Aihe: tama snare
1
drummer88
07.10.2004 10:39:11
joo ostin ton rokkistaran ja siinähän tulee se peltisnare ja ny on ongelma.
siitä kuuluu välillä semmonen tussu puuskahus ääni. ja jos sitä kalvoa kiristää se kuulostaa ihan joltain roskikselta. mitähän pitäs tehdä. jos jollain on kokemusta nii kiitos? ja vastausta
Alpha
07.10.2004 10:46:55
...mitähän pitäs tehdä. jos jollain on kokemusta nii kiitos? ja vastausta

Jos jostain löydät vanhan rokkistara snaren(puuta), niin hyvä. Mulla oli siinä edellisessä setissä 14"*8" puuvirppa ja hyvin toimi...loistava soundi, eikä mitään tussahduksia...

Käytin vielä demppi rinkulaa siinä...
Bacchus
08.10.2004 17:10:17
joo ostin ton rokkistaran ja siinähän tulee se peltisnare ja ny on ongelma.
siitä kuuluu välillä semmonen tussu puuskahus ääni. ja jos sitä kalvoa kiristää se kuulostaa ihan joltain roskikselta. mitähän pitäs tehdä. jos jollain on kokemusta nii kiitos? ja vastausta

Vai että tussu puuskahdus...=) Nyt on kyllä aiheet sekaisin. Ko. puuskahduksethan johtuvat aktin aikana tiettyyn strategiseen paikkaan jäävästä ilmasta ja sen nopeasta poistumisesta.

Mutta, asiaan. Perusneuvo: osta Evanssin Genera HD dry virvelinkalvo, niin saat ääneen kuivuutta ja tummuutta, läskiyttä, vaikka pitäisit vireen melko kireälläkin.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
drumm
08.10.2004 17:22:20
Viritä se.
Wiitala
08.10.2004 18:26:25
Vai että tussu puuskahdus...=) Nyt on kyllä aiheet sekaisin. Ko. puuskahduksethan johtuvat aktin aikana tiettyyn strategiseen paikkaan jäävästä ilmasta ja sen nopeasta poistumisesta.

Hahhahhahhah... Plop.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
kkeppana
08.10.2004 19:17:37
Itte oon kanssa tapellut peltivirppojen kanssa joskus, ja mä sain parhaan soundin yksinkertasesti vääntämällä alakalvon niin tiukkaan kuin menee, ja yläkalvon siitä noin puolisen kierrosta-kierros löysemmälle. Kalvoina olivat Remon ambassador coated ja clear diplomat. Toisaalta jos ei tykkää tommosesta tiukasta ja erottuvasta soundista, niin turha tota on koittaa.

Kärsivällisyyttä tarvitaan. Koita vaan väännellä niitä ruuveja.
se on... MUNA!!!!
Groovi
10.10.2004 00:58:50
Jos jostain löydät vanhan rokkistara snaren(puuta), niin hyvä. Mulla oli siinä edellisessä setissä 14"*8" puuvirppa ja hyvin toimi...loistava soundi, eikä mitään tussahduksia...

Käytin vielä demppi rinkulaa siinä...

sama tyyli täällä. tosin merkki on Sonor, mutta samat kikat. sitä demppirengasta leikkaamalla saa just sopivan soundin, joka muutenkin on aika laaja-alainen 8" syvässä virpassa.
yks parhaita kokoja tuo 8" syvä, vaikka voi olla jo aika matala moneen ständiin asetella.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Ihmepoika
13.10.2004 12:20:24

Tosiaankin, ne Taman vakiokalvot menettelevät ehkä alkuun, eikä soundi ihan huonoimmasta päästä ole niilläkään. Jos sitten haluaa parempaa soundia Rockstar-virveliin, niin kalvot menee auttamatta uusiksi. Miulla on kanssa Rockstar-virppa, jossa alhaalla on Remo Diplomat ja päällä Powerstroke III. Noilla ainakin toimii. Kalvot vaan pirun kireälle, ja sitten yläkalvoa löystyttämään, jos tahtoo.
Jos et muuta voi, derivoi.
Mr.Babbit
14.10.2004 20:08:18
mulla on taman metallinen rockstar snare ja maton ja kalvon vaihdosta huolimatta se särisee ja vinkuu edelleen. vituttaa.
hgr
14.10.2004 20:39:50
Mulla on ollu sellasta ongelmaa mun Swingstarin metallisnaren kanssa, että se ei soi tarpeeksi pitkään. Siinä on sellanen "tukehtunu" soundi. Hassua kun monilla tuntuu olevan tarvetta käyttää demppirinkuloita tai teippiä, kun mulla on vaikeuksia saada snaresta mitään MUUTA soundia kuin sellasta dempattua :) No, täytyypä ruuvailla vähäsen.
Ihmepoika
15.10.2004 00:37:37 (muokattu 15.10.2004 00:40:04)

