miän vain 23.08.2004 11:48:30 | |
---|
Pakko vähän hehkuttaa. Hommasin nimittäin tuollaisen melko vintage-setin. Olivat levytukussa myytävänä, jos joku näki. 13, 14 tomit, 18 lattiatomi, 24 basari, värinä natural. Ohuet täyskoivuiset rungot. Erittäin hyvässä kunnossa, mitä nyt pari naarmua. Virheettömät viisteet. Lakkapintakin kiiltää nyt, kun purettiin rumputeknikon (eli pikkuveljen) kanssa koko hoito paloiksi ja vahattiin. Eikä kromissakaan näytä olevan pahemmin kulumaa. Jee. Spundi on loistava, virityksen mukaan humiseva tai jämäkkä, soiva, matala, jazz, rock.. Lähtee Bonhamia, Cobhamia, Buddy Richiä, Sabathia, Purplea. 18" Lattiatomi on ihan paras keksintö, kuin myös 24" basari. Ryttyyttää kun käskee, mutta soi myös hiljaa hyvin. Ainoa ikävä juttu on se, että edellinen omistaja ei ole huomannut runkojen lievää alimitoitusta, ja kalvot on laitettu väärin. Eli vinoon, epä-keskelle. Pitänee vaihtaa kohtapuolin. Niin, ja sekin vielä, että jouduin ottamaan setin mukana tama-symbaalit (heh), new soundin teräsvirvelin sekä horjakan peltiständin, vähän paremman virveliständin, aika hyvän haitsuständin ja asiallisen tuolin. Nämä torilla myynnissä, jos kiinnostaa. Niin, ja iron cobra junior -pedaalin - mutta sitä en myy. Mutta tässäpä tulee se paras kohta. Katsoin torilta, siellä on täysin vastaava setti myynnissä telineiden ja peltien kera, hintaan 3000e. Omani maksoi 599. Ei harmita juurikaan. Taisivat siellä kaupassa luulla näitä stage customeiksi.. |
AP 23.08.2004 12:11:55 | |
---|
Auh. Miksei sitä itse koskaan osu tällaisiin tilanteisiin. Kuvia kehiin, kerpele. K100 #7 |
klunssila 23.08.2004 12:48:04 | |
---|
Pakko vähän hehkuttaa. Pakko vähän masentaa, ei millään pahalla ;) 18" Lattiatomi on ihan paras keksintö, kuin myös 24" basari. Ja ovat tosi mukavat roudata. Tarvii pelkkään rumpujen kuljettamiseen jäähallin kokoisen peräkärrin tai pakettiauton. Sitten pienemmissä keikkapaikoissa kun kasaa pöntöt stagelle, niin muuta ei mahdukaan. Standardi rumpucasesarjat eivät käy, joten pitää tilata yksittäiset kotelot. Hintaa kertyy mukavasti sekä lihaskunto pysyy hyvänä ja selkä notkeana. Johtopäätös: kannattaa tähdätä niin korkealle, että sulla on oma rumputeknikko ja roudari, helvetin iso keikkabussi, jonne kamat mahtuu, stadionkeikkoja isolla stagella ja vitun kova liksa, jolla kustantaa koko hupi. Tosin tuolla hinnalla kannattaa ottaa pöntöt vaikka olohuoneen nurkkaan näyttelyesineeksi. Onneksi olkoon! |
mustakaapu_3 23.08.2004 12:48:09 | |
---|
Onneksi olkoon! Mitenkä aktiivinen sitä oikeasti täytyy olla noita musaliikkeitä kiertelemään että tekee tuollaisia löytöjä? Onko ne rummut muuten ihan sitä original 9000-sarjaa vai ihan rec. customit? Onko yhtään tietoa iästä? Siitä "18 tomarista saa vielä aika hyvin oman hipgig patentin eli ovat kyllä monikäyttöisen kokoiset pöntöt... "Dayjobs hold artists down" -ceebrolistics |
miän vain 23.08.2004 12:49:15 (muokattu 23.08.2004 12:58:46) | |
---|
