Aihe: Hevi pellit
1 2
dark funeral666
25.08.2004 16:34:46
Nyt minä kysyisin neuvoa tuohon että mitkä pellit on hyvät hevin ja metallin soittoon??
Henga
25.08.2004 16:50:04 (muokattu 25.08.2004 16:51:22)
Nyt minä kysyisin neuvoa tuohon että mitkä pellit on hyvät hevin ja metallin soittoon??

Jos tietää mitä tekee niin vaikka Zildjianin K - sarja. Ja ennenkuin kaikkitietävät aloittavat, vilkaiskaa vaikka Hahton settiä.

edit: K - sarja Jos hakee tummaa ja "thrashya" ..kirkkaampaan vaikka A:ta . Z - sarjaa ei tarvitse jos ei halua kalistella kirkon kelloja. Sabianilla ja Paisteella on kans aika näpsäköitä..
Hakki
25.08.2004 17:10:51
Aika laveasti esitetty kysymys. Katso noin alkuun tuosta symbaalit FAQ:sta osviittaa. Ei välttämättä kannata niitä Zildjianin K:ta heti alkuun hommata, mutta hiton hyviä peltejähä ne ovat. Kukkaro vaan vinkaisee aika hyvin kun noita ostaa setillisen.

Näin yleisesti hevisoittoon voisin suositella medium-heavy paksuisia crasheja. Tietysti jos soittaa aheadeilla ja paisteen rudet menevät halki puolessa vuodessa niin sitten. Mikäli tekniikka on niin kunnossa ettei pellit kärsi niin kannattaa kokeilla jopa medium-thin paksuisia peltejä. Merkki on makukysymys, mutta kannattaa tähdätä niihin semipro/pro-pelteihin. Kannattaa mennä musakauppaan kokeilemaan mikä miellyttää korvaa.

Itse olen hyväksi havainnut Zildjian A Customin (14") ja Istambul Alchemyn (16" & 18"). Muita mitkä korvaa miellyttävät mutten omista ovat Sabian AA/AAX medium thin crashit sekä Paiste 2002 medium crashit.

Eikä sitä Staggia kannata ylenkatsoa. Staggin Myra, Furia ja DH kyllä toimivat kuin tauti ja ovat halpoja. DH:n crashit ovat hintaisikseen todella hyvän kuuloisia. Myran crashit ovat soundiltaan tuolla A Custom-osastolla joten niitäkin kannattaa tsekata.

Tässä oli nyt tarinaa vaan crasheista. Muista löytyy tarvittaessa.
"Today is a good day for someone else to die..."
Niskamies
25.08.2004 17:13:45
Eikä sitä Staggia kannata ylenkatsoa. Staggin Myra, Furia ja DH kyllä toimivat kuin tauti ja ovat halpoja. DH:n crashit ovat hintaisikseen todella hyvän kuuloisia. Myran crashit ovat soundiltaan tuolla A Custom-osastolla joten niitäkin kannattaa tsekata.

Itse en vertaisi noin. Oma näkemys on että SH=avedis, DH=A-custom ja Myra=z-custom.
Henga
25.08.2004 17:16:38
Itse en vertaisi noin. Oma näkemys on että SH=avedis, DH=A-custom ja Myra=z-custom.

Mites Niskamies, mikä noista ois lähinnä K - sarjaa?
Niskamies
25.08.2004 17:19:11
Mites Niskamies, mikä noista ois lähinnä K - sarjaa?

Oikeastaan mikään ei ole kuin K, SH:t ovat lähinnä, mutta ne eivät ole aivan yhtä kuivat kuin K:t. Se ei ole ollenkaan huono, sillä SH haikkojen saundi on mun mielestä parempi kuin K haikkojen.

Mutta Avedis mastersound haikkoja ei voita mikään. Ei sabian eikä paiste eikä edes stagg.
Henga
25.08.2004 17:26:19
Tuli vaan mieleen että voisin varmaan jotain nuista katella ja lisätä settiin, mutta kun ei tunne entuudestaan niin pitää vähäsen pohtia. lähinnä jotain 16 - 18 " crashia..
Remo
25.08.2004 17:38:58
No jos meinaat ostaa zildjania niin kannattaa ostaa ennemmin kyllä 302 justiin saman kuulosia. Pääset paljon halvemmalla, mutta kannattaa katsoa kyllä paisteen ylemmät sarjat kyllä on mahtavia symbaaleja. Eli paistetta vaan jos on rahaa.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Henga
25.08.2004 17:47:08 (muokattu 25.08.2004 17:54:15)
No jos meinaat ostaa zildjania niin kannattaa ostaa ennemmin kyllä 302 justiin saman kuulosia. Pääset paljon halvemmalla,

Se että sä toistat tota kokoajan ei muuta sitä todeksi.

edit: sille ei voi mitään että joku miellyttää jotain toista enemmän, mutta ei kannata tehdä itsestään narria höpisemällä joutavia. En mäkään vertaa Ladaa Bemariin.
tthei
25.08.2004 17:49:10

No jos meinaat ostaa zildjania niin kannattaa ostaa ennemmin kyllä 302 justiin saman kuulosia. Pääset paljon halvemmalla, mutta kannattaa katsoa kyllä paisteen ylemmät sarjat kyllä on mahtavia symbaaleja. Eli paistetta vaan jos on rahaa.

