Aihe: meshuggah rummuilla 1 2 | |
---|---|
![]() 25.08.2004 12:13:40 | |
Onks kukaan reenaillu meshuggahin biisejä? Tuli vaan mieleen kun itte oon reenaillu niiden perpetual black second biisin komppia ja oon reenaillu about 3 tuntia tehokkaasti ja nyt saan vasta kädet toimimaan about kun niiden pitäiskin ja vielä pitäis bassarikuvio treenata sen lisäks ja varsinki alku oli vaikeeta. Mua kiinnostaiskin tietää, että kuinka kauan muilla on menny niiden komppien täydelliseen osaamiseen ja myös se kiinnostaa että miten muut on hahmottaneet niitä komppeja eli pelkän korvakuulon varassa, nuottien avulla vai jollain muulla tavalla? | |
![]() 25.08.2004 12:59:19 | |
Nuotit, nuotit nuotit. Säästyt vaivalta :) Tai sitten jos on mahdollisuus, hidastat biisiä jollain musiikkiohjelmalla sen verta, että saat selvää. En meshuggahista niin välitä, mutta mukavaa independence-harjoittelua varmaan tiedossa? ;) | |
![]() 25.08.2004 14:04:35 | |
Tässä juuri kuuntelen Chaosphereä eikä ainankaan tällä levyllä mitään ylivaikeita kompituksia ole. En sano itse osaavani yhtäkään, mutta useimmiten jalat soittavat jotain 16-osa-jakoista kuviota ja kädet ihan suoraa kasia, joten eivät nuo ainankaan niin mahdottomia ole ja niistä saa ihan korvallakin kiinni. Ilmeisesti nämä uudemmat Nothingit ja muut ovat näitä polyrytmisempiä tuotoksia.(?) Lahjattomat Treenaa | |
![]() 25.08.2004 14:48:10 | |
Tässä juuri kuuntelen Chaosphereä eikä ainankaan tällä levyllä mitään ylivaikeita kompituksia ole. En sano itse osaavani yhtäkään, mutta useimmiten jalat soittavat jotain 16-osa-jakoista kuviota ja kädet ihan suoraa kasia, joten eivät nuo ainankaan niin mahdottomia ole ja niistä saa ihan korvallakin kiinni. Ilmeisesti nämä uudemmat Nothingit ja muut ovat näitä polyrytmisempiä tuotoksia.(?) Kyllä Chaospherellä ne pahimmat kompit ovat. Ja nimenomaan kädet soittavat suoraa kakkosnelosta jalkojen soittaessa niitä polymetrisiä riffejä kitaroita mukaillen. Ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta toi sama konsepti on jokaisessa Meshuggahin biisissä(DEI:stä eteenpäin). Kyllä noista korvalla saa kiinni, eikä ne mahdottomia ole, mutta vaikeita ne on. Oon joskus satunnaisesti soitellu esim. New Millennium Cyanide Christia sillon ku jaksan tuplilla leikkiä, ja ei se kyllä onnistu vieläkään levyn tempossa. Joskus aikanaan pari vuotta sitten kun opettelin tota biisiä, kun tuplapedaalikin oli aika uusi vehje, silloin se vasta hankalaa olikin. http://www.vitkaste.cjb.net | |
![]() 25.08.2004 19:12:18 | |
Sen mitä olen tutustunut, niin puolet temmosta pois. Sitten alkaa kattelee. Nostaa pykälittäin. Kyllä sieltä löytyy niin kieroo kamaa et jösses. Varsinkin biisit joissa kädet jauhaa muuten kuin suoraan ja jaloilla painetaan sitten polyrytmisesti pitempää patternia. Hajooha siihe. Mut vidun hyvää treenii tasapainolle ja independencelle. Jos ei muuten ni sit liidataan vasuril :D Pööp. | |
![]() 25.08.2004 19:43:06 | |
Itse Taake treenasi Modern Drummerin haastettelun mukaan rumpukoneen mukana (kompithan säveltää/sävelsi kitaristit) soittoen, ihan vain selkärangaan takoen kärsivällisesti. | |
![]() 25.08.2004 21:05:00 | |
Itse on tullut Chaosphereä tutkailtua hyvinkin usein. Corridor of Chameleonsin eka komppi menee täydellisesti, vaikka aikaa se kyllä otti. Cyanide Christin ajattelin opetella myöskin. Todella hyvää treeniä joka jaksaa pitää mielenkiinnon yllä todella hyvin. Ilman rumpujakin erittäin viihdyttävää puuhaa sadepäivinä :) Jos joskus olen tosi kovis, niin päätän soittaa Soul Burnin väliosan täydellisesti. Vielä jonain päivänä... Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta. | |
![]() 26.08.2004 09:14:30 | |
Chaospherellä kyl varmaan vaikeimmat jutut on. neurotica on ainoa jonka oon tähän asti saanu jotenkin soitettua perässä. ja sit jotain yksittäisiä komppeja sieltä sun täältä. Kyseisellä levyllä rummut on käsittääkseni ohjelmoitu. Haake on ohjelmoinu, ja opetellu sit vissiin soittaan livenä. tiedä taas tästäkin puskaradiosta, mutta näin olen kuullut useammastakin lähteestä. | |
![]() 26.08.2004 11:04:00 | |
