Aihe: Tama Starclassic performer
1
Piiloairo
23.09.2004 18:03:32 (muokattu 23.09.2004 18:04:16)
Olisin vaan kysellyt olisiko kenelläkään kokemusta kyseisestä mallista, esim. hinta-laatu suhteesta yms. Entä verrattuna muihin koivurunkoisiin. Tietääkseni ainakin Pearlin masters studio BRX-malli olisi koivua? Opastus olisi tarpeen kun tietämys nyt ei ole niin vankalla pohjalla.
EilaPertti
24.09.2004 15:24:33
Jep, omistan Performerit(fuusiokoko). Valittamista ei ole ollut, paitsi virveli tuntuu koivurunkoiseksi soivan hieman metallisesti jos ei tykkää dempata. Tomeista (10", 12", 14")saa pienestä koostaan huolimatta todella muhkeat soundit ja basari(22") leikkaa läpi äärimmäisessäkin metelissä.

En ole tuota Pearlin settiä testannut, joten en osaa lähteä vertailemaan, mutta uskallan sanoa, että Performerit ovat hintaansa nähden helvetin hyvät.

Toivottavasti ei kuulostanut mainospuheelta...
PaiZild
24.09.2004 15:32:57
Kertoisitko vähän tarkemmin, mitä haluat tietää? Pearlin Mastersista ja Sessioneista voin kertoa enemmänkin, Tamoista en hirveästi tiedä. Minkä kokoista settiä olet ajatellut?

No kyllähän niitä koivurumpuja löytyy, Taman Starclassic Performer, Pearlin Masters BRX, Premierin Genista ja käsittääkseni Yamahan Recording Customit...kaikki pro-tason settejä. Astetta heikompia rumpuja (semi-pro) vaikka Premierin Artist Birch ja Pearlin Session Studio (SBX).

Jos haluat valita Pearlin ja Taman väliltä, niin suosittelen Pearlin Mastersia, vaikka niillä ei ole mitään tasollista eroa, makuasioita vain. Itse pidän Pearlin tomien asettelusta enemmän, kun molemmilla tomeillahan on oma teline kiinni bassarissa. Myös värivaihtoehdot miellyttävät enemmän Pearlilla. Käsittääkseni BRX:n saa hieman halvemmalla kuin Starclassic Performerin. Itselläni onkin juuri nyt tilauksessa Pearlin BRX -setti, suosittelen sinullekin!

Mikäli rummun aivan viimeisimmilleen viilattu ulkonäkö ei ole sinulle tärkeää, kannattaa rummuissa kääntyä ehdottomasti Pearlin Session -sarjan puoleen. Hintaluokkansa parhaita ellei jopa paras, älyttömän halvalla, soundissa ei mitään eroa Masterseihin (paitsi valuvanteet, Die-castit; toiset tykkää niistä, toiset ei). Kannattaa tsekata Sessionit, jos soundi on pääasia. Eikä Sessionit rumia ole todellakaan, mutta Mastersit vain on hieman paremmin viimeistellyt näyttävyytensä puolesta.
Piiloairo
24.09.2004 16:00:55
No en etsi oikeastaan mitään erityistä tietoa. Eniten kiinnostaa juuri tämä muiden merkkien taso ja mahdollisesti edullisempi hinta, merkeistä kun en ole perehtynyt kuin Tamaan. Setin koko olisi varmaankin 20" tai 22" basari ja 10", 12" ja 14" tomit. Mahdollisesti vielä lisäksi 16" tomi.
Paas
24.09.2004 16:31:22
Minulla on performerit eikä minulla ole niistä oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Pearleista en osaa sanoa paljon mitään. Ne eivät ole koskaan oikein kiinnostaneet minua, olen niin ennakkoluuloinen niiden suhteen ja tomien kiinnitykset ovat mielestäni rumia. Mutta hyviä rumpuja varmasti, ei siinä mitään. Joku tykkää, joku ei.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
drumm
24.09.2004 16:44:14
Jos päädyt BRX:ään, niin minulla olisi sellaiset myynnissä. Lisätietoja pikaviestillä.
Alpha
24.09.2004 16:51:54
20"/14"/10"/12"/14"/16" Performerit löytyy ja eipä tosiaan ole pahaa sanottavaa...rokkia noilla on soiteltu ja hyvin pelittää, mutta hivenen ahistaa tuo 5,5" virppa...sais olla 6,5" tai jopa 8" syvä. Kyllä tuolla nykyiselläkin tosin rokit vetää...

Ja kyllä 20"*16" basaristakin lähtee kunnon jytinät...ei jää jalkoihin...
Jaska
24.09.2004 22:49:43
Itse pidän Pearlin tomien asettelusta enemmän, kun molemmilla tomeillahan on oma teline kiinni bassarissa.

Ei välttämättä, ei välttämättä.
jee
LumPus
24.09.2004 23:06:08

Taman Performerit saa myös ilman koko tomimuffia, plus performerissa on oma "kiskollinen" kiinnitys siiä muffissa. Kannattaa käydä taman sivuilta katsomassa.
Sponsored by Espoon Musiikki
Alpha
25.09.2004 00:09:31
Taman Performerit saa myös ilman koko tomimuffia, plus performerissa on oma "kiskollinen" kiinnitys siiä muffissa. Kannattaa käydä taman sivuilta katsomassa.

Mullei ole, koskapa on vielä vanhempaa sarjaa...reilu vuosi sitten ostin, eli vissiin niihin aikoihin muuttu?
LumPus
25.09.2004 00:46:23
Mullei ole, koskapa on vielä vanhempaa sarjaa...reilu vuosi sitten ostin, eli vissiin niihin aikoihin muuttu?

Kyllä tämä ominaisuus oli jo muistaakseni 2003 kataloogissa, olisitko just niitä viimoisia vanhoja saanu...tai näin muistelen.
Remo
25.09.2004 09:09:58
Mulla taas on sellanen käsitys, että toi systeemi tuli 2004 vuoden alussa käyttöön tamalla.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
LumPus
25.09.2004 09:26:09
Mulla taas on sellanen käsitys, että toi systeemi tuli 2004 vuoden alussa käyttöön tamalla.

Voi hyvin ollakkin, tietolähteeni (muisti) ei ole aina niin luotettava.
Alpha
25.09.2004 13:11:40

Mullon kansiossa Taman 2003 katalooki ja siinä on tuo sydeemi...

Heinäkuussa 2003 ostin tuon setin...oisko pitäny oottaa vielä viikko, kuukausi, kaks...?
PaiZild
25.09.2004 16:04:35
Itse pidän Pearlin tomien asettelusta enemmän, kun molemmilla tomeillahan on oma teline kiinni bassarissa.

Jaska:

Miten niin? Kyllä näissä uusimmissa ainakin. Vai räkkiäkö tarkoitat? Tottahan niitä bassareita saa tilattua ilman tomikiinnitystä bassariin.
Jaska
25.09.2004 21:57:27
Miten niin? Kyllä näissä uusimmissa ainakin. Vai räkkiäkö tarkoitat? Tottahan niitä bassareita saa tilattua ilman tomikiinnitystä bassariin.

niin siis, sitä että eihän se standardina oo kumpikaan
jee
Katiska
26.09.2004 15:03:33
Elikkäs mullakin on ko. rummut. (ks. kuvaus)
Ei oo noista pahaa sanottavaa. Tosin saundit pitäis viilata kohilleen, jos jaksais...

Yksi vahva valintaperuste oli Taman hardware, josta itse pidän paljon. Ja ohan nuo pirun hienot . :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)