Toi on vähän turhaa tollanen tietynmerkin palvonta. Mulle on ainakin ihan sama että mitä merkkiä pellit tai kannut tai hardware on kunhan toimii ja hyvä soundi on. Kyllä Zildjianitkin ihan hyvältä kuulostaa vaikka olenkin tykästynyt enemmän Paisteen soundeihin.

Mä sanoisin että ei ainakaan kannata liian ohutta peltiä ostaa jos ei tekniikka ole aivan kohdallaan. Koska jos pelti on liian ohut ja soittaa metallia tai heviä niin tulee helposti rikottua pellit vaikka olisi kuinka kalliit tai hyvästä sarjasta.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Hakki
25.08.2004 18:04:26

Mjaa. Voi hyvin olla. Älkää mua uskoko vaan käykää kokeilemassa. Sillä siitä pääsee. :)
Niskamies
25.08.2004 18:05:21

Tommonen paska provosointi ei auta yhtään mitään. Et ole varmaan koskaan soittanut muita Zildjianeja kuin ZBT:tä, tuskinpa sitäkään.
Hakki
25.08.2004 18:10:05
Tommonen paska provosointi ei auta yhtään mitään. Et ole varmaan koskaan soittanut muita Zildjianeja kuin ZBT:tä, tuskinpa sitäkään.

Eiköhän se alkuperäinen viesti kuitenkin ollut läppä. Todella huono sellainen, mutta ei nyt kannata itse lisätä vettä myllyyn.
Henga
25.08.2004 18:12:39 (muokattu 25.08.2004 18:13:06)
Eiköhän se alkuperäinen viesti kuitenkin ollut läppä. Todella huono sellainen, mutta ei nyt kannata itse lisätä vettä myllyyn.

Joko trolli tai ei, on se toistellut tota ennenkin..mutta antaapi olla
StoneTone
26.08.2004 07:27:20
Ite voi suositella Paisteen Classic Rudea. Sopii loistavasti hevimpään menoon ja on sen verran paksua peltiä, että kestää suht pitkään.
Aegis
26.08.2004 13:31:49
Aikoinaan soittotunneilla käydessäni jouduin soittamaan setillä jossa oli Ruden Crashi. Minusta koko pelti oli täysin epämusikaalinen. Joutui lyömään ihan olan takaa suoraan reunaan että sai syttymään. Itse käytän tällä hetkellä Staggin Myra sarjaa Rideä lukuun ottamatta (ei ole vielä ollut rahaa). Haikoissa on todella raskas ja metallinen soundi, jos avaa reilusti niin lyönti on todella äänekäs ja repivä. Crashin soundi on myös todella raskas ja diskanttinen. Peltejä ei kuitenkaan tarvitse rusikoida kuin mielipuoli, vaan hyvällä tekniikalla koko peltien soundikapasiteetin saa käyttöön. Kunhan kukkaro antaa myöten, hommaan kyllä enemmänkin tätä sarjaa.
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta.
kampela
26.08.2004 23:54:38

mul ois myytävänä yksi ufipin bionic 19 tuumanen.
Zildianista ei lähe ku pihaus ufipiin verrattuna, jos kiinnostaa,
ni laita pikaviestiä..
Awesome lefthand break.
-K-
28.08.2004 23:59:42
Onkos kukaan päässyt vielä testailemaan Staggin black metal ja vintage bronze-sarjojen peltejä ? ..näin kun mennään vielä vähän kauemmas aiheesta.
Ei suotta elämys.
ilarj
29.08.2004 13:22:54
No vastaan tähän ohi aiheesta kysymykseen. Ostin vähän aikaa sitten bläckmetal 17 crashin ja se on ihan tanan hyvä pelti. Diggaan just siitä että se on älyttömän kuiva ja jotenki tosi karun kuulonen. Ei kyl mikään hevipelti.. Sit siel oli myö 16 blackmetal crash ja se oli jo iha yber kuiva.
Jaska555
29.08.2004 18:14:51
lähtisin sanoon että tommonen kun paisteen rude sarja vois olla kyllä aikas kova hevi pelti!saa kyllä mätätä huolella et menee paskax!
kuolema on deathiä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)