdassa, missä et soita, voit vaikka ottaa maton pois päältä, tai laittaa käden kalvolle, niin se yleensä lakkaa.. Ja itselle se luonnollisesti kuulostaa kovemmalta kuin muutaman metrin päähän..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
WyW 14.09.2004 23:11:59 | |
---|
Tomien ja muiden rumpujen humbummin saa ainakin osin eliminoitua nakkaamalla tomit siitä basarista irti vaikkapa peltiständiin clambilla. Ei iha aiheeseen mutta lähes. Toi vireen tsekkaaminen on tärkee jos haluaa eliminoida. Itse kyl tulee soiteltuu sen verta lujempaa noita rumpusia etteipä moinen hirmuisesti haittaa. Kova jätkä. |
hgr 14.09.2004 23:41:06 | |
---|
En ymmärrä miksi toi resonointi on monille niin älytön ongelma. Ei sitä saa millään virityksillä poistettua, eikä siihen kannata pyrkiäkään. Mitä sitten jos matto vähän surisee. http://www.vitkaste.cjb.net |
Olli 15.09.2004 11:28:09 | |
---|
En ymmärrä miksi toi resonointi on monille niin älytön ongelma. Ei sitä saa millään virityksillä poistettua, eikä siihen kannata pyrkiäkään. Mitä sitten jos matto vähän surisee. Olen samaa mieltä. Ostakaa sähkörummut, jos hifiä haluatte. : |
Tombo 15.09.2004 12:15:58 | |
---|
Kannattaa myös kokeilla virvelin alakalvon viritysruuvien löysäämistä aavistuksen verran niistä neljästä ruuveista jotka on lähinnä mattomekanismia. Toiminut ainaki mulla. tommi Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma? |
Henga 15.09.2004 13:01:07 | |
---|
Rummut resonoi. Se on niitten perusedellytys. Ja kuten Spiidi sanoi, itelle se kuuluu aina "pahiten" . Ei ne muut sitä huomaa, paitsi jos on jotain yksittäistä rummun paukutusta tai tauko jne. Mulle se resonointi tuo rullaavuuden tunteen komppiin, jollaista tunnetta en esim. sähkörummuilla tai trigatuilla saa. Mut sehän on vaan mä... |
DimensionZ 15.09.2004 13:52:23 | |
---|
Sama 'ongelma' täälläkin, vaikka on ihan hyvä kamat ja kalvot, ei niistä ole kiinni. Sehän on vaan tosiasia että sitä särinää ei saa kokonaan pois vaikka mitä tekisi, virityksen näkökulmasta siis, ei demppauksen. Mielestäni muutenkin esim basari kuulostaa paremmalta kun siinä on se pieni resonointi mukana virvelistä. Ja kun bändin kanssa soittaa niin ei se sieltä minnekkään kuulu. Totuttele vaan vähän aikaa niin kyllä se siitä. ''He jumped right out of a building!!'' |
Bacchus 15.09.2004 15:16:50 (muokattu 15.09.2004 23:38:39) | |
---|
Hieman aiheen sivusta täytyy sanoa, että ei tuo esim. tomien vaikuttama resonanssi virveliin pahemmin häiritse, mutta kun jossain biisin hiljaisessa kohdassa basisti päräyttää sopivan sävelen niin johan surisee niin saakutin ärsyttävästi. Siinä tulee kiire ottamaan matto pois päältä...=) EDIT: siis matto pois päältä jos biisin kohdassa ei rumpuja ole. Ei nyt sentään mitään St. Änkerö meininkiä...;) pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) |
Henga 15.09.2004 19:28:28 | |
---|
siitä vaan laskemaan jokaisen biisin ja kompin mukaan hertsi-taulukoita ja sen mukaan virittämään jos ei kelpoo :D |
Paas 15.09.2004 21:40:09 | |
---|
Hei Tangled! Oletko tarkistanut että virvelin matto on kaikin puolin kunnossa ja ehjä, sopivalla kireydellä jne... The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Alpha 15.09.2004 23:38:30 | |
---|
siitä vaan laskemaan jokaisen biisin ja kompin mukaan hertsi-taulukoita ja sen mukaan virittämään jos ei kelpoo :D Älä tämmöisiä täällä puhu. Kohta on Paas valistamassa meitä triggereistä...:o) |
ddrum54 16.09.2004 14:11:05 | |
---|
Helou Tangled. Tarkasta maton sijainti, että on tismalleen keskellä. Maton kireyden säädöllä voi myös vaikuttaa surinoihin ( tosin kompromisseja joutuu tekemään ). Snarekalvon kireys myös vaikuttaa asiaan, myös saundiin - se kompromissi taas. Hauskoja ruuvailuja! |
Paas 17.09.2004 15:37:56 | |
---|
Älä tämmöisiä täällä puhu. Kohta on Paas valistamassa meitä triggereistä...:o) Älä pelkää. :) En oikeastaan ole triggeri-miehiä lainkaan. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |