Aihe: Pearl Target?
1 2
kattilakettu
13.09.2004 19:58:44

Millaset on ko. rumpusarjat?
Pitäisi 11 vuotiaalle pojalle ostaa!
"Soitto lähtee sormista"
bATE bASARI
13.09.2004 20:35:01
Eiköhän ne aloittelijalle ihan hyvät ole.
PaiZild
13.09.2004 20:42:25
Kyllähän ne Targetit varmaan aloittelijalla menee, varsinkin 11-vuotiaalle ihan hyvä sijoitus, kun ei vielä tiedä jatkuuko innostus kuinka pitkään. Mutta jos yhtään olisi kiikarissa soitella yli parikin vuotta tai jos yksinkertaisesti haluaa vähän paremmat rummut, niin suosittelisin suuntaamaan Pearlin Exporteihin, jotka saa noin tonnilla telineineen. Export olisi jo loistava setti harrastuksen alkajalle ja aika laadukkaat rummut tuossa "beginner -sarjassa". Tosin Export -setin lisäksi pitäisi ostaa symbaalit, mutta ne ainakin saisi itse valita, kun noissa valmisseteissä, kuten Target, ne pellit on yksiä kattilan kansia.
Bacchus
13.09.2004 22:51:52

Melkeinpä suosittelisin kääntymään käytettyjen settien puoleen, ja sieltä varsinkin Pearl Export- setit lähtevät hyvinkin huokeaan hintaan ja niitä on tarjolla yleensä paljon. Voi saada halvemmalla kuin uudet Targetit, ja laatuero seteissä on huomattava. Kannattaa kokeilla hakua täällä rummut-palstalla, käytetyistä seteistä on paljon juttua. Mitä kannattaa etsiä ja mitä käytetyistä seteistä kannattaa syynätä ostotilanteessa.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
Peace
14.09.2004 15:13:12
suosittelen target settiä. Itsellä on kyseinen setti ja toimii erittäin hyvin noista kalvoista ja 'pelleistä' huolimatta. Suosittelen ostoa
Joona Rautiainen
jäykkis
16.09.2004 07:53:29

Jos uutta senttiä havittelee, harjoituskäyttöön ja suht. kiinteään asennukseen (ei siis ehkä niin keikkailuun) niin minusta Target on aivan hyvä vaihtoehto. Varsinkin noin nuorelle kaverille (vrt. sen pedali). Ittellä on ollut jo vähän pidempään pöörlin Forum sarja joka käsittääkseni on samaa Target sarjaa mutta että aijemmin sen nimi vain oli Forum.

Suosittelen. Kalvot tietenkin ehkä kannattaa vaihtaa, jotain viiden- kuudenkympin pieti, mutta kyllähän niillä tehdaskalvoillakin treenailee.

jäykkis
Bacchus
16.09.2004 15:06:00
Tälläiset sattu silmään:

http://www.smi-music.com/erikoistarjoukset_1.htm

Targetin hinnalla Exportia, ja laatu on paljon parempaa. Hardwarekin on paketissa jo ihan käyttökelpoista.
Tangled**
16.09.2004 15:21:10
Mulla on targetit ja kyllä niillä vuos sitten soitteli ihan ok, mutta nyt meinaavat lahota... Exportit hankin, kunhan rahaa saan. Mutta tuon ikäiselle pikkukaverille varmasti aivan käypä setti.
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
Bacchus
16.09.2004 17:54:28
Mulla on targetit ja kyllä niillä vuos sitten soitteli ihan ok, mutta nyt meinaavat lahota... Exportit hankin, kunhan rahaa saan. Mutta tuon ikäiselle pikkukaverille varmasti aivan käypä setti.

Targeteissa ja Forumeissa on se ongelma, että jos joskus soittointo lopahtaakin/tulee halua vaihtaa toiseen settiin, niin niistä on hyvinkin paljon vaikeampi päästä eroon kuin Exporteista, ja jälleenmyynti hintaakin saattaa joutua ruuvailemaan hyvinkin alas. Tälläistä teoretisointia tällä kertaa...=)
jäykkis
17.09.2004 08:31:28

Kertoisitko hiukan millä tavalla ne lahoilee. Mullahan nimittän on myös samaa sarjaa, aika vähän toistaiseksi kyllä käytetty, mutta vielä ainakin hyvässä kunnossa.

