Aihe: jammun suoravetopedaalit
1 2
moderndrummer88
30.06.2004 18:43:17
oon ehtiny noista aiemmista topiceista ja yamahan omilta sivuilta, mutta aika köyhästihän sitä tietoo löytyy..

minkäslaisia nuo ovat, varmaan ihan käyttökelpoisia ja ainakin kevyitä, mitä nyt olen noita aikasempia keskusteluja silmäilly? painii varmaan tuolla IC/eliminator osastolla, voiko verrata niihin soittotuntumaltaan?? pystyykö noilla sitten ihan nopeastikkin rupsuttelemaan ja hyvä tatsi pysyy..

mielelläni kävisin ihan liikkeessä noita ihmettelemässä. mutta paikallinen fasun musaliike on mitä on, taitaa olla meiän autotallikin isompi, eikä se tyyppi sinne mitään tilaa vain testattavksi..
Niskamies
30.06.2004 20:36:03
DFP9410:t ostan jossain vaiheessa. Kertakaikkiiaan parhaat pedaalit millä oon soittanut. Tuntuma hakkaa esim. IC:n 10-0, mun mielestä. IC:stä en ollenkaan digannut, noita himoitsen.
Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6.
Paas
01.07.2004 01:21:59
DFP9410:t ostan jossain vaiheessa. Kertakaikkiiaan parhaat pedaalit millä oon soittanut. Tuntuma hakkaa esim. IC:n 10-0, mun mielestä. IC:stä en ollenkaan digannut, noita himoitsen.

Hyvä säkä sulla kun olet ihastunut noin edullisiin pedaaleihin. :) Tarttis varmaan jossain vaiheessa kokeilla tuollaisia ihan piruttaen niin tietäisin minäkin sitten millaisia ovat kun ei ole tullut testattua.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Niskamies
01.07.2004 09:51:10
Hyvä säkä sulla kun olet ihastunut noin edullisiin pedaaleihin. :) Tarttis varmaan jossain vaiheessa kokeilla tuollaisia ihan piruttaen niin tietäisin minäkin sitten millaisia ovat kun ei ole tullut testattua.

Käy testaamassa fasulla. Kysyt vaan, alakerrassa on ne pedaalit maple customeissa.
Jaska
01.07.2004 17:02:24

Entäpä mitenhän pärjää Speed Kingin rinnalla?
Siis suoravetohan sekin on.
jee
totomiettinen
01.07.2004 17:13:17
Entäpä mitenhän pärjää Speed Kingin rinnalla?
Siis suoravetohan sekin on.

Nyt on jo aika kova vertaus ;)
moderndrummer88
01.07.2004 19:38:54
on varmaan tuo speedking aika kova pala, semmosella kun soittelee nii hyvä että spedua tuntee... koulun rummuissa on semmonen, ehdottomasti paras sinkkupedaali mihin jalkani olen asettanu. eikai nuo yamahat kuitenkaan speed kingejä potki keveydessä... ja nuo on kuitenkin tuplat, että pysyykö se onko se nyt se slave puoli hyvin mukana
Jaska
01.07.2004 21:28:11
ainiin, sen unohdin että speedkingistä ei ole kun sinkkuversio.

no onneksi axis on kopioinut ludwigin tekniikan ja tehnyt tuplaversion ;)
jee
Niskamies
01.07.2004 22:09:12
Lähetin mailia F-musiikkiin, lähtee DFP9410 325 euroon, kun Thomannilta postikulujen kanssa on 331 euroa.
miän vain
02.07.2004 08:57:26

on varmaan tuo speedking aika kova pala, semmosella kun soittelee nii hyvä että spedua tuntee... koulun rummuissa on semmonen, ehdottomasti paras sinkkupedaali mihin jalkani olen asettanu. eikai nuo yamahat kuitenkaan speed kingejä potki keveydessä... ja nuo on kuitenkin tuplat, että pysyykö se onko se nyt se slave puoli hyvin mukana

Pikatestin - en muuttanut mitään sätöjä - perusteella väitän, että Yamaha pärjää kivasti. On kevyt ja huomaamaton.