Katso torilta - ei ole kameraa juuri nyt. Sieltä saa ainakin käsityksen väristä, asettelu näyttää olevan vähän hassusti. Tomit tietenkin omaan telineeseen jne. edit: taitaapa olla ihan orig. 9000-sarjaa, ainakin lakan tummumisesta päätellen. Kuka tietäis sarjanumeroista jotain? Ja vielä: käsittääkseni tuo setti on maannut tuolla viime syksystä lähtien. Oli vähän piilossa, ja ilman lähempää tarkastelua näytti halvemmalta/huonommalta kuin oli. edit 3000: tuon soundin takia kannattaakin opetella kantamaan. Ainakin minusta. Ja onhan tuo pienempi kuin nykyinen setti, että sikäli. Ja luultavasti mahtuu tuonkin kanssa Factoryn lavalle - en sen pienempään paikkaan ole menossakaan. Jos niitä edes on. Toinen tomi hätätilassa pois, jos ei muuten. Ja miehä annan hitot milleen keisseille. Laukut saa riittää, ei rumpujen päällä tarvitsekaan voida seistä. Taidankin lähteä kangaskauppaan iltapäivällä. |
Niskamies 23.08.2004 15:59:02 | |
---|
Mä oon noi moneen kertaan siellä nähnyt, mutta enpä osannut arvata että ne oli rc:t. |
hollmi-5 23.08.2004 23:39:20 (muokattu 23.08.2004 23:41:20) | |
---|
Onnea vain. Hyvät rummut sait ja millä hinnalla! Nuo mukana seuranneet roskat voit myydä eteenpäin ja sijoitus eikun paranee... Tuo on juuri se sarja, jolla Yamaha puski rumpuvalmistajien eliittiin aikoinaan. Sitä edeltäneet sarjat eivät olleet lähelläkään tuon 9000-sarjan tasoa. Sen jälkeen ei ole juuri radikaalisti parempaa ilmaantunut. Kaikki hyvät ratkaisut ja toteutus tekevät tuosta sarjasta loistavan: Hyvä runko ja kestävä rautapuoli. Alkuperäinen hardware ja virveli sekä kunnon symbaalit tosin nostaisivat tuon setin arvon sinne kolmen tonnin nurkille, mutta silti hankintasi oli edullinen. Torilla myynnissä olevaa settiä ei nyt juuri voi ostokseesi hinnaltaan verrata, koska siinä on alkuperäinen ja täydellinen setti. Itse soundihan on tismalleen kuitenkin sama, eli kohdallaan. Mika Hollström |
lateq 24.08.2004 10:51:55 | |
---|
Taitaa olla sitten ihan samanlainen pönttösetti kuin minulla, paitsi että omani ovat jo päässeet hiukan naarmuuntumaan. La avassa on ikävä sa atanaa. |
afro 25.08.2004 21:16:28 | |
---|
Onnea vain uusille! Hieno sijoitus! :) Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
DimensionZ 27.08.2004 20:19:30 | |
---|
Minäkin olen niitä vaikka kuinka monta katellut ohimennen mutta en tiennyt että ne niin hyvät olivat. No onnea vaan! ''He jumped right out of a building!!'' |
miän vain 30.08.2004 15:23:35 | |
---|
No nyt on setti omassa kuvassa. Studiosessioissa napattu, on todella "roch" tausta. Viiden biisin levyä pukkaa parin viikon sisällä. |
AP 30.08.2004 18:36:35 | |
---|
Pikkukuvan perusteella hyvännäköset rummut. Mutta mites mulla ei sitten aukeakaan se kuva isompana kuin ehkä tuuman verran ylhäältä?! K100 #7 |
Remo 30.08.2004 18:39:38 | |
---|
Kyllä mulla aukes kokonaan ainakin toi miän vain kuva. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Youni 30.08.2004 18:51:34 | |
---|
Kyllä mulla aukes kokonaan ainakin toi miän vain kuva. No niinpä teki. On kyllä hieno setti. Onnittelut vaan vähintäänkin loistavista kaupoista. Pakkanen kesyttää nudistin.
