Aihe: Vintage-setin tuunausta: vinyylitarra coated-etukalvoon
1
topyli
01.11.2021 18:02:56

Olen pitkään soitellut muilla kannuilla, mutta innostuin kunnostamaan vanhan Slingerland-settini vuodelta -71. Kalvotin, viritin ja vaihdoinkin parit osat, mutta kun kalvoiksi valikoitui Remo Ambassador coated joka paikkaan, nousi turhamainen ongelma.

Haluan tietysti maailman tietävän, että mulla on vanhat Slingerit, joten tilasin logo-vinyylitarran bassariin. Kaikki tiedämme, että se ei pidä coated-kalvossa niin hyvin kuin sileässä. Voiko asiaa auttaa mitenkään?

Itselläni on tullut mieleen että silittää karheuden kalvosta pois siitä, mihin tarra tulee. Onko kokemusta, kuinka törkeästi ulkonäkö muuttuu?

Vaihtoehtoisesti, voiko liimausta jotenkin parantaa pohjustamalla kalvoa ennen kuin asentaa tarran?

Muita ideoita?

Nimim. showoff :)
topi
tml
01.11.2021 19:27:05
Minulla ei ole ollut ongelmia saada logoja pysymään coated kalvoissa. Pitää vain hinkata kunnolla kun sen kiinnittää, vaikka jäätelöpuikolla (suojapaperin läpi) ettei kynsi kulu loppuun...
hollmi-5
02.11.2021 13:40:49
Karheassa kalvossa tarra pysyy kiinni, kunnes sen setin vie ulkolavalle aurinkoon. Sitten se lähtee.

Remon Ambassador Smooth White toimii aivan varmasti.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kefiiri
06.01.2022 12:55:37
Ovatko ei-karheat kalvot aina semmoisia amatöörimäisen muovinkiiltoisia, vai voiko olla matta ei-karhennettu kalvo?
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
23.04.2022 13:15:44
Kefiiri: Ovatko ei-karheat kalvot aina semmoisia amatöörimäisen muovinkiiltoisia, vai voiko olla matta ei-karhennettu kalvo?

Ei taida olla mattaa ja sileää.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kefiiri
23.04.2022 14:02:35
hollmi-5: Ei taida olla mattaa ja sileää.

Evansilla on joskus ehkä ollut, muistaisin nähneeni jossain semmoisen. Tai sitten kalvo oli vaan vanhuuttaan himmentynyt...
En ole musiikin asiantuntija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)