Aihe: Heartplay & Anssi Nykänen
1 2
juoksuarpeni
27.04.2005 17:07:35
Tuo orkesteri on tulossa perjantaina Kuopioon ja ajattelin ottaa selvää minkälaista musiikkia soittavat.
En löytänyt googlesta ja ajattelin että täältä rumpalipalstalta löytyisi tietämystä. Elikkäs minkälaista menoa on luvassa?
Vain humpasta ma ilotsennnn!
asa
27.04.2005 17:17:36

No Nykäsen kanssahan kaikki keikat ovat elämyksiä, oli musiikinlaji mikä tahansa.
UP THE IRONS!
juoksuarpeni
27.04.2005 17:23:39
No Nykäsen kanssahan kaikki keikat ovat elämyksiä, oli musiikinlaji mikä tahansa.

Totta. Mutta haluaisin tietää vähän tarkemmin koska olen viemässä seuralaisen eikä hän Nykästä tunne/tiedä.

Saattaa olla että keikan jälkeen pihalla lähtee rumpuja halvalla. If you know what I mean.
MK73
27.04.2005 18:05:21 (muokattu 27.04.2005 18:06:19)
Jaa'a... Nykänen on Nylon Beatin loppumisen jälkeen keikkaillut milloin missäkin kokoonpanossa ja levyttänyt milloin mitäkin "terapiamusiikkia". - Husband, Timo Pratskin, Mika Järvinen "Crazy Led", Jartse Tuomisen fuusiolevyllä ja välillä soittanut basisti Jan Simonsin bändissä George Bensonia.. jne

-joten kuka ties mikä ihmeviritys tuo Heartplay taas on? :)
miän vain
27.04.2005 18:17:17

Mulla on yksi Heartplayn levy, jonka noukin tarjouskorista eurolla. Sisältää kliseisen huonoa siirappipoppista, sellaista radio nova -kamaa, mautonta ja hajutonta. Maksoi ihan liikaa laatuun nähden.

Tiedä sitten, onko kyseessä sama bändi. Tuskin tuollaisessa kukaan terapiakseen soittaa.
Love can't buy you money
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
juoni
27.04.2005 20:54:37
Saan varmaan kaikkien vihat päälleni kun sanon että meikään ei jostain syystä Nykäsen soitto iske yhtään. Tiukasti ja perushyvin toki soittaa, mutta laimeaa ja jopa tylsää mielestäni on hänen soittonsa, tai ainankin se mitä olen tähän asti kuullut. Mielipiteitä, vastaväitteitä, kommentteja...?
Lahjattomat Treenaa
Mr. Morrow
27.04.2005 21:00:00
Saan varmaan kaikkien vihat päälleni kun sanon että meikään ei jostain syystä Nykäsen soitto iske yhtään. Tiukasti ja perushyvin toki soittaa, mutta laimeaa ja jopa tylsää mielestäni on hänen soittonsa, tai ainankin se mitä olen tähän asti kuullut. Mielipiteitä, vastaväitteitä, kommentteja...?

No nythän sä hautas kaivoit...
Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, muttei niille joita ohjaa vaisto soturin!
MK73
27.04.2005 21:20:38
En väitä vastaan (jokaisellahan on makunsa).

Mutta itselleni en voi mitään, enkä sille, että rakastan Anssin soittoa. Pepe Ahlqvistin On the ground -levy kolahti -90 luvun alussa niin, ettei paluuta ollut, ja vanhempien vastusteluista huolimatta marssin paikalliseen musiikkiliikkeeseen ostamaan rummut. Siitä lähtien olen Nykäsen tekemisiä diggaillut - hyllystä löytyykin "melko kattava" kokoelma hänen rytmittämiä levyjä.

Ei siis yhtään häiritse, jos joku ei pidä...
Speedy
27.04.2005 23:56:39

hyllystä löytyykin "melko kattava" kokoelma hänen rytmittämiä levyjä..

Siltsua ja sen sellasta?;)

Ei sillä, itsekkään en pidä mitenkään ylihienona soittajana.. Vaikka tykkäänkin ja paljon olen vaikutteita ottanut, ja arvosta suuresti, aika monipuolisia levytyksiä kyllä.. Ei suomessa kovin moni varmaan enää samaan pysty..=I

Mutta mentaliteetti, yksi volyymi ja se on täysiä, ei minusta aina toimi, mutta muuten aivan loistava rumpali..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro ----------------------------- Rumputavaraa myytävänä, ostakkee poes!;)
hollmi-5
28.04.2005 08:14:23
Anssi on niitä miehiä, joiden soitto näyttää ja kuulostaa uskottavalta. Luotettava kaveri beatin toimimisen suhteen. Kun Anssi laskee biisin käyntiin, ei kenellekään tule mieleen, että meneeköhän nyt oikeassa tempossa tai tuleekohan tästä mitään?

Muusikot valitsivat Anssin jokin vuosi sitten vuoden muusikoksi. Taitojen lisäksi valintaan vaikutti suuresti hänen sosiaalinen luonteensa. Jos Anssin kanssa ei tule toimeen, löytyy vika itsestä.
Mika Hollström
juoksuarpeni
28.04.2005 12:12:23
Tietääkö kukaan onko tuo Heartplay sitten jotain kökköä.
Kyllä sitä varmaan lähdetään Nykäsen takia katsomaan mutta jos bändi on paska...
AP
28.04.2005 12:19:50
Luotettava kaveri beatin toimimisen suhteen. Kun Anssi laskee biisin käyntiin, ei kenellekään tule mieleen, että meneeköhän nyt oikeassa tempossa tai tuleekohan tästä mitään.

