Pitkavirta 24.09.2004 08:34:34 | |
---|
Thomannilla näyttäis olevan sellanen rumpupleksi vähän 300:n euron tuolla puolen.. Akryylimuovin markkinahinnat huomioon ottaen Thomannin tarjous on helvetin edullinen. Silti kiinnostais, että miten ootte pitäneet pikkuklubeilla rummut kurissa? Onko jotain poppakonsteja, halvempaa materiaalia, ideoita? Rakennustaitoa löytyy sen verran että pykäys onnistuu kyllä. Elkää vaivautuko, jos meinaatte vastata "soittakaa rumpuja hiljempaa". Kiitos! |
Speedy 24.09.2004 10:13:08 | |
---|
"soittakaa rumpuja hiljempaa". Kiitos! Vaivaudun silti.. Soita hiljempaa!! Koska sitten taas pleksin käyttö eristää muista soittajista, vaikka niin ei heti luulisikaan, on kiva soittaa "yksin" jossain "lKopissa", tuntee itsensä hulluksi.. Lisäksi vaatii melkein miksaajan, ja että joka ikinen kolistin on mikitetty että ne sitten kuuluu..=I Lisäksi siinä näkyy kaikki sormenjäljet ja naarmut tosi helposti, jos ja kun on kirkkaat valot, tai sitten vaati valojen asettamista niin, että ne ei niitä näytä, ja sekin on oma hommansa..=I Et soita hiljempaa..;) Pääset helppommalla... Mut se onkin vaan mun mielipide..=I Nim. kokemusta on "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Pitkavirta 24.09.2004 13:53:53 | |
---|
Niin... jos soittaa kapuloilla ja yrittää vetää hiljaa, tulee vastaan ongelmia - soitto ja soundit eivät ole 'napakoita'. yks vaihtoehto on sit ohkasemmat kepit tai jopa risut. periaatteessa se äänenvoimakkuus ei sinällään ole ongelma, vaan se alkuatakki, joka käy korvaan. mut jos jollain on noista plekseistä jotain vielä niin kertokee. |
Speedy 25.09.2004 19:19:20 (muokattu 25.09.2004 19:20:33) | |
---|
joka käy korvaan. Sun korvaan?? Hommaa tulpat..;) Risukepeilla sekin vähä tatsi ja napakkuus häviää, saundista ja soitosta.. Oletko kattonu Kuoppiksen soittoa, se soitaa hiljaakin ja silti napakasti.. Eli treenaat vaan sitä hiljasemmin soittoa.. Ja hommaat vaikka vähä ohuemmat kapulat..=I EDIT: et ilmeisesti olekkaan itse se rumpali, mutta valaise rumpalianne "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Pitkavirta 26.09.2004 11:45:07 | |
---|
Eli treenaat vaan sitä hiljasemmin soittoa.. Ja hommaat vaikka vähä ohuemmat kapulat..=I olin just eilen laivalla, ja juttelin laivan humppabändin rumpalin kanssa aiheesta.. sil oli tosi ohuet kapulat ja sanoi, että niillä se toimii.. pitää sanoo rumpalille et soittaa sit ohuemmilla.. |
Speedy 26.09.2004 18:52:09 | |
---|
olin just eilen laivalla, ja juttelin laivan humppabändin rumpalin kanssa aiheesta.. sil oli tosi ohuet kapulat ja sanoi, että niillä se toimii.. pitää sanoo rumpalille et soittaa sit ohuemmilla.. Mutta jos biisit ei ole humppaa, niin ne varmaan kauheen kauan kestä sillä kovemmalla soitto tatsilla..=I Tietty jos löytyy kevyemmät kapulat, niin saattaa auttaa.. Mutta niissäkin on sitten ihan eri soitto tuntuma..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Pitkavirta 27.09.2004 12:43:10 | |
---|
Risukepeilla sekin vähä tatsi ja napakkuus häviää, saundista ja soitosta.. eilen oli treenit, rumpali soitti risuilla koko setin. se sanoi että näin on hyvä, ei kai siinä sen kummempaa. no, eihän se ole mun asia. :) kunhan ei tarvis alkaa luukuttaa/huutaa rumpujen yli. =/ |
tolppa-apina 28.09.2004 16:43:24 | |
---|
