Jomsa 15.10.2004 10:19:32 | |
---|
Eli hankin juuri DB Percussion aloittelija setin. Olen kyllä jonkin verran aiemminkin soittanut, Mutta en ollut kiinnittänyt huomiota Snaren säätimiin. Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä näillä voi tehdä oikeastaan. Kokeilen kyllä hieman niitä mutta mielestäni en ehkä säädellyt niitä oikein. Dier uber drum machine... (Yeah right) |
Mikko A 15.10.2004 14:43:46 | |
---|
Maton kireyttä. Siitä "ruuvia" pyöritellään myötäpäivään kun halutaan mattoa kireämmällä ja vastapäivään kun halutaan mattoa löysemmälle. Ja maton kireys vaikuttaa oleellisesti virvelin pärinään ja sointiin. The space is filled with orbiting children. |
Jomsa 15.10.2004 15:25:50 | |
---|
Entäs se toinen säädinjuttu? Jota ruuvaamalla saa sen "jalan" painamaan lyömäkalvoa vasten? Dier uber drum machine... (Yeah right) |
Simbe 15.10.2004 15:47:50 | |
---|
Entäs se toinen säädinjuttu? Jota ruuvaamalla saa sen "jalan" painamaan lyömäkalvoa vasten? Varmmankin demppari yläkalvon soinnin lyentämiseksi. Siinä siis pehmeä osa nousee kalvoa vastaan? Käytä harkiten oman maun mukaan tai ei lainkaan. Joissain virveleissä tuo laite voi löystyä ja ruveta rämisemään. nykyvirveleissä harvemmin enää onkaan sellaista. Pieni teipinpala, jossa on taitos keskellä ajaa saman asian. |
Jomsa 15.10.2004 16:53:24 | |
---|
Kiitos. Nyt olen paljon viisaampi taas. Dier uber drum machine... (Yeah right) |
mooch 15.10.2004 19:19:45 | |
---|
Heräsipä muuten kysymys itselleni, että mitä varten teipillä dempatessa tehdään niitä "nousuja" ? Vaikka itsekin tosin näin olen oppinut tekemään (paitsi etten nykyään demppaa). |
tthei 15.10.2004 20:05:29 | |
---|
Heräsipä muuten kysymys itselleni, että mitä varten teipillä dempatessa tehdään niitä "nousuja" ? Vaikka itsekin tosin näin olen oppinut tekemään (paitsi etten nykyään demppaa). Mun käsittääkseni se demppaa sillon enemmän kun se "nousu imee itseensä" sitä resonointia. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Simbe 15.10.2004 22:54:50 | |
---|
Eikä sen nousun tarvitse olla kuin milli, niin jo vaikuttaa. |
Jomsa 17.10.2004 22:51:25 | |
---|
Hetkinen. Voisiko joku jotenkin havainnollistaa tämän teippi demppauksen graafisesti tai muuten niin että yksinkertaisempikin ihminen sen ymmärtää? Dier uber drum machine... (Yeah right) |
Progressor 18.10.2004 08:55:02 | |
---|
Hetkinen. Voisiko joku jotenkin havainnollistaa tämän teippi demppauksen graafisesti tai muuten niin että yksinkertaisempikin ihminen sen ymmärtää? Kun teipinpala liimataan kalvoon, siihen muotoillaan pari "ryppyä". Sivulta kuvattuna teipin pitäisi näyttää suunnilleen tältä: __|__|__ |
Blitz 19.10.2004 20:36:22 | |
---|
Kun teipinpala liimataan kalvoon, siihen muotoillaan pari "ryppyä". Sivulta kuvattuna teipin pitäisi näyttää suunnilleen tältä: __|__|__ Mulla se näyttää ihan tältä _|_ Eli siis vaan yksi sellainen isompi nousu. Demppaan vain virveliä ja sitäkin vaan korkeammalla vireellä. Helpompi tehdä ja saada suoraan. Käytä suosiolla ilmastointiteippiä - se pysyy. "kuuntele sinä vaan sitä trashmetallias..." |
Mikael 20.10.2004 11:01:21 | |
---|
Käytä suosiolla ilmastointiteippiä - se pysyy. ...ja demppaa yleensä liikaa. mulle ainakin riittää yleensä yksi pala 2cm levyistä maalarinteippiä. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
tthei 20.10.2004 14:54:26 | |
---|
...ja demppaa yleensä liikaa. mulle ainakin riittää yleensä yksi pala 2cm levyistä maalarinteippiä. Voihan sitä ilmastointiteippiäkin katsos vähemmän pistää niin ei demppaa niin paljon. Musta jotenkin tuntuu että maalarin teippi ei pysyis ainakaan karheella kalvolla, en ole kyllä koittanut, joten sikäli vähän paha mennä sanomaan. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
DimensionZ 20.10.2004 22:41:10 | |
---|
Voihan sitä ilmastointiteippiäkin katsos vähemmän pistää niin ei demppaa niin paljon. Musta jotenkin tuntuu että maalarin teippi ei pysyis ainakaan karheella kalvolla, en ole kyllä koittanut, joten sikäli vähän paha mennä sanomaan. Ja sitäpaitsi ilmastointiteippi on se legendaarinen rumpujendemppausteippi. Ei sitä nyt muita voi käyttää... ''He jumped right out of a building!!'' |
markkuliini 21.10.2004 13:46:22 | |
---|
Maalarinteippiä en ole ikinä saanut soittamalla irti eli en tiedä minkälaista käsittelyä rumpu saa jos se ei pysy. Voi toki riippua kalvostakin, itse käytän Remon valkoisia kalvoja ja kyllä se niissä pysyy. Voi olla että kirkkaissa pysyy huonommin. Hyvä puoli on myös se että teipin saa suht.helposti ja nopeasti myös irti eikä se jätä liimaa kalvoon kuten ilmastointiteippi, eli siis vispiläsoittokin onnistuu dempin poiston jälkeen. Ilmastointiteipin hyvä puoli taas on se että se demppaa enemmän joten teippiä ei tarvitse laittaa niin paljoa. |