Ammattimies.
K100 #7 Ärlä #011
Phil
28.04.2005 12:20:17

Kuulin pätkän uutta Heartplay levyä itsensä Anssin kotona ja musan tyyli oli aika Toto-henkistä Isolation/Fahrenheit levyjen aikaan. Levyllä bassoa soitti Rantasen Harri ja Kimmo Blom on bändin loistava laulaja.
Elikkä kasari Toto meininkiä luvassa!
Nitrodelay
28.04.2005 12:21:28

Nämä Kuoppis-Nykäs-keskustelut ovat mielenkiintoisia, koska kumpikin edustaa Suomen ykköskaartia. Vaikka hempat ovat soitoltaan erilaisia, niin tietty vaatimattomuus on kummallekin yhteistä (vaihtanut joskus muutaman sanan molempien kanssa).

Itse olin kuullut Nykäsestä kaupunkilegendoja paljon ennenkuin kuulin itse soittoa ja yllätys oli tietty koruttomuus, jolla Anssi homman hoitaa. Rumpukoneenniellyt tykittäjä voisi joku sanoa. Toisaalta, juuri sillä se leipä lähteekin. Kuoppis on elastisempi ja tatsi pehmeämpi ja soitosta kuulee, että on tahkottu monenlaisia tyylejä.
Mutta hyvin lähettää molemmat.
miän vain
28.04.2005 12:33:18

Kuulin pätkän uutta Heartplay levyä itsensä Anssin kotona ja musan tyyli oli aika Toto-henkistä Isolation/Fahrenheit levyjen aikaan. Levyllä bassoa soitti Rantasen Harri ja Kimmo Blom on bändin loistava laulaja.
Elikkä kasari Toto meininkiä luvassa!

Tää mun on kyllä jotain ihan muuta, ei Totoa yhtään. Tommi Läntistä, korkeintaan. Kokoonpanokin on ihan eri, vaikka Blom kyllä laulaa.

Ei siinä, hyvin soittavat - musa vaan on aika kamalaa.
Love can't buy you money
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
juoksuarpeni
28.04.2005 12:47:51
Joskus Kuopiossa keikalla ollessan Nykänen lohkas että hän on Suomen Barry White. Kaikki jotka ovat kuullet Nykäsen puhuvan tietävät missä vitsi piilee.
PeeKoo
28.04.2005 17:39:35
Joskus Kuopiossa keikalla ollessan Nykänen lohkas että hän on Suomen Barry White. Kaikki jotka ovat kuullet Nykäsen puhuvan tietävät missä vitsi piilee.

Heh, aivan! Sitäpaitsi, kyllä sen vain soitosta kuulee millainen soittajan perusluonne on. Anssin napakanpirteän grooven ja fillit tunnistaa aika äkkiä oli kyseessä sitten Silvennoista tai Sillinpäätä. Ja mukava äijä vielä kaiken lisäksi...!

-En mie tiijä, mie vaan vejän-
Fuzzy Boner
28.04.2005 19:29:40 (muokattu 28.04.2005 19:30:20)
Jep. Kyllä se on niin että sit tietää kun on Anssin kanssa soittanut, mistä jengi puhuu.

Sama pätee muutamaan muuhun. Tarkoitan siis sitä että sen hienouden tajuaa kun itse soittaa ko. herrojen kanssa. Oma soitto kuulostaa heti paremmalta.
Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta
MK73
28.04.2005 22:17:16 (muokattu 28.04.2005 22:26:08)
Anssi tuntuu nauttivan arvostusta lähes kaikissa rytmimusiikin kuppikunnissa - mikään jazzrumpali hän ei kyllä ole, vaikka kaikenlaista feikkijatsia soitteleekin.

Anssi Nykänen täytti 40 vuotta 7.2. 2005. Viimeisen 15:sta vuoden aikana hän on tosiaan paukuttanut järjettömän määrän sessioita, varmaan liki 400 virallisesti julkaistua äänitettä. Olen huvikseni pitänyt yllä jonkinlaista diskografiaa, mun listalta löytyy n.330 enemmän tai vähemmän tunnettua nimikettä -Pekka Pohjolasta Anneli Saaristoon tai Maarit Korhoseen.

Tänään radiossa soi Kirkan hitti Kaksin Rannalla Yksinäiset. Muistui taas mieleen kuinka monella isolla Suomi-hitillä onkaan Nykäsen rummut:
Pekka Ruuska: Rafaelin enkeli
Arto Tamminen: Neljän ruuhka
Jari Sillanpää: Satulinna
Mikko Kuustonen: Enkelit lentää sun uniin
unohtamatta Nylkkäreiden Viimeistä :)

siinä muutama.. sitten Kim Lönnholm, Edu Kettunen, Esa Kaartamo, Paula Koivuniemi, Kari Tapio, Arja Koriseva ynnä muut.. Anssi muuten soitti jo joskus nössinä Arja Korisevan bändissä - siis ennen kuin Arjasta tuli The Arja Koriseva.

Kyllä Nykäs Anssi on tehnyt kotimaisen rytmimusiikin eteen niin paljon, ettei moni arvaakaan.

Hups! tulihan kirjoiteltua kun pääsi lempiaiheeseen.

Mutta missä viipyy se Loop Treatment -albumi, jonka piti olla julkaisua vaille valmis jo pari vuotta sitten?
asa
29.04.2005 01:53:50

Näkikö kukaan muu aikoinaan edesmenneessä JYRKI-ohjelmassa Anssin haastattelun + rumpusoolon? Äijä veteli yksikseen parin minuutin soolon, oli aika makeeta kamaa. Vetelin kunnon hevipyöritystä yhdellä kädellä ja yhdellä jalalla. Kyllä se Anssi osaa.
UP THE IRONS!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)