Aihe: Minkälainen setti Tama Artstar II on?
1
Blitz
10.10.2004 15:08:47
Löytyyköhän keltään tietoa tai jopa kokemuksia kyseisestä Taman 80-luvun hittisetistä? Eikös näiden perustuntomerkit ole täysvaahteraa oleva runko ja koko rummun mittaiset virityspesät?

Onko näissä lakka- vai päällystepinta? Olen myös kuullut että joissain on paksu sisäpintalakka joka syö hirveästi soundia.

Eli minkä tasoinen setti tuollainen Artstar II on nykypäivänä verrattaessa esim. muihin vaahterasetteihin? Jotain vertailukohteita? Entä mikäköhän on nykypäivän käytettyjen Artstarojen hintataso? Torilla taisi olla Artstar II moposetti myynnissäkin hintaan 750 euroa..
"kuuntele sinä vaan sitä trashmetallias..."
tolppa-apina
10.10.2004 16:36:42
kyllä oon sillä kannalla että 80-luvulla taman rumputehtaat kukoisti. ja olen myös kuullut paljon, että 80-luvun kannut jyrää nykyaikaiset aika kympillä.
Ihminen ja rumpu ovat kumpikin lyömäsoittimia. Ja jos ääntä lähtee liikaa niin kumpaankin voi käyttää JEESUSTEIPPIÄ.
hollmi-5
10.10.2004 16:48:48 (muokattu 10.10.2004 16:51:40)
Vuodesta 1986 tehtiin 90-luvun puolelle näitä kokovaahteraisia kakkosia. Maalattuna ja lakattuna päältä. Itse olen nähnyt ja soittanut vm.-90 Artstar kakkosilla. Ei se sisäpinnanlakkaus niin hirveän paksulta vaikuta.

Soundit ovat aika läskiset ja sellaista hakevalle oikein hyvät. Tosin itse olisin halunnut virittää ko. rummut hiukan korkeammalle, että saisi sen rungon soimaan. Sitten vasta vosi tarkemmin luonnehtia.

Pro-tason vehkeet kuitenkin ihan kiistämättä. Hyvin tehdyt ja sen ajan suunnittelua edustavat pitkine lugeineen. Nykyisin ei ole vartailukohtaa, mutta tuon ajan Pearlin parhaimpien vaahterakannujen kanssa saman tasoisia. Pian tyyli kuitenkin muuttui. Rungot ohenivat ja lugit pienenivät...
Mika Hollström
Velli
10.10.2004 19:59:03
Eikös Lerssi soittanut Granstarien ohella myös Artstar II-setillä ennen kuin Starclassicit tulivat?
Myynnissä mm. Jackson RR1.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)