Mut kyl se mese on niin pirun mainio yhtye et sukat pois!! Onko taasen CAndiria tuttu poppoo kenellekkään. Siitä löytyy aika moista tulitusta myös, pienellä jazz mausteella.. Awesome lefthand break. | |
![]() 26.08.2004 11:28:49 | |
Chaospherellä kyl varmaan vaikeimmat jutut on. neurotica on ainoa jonka oon tähän asti saanu jotenkin soitettua perässä. ja sit jotain yksittäisiä komppeja sieltä sun täältä. Kyseisellä levyllä rummut on käsittääkseni ohjelmoitu. Haake on ohjelmoinu, ja opetellu sit vissiin soittaan livenä. tiedä taas tästäkin puskaradiosta, mutta näin olen kuullut useammastakin lähteestä. Minä taas olen kuullut sillä tavalla että ko platalla rummut on soitettu levyllä vasta ennen lauluja? Tiedä sitten?? | |
![]() 26.08.2004 14:27:56 | |
Ei ole ohjelmoitu rumpuja Chaospherellä. Mutta kuten jo sanottiin, Thordendal teki(tekee) kompit koneella ja Haake opettelee sen perusteella. http://www.vitkaste.cjb.net | |
![]() 26.08.2004 14:45:21 | |
Minä taas olen kuullut sillä tavalla että ko platalla rummut on soitettu levyllä vasta ennen lauluja? Tiedä sitten?? Niinhän ne onkin, mitenkäs muutenkaan? http://www.vitkaste.cjb.net | |
![]() 26.08.2004 16:09:59 | |
Minä taas olen kuullut sillä tavalla että ko platalla rummut on soitettu levyllä vasta ennen lauluja? Tiedä sitten?? Aika kiero tapa työskenellä studiossa ilman että rummut olisi nauhoitettu ensin. Lauluthan yleensä hoidellaan siellä viimeisien joukossa. Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta. | |
![]() 26.08.2004 21:49:19 | |
Mut kyl se mese on niin pirun mainio yhtye et sukat pois!! Onko taasen CAndiria tuttu poppoo kenellekkään. Siitä löytyyaika moista tulitusta myös, pienellä jazz mausteella.. Candiria on pikkasen tuttu. Muutaman biisin olen kuullut ja kyllä tykkäsin. Treemaalla oppii treenaamaan, soittamalla oppii soittamaan.
(Albert Järvinen) | |
![]() 26.08.2004 22:17:48 | |
Future Breed Machinen vois kyllä opetella :D jee | |
![]() 27.08.2004 08:36:57 | |
Niinhän ne onkin, mitenkäs muutenkaan? Niin selvennystä jonka aegis jo tuossa hokasi. Eli levylle oli kaikki muut taustat soitettu ennen rumpuja. Normaalisti tosiaan rummut ja bassot käydään soittamassa ensin. Tosin viimeisin levysessio jossa oli, oli tehty orkesterisovitukset ja synat ensin. Mutta kyllä siellä sitten kitarajutut tehtiin rumpujen jälkeen. Monesti ainakin itellä tulee kokeiltua jotain rytmijuttuja studiossa ja jos kuulostaa hyvältä, niin kitaristit ja basisti vetävät sen mukaan jutut perässä. | |
![]() 27.08.2004 14:23:54 | |
Mä en kyllä nyt oikein niele tota juttua. Nimittäin mielestäni, kun nyt tarkemmin muistelen lukemaani/kuulemaani, Chaospherellä homma hoidettiin niin, että ensin kitaristi(t) soitti klikin päälle "scratch"-kitarat. Sitten Haake soitti rummut näitten kitaroitten päälle. Lopulliset kitarat äänitettiin vasta rumpujen päälle. Saatan kyllä muistaa ihan väärinkin :| http://www.vitkaste.cjb.net | |
![]() 28.08.2004 12:11:44 | |
Voi olla että olen väärässä , mutta aika vahva kutina mulla olis siitä että haake ne on drumkit from hellillä ohelmoinu. mutta jos näin on et freedu on ohjelmoinu (siis ne raakaversiot) niin näin ollen siis haake ei ite keksikään komppejaan? | |
![]() 28.08.2004 13:37:53 | |
Niinpä... Helposti voisin uskoa että Meshuggahin kompit/rytmijutut on juuri kitaristin kehittelemiä, koska kuka muukaan voi olla niiin perkeleen kiero? ;) Kokemukseni mukaan kitaristeilla kun ei yleensä ole käsitystä siitä kuinka paljon duunia vaatii rumpalilta tollaset polyrytmi/independence- jutskat, joten ne voi suunnitella omien biisiraakileidensa taustalle täysin (rumpalin mielestä) käsittämättömiä juttuja. Mutta mielenkiintoistahan se on aina seurata mitä niiden kitaristiperkeleiden päässä liikkuu | |
![]() 28.08.2004 17:55:43 | |
Voi olla että olen väärässä , mutta aika vahva kutina mulla olis siitä että haake ne on drumkit from hellillä ohelmoinu. mutta jos näin on et freedu on ohjelmoinu (siis ne raakaversiot) niin näin ollen siis haake ei ite keksikään komppejaan? niinno, keksi ja keksi. Jos basari menee kitaran mukana niin eikai siinä loppuen lopuksi keksimistä ole. Siis, juu nou. jee | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)