Meinaan, osaisi hiukka kattella sillä silmällä.

jäykkis
jäykkis
17.09.2004 08:36:33
Targeteissa ja Forumeissa on se ongelma, että jos joskus soittointo lopahtaakin/tulee halua vaihtaa toiseen settiin, niin niistä on hyvinkin paljon vaikeampi päästä eroon kuin Exporteista, ja jälleenmyynti hintaakin saattaa joutua ruuvailemaan hyvinkin alas. Tälläistä teoretisointia tällä kertaa...=)

Nii-in. Toisaalta, jos uutta on hankkimassa, kuten kai tässä tapauksessa on, niin hinnanpudotusta on odotettavissa kuitenkin melko tavalla.

Mutta, jos näiden Exporttien ja Targetin hintaero on tuotaluokkaa kun tässä joku linkin aijemmin pisti (http://www.smi-music.com/erikoistarjoukset_1.htm) niin silloinhan valinta lienee aika helppo.

Tiedä kuitenkaan mistäpäin mailmaa kaveri on rumpuja hommaamassa ja jos lähikaupan kanssa haluaa asioida ja setti olisi lähtövalmiina niin - itse en taitaisi paljon fundeerata, jotta poika pääsee soittelemaan.

jäykkis
Bobana
17.09.2004 10:10:36
Tossa oli aiemmin Pearlin Exporteista ja itsekkin suosittelen niitä käytettyinä nimen omaan, sillä ovat jo hyvät aloittelijan rummut ja riittävät tasoltaan pitkään ettei heti tarvitse vaihtaa eikä sen kummemmin sääliäkkään, aloitteleva rumpali kun on kyseessä.
Ja sitäpaitsi säilyttävät arvonsa paljon paremmin jos joskus vaikka nuoren herran into lopahtaa ja rummut pitäisi myydä.

Pearl Export.
Tangled**
17.09.2004 10:11:27
Kertoisitko hiukan millä tavalla ne lahoilee.
Hardware on (niinkuin arvata saattaa) niin paskaa, että ruuveista menee kierteet, kun vähän kiristää jne... virvelin ständi ei pysy oikeastaan millään tavalla koossa. Snare keikahtaa aina hiukan kovemmasta kantti-iskusta.

Ainakin mun tomien kalvot meni nopsasti huonoon kiuntoon... Alussa kun ei ollut mitään tekniikkaa, niin noilla soitteli, mutta nyt kun on iskuissa tekniikkaa, niin rikkihän noi meinaa mennä...
Alpha
17.09.2004 12:25:46
...mutta nyt kun on iskuissa tekniikkaa, niin rikkihän noi meinaa mennä...

Teknisesti taitavan rumpalin merkki, että hajottaa soittimensa?

Mie en nyt jaksa enkä viitti alkaa saarnaamaan tekniikasta, kun en itsekkään mikään teknisin kaveri ole, mutta kyllä miulla on kamat ehjinä pysyny...
jäykkis
17.09.2004 12:32:16
Hardware on (niinkuin arvata saattaa) niin paskaa, että ruuveista menee kierteet, kun vähän kiristää jne... virvelin ständi ei pysy oikeastaan millään tavalla koossa. Snare keikahtaa aina hiukan kovemmasta kantti-iskusta.

Ainakin mun tomien kalvot meni nopsasti huonoon kiuntoon... Alussa kun ei ollut mitään tekniikkaa, niin noilla soitteli, mutta nyt kun on iskuissa tekniikkaa, niin rikkihän noi meinaa mennä...

Tehdaskalvojen perusteella nyt ei taida paljon kannattaa rumpuja arvioida, mutta muuten ymmärrän. Itsellä kun setti on lähestulkoon kiinteässä asennuksessa niin ei ole vielä tullut vastaan näitä hardis-probleemeja.

Muuten olen huomannut omalta kohdalta että kun tekniikka paranee, niin käy itse asiassa päin vastoin. Takoo vähemmällä voimalla (ja hiljempää) ja ei mun tapauksessa ainakaan ole ollut mitään virvelin paikallaanpysymisongelmia. Ennen eikä nytkään.

