Aihe: Puuvirveliä 1 | |
---|---|
![]() 10.09.2004 11:59:22 | |
Onko kellään tommosesta kokemuksia: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 3_pacific_snare_14_55_prodinfo.html Tekis mieli ostaa tommonen kokonaan puinen virppa, kun tuo mun Swingstarin metallivirvelin saundi on ihan paska koliseva, ylä-äänivoittoinen, korviasärkevä ja vaikka mitä muuta. Mulla on tällä hetkellä semmonen ohut kauluspaita siinä kalvon päällä hihoista sidottuna demppaamassa saundia. Paljon parempi nyt. Ei vaan huvittas mitään paitoja pitää siinä. Onko tuossa paljon pehmeämpi ääni kun on vanteetkin puusta? Lihava sinkku hakee kontaktia | |
![]() 10.09.2004 14:20:58 | |
Tietty puussa on pehmeämpi ääni, kuin metallissa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että myös snaren syvyys vaikuttaa siihen...mitä paksumpi, niin sitä pehmeämpi/täyteläisempi... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 10.09.2004 14:43:59 | |
Tuossa nykyisessä nyppii nimenomaan se, että bänditreeneissäkin se on koko huoneen äänekkäin instrumentti. Ilman tuota demppiä siis. Pitäis saada snare, jossa on vähemmän ylä-ääniä ja korville ystävällisempi ääni. Semmonen pehmonen In The Court Of The Crimson King - tyylinen saundi. Lihava sinkku hakee kontaktia | |
![]() 10.09.2004 14:45:03 | |
Promoan nyt omaa virppaani, Tamburon Formula seriestä. Syvyys 6,5*, ja halkaisija 13*. Puu on vaahteraa, 6mm, soundi on pehmeä, ja hinta sadanviidenkympin paikkeilla. Itse ostia testaamatta, kun oli ylimääräistä valuuttaa, ja yllätyin erittäin positiivisesti. IMIK#5,KK#3 Paistaa se risu päiväkasaankin | |
![]() 10.09.2004 14:45:18 | |
Promoan nyt omaa virppaani, Tamburon Formula seriestä. Syvyys 6,5*, ja halkaisija 13*. Puu on vaahteraa, 6mm, soundi on pehmeä, ja hinta sadanviidenkympin paikkeilla. Itse ostin testaamatta, kun oli ylimääräistä valuuttaa, ja yllätyin erittäin positiivisesti. IMIK#5,KK#3 Paistaa se risu päiväkasaankin | |
![]() 10.09.2004 15:34:14 | |
Pitäis saada snare, jossa on vähemmän ylä-ääniä ja korville ystävällisempi ääni. Paksumpi virppa...6,5"->8"... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 10.09.2004 15:48:11 | |
Paksumpi virppa...6,5"->8"... Syvempääkö tarkoitat? Siinä on vaan se huono, että volume lisääntyy syvemmässä virpassa, mitä en hae. Ainakin käsittääkseni. Luultavasti peruskokoinen puuvanteilla -ja rungolla pienen dempin kera riittänee saamaan minulle mieleisin saundin. Sekin ärsyttävä puoli virpoissa on, että mitä kireämmälle virittää, sitä parempi on soittaa (hyvä pomppu) ja sitä ikävempi saundi. Ja sama toisinpäin; Löysä kalvo - hyvä saundi, huono soittaa. Lihava sinkku hakee kontaktia | |
![]() 10.09.2004 16:01:37 | |
Syvempääkö tarkoitat? Siinä on vaan se huono, että volume lisääntyy syvemmässä virpassa, mitä en hae. Ainakin käsittääkseni. Luultavasti peruskokoinen puuvanteilla... Noista vanteista sen verran, että ainakin mie olen tyytyväinen noihin Starkkujen valuvanteisiin... ja rungolla pienen dempin kera riittänee saamaan minulle mieleisin saundin. Ei kannata dempata virveliä liikaa...itse käytin 14"*8" Rockstarin puuvirpassa sitä demppi rinkulaa(ja joissain tapauksissa tyynyä, joka ruuvataan snareen kiinni)...toimi hyvin... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 10.09.2004 16:12:47 (muokattu 10.09.2004 16:24:09) | |
