Aihe: Grindaustekniikka
1 2
ooG
23.06.2004 18:55:40

Jeps, semmoista kyselisin tosiaan että mitenkäs se tekniikka tarkalleen menee miten kapula saadaan nakuttamaan 10 kertaa sekunnissa sitä kalvoa vasten.
Myöskin se miten olette reenanneet tämmöistä tekniikkaa kiinostaa kovasti.
Eli jos oikein olen ymmärtänyt, sitä kapulan perää pompotellaan pikkurillillä ja nimettömällä?

Kiitos hevihousut½!
MoonDog
23.06.2004 19:23:38
Kai se noin jotenkin menee, jos sen tietäisin niin en olisi tässä kirjoittelemassa vaan naputtelemassa rumpuja tuolla jossakin 20 iskua sekunnissa. Mike Manginin videosta voisi irrota hieman osviittaa, kun hän ainakin naputtelee kohtuullisen nopeasti tomeihin yhdellä kädellä juuri tuolla tavalla reboundia käyttäen.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
kattila
23.06.2004 19:44:20

Ite ainaskin käytän pikkurilliä,nimetöntä ja keskisormea kapulan liikuttamiseen edes takas. Se on nopea ja vähän energiaa kuluttava tapa.
Dust to dust
Blitz
23.06.2004 22:08:16
Blast/grind beatissä oikeasta kädestäkin on hyötyä. Kun saat tarpeeksi nopeasti molemmat kädet vetämään vuorotellen (toinen haikkaa, toinen virveliä), niin siitä rytmistä saat hyvin aloitettua hakkaamisen.

Varmaankin myös jotain käsien nopeusharjoituksia voisi vedellä...
The Berzerkerin rumpali on muuten kone tai eläin. Ehkä. Varmaan.
juoni
24.06.2004 00:13:38 (muokattu 24.06.2004 00:15:10)
Kas, en tiennytkään että tuo on "virallinen" tekniikka, mutta itse olen tuota jo jonkin aikaa hyödyntänyt suurinpiirtein noin että etusormi ei koske kapulaan ja muut sormet ovat peukalosta reippaasti taaenpana. Tuo 10 iskua sekunnissa muuten todellakin onnistuu tällä tavalla ainankin virveliin.
Enkä muuten soita edes heavyä.
Lahjattomat Treenaa
Mikko A
24.06.2004 15:13:26
Tuo 10 iskua sekunnissa muuten todellakin onnistuu tällä tavalla ainankin virveliin.

Siis yhdellä kädelläkö (sitä kai haettiin)?? 10 iskua sekunnissa yhdellä kädellä on 600 iskua minuutissa eli kahdella kädellä 1200. Ja maailmanennätys on 1180...
I hate your sex!
J. Cool
24.06.2004 16:09:00

Siis yhdellä kädelläkö (sitä kai haettiin)?? 10 iskua sekunnissa yhdellä kädellä on 600 iskua minuutissa eli kahdella kädellä 1200. Ja maailmanennätys on 1180...

10 iskua sekunnissa on ihan eri soittaa kun 600 minuutissa. eikä varmasti tule 1200 ihan vaan lisäämällä toisen käden :) mutta tuo 10 iskua sekunnissa on ihan tavoitettavissa, tosin aika paha jos ei käytä rimmikikkailuja. grindaajathan kyllä usein pomputtelee just rimmin kautta. kokeilin huvikseni nopeusleikkejä. rehtejä yksittäisiä single-iskuja meni 8 sekuntiin (16th@120). möllerillä meni sillee väkisten (happomeininki) vedettynä 11-12 sekuntiin. kyllä tuo 10 vaikutaa tässä varjossa ihan saavutettavissa olevalta luvulta - tekniikoilla ainakin. jos joku soittaa (varmasti monikin) ns. rehtejä yksittäisiä singlejä tota vauhtia niin hatunnosto.
aivan hirrveetä menoa!
WyW
24.06.2004 18:33:47

