polytoximaniac 19.09.2004 22:44:55 (muokattu 19.09.2004 22:52:48) | |
---|
Eli otsikon mukaisesti mun swingstarien virveli (puinen siis) pitää tosiaan sellasta ylimääräistä pärinää iskun jälkeen eli siis sointi ei tavallaan "lopu".. Vaikka mitä olen kokeillut (ainakin mitä omaan päähän on tullut) ilman tyydyttävää tulosta.. Onko kenties matossa jotain vikaa vai olenko vain yksinkertaisesti niin surkea virittämään?? Ja EDITTIÄ: Eli seuraavia konsteja olen jo kokeillut: -maton kiristys -kalvoja ruuvaillut (jo kyllästymiseen asti) -tarkistanut että matto olisi ns. suorassa |
tthei 19.09.2004 22:47:45 | |
---|
Eli otsikon mukaisesti mun swingstarien virveli (puinen siis) pitää tosiaan sellasta ylimääräistä pärinää iskun jälkeen eli siis sointi ei tavallaan "lopu".. Vaikka mitä olen kokeillut (ainakin mitä omaan päähän on tullut) ilman tyydyttävää tulosta.. Onko kenties matossa jotain vikaa vai olenko vain yksinkertaisesti niin surkea virittämään?? Ootko koittanu maton kireyttä vaihtaa? Koitappa pistää se matto todella kireäksi jos vaikka sillä lakkaisi. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
hollmi-5 19.09.2004 23:31:33 (muokattu 19.09.2004 23:32:58) | |
---|
Tuo maton kiristäminen on huono idea. Tappaa sen virvelisoundin ihan tyystin. Paljon parempi on laittaa alakalvo kireälle ja jättää matto melko löysälle. Resonointia on aina. Sen kanssa pitää oppia tulemaan toimeen. Jospa snarebed on liian matala? Sitä voi syventää. Mika Hollström |
Mikko A 20.09.2004 00:24:39 | |
---|
Veikkaisin että Swingstar-virvelissä on sellanen normaali Taiwanin nollabudjetin matto josta ei oo muuta kuin haittaa. Osta uusi matto. Maton päät on ne tärkeimmät kohdat. Jos ne jousien päät jää irti kalvosta, tulee ylimääräistä pärinää. Ja jos maton päät on taitettu niin, että ne nostaa jouset pieneltäkin matkalta ilmaan, ei sen maton osalta ole mitään tehtävissä ellei halua kokeilla onneaan pihdeillä. Sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti saat edes jotain selvää :P The space is filled with orbiting children. |
polytoximaniac 21.09.2004 22:36:30 | |
---|
Veikkaisin että Swingstar-virvelissä on sellanen normaali Taiwanin nollabudjetin matto josta ei oo muuta kuin haittaa. Osta uusi matto. Maton päät on ne tärkeimmät kohdat. Jos ne jousien päät jää irti kalvosta, tulee ylimääräistä pärinää. Ja jos maton päät on taitettu niin, että ne nostaa jouset pieneltäkin matkalta ilmaan, ei sen maton osalta ole mitään tehtävissä ellei halua kokeilla onneaan pihdeillä. Sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti saat edes jotain selvää :P Jepulis... Jotain tollasta mä itsekkin ajattelin.. Ja kun muistelee niin taitaa se matto olla kutakuinkin just noin eli jousien päät irti kalvosta... Täytyy varmaan se matto vaihtaa... Nämä settien mukana tulevat virpat ei varmaan ole mitään huippuvärkkejä loppupeleissä... |
hollmi-5 22.09.2004 22:12:16 | |
---|
Hyvä virppa maksaa 500€. Käytettynä... Mika Hollström |
AP 22.09.2004 22:16:23 | |
---|
Hyvä virppa maksaa 500€. Käytettynä... Eikä niinkään paljon: torilla olis parhaillaan Yamahan Recording Custom-virppa 8x14" hintaan 235€. Ja varmaan riittää ominaisuudet kaikkiin tilanteisiin... K100 #7 |
Mikko A 23.09.2004 13:03:28 | |
---|
Hyvä virppa maksaa 500€. Käytettynä... Mie sain neljällä kympillä :) The space is filled with orbiting children. |
markkuliini 23.09.2004 13:28:30 | |
---|
Hyvä virppa maksaa 500€. Käytettynä... Just joo... Itse ostin Ludwigin 400-mallisen 5"x14" virvelin vm.1970 ja maksoin 1000 markkaa. Teline kaupan päälle. Ja Taman ruusupuupikkolosta (blokkirakenteella) maksoin 170 €. Premierin 12"x7" vaahteravirvelistä maksoin n.2000 markkaa (kuin uusi) ja Ludwigin 6,5"x14" suht vanha taottu pronssivirveli irtosi n.2000 markalla. Hyviä virppoja jokainen. Ehkä osaan sitten tinkiä tai jotain... |
hollmi-5 23.09.2004 18:37:31 | |
---|
Tuo 500€ oli kevyt heitto, mutta kuitenkin aika paikkaansa pitävä oikeasti hyvien virveleiden kohdalla. Käytetyt Ludwigin Suprat on tuon hintaisia nykyisin. Joskus joku persaukisuuttaan, tyhmyyttään tai tietämättömyyttään myy halvalla oikein hyviä. Itse maksoin 60-luvun Ludwig Acrolitesta reilu kymmenen vuotta sitten 50 mk (alle 10 €...) musaliikkeessä. Torilla myynnissä oleva Yamaha on varmasti hintansa väärti peli, mutta ei ihan allrounder kumminkaan... Mika Hollström |
Mikko A 24.09.2004 00:18:58 | |
---|
Tuo 500€ oli kevyt heitto, mutta kuitenkin aika paikkaansa pitävä oikeasti hyvien virveleiden kohdalla. Määritteleppä meille tynnyrissä eläneille sitten tämä "oikeasti hyvä virveli". Joku Tama tai Pearlihan ei tietenkään voi olla "oikeasti hyvä" vai mitä? The space is filled with orbiting children. |
hollmi-5 26.09.2004 11:21:52 | |
---|
Oikeasti hyvä: Tunnetuilla rumpumerkeillä on virveleitä pilvin pimein. Ne yläpään mallit ovat yleensä hyviä. Tamalla ja Pearlillakin on monta hyvää. Ne eivät vain koskaan ehdi muodostua klassikoksi, koska mallia vaihdetaan usein. Vertaa vaikkapa Ludwigin Supraphonickiin, joka on ollut lähes muuttumattomana myynnissä 60-luvulta lähtien. Virvelistä on tullut käsite ja hyvää ei ole tarvinnut muuttaa. Slingerlandin Radio King on ollut vuosikymmeniä legendan maineessa ja pelkästään loistavan soundinsa takia. Soundi ratkaisee, ei niinkään merkki tai valmistusmaa. Hyvä vain pyrkii olemaan kallistakin. Valitettavasti. Materiaali maksaa kaikille valmistajille. Työ on kallista ja missä sitä sitten voi säästää: juuri noissa. Mika Hollström |