Aihe: Zildjian K -sarjan crashit & ridet
1
PaiZild
27.09.2004 18:29:05
Suunnittelen tässä itselleni uutta crashia ja ridea. Zildjianin K -sarjaa olen ajatellut. Soittelen aika monipuolisesti, mutta en mitään hervotonta mättöheviä. Pääasiassa sellaista perusrockia. Hirveän ankaralla kädellä en peltejä useimmiten kuitenkaan hakkaa. Mitä mieltä olisitte tässä tapauksessa noista Zildjianin K Thin Dark crasheista, tarkemmin sanottuna 16" tai 18" crashista? Millaiseen soittoon nämä olisivat hyvät?

Entä mitenkäs Zildjian K Heavy ridet? Onko mitään sanottavaa niistä, tai kokemuksia? Mulla on jo tuommoinen kevyempi ride, joten tahtoisin rinnalle toisen riden, jolla olisi vähäsen hevimpi soundi. Selkeä ja erottuva pingääni. Olen kaavaillut 20" tai 22" K Heavy rideja (tai vaihtoehtoisesti A-sarjan ping ridea). Millaisessa musiikissa nämä pellit toimisivat?

Mielipiteitä, kiitos!
Niskamies
27.09.2004 19:00:23
K ride on parhaan kuulonen allaround ride mitä olen kuullut/soittanut. Ei ehkä tarpeeksi rock rankempaan musaan, mutta muuten aivan loistava. Jos yhdellä ridella pitäisi pärjätä, toi olisi se.
Meitsi on meshissä.
Jemo
27.09.2004 19:35:33

Ihan tavan K 20" Ride on kyllä ihan kerpeleen jees lautanen. Paras komppipelti minun makuuni. Ei kukaan haluaisi vaihtaa 20" Sabianin AAX Studio rideä (priimakuntoinen) ehjään 20# K:hon? :)
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
tthei
27.09.2004 21:49:37

Entä mitenkäs Zildjian K Heavy ridet? Onko mitään sanottavaa niistä, tai kokemuksia? Mulla on jo tuommoinen kevyempi ride, joten tahtoisin rinnalle toisen riden, jolla olisi vähäsen hevimpi soundi. Selkeä ja erottuva pingääni. Olen kaavaillut 20" tai 22" K Heavy rideja (tai vaihtoehtoisesti A-sarjan ping ridea). Millaisessa musiikissa nämä pellit toimisivat?

Mielipiteitä, kiitos!

No tossa A Ping ridessä on ainakin tollanen erittäin selkeä ja erottuva ping-ääni (juuri sellanen kun kuvailit). Mutta jos sä haet sellasta rideä mihin pitäis pystyy crashäilee niin se ei kyllä sitten oo paras mahollinen vaihtoehto.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
jussiohman
27.09.2004 21:54:59
Mitä mieltä olisitte tässä tapauksessa noista Zildjianin K Thin Dark crasheista, tarkemmin sanottuna 16" tai 18" crashista? Millaiseen soittoon nämä olisivat hyvät?

No tuo K dark thin 16" on ainakin helposti paras crash mitä olen soittanut/kokeillut. Saundi on upea eikä halkeakkaan ikinä pehmeytensä vuoksi. Bändin kanssa vedän rokkia ja toisen kanssa doomia ja ihan mainiosti on sopinut molempiin. Osta ihmeessä.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Epämuusikko
27.09.2004 22:16:51
Ihan tavan K 20" Ride on kyllä ihan kerpeleen jees lautanen. Paras komppipelti minun makuuni. Ei kukaan haluaisi vaihtaa 20" Sabianin AAX Studio rideä (priimakuntoinen) ehjään 20# K:hon? :)
Samma här!
Myytävänä Sabian AAX 20" Studio Ride!
afro
27.09.2004 22:22:30 (muokattu 27.09.2004 22:22:45)
16" K dark crash thin löytyy, on hyvä pelti. Sopivan tumma, pehmeä ja ei mitenkään liian kovaääninen. Tykkään...
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Bacchus
28.09.2004 01:22:07
Entä mitenkäs Zildjian K Heavy ridet? Onko mitään sanottavaa niistä, tai kokemuksia? Mulla on jo tuommoinen kevyempi ride, joten...

Pienen naputtelun perusteella kyllä tykkäsin tuosta K- heavy ridesta, vaikka yleensä pidänkin paljon kirkkaammistä. Siinä oli hyvin sekoittuneena perus K-riden tummuus ja lämpö, ja erottuvampi kapulasoundi, elikkäs pingi. Kello oli myöskin hyvä, mikä ainakin omasta mielestäni on ridessa erittäin tärkeää. Perverssiä mieltymystä harrastaa sellaista Vinnie Paul tyyppistä bow-bell-ratsastusta...=)

Torilla on muuten myynnissä yksi K:n heavy ride... Itse juuri kuolasin sitä kun selailin torin ilmoituksia. Hinnasta voisi kuitenkin hieman tinkaista.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
JeeVes
28.09.2004 07:59:36
Kyllähän K:t on tosi jees. Todella toimivia ovat kyllä lähes kaikki sen sarjan pellit. Ei kuitenkaan kannata unohtaa A sarjaa puhumattakaan K-customeja. Niistäkin molemmista löytyy aivan loistavia ridejä. Itelläni on vanha 70" A Ride toimii!
Treemaalla oppii treenaamaan, soittamalla oppii soittamaan. (Albert Järvinen)
Mikko A
28.09.2004 17:07:08
Itelläni on vanha 70" A Ride toimii!

No se o jo aika iso.
The space is filled with orbiting children.
Bacchus
28.09.2004 20:36:42
No se o jo aika iso.

Hehhee, tää ol hauska...=)
Paas
29.09.2004 00:40:01
No se o jo aika iso.

Joo, ja roudaaminen on hankalaa. Ei sitä välttämättä viitti joka keikalle ottaa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Silvio Dante
29.09.2004 10:08:52
Itelläni on vanha 70" A Ride toimii!

No eihän tuo 70" ole kuin 177cm. Eihän se ole juuri minkään kokoinen symbaali. Sen asettelu tosin setin lähelle saattaa olla hieman hankalampaa, jos vaikka kupukomppia...
Just when I thought I was out, they pull me back in!
Mikko A
29.09.2004 13:24:51
No eihän tuo 70" ole kuin 177cm. Eihän se ole juuri minkään kokoinen symbaali. Sen asettelu tosin setin lähelle saattaa olla hieman hankalampaa, jos vaikka kupukomppia...

Haa, meitsi on muuten 177cm pitkä. Pitänee lisätä kuvaukseen...
The space is filled with orbiting children.
Bacchus
29.09.2004 23:21:46
Haa, meitsi on muuten 177cm pitkä. Pitänee lisätä kuvaukseen...

Hohoo, ja teitkin sen, perkele. Kävin vakoilemassa...=)

Missäs nyt mennään? Taisi taas aihe karata, tai jotain...
DimensionZ
30.09.2004 16:32:59

Itse ajattelin ostaa ihan tavallisen 20'' K Riden jenkeistä seuraavan kerran kun faija sinne piipahtaa. Saa kätevästi music123.comista tilattua kaverille etukäteen. Eikä hintakaan ole paha.... On kyllä aivan mahtava all-around.
''He jumped right out of a building!!''
totomiettinen
30.09.2004 17:34:47
Itse ajattelin ostaa ihan tavallisen 20'' K Riden jenkeistä seuraavan kerran kun faija sinne piipahtaa.On kyllä aivan mahtava all-around.

Ja mielettömän jazz. Aivan loistava pelti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)