http://www.cptkilldrums.com/

Toi jäbä pisteli ainakin ilman rimmiä meneen aivan älytöntä paahtoa yhdessä videoklipissä. En o varma löytyykö sivuilta. Tämä siis nakuttaa ku joku viritetty singeri... aivan saaaaaatanasti. ,,/
Pööp.
juoni
24.06.2004 22:10:30 (muokattu 24.06.2004 22:13:29)
Yhdellä kädellä menee 10 iskua sekunnissa ehkä kahden sekunnin ajan, eli aivan riittävästi koska nopeisiin filleihin noita käytän, eivätkä ne ikinä kestä noinkaan kauan. En tiedä ovatko iskuni "rehtejä", mutta mölleriä en käytä koska en osaa. Kaukana olen silti uudesta maailmanennätyksestä, sillä kaveri joka jaksaa paukuttaa 1180 iskua minuutissa, saa sekunnissa todella paljon enemmän kun tuon 10.
Niin muuten mikä tuo grindi on, jotain sukua blasselleko (blastbeat)??
Lahjattomat Treenaa
kattila
24.06.2004 23:43:50

Niin muuten mikä tuo grindi on, jotain sukua blasselleko (blastbeat)??

Blastissähän haitsu ja virveli ja basari lyö samaan aikaan, mutta grindissä haitsu ja virveli soittaa vuoroparia eli erittäin paljon nopeutettu humppakomppi. Joku nero ja kirjoituslahjoja omaava saa selittää paremmin.
Dust to dust
Alpha
25.06.2004 01:15:11
...grindissä haitsu ja virveli soittaa vuoroparia eli erittäin paljon nopeutettu humppakomppi...

Juu näin on...haitsu ja basari ykkösellä ja snare kakkosella.
lethus1
25.06.2004 10:37:39
grindaajathan kyllä usein pomputtelee just rimmin kautta. kokeilin huvikseni nopeusleikkejä.

Tuota, ketkä näitä rimmileikkejä harrastelee ? En nyt tarkoita tätä vastaanvänkäämisenä tai haastamisena, vaan ihan oikeasti kiinnostaa. Itse joskus testailin ja treenailin rimmin kautta säätää, mutta en missään vaiheessa saanut niin tautisen nopeata meininkiä saatika kontrollia, että olisi kannattanut jatkaa enempää. Ennenkaikkea voima oli se, mikä jäi uupumaan pahasti.

Itte grindailen melkolailla ja oon huomannu että pidempiä aikoja kun vääntää, niin käden kulman ja asennon kaikinpuolin pitää olla just eikä melkein oikein, jotta homma menee täydellisesti hyvällä voimalla ja todella tasaiseen. Vielä puolisen vuotta sitten en huomannut tälläistä. Joko liian vähäinen treenaaminen (uuh, 1krt/kk, voisi vähän rankentaa tahtia:D tai on vienyt tatsin tai sitten olen ruennut kuulemaan sen kauhean mauhkaamisen seasta pienetkin epäpuhtaudet:..

Menipä offtopikiksi,.. Näin aamulla, kun pitäisi siivota ennen reissuunlähtöä. Sijaistekemistä... Vähän kun kokeeseen pitäisi lukea. Salatut elämätkin kiinnostaa.
lethus1
25.06.2004 10:44:56
Jaha. Minäkin leikin nopeusleikkejä. Tai oikeastaan vain laskin. En tiedä laskinko oikein, mutta kerroin BPM:n, joka naksuttaa taustalla biisissä, neljällä (yhteen naksaukseen mahtuvat iskut krindatessa) ja jaoin kuudellakymmenellä (sekunnit) ja jaoin vielä kahdella (toinen käsi pois).

No, eipä se luku mikään järkyttävä ole, mutta sitä pystyy soittamaan minuutteja, eikä vain hetken (lohdutusta:D. Hetkellisistä pyrähdyksistä en tiedä mitään, miten ne menee.