[Kuva setistä profiilissa] |
afro 30.08.2004 19:02:12 | |
---|
Mutta mites mulla ei sitten aukeakaan se kuva isompana kuin ehkä tuuman verran ylhäältä?! Sitä on liikkeellä, tämä kuva avautui mulla kyllä mutta muissa kuvissa on ollut m.netissä ongelmia... Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
AP 30.08.2004 20:00:03 | |
---|
Mulla aukesi vasta, kun avasin uuteen ikkunaan. Edes kovalevylle tallentaminen ei auttanut -- yhä jäi harmaaksi alaosa. Nyt voi kyllä sanoa, että hyvännäköiset vermeet, ja varmaan hyvä-äänisetkin. Ja TAAS kerran pitää ihmetellä, miksi hakea alesettejä Saksasta, kun keskeltä Helsinkiä voi löytää samalla hintaa 821x paremman setin -- takes just a little patience. K100 #7 |
WyW 30.08.2004 21:11:06 | |
---|
Ja TAAS kerran pitää ihmetellä, miksi hakea alesettejä Saksasta, kun keskeltä Helsinkiä voi löytää samalla hintaa 821x paremman setin -- takes just a little patience. Niin... tuli kyllä itselle tuossa kanssa T-kauppaa kohtaan ristiriitaiset tunteet, kun tein paikallisen musakauppiaan kanssa setistä diilin. Lähti meinaan 10e kalliimmalla kun T-kaupasta. Jos toimituskulut on 20e niin... duoda. Mutta edelleenkin, parasta tuossa on kyllä se että takuuasiat sun muut on ehkäs pikkusen kivampi hoitaa. Asiaan palatakseni: Hyvännäköinen setti. Varmaan jytisee ihan kohtuudella kun kattelin noita tuumakokoja? Itellä menee just toiseen suuntaan (paitti basari) :) Kova jätkä. |
Paas 30.08.2004 23:20:02 | |
---|
Mutta edelleenkin, parasta tuossa on kyllä se että takuuasiat sun muut on ehkäs pikkusen kivampi hoitaa. Juuri näin. Takuuasiat sun muut on paskamaisia ulkomaantilausten suhteen. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
miän vain 31.08.2004 08:00:28 | |
---|
Varmaan jytisee ihan kohtuudella kun kattelin noita tuumakokoja? Oha se varma. Rokkikannut. Mutta kireessä vireessä löytyy myös jazz. Kiva, kun kerrankin on hyvä soundi vakiona. Kannut vireeseen, mikit kiinni, ja eikun levylle. Basarista löytyi ihan kaivamatta niin paljon alapäätä, että piti leikata. Heh. Vanhalla setillä se oli aina sitä, että yksi ainoa toimiva vire on edes olemassa, ja sen löytäminen - saati pitäminen - vaatii aikaa ja hermoja. Tuossa kuvassa tuntui olevan jotain. Lataaminen kesti kovin kauan. Nyt se tuntuisi toimivan ainakin täällä päässä. |
ddrum54 31.08.2004 13:44:23 (muokattu 01.09.2004 14:29:13) | |
---|
Onneksi olkoon!! Sait laatusetin ja halvalla. Olin jo ajatellut ostaa sen takaisin, mutta hyvä kun meni laatua arvostavaan "perheeseen". Setti on orkkis 9000, uudesta asti vain studiokäytössä ollut. (Selittää viisteiden kunnon ym.). LT on ilmeisesti ymmärtänyt väärin setin arvon, annoin sen vaihdossa ja sain HUOMATTAVASTI enemmän kuin sen millä niitä edelleen myivät. Setti on ollut poikani käytössä ( selittänee kalvojen "istuvuuden"). Syy miksi luovuin ko. setistä on ennenkaikkea tilan puute. (Ostin tilalle TAMA starclassic maplet ja tilaan ei kertakaikkiaan mahdu kaksia noinkin isoja rumpuja.) Niistä koodeista: 4 merkkiä kertoo 9000 sarjasta 9xxx, loppumerkit kertoo rummun koon. Esim: 9=9000 sarjaa T=tomtom 13=koko tuumina, siis 9T13. Recording custom merkitään esim. TT913Y, siis min.6 merkkiä. Pikkaisen pitää kehua myös taman settiä: on mahti soundi ja tomiripustukset ovat kertakaikkiaan mahtavat ja setti kestää myös rankempaa soittamista. (Edelleen pojan käytössä.) Sulla näyttää olevan erillisellä ständillä pikkutomit, se on hyvä.( Basarin reiässä soundi kärsii ). Itse pistin kumieristeet pienemmän tomin ripustukseen ja isompi tomi oli virveliständissä lattiatomin vieressä. Soivat jotenkin puhtaammin kun eristää turhat rautakosketukset pois. Setin laajentaminenhan on sitten pikkasen hankalaa, kun noita ei enää valmisteta. Mutta enivei, olet hankkinut laaturummut. Nauti loistavasta Yamaha-soundista. PS. Ovat myymälässä lisänneet nuo epämääräiset käikäleet settiin, minä vaihdoin vain Yamaha-pöntöt. |