Hommaan tuollaiset Speed Kingien rinnalle vielä joku päivä. Ehkä. Noissa on sentään laakerit joka nivelessä, Kingissä vain yhdessä neljästä. Ihmevärkki kyllä, kun on silti nopea.
DimensionZ
03.07.2004 13:37:30

Kun olin testaamassa symbaaleita tossa vähän aikaa sitten fasulla niin soitin just sillä MCA setillä. Täytyy sanoa että helvetti ku oli hyvät pedaalit, vaikka en koskenu edes säätöihin. Hinta on kanssa yks plus puoli minkä takia aion hommata noi, ja onhan mulla settikin Yamahaa niin senkin takia myös.
''He jumped right out of a building!!''
Paas
10.07.2004 23:17:39
Olisi mukava vielä kuulla kyseisten pedaalien omistajien kommentteja näistä pedaaleista. Lähinnä minua kiinnostaa noiden kestävyys. Välitanko näyttää ehkä hieman lelulta mutta ulkonäkö saattaa pettää. Vähän mietityttää nuo välitangon nivelet ja niiden kestävyys(klappia tai muuta häikkää?).
miän vain
22.07.2004 14:20:55 (muokattu 22.07.2004 14:23:17)

Kaivoinpa vanhan esille - tuli nimittäin hommattua tuollaiset tuossa männäviikolla. Nyt tietää jo sanoakin jotain.

Tuntuma on hyvä, herkkyyttä löytyy - tai ehkä en ole vaan tottunut näihin nykyajan täyslaakeripeleihin. Tähän asti soitot on nimittäin hoidettu Speed Kingeillä. Eikä niissä ole kuin yksi säätö, jousen kireys, ja sillekin löytyy vain se yksi kohta, jossa se on mukava. Väittävät, ettei nopeus tule pedaalista, vaan soittajasta. Minä taas väitän, että nyt irtoaa erittäin paljon pirteämmin - ja pidempään. Jalat todellakin lentävät.

Dragonissa on noita säätöjä rautamatoon verrattuna aika vähän; vain jousen kireys, nuijan lähtökulma ja laudan kulma. Nuijan säätäminen vaikuttaa lautaan, muttei toisinpäin. Säädöillä saa silti leikkiä ihan tarpeekseen.

Klappia en ole ainakaan vielä (kop kop) löytänyt mistään. Välitankokin vaikuttaa kunnolliselta, vaikka enpä minä niistä mitään tiedä.

Suurin ostokseen vaikuttanut tekijä oli se, että tästä tuplasta saa helposti - vain akselin irroittamalla - kaksi singlepedaalia. Monesta muusta, kuten iron cobrasta, ei saa. Niissä kun ei ole vasemmalla puolella nuijan- tai jousenkiinnitysmahdollisuutta. Iso plussa, jos aikoo välillä soittaa myös kahdella basarilla, muttei tahdo Teijoksi Erkinharjun paikalle. Jousen sisään työnnetystä huovanpalasta ja ähräämiseltä säästävästä pikalukituksesta vanteeseen myös lisäplussaa. Plop.

Muutama miinus: Jos nuijan lähtökulman säätää isoksi (enemmän voimaa iskussa) tuntuma ja nopeus kärsii - lopulta jopa häviää. Ja tietenkin myös toisinpäin; jos on nopeutta, ei ole niin paljon voimaa. Mutta käsittääkseni kaikissa pedaaleissa on sama ominaisuus. Jousen kireydellä pelaamalla saa ikävän vaikutuksen aluetta siirrettyä jonkin verran, mutta saisi se minusta enemmän liikkua.

Tässä tulee se ikävin uutinen, ainakin minun kannaltani: polkulauta katkeaa kantapään kohdalta. No mitä sitten? No sitä, ettei tämä pedaali ikinä tule saavuttamaan Speed Kingin maagista tuntumaa - joka johtuu siitä, että kantapää hoitaa osan palautusjousen tehtävistä. Päkiä painaa nuijan kalvoon, kantapää vetää sen jousen auttamana pois: siinä se. Jousi voi olla löysemmällä, jolloin vastusta on vähemmän ja nopeutta enemmän. Katso kuva:

http://www.vintagedrums.com/ludspeedped.jpg

Tästä seuraa, että yamaha on nopeampi tukutuku-vuoroiskuissa, mutta kingi taas loistaa tuplaiskuissa ja bonhaminmatkintahärpäkkeissä. Sanomattakin selvää, että yamahalla soitetaan peer gynttiä ja ludarilla funkkia. Olisi tietty ollut kiva saada kaikki samassa paketissa, mutta se olisi kai liikaa.