Mielenkiintoista..::D
J. Cool
25.06.2004 12:48:11

jaa. no oon nähny aika useiden vetävän just niin. kyllä kai siihen saa jonkunlaisen kontrollin kun tarpeeksi reenaa. 1 kerta / kk? sympatiat sinne. inhottava tilanne jos ei pääse soittamaan.. miksei soluasunnossa vois treenailla. kyllähän paperiseinät eristää ihan hyvin? kyllä vois kerrostalossakin jengi vähän joustaa... heheh.
aivan hirrveetä menoa!
lethus1
25.06.2004 12:58:12
jaa. no oon nähny aika useiden vetävän just niin. kyllä kai siihen saa jonkunlaisen kontrollin kun tarpeeksi reenaa. 1 kerta / kk? sympatiat sinne. inhottava tilanne jos ei pääse soittamaan.. miksei soluasunnossa vois treenailla. kyllähän paperiseinät eristää ihan hyvin? kyllä vois kerrostalossakin jengi vähän joustaa... heheh.

Varmasti kontrollin, mutta voima on lähinnä se mitä ihmettelen. No, tuo 1/kk on kyllä suurimmaksi osaksi aivan omaa laiskuutta. Ekaksi oli keikka, sen jälkeen oli "luova tauko", aktivoin itteni pariksi viikoksi studiota varten, sen jälkeen no... voisi vaikka vielä ekaksi pellit treenikämpälle niin siitä se taas lähtee:D Mulla menee muutenkin tosi paljon kausissa ja muu elämäntilanne valitettavasti vaikuttaa ihan helvetisti siihen miten ehtii/jaksaa treenata. Pitäisi naputella kapuloilla niitä puhelinluoetteloita varmaan niin ei kusisi hommat niin pahasti..
Groovi
26.06.2004 02:49:51
Joko liian vähäinen treenaaminen (uuh, 1krt/kk, voisi vähän rankentaa tahtia:D

tekee muuten paljon pahaa. olin reilu 2vk lomalla etten voinut soittaa, ja ku ekakertaa istuin setin ääreen niin voi jeesus. ei voi kehua.

meni vähä offtopiciksi. sori.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
J. Cool
27.06.2004 15:17:42

Varmasti kontrollin, mutta voima on lähinnä se mitä ihmettelen.

triggereillä hoituu, samoin kuten basarienkin kanssa...
aivan hirrveetä menoa!
lethus1
27.06.2004 21:19:13
triggereillä hoituu, samoin kuten basarienkin kanssa...

Ja kun triggereitä ei olekkaan livenä käytössä ? Sitäpaitsi, snare on paljon herkumpi triggeroimatta :D
NiQo
28.06.2004 01:04:24

Mä en hallitte ollenkaan vasenta kättä, sillä menee säkällä minuutin ajan hakaten 5-6 lyöntiä keskimäärin sekunnissa, oikealla n. 9. Käytän sormi-iskuja (nimetön + keskisormi) oikealla, vasemmalla sen teen ihan ranteella ja lihaksilla joka on tietenkin huonoin tapa.
Terok
28.06.2004 13:11:07

Tuota, ketkä näitä rimmileikkejä harrastelee ? En nyt tarkoita tätä vastaanvänkäämisenä tai haastamisena, vaan ihan oikeasti kiinnostaa. Itse joskus testailin ja treenailin rimmin kautta säätää, mutta en missään vaiheessa saanut niin tautisen nopeata meininkiä saatika kontrollia, että olisi kannattanut jatkaa enempää. Ennenkaikkea voima oli se, mikä jäi uupumaan pahasti.

Originin tuotannosta löytää aika paljon rimkikkailua, Sotajumala on ainakin toinen (veti ihan vakuuttavan kuuluvasti nummessa..) + miljoona muuta död/grind bändiä-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)