Aihe: Pikkumetronomi tap-tempo-toiminnolla?
1
Ben
27.09.2004 17:37:25
Tiedättekö onko minkään valmistajan "taskumallin" metronomeissa tap-tempo-toimintoa.
Eli pistäkää suosituksia. Tärkeimmät kriteerit siis pieni koko, kuulokeliitäntä ja tap-tempo.

Tap'n'go! :D
Tangled**
27.09.2004 18:07:43 (muokattu 27.09.2004 18:42:57)
Mulla on tommoiset kriteerit omaavat. Se on pieni ja sininen, en mä muuta tiedä! (:

Edit: Kävin kattomassa mitä tossa lukee.

Eli Korg metronome ma-30 lukee kyljessä.. Tais olla jotain 35e...
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
Blitz
27.09.2004 19:59:28
Jees. Mulla on samanlainen kuin Tangledilla.

Elikkäs juuri tuonmallinen Korgin metronomi. Maksaa Thomannilla about 20 euroa. Kaikinpuolin hyvä metronomi, mutta äänenvoimakkuus tuppaa olemaan liian pieni. Ehkä soitan vaan liian kovaa...
"kuuntele sinä vaan sitä trashmetallias..."
Tangled**
27.09.2004 20:02:01
Kaikinpuolin hyvä metronomi, mutta äänenvoimakkuus tuppaa olemaan liian pieni. Ehkä soitan vaan liian kovaa...
jes, jollain muullakin sama ongelma kun mulla. Jos laittaa kuulokkeet metronomiin, niin se tulee vaan toiseen korvaan, ja tosi hiljaa. mut sit taas ilman kuulokkeita sitä ääntä pystyy säätää.
I.P
28.09.2004 09:14:07
Saatte korgin metronomissa kuulumaan molemmista kuulokkeista kun vedätte kuulokkeiden plugia hiukan ulospäin. Äänenvoimakkuus voisi tosiaan olla suurempi, joutuu välillä pinnistämään kuuloaan.
DRUM?
kampela
28.09.2004 15:07:55

Mun mielestä metronomi on sen verran tärkee asia että hommasin kerralla kunnon härvelin, ja toimii.
Fazulta saa nimellä Metrophones ja maksaa mukavasti..
Awesome lefthand break.
afro
28.09.2004 17:24:28 (muokattu 28.09.2004 17:26:51)
Onko kellään kokemuksia paljon kehutusta Taman RW-100 (vai mikä onkaan) metronomista? Ääntä siitä ilmeisesti lähtee ihan tarpeeksi? Tuollaista oon katellu mut kun maksaa niin pirusti.

EDIT: Uuden version malli RW-105?
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
LumPus
28.09.2004 17:59:40
mulla on toi taman RW100 ja olen siihen erittäin tyytyväinen! Ääntä lähtee suunnilleen tarpeeksi ja helppokäyttöinen, monipuolinen ja helposti ohjelmoitava.. itselläni on vielä jalkakytkin jolla saa ohjelmaa vaihdettua, hyvinkin käytännöllinen. suosittelen.
Sponsored by Espoon Musiikki
Pieni rumpalipoika
28.09.2004 18:20:30 (muokattu 28.09.2004 18:20:45)

Mainio laite tuo Tama, suosittelen.

Yamahalta tuli aika vastaava laite, joiltain ominaisuuksiltaan hieman monipuolisempi. Värkin nimeä en nyt saa päähäni, mutta kuitenkin. Maksaa noin. 170, eli hieman on Tamaa kalliimpi.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
afro
28.09.2004 19:00:44 (muokattu 28.09.2004 19:01:27)
Yamahalta tuli aika vastaava laite, joiltain ominaisuuksiltaan hieman monipuolisempi. Värkin nimeä en nyt saa päähäni, mutta kuitenkin. Maksaa noin. 170, eli hieman on Tamaa kalliimpi.

