Aihe: Sähkörummut 1 | |
---|---|
![]() 01.09.2004 14:17:32 | |
Ajattelin ostaa sähkörummut autotalliin, jotta pääsisi treenaamaan rockbändin kanssa kätevästi, ja mikä parasta, asiallisilla äänenpaineilla, goodbye earit! Niin, mikä ja mistä hyvä ja kestävä setti asialliseen hintaan? Katselin thomannilta tota Yamahan DTxpress-AIII settiä, sen saisi 1055egeen, onko kellään kokemuksia? Kävin paikallisessa musaliikkeessä tsekkaamassa Rolandin vastaavan setin jossa oli hintalappu 1760egee, saundasi ihan sikahyvältä,pystyykö Yamaha samaan ja onko jampin ne kumipadit yhtä kestäviä? Onko muita varteenotettavia vastaavanlaisia settejä? Itse olen kitaristi, joten en pahemmin noista kannuista tiedä. Niin ja sitten käykö tohon jampin settiin tavallinen tuplabasaripedaali? Hosiokangas | |
![]() 01.09.2004 16:26:47 (muokattu 02.09.2004 08:30:51) | |
mulla on just noi yamahat... ihan hyvä setti sinänsä. eihän noilla ole sama soittaa kuin aidoilla rummuilla ja saunditkaan ei ole mitään pro high endiä mutta ihan hyvin pärjää. kiva soitella kerrostalossakin...... en kadu ostosta, ainoa mikä kaduttaa ni se ku ei oo aikasemmin saanu :) niin kiva se on ku voi milloin vaan paukuttaa. toista se oli akustisten kanssa ku jatkuvaan metsästeli treenipaikkoja, makseli vuokria ja siltikään ei pystyny soittaa ku tiettyinä aikoina. tuplabasari toimii ihan jees tuon yamahan kanssa. sekin oli yksi syitä miksi päädyin tuohon, kestävä basaripadi johon mahtuu tuplat.... | |
![]() 02.09.2004 00:19:02 | |
Osta rolandit.Et kadu sitä valintaa.Ja virveliksi ehdottomasti se v-pädi sillä mesh-kalvolla.Minä en soita enää millään muulla kuin v-rumpusetillä.Keikoilla ja treeneissä...ja kotona kerrostalossa...on ne niin hyvät... V-drums. | |
![]() 05.09.2004 00:49:33 | |
Itse omistan Yamahan DTXpress sähkörummut, eli ihan ne ekat. Olen ollut suurimmaksi osaksi todella tyytyväinen niihin viime vuosina joina minulla on ne ollut. Sähkörummut on todella kätevät pelit kyllä, tullu monta pikkukeikkaa vedettyä PAn kautta kun on ollut todella-matala-volume tyylisiä paikkoja. Ainakin mitä olen DTXpress IIIAta testaamassa käynyt, on kyllä laatupelit. Soundeja on paranneltu, varsinkin symbaali soundeja, ja pädit on monipuolisemmat. Useita pikkuvikoja, esim haikan on/off tyyli joka oli aikaisemmissa malleissa, on korjattu. Basaripädi on myös loistava, mahtuu tuplapedaali jos täytyy käyttää. Lisäksi tuohon 1055€ sisältyy (ainakin fasulla) Yamahan FP9310 tai FP9410 joka on vaan yksinkertaisesti tämän hetken parhaita pedaaleita, varsinkin suoraveto (9410). Hyvien kokemusten perusteella Yamahalla suosittelen DTXpress IIIsta lämpimästi. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 10.09.2004 14:51:47 | |
ite oon miettiny milleniumin mps-300 settiä alesiksen dm5 aivoilla. ne on aika halpikset, mut oon ainakin dm vitosesta kuullu hyvää palautetta. ja milleniumin setissä on oikeet kalvot, vaikka kyl meshit olis parhaat. | |
![]() 10.09.2004 15:37:03 | |
Hmm.. mites herrat/rouvat/neidit/sunmuut ajattelisi Roland HPD-15:n pitämistä päätteenä johon ostaisi erikseen padit ja triggaisi ne? Säästyisi hyvin rahaa... Tiedä sitten miten käytännössä, täällä ei tainnut kenelläkään muulla olla Handsonicia ? Olisi niin luksusta kerrostalossa päästä vetelemään:) | |
![]() 10.09.2004 16:26:27 | |