Sekin ärsyttävä puoli virpoissa on, että mitä kireämmälle virittää, sitä parempi on soittaa (hyvä pomppu) ja sitä ikävempi saundi. Ja sama toisinpäin; Löysä kalvo - hyvä saundi, huono soittaa. Viilataan nytten.. Ikävempi saundi? Riippuu vähäisen. Tietysti esmes 70-luvun rokissa voi kuulostaa hassulta semmoinen pikkolo-virppa. ;) Mutta mutta....jos raha ei ole ongelma, kannattaisi pyrkiä virppojen keräilyyn. Mulla 2 virppaa ja eihän ne riitä mihinkään. Jos soitetaan laidasta laitaan, ei virppakokoelmasta haittaa ainakaan ole.. Helpottaa pään raapimista ja sadattelua. Tietysti voit aloittaa ennenaikaisen kaljuuntumisen ja viritellä hiki otsalla tai sitten hymyillen vaihtaa virveliä jos ei tunnu natsaavan. On kyllä hyviä all-around virppojakin. Ludarit nyt ainakin muutamia mainitakseni... Vaahtera harvoin pettää. Ja taitaa olla juuri tuo hakemasi vaihtoehto? "Pehmonen".. Ainoa vaan että hinta tuntuu. Okei, Tamburolla on malleja jotka tuntuu vähäisen lompakossa tosin soundista en menisi vannomaan kun ei ole kokemusta pahemmin, mutta sitkeä huhu noissa T-kaupan jutuissa pyörii että se olisi vähän lottoamista tuleeko sieltä hyvää vai ei.. Tama Starclassic Maple on hyvä valinta. Imho, paras soundi mihin olen törmännyt. Hyvään virppaan/settiin kannattaa satsata. Oikein pidettynä riittää ilo jälkipolvillekin. Olisinpa vaan itse aikoinaan tajunnut tämän pointin... Pitäis saada snare, jossa on vähemmän ylä-ääniä ja korville ystävällisempi ääni. Semmonen pehmonen In The Court Of The Crimson King - tyylinen saundi. Ei nyt ole levyä käsillä joten en muista oliko siinä miksattu mitenkään rankalla kädellä rummut (70-lukua tais olla?) , mutta ei niitä rumpuja nauhoitusten ja levyjen perusteella kannata arvostella. Ts. hyvää pointtia, mutta aika paljon ne miksaukset valehtelee sitä natura-soundia. Paitsi jazzissa ehkä, ja voi olla että tässäkin levyssä on siitä kysymys. Korjatkaa jos menin metsään... | |
![]() 12.09.2004 18:34:05 | |
Oletko kokeillut kalvojen vaihtoa? Mulla on pearlin messinkisnare, jossa oli alkuperäiskalvoilla kamala metallinen klangi. Vaihdoin siihen Evansit, snarepuolelle haze 300 ja lyöntipuolelle genera dry. Klangi hävisi ja säädettävyys parani. | |
![]() 12.09.2004 20:24:59 (muokattu 12.09.2004 20:25:12) | |
Tekis mieli ostaa tommonen kokonaan puinen virppa, kun tuo mun Swingstarin metallivirvelin saundi on ihan paska koliseva, ylä-äänivoittoinen, korviasärkevä ja vaikka mitä muuta. Mulla on tällä hetkellä semmonen ohut kauluspaita siinä kalvon päällä hihoista sidottuna demppaamassa saundia. Paljon parempi nyt. Ei vaan huvittas mitään paitoja pitää siinä. Onko tuossa paljon pehmeämpi ääni kun on vanteetkin puusta? Ostapa tuollainen: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_evans_e14er2_prodinfo.html Tässäpä sinulle 100 kertaa halvempi vaihtoehto. Kyllä niitä parhaimpiakin snareja treeniolosuhteissa aina dempataan, varsinkin jos bändikaverit hoputtaa jo soittamaan vaikka on vielä vähäsen viritys kesken. Eli siis muovinen (kalvomateriaalia) rinkula, joka on 2" leveä. Se isketään snaren kalvon päälle (pysyy vanteen sisäpuolella juuri sopivasti ilman mitään kiinnitystä). Soundi nimenomaan pehmenee ja volyymi laskee tuon myötä. Mulla on tuollaisia virppaan ja tomeihinkin. En tosin ole käyttänyt noita kun kerran kun soitettiin kirkossa, mutta tuollainen demppaa siististi ja tasaisesti. :( | |
![]() 13.09.2004 18:00:21 | |
Eli siis muovinen (kalvomateriaalia) rinkula, joka on 2" leveä. Se isketään snaren kalvon päälle (pysyy vanteen sisäpuolella juuri sopivasti ilman mitään kiinnitystä). Soundi nimenomaan pehmenee ja volyymi laskee tuon myötä. Mie olen pruukannut leikellä vanhoista kalvoista. Saa niin leveen kuin haluaa. Relax. | |
![]() 26.09.2004 22:32:06 | |
tiiäkkö mie oisin kyllä ton kannalla jota oot meinannu... on niiku kumun mallinen ja ne on helevetin hyviä ainakin... kyllä siulla on hyvät mielessä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)