Alkuperäiset nuijatkin ovat vähän tuollaiset - isot ja huopaiset. Mapexin kolmipäällä pääsi jo lähemmäs ihannetta, ja tänään käynen hankkimassa vihdoin ne kehutut rautamadon nuijat. Saapa nähdä, onko niistä iloa.

Japanilaisesta 'tyylikkyydestä' ainakin on. Pohjalevyyn on nimittäin liimattu tarra, jossa on tyylitellyt liekit. Ja se - tietenkin - loistaa pimeässä. Ei puutu kuin teksti 'frying dagron', niin oltaisiin jo tyystin Trogdor-osastolla.

Maksoi 10e enemmän kuin Saksasta tilattu posteineen - minusta se on aika pieni hinta siitä, että takuu (2v) hoituu täällä.

--

Niin, se Trogdor:

http://homestarrunner.com/sbemail58.html

Seen the film? Now play the game:

http://homestarrunner.com/trogdor.html
käreyndanni
22.07.2004 14:31:04
Itse olen kokeillut kyseisiä pedaaleja jonkin verran ja kevyiltä tuntuvat, lähinnä kevyiden huopanuijien ansiosta. Se mikä niissä arvelluttaa on tosiaan se kestävyys, sillä omistin joskus jammun tuplat (pari mallistoa takaperin!) ja ne eivät kestäneet juuri mitään. Kuukauden polkemisen jälkeen pedaalien saranat heiluivat jo sen verran, että ei muuta kuin takuuvaihtoon ja sama homma toisen kuukauden jälkeen ja sitten vaihdettiin DW5000:iin, jotka pelittävät muuten mallikkaasti paitsi välitangon nivelet eivät tunnu kestävän.
Paas
22.07.2004 15:53:07
Kaivoinpa vanhan esille - tuli nimittäin hommattua tuollaiset tuossa männäviikolla. Nyt tietää jo sanoakin jotain.....

Kiva kuulla kommenttia. Saako tiedustella että mistä ostit kyseisen härpäkkeen? Fasulta?
miän vain
23.07.2004 07:21:47

Kiva kuulla kommenttia. Saako tiedustella että mistä ostit kyseisen härpäkkeen? Fasulta?

Jep.

Jostain kumman syystä oli muuten hyvä palvelu. Uusi myyjä, luulen.
moderndrummer88
28.08.2004 09:52:24 (muokattu 28.08.2004 09:52:58)
Kaivoinpa vanhan esille - tuli nimittäin hommattua tuollaiset tuossa männäviikolla. Nyt tietää jo sanoakin jotain.

Klappia en ole ainakaan vielä (kop kop) löytänyt mistään. Välitankokin vaikuttaa kunnolliselta, vaikka enpä minä niistä mitään tiedä.

no kaivoinpa minkäkin vanhan esille. nyt kun olet omistanut ainakin kuukauden päivät nuo ko. pedaalit niin kysynpä sellaista, että onko ilmennyt mitään noista oireista mitä tuosta välitängosta joku pohti???
että tämmöstä tällä kertaa...
Jaska
28.08.2004 11:35:33
Kun nyt suoravetopedaaleista puhutaan niin voisinpa mainita tässä että Pearlilta on ilmeisesti tulossa talven NAMMiin suoravetopedaalit myös.
jee
Paas
28.08.2004 12:01:24
Kun nyt suoravetopedaaleista puhutaan niin voisinpa mainita tässä että Pearlilta on ilmeisesti tulossa talven NAMMiin suoravetopedaalit myös.

No pentele. Kaikki on nyt innostuneet tuosta suoravedosta. Dw:kin valmistelee uutta suoravetoa. Tulee ilmeisesti markkinoille ensi vuoden puolella. Kuvien perusteella muistuttaa axista jonkin verran.
moderndrummer88
28.08.2004 13:13:46
mielenkiintoista... oiskohan hyviäkin vermeitä nuo pearlin suoravedot??? millonkas ne musamessut on
että tämmöstä tällä kertaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)