en tiiä että mikä mulla on, mutta jos mun pitää soittaa hiljempaa niin mulla menee puolet keskittymisestä siihen... jos saan soittaa sillä tonella millä aina soitan niin kaikki menee putkeen... mutta toi pleksi kyllä vaatii mikityksen... se nimittäin hiljentää jo liikaa... ite hommasin rodit, kun sain tarpeeksi kauan kuunnella bändikavereiden mutinaa... rodeilla viot soittaa tavallisella voimalla, mutta ääni on hiljaisempi (ei liian hiljainen). |
tolppa-apina 28.09.2004 16:45:26 | |
---|
en tiiä että mikä mulla on, mutta jos mun pitää soittaa hiljempaa niin mulla menee puolet keskittymisestä siihen... jos saan soittaa sillä tonella millä aina soitan niin kaikki menee putkeen... mutta toi pleksi kyllä vaatii mikityksen... se nimittäin hiljentää jo liikaa... ite hommasin rodit, kun sain tarpeeksi kauan kuunnella bändikavereiden mutinaa... rodeilla voi soittaa tavallisella voimalla, mutta ääni on hiljaisempi (ei liian hiljainen). |
Simbe 28.09.2004 22:01:58 (muokattu 28.09.2004 22:17:59) | |
---|
Noista plekseistä vielä sen verran, että jos vaan on mahdollista saada kaksi erillistä seinämää (ei saranaa tms. välissä), niin ne voi sijoittaa sen verran erilleen, että kuulee muunkin bändin/ bändi kuulee sinut. Samalla kaikki oma möykkä ei välttämättä tule naamalle. Kuitenkin suuri osa möykästä hiljenee yleisölle päin. Kunpa kaikki osaisimme myös hiljaa soiton. Se nyt ei ole vaan niin hauskaa kuin mättäminen. Asennoitumalla oikein voi alkaa hiljalleen miettimään, miten saisi setistä haluamiansa soundeja hiljaisemmallakin volyymillä. Napsakkaampi soittotekniikka käden pienimpiä lihaksia hyödyntäen ja eri kohtiin rumpua soittaminen voi toimia. Kaikkihan haluaisimme heti stadionkeikalle, mutta kyllä sinne pitää ponnistaa pienempien paikkojen kautta. Siellä sitten hiotaan sitä tatsia vuosia. Kun kopioidaan esikuvien settiä, niin kannattaa miettiä toimiiko se megabellpingheavyrideprojectionchina todella Kallen kuppilassa, kun yleisöä on kolme maksanutta. Ja pienissä paikoissa kannattaa ehkä panostaa siihen, että rummut kuulostavat yleisöön mukavilta AKUSTISESTI. Projektoivatko rummut täysipainoisina? Jos miksaaja haluaa pitää volyymitason asiallisena, nin mikeistä auki on luultavasti vain bassari. Demppausta voisi siis jopa vähentää tällaisissa paikoissa. Näin hiljaisella volyymilla rummut kuulostaisivat yleisöön lämpöisiltä ja... no... munakkailta. Kuitenkin joka keikalla lyön päätäni seinään tämän asian kanssa. Ei sitä koskaan opi. Oisko muuten kellään myydä 50" gongia? |
Anonymous-jazz 29.09.2004 01:06:07 | |
---|
Tuollainen akvaario on keikalla kyllä hyvä mutta monitorointi on silloin melkein välttämätön tosiasia. Teemujazz |
LumPus 29.09.2004 01:34:26 | |
---|
Tuollainen akvaario on keikalla kyllä hyvä mutta monitorointi on silloin melkein välttämätön tosiasia. kai sen jotenkin saisi backlinen uudelleenasettelulla järjestettyä... Itse suosin kyllä monitorointia tilasta riippumatta, jos siihen vain on mahdollisuus. Kyllä tuossa vähän aikaa sitten meinasi "akvaariolle" tulla tarvetta, ja kun pohdiskelin sitä aikani niin päädyin tulokseen että se on erittäin varteenotettava vaihtoehto. Ja soittovolyymiin, niinkuin tässä varmasti monta kertaa on sanottu, volume vaikuttaa vähintään alitajuisesti soittofiilikseen ja tuntumaan, jotain kappaleita on mahdotonta soittaa "täysillä hiljaa" ja joitain kappaleita ei vaan voi soittaa kovaa. Sponsored by Espoon Musiikki |