Joo, kiitti vinkeistä. Täytyy olla nuiden rautojen kanssa varovainen jos ja kun settiä joutuu siirtelemään.

jäykkis
anstir
17.09.2004 14:26:28

Samaa ihmettelin..
Tangled**
17.09.2004 14:54:05
Voi *piip*, on tää vaikeeta. Tartutaan nyt sitten asioihin tällä tavalla, ok(ottaa päähän.).
Ainakin mun tomien kalvot meni nopsasti huonoon kuntoon... Alussa kun ei ollut mitään tekniikkaa, niin noilla soitteli, mutta nyt kun on iskuissa tekniikkaa, niin rikkihän noi meinaa mennä...
(minä^^)
(Alpha^^)
Niin, en nyt ehkä meinannut asiaa ihan noin. Kun aloin soittamaan, ujostelin hurjasti rummuista lähtevää ääntä, enkä todellakaan pitänyt niitä LYÖMÄsoittimina. (yleinen asenne tytöillä.) Kun on tullut enenmmän soiteltua, ja soitonope on saanut päähän taottua, että niitä saa soittaa kunnolla, niin on myös alkuperäiset kalvot kuluneet puhki. Sekä sitten kanttti-iskuun tekniikkaa saatuani snaren ständi meinaa pettää.

ja ei mun tapauksessa ainakaan ole ollut mitään virvelin paikallaanpysymisongelmia. Ennen eikä nytkään.
(jäykkis^^) Ok, sulla ei ole, mutta mulla on. Ehkä sitten olen ainoa, jolla tälläistä on, mutta siltikään en jaksa uskoa, että noita kovin epätavallisesti/erikoisesti soitan (olettaen, että tavallisesti soitettuna ne EIVÄT mene rikki). Kantti-iskussa vain yksinkertaisesti ständi pettää.
Glubatz
27.09.2004 18:51:40
Niistä rummuista en tiiä, mut ne pellit hajoo käsiin ja niisä on kauheet saundit.
AP
27.09.2004 19:10:59 (muokattu 27.09.2004 19:16:05)
Kun on tullut enenmmän soiteltua, ja soitonope on saanut päähän taottua, että niitä saa soittaa kunnolla, niin on myös alkuperäiset kalvot kuluneet puhki.
No, kuluuhan ne meillä muillakin. Toisaalta tällä perusteella kamojen syyttäminen huonoksi on hiukan sama kuin haukkuisi autonsa, jossa renkaat tahtovat kulua.

Ok, sulla ei ole, mutta mulla on. Ehkä sitten olen ainoa, jolla tälläistä on, mutta siltikään en jaksa uskoa, että noita kovin epätavallisesti/erikoisesti soitan (olettaen, että tavallisesti soitettuna ne EIVÄT mene rikki). Kantti-iskussa vain yksinkertaisesti ständi pettää.

No, jos ständi on ehjä, sitten tämä on halpistelineen ns. ominaisuuksiin kuuluva juttu. Hyvän merkkiständin virvelille saa vaikka tuolta torilta kohtuuhintaan. Jos vielä sellaisellakin meinaa kaatua, sitten tekniikassasi on joku fiba. Toisaalta, luulisi sen rumpuopettajan karsivan tämänkaltaiset virheet.

EDIT. Jos tangled, sinulla on nuo tomit vielä kuten omakuvassasi, niin tässä voisi olla yksi selitys kalvojen menoon. Kun noissa on vähän joka suuntaan kulmaa, niin iskut voivat tulla hiukan oudosti kalvoille. Plus että suunnilleen yhdensuuntaiset tomit helpottavat loppupeleissä soittoa.
Meikä nyt ei mikään suuri guru ole, mutta ainakin omakuvastani voi katsoa hiukan suuntaa ,mitä tarkoitan "yhdensuuntaisilla". Eli kalvot edes suunnilleen samaan kompassisuuntaan.

Toisaalta taas, mahdatko ylettyä kunnolla soittamaaan jos ne tomit on kuten neuvottua.
Nämä on justiinsa näitä "kivoja" kysymyksiä, joita voi vääntää vaikka loppuviikon...=-/
K100 #7
Tangled**
27.09.2004 19:22:36
Jee jee, tästähän saadaan tappelu.

No, kuluuhan ne meillä muillakin. Toisaalta tällä perusteella kamojen syyttäminen huonoksi on hiukan sama kuin haukkuisi autonsa, jossa renkaat tahtovat kulua.
Joo, mut laadukkaammat kalvot on parempia.

Jos tangled, sinulla on nuo tomit vielä kuten omakuvassasi, niin tässä voisi olla yksi selitys kalvojen menoon. Kun noissa on vähän joka suuntaan kulmaa, niin iskut voivat tulla hiukan oudosti kalvoille

Jos yhtään lukee mun kommetteja, niin löytää ehkä vastauksen tähän kysymykseen ja syyn siihen, miksi ne ovat niin.

No, jos ständi on ehjä, sitten tämä on halpistelineen ns. ominaisuuksiin kuuluva juttu
Olenko muuta väittänytkään?

Ja lisää, mistä väitellään?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)