Tarkotatko tätä:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=8e430a1848eb1c5bc3e1c601b699d70c

http://www.yamaha-europe.com/yamaha … 0_no_series/Clickstation/index.html

Näyttää aika monipuoliselta laitteelta, mutta on ehkä turhan monimutkainen käyttää (en toki ole kokeillut, mutta nappien määrä säikäytti...) Hyvät liitännät kyllä on. Tama olisi luultavasti ihan passeli.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Pieni rumpalipoika
28.09.2004 19:16:48

Näyttää aika monipuoliselta laitteelta, mutta on ehkä turhan monimutkainen käyttää (en toki ole kokeillut, mutta nappien määrä säikäytti...) Hyvät liitännät kyllä on. Tama olisi luultavasti ihan passeli.

Sama vehje. Ei ole vaikea käyttää. Hieman tutkailin tota Fasulla kerran.
afro
28.09.2004 19:44:52
Sama vehje. Ei ole vaikea käyttää. Hieman tutkailin tota Fasulla kerran.

Olikos hyvä? Oliko tarpeeksi äänekäs rumpalille?
Tangled**
28.09.2004 21:42:29
Muta huom. eikö tässä threadin aloittajalla ollut nimenomaan hakusessa semmonen pikku taskumalli?
Pieni rumpalipoika
29.09.2004 13:48:42

Olikos hyvä? Oliko tarpeeksi äänekäs rumpalille?

En mä kokeillut sitä luurien kanssa. Mutta uskoisin, että potku riittää, kun kerran ovat varta vasten sen tuota käyttöä varten väsänneet.

Jos taas tarkoitit, että riittääkö ilman luureja volat, niin ehkä jossain erittäin rauhallisessa soitossa, mutta rokkitatsilla turha varmaan yrittää. Ei riitä Tamassakaan.
Ben
29.09.2004 15:04:10
Kiitoksia vastauksista. Tosiaan taskumallia oon hakemassa ja oikeastaan sillä ei ole niin merkitystä kuinka paljon lähtee ääntä laitteen kaiuttimista koska se saa tulla tosi lujaa, että se kuuluisi setin läpi kunnolla jos vähänkään kovempaa luukuttaa. Eli kuulokeitta käytän poikkeuksetta.
Toi Korg on ihan ok varmaan mut tollanen Bossin DB-12 näyttäs vielä paremmalta.
---> http://www.bosscorp.co.jp/products/en/DB-12/

Pitää käydä testaamassa. Tietäis vaan mistä noita saa. :D Puhelin auttaa...
ilarj
29.09.2004 15:48:15
hmm. Toi yamaha näyttää siistille varsinki ku siinä on midisynkka. Itte tarttisin just tota midisynkkaa. Oiskohan missää muussa metronomissa midisynkkaa ku joudun soittaa junkka proggiksessa syna arpeggioiden päälle..? tietty voi ostaa jonku vanhan kasarirumpukoneen ja soitella sen kanssa. niistä lähtee kova ääni.Tää tuskin kyl autto beniä..
Pieni rumpalipoika
30.09.2004 16:20:16

hmm. Toi yamaha näyttää siistille varsinki ku siinä on midisynkka. Itte tarttisin just tota midisynkkaa. Oiskohan missää muussa metronomissa midisynkkaa ku joudun soittaa junkka proggiksessa syna arpeggioiden päälle..? tietty voi ostaa jonku vanhan kasarirumpukoneen ja soitella sen kanssa. niistä lähtee kova ääni.Tää tuskin kyl autto beniä..

Joo. Se on eittämättä Yamahan suurimpia etuisuuksia Tamaan verrattuna.

Tollasia rumpaleille suunnattuja klikkikoneitahan ei ole mun käsittääkseni markkinoilla kuin nuo kaksi. Yamahakin tuli vasta about vuosi sitten markkinoille.

Eli vaihtoehdot taitavat sun tapauksessa olla siis joko Yamaha, tai jokin varsinainen rumpukone. Tosin niiden käyttö just perus klikkivermeenä on aikas hankalaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)