Hmm.. mites herrat/rouvat/neidit/sunmuut ajattelisi Roland HPD-15:n pitämistä päätteenä johon ostaisi erikseen padit ja triggaisi ne? Säästyisi hyvin rahaa... Tiedä sitten miten käytännössä, täällä ei tainnut kenelläkään muulla olla Handsonicia ? Olisi niin luksusta kerrostalossa päästä vetelemään:) siis elikkäs...meinasitko monta pädiä ajaa tohon? Perkussionistille tuo laite on aivan mahtava. Siinä on kerrankin soittomukavuus, realistisuus, ohjelmoitavuus+saundit ajateltu loppuun asti. mutta... ihan settirumpalille en suosittelisi ehkä tuota laitetta, ei siinä palvele tarkoitusta niin hyvin... Jos olen nyt missannut jotain niin lyökää, en ole nukkunut kahteen vuorokauteen. Sponsored by Espoon Musiikki | |
![]() 10.09.2004 16:38:40 | |
siis elikkäs...meinasitko monta pädiä ajaa tohon? Perkussionistille tuo laite on aivan mahtava. Siinä on kerrankin soittomukavuus, realistisuus, ohjelmoitavuus+saundit ajateltu loppuun asti. mutta... ihan settirumpalille en suosittelisi ehkä tuota laitetta, ei siinä palvele tarkoitusta niin hyvin... Jos olen nyt missannut jotain niin lyökää, en ole nukkunut kahteen vuorokauteen. Niin akustinen setti on jo. Samoin hpd.. Täällä hki:ssä on vaan niin järjetön treenis-tilanne että 2kk soittotauon jälkeen harkitsen vakavasti sähkörumpuja tähän kerrostalo-boksiini. Että joku tatsi edes pysyisi. Ajattelin jotain simppeliä tyyliin basari, haikka ja snare. Mesh-kalvo ainakin snareen.. Mietin vaan miten teoria vaihtuu käytäntöön.. Ja olet juonut liikaa kahvia...tai käyttänyt dopingia ;) | |
![]() 16.09.2004 10:12:39 | |
Mä luulen että alesis DM5 on hinta/laatu suhteeltaan paras aivo markkinoilla. Siinä on sentäs 12 triggeri-inputtia. Tosin soundeja ei saa kai lykättyä siihen ollenkaan, mutten tiedä saako noihin muihinkaan. Korjatkaa jos olen väärässä | |
![]() 16.09.2004 22:44:12 | |
Onko Pääkaupunkiseudulla jotain muuta liikettä joka myy Yamaha sähkörumpuja, kuin Fazer? Koska tänään kävin fasulla ja siellä oli palvelu taas sitä tasoa ja ei edes settiä ollut missään esillä niin päätin, että kokeilen jossain muualla. Dust to dust | |
![]() 17.09.2004 21:53:22 | |
Vantaanportissa on toinen fasu.... ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 17.09.2004 23:51:22 | |
Vantaanportissa on toinen fasu.... Faija kävi katsastamassa ja sano, että on kuulemma aika nihkeä tarjonta kyseisessä kaupassa. Dust to dust | |
![]() 18.09.2004 00:54:26 | |
Jälleen kerran totean että Espoon Musiikki (se joka sijaitsee siellä Espoossa...) Läytyy Yamaha DTXPress III testattavana. Sponsored by Espoon Musiikki | |
![]() 18.09.2004 10:14:52 | |
Jälleen kerran totean että Espoon Musiikki (se joka sijaitsee siellä Espoossa...) Läytyy Yamaha DTXPress III testattavana. Hitto ku oon sokea! Kävin tässä viikko sitten testaamassa Rolandeja ja en huomannut laisinkaan jammuja. No pitääpi tulla uudemman kerran käväsemään Espoon Musiikissa. :) Dust to dust | |
![]() 19.09.2004 20:57:21 | |
Faija kävi katsastamassa ja sano, että on kuulemma aika nihkeä tarjonta kyseisessä kaupassa. Eikös ton kaupan pitänyt olla se ultimate testauskauppa? Eli, että siellä on kaikki mahdollinen mitä Suomesta saa? Relax. | |
![]() 19.09.2004 22:19:34 | |
Eikös ton kaupan pitänyt olla se ultimate testauskauppa? Eli, että siellä on kaikki mahdollinen mitä Suomesta saa? No ei todellakaan!! Tilat on reilusti pienemmät ja neliöt huonommin käytetty kun Helsingin fasulla. Lisäksi siellä ei ole esimerkiksi rumpujen testaushuonetta ollenkaan, ja kamoja on tosiaan todella suppea valikoima, ainakin toistaiseksi. En kyllä ymmärrä miten sinne voi paljon enempää tunkeakaan. ''He jumped right out of a building!!'' | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)