Kokeile, twyla, kiristää mattoa tiukemmin kiinni alakalvoon. Virityspesätkin on hyvä kiristää ruuvimeisselillä sieltä virvelin sisältä kireiksi. Kalvot vaan pirun tiukalle ja sitten löystyttelemään (kaikki tietysti tarkalleen yhtä tiukoiksi ainakin kiristysvaiheessa). Ei se särinä virvelistä johdu.

ja pistä sieki, hgr, kalvot niin tiukalle, kuin uskallat. jos ei auta virittämisen jälkeen, laita kalvot uusiksi.
virvelin virittäminen on lähellä miun sydäntä; huonovireisellä virpalla varustettua settiä vituttaa soittaa.
Jos et muuta voi, derivoi.
hgr
15.10.2004 00:52:33
ja pistä sieki, hgr, kalvot niin tiukalle, kuin uskallat. jos ei auta virittämisen jälkeen, laita kalvot uusiksi.
virvelin virittäminen on lähellä miun sydäntä; huonovireisellä virpalla varustettua settiä vituttaa soittaa.

Silloinhan se rumpu juuri tukehtuu kun vääntää liian kireälle kalvot. Eikä noissa kalvoissa mitään vikaa ole, virittäjän taidoissani ehkä ja vähän rummussa itsessäänkin. Puusnare olisi ehkä enemmän makuuni.
Bobana
15.10.2004 06:56:29
Itte olen tehny näin: Molemmat kalvot niin kireelle kun uskaltaa ja vähän päälle, no kyllä kuulostaa aika roskikselta mut sitte dempataan MacGyver-teipillä sellaset 4 soiroo. Mulla taitaa olla 5 mut niitä lisäillään sen mukaan mikä soundi tuntuu hyvältä. Soirot laitetaan muuten sitten reunoille. (Keskelle läntätessä virppis menee saman tien tukkoon ja sitten on vaan sellanen töps- ääni.)

Eikä todellakaan ole paska soundi vaan täsmällisen napakka, erottuva ja hienoisella metallisella äänellä... ah, kas, siinä virppa.
Enkä tolla metallisella äänellä nyt tarkottanu mitään ST. Angerissä olevaa saatanallista roskapönttö kaikua. Yäk....
Mikko A
15.10.2004 14:52:20
Silloinhan se rumpu juuri tukehtuu kun vääntää liian kireälle kalvot. Eikä noissa kalvoissa mitään vikaa ole, virittäjän taidoissani ehkä ja vähän rummussa itsessäänkin. Puusnare olisi ehkä enemmän makuuni.

Mulla oli kerran kans virpassa aivan tukkonen soundi eikä auttanu vaikka miten kiristeli kalvoja/hampaita ja värkkäs. Kalvot näytti päällisin puolin olevan hyvässä hapessa, mutta kas, tarkan tutkimustyön jälkeen alakalvosta löytyikin pienen pieni reikä keskeltä kalvoa... Ei hajuakaan miten se oli siihen tullu, mutta kalvon vaihdon jälkeen soi taas nätisti.

Silmä kovana.
The space is filled with orbiting children.
tthei
15.10.2004 18:18:27

Mulla oli kerran kans virpassa aivan tukkonen soundi eikä auttanu vaikka miten kiristeli kalvoja/hampaita ja värkkäs. Kalvot näytti päällisin puolin olevan hyvässä hapessa, mutta kas, tarkan tutkimustyön jälkeen alakalvosta löytyikin pienen pieni reikä keskeltä kalvoa... Ei hajuakaan miten se oli siihen tullu, mutta kalvon vaihdon jälkeen soi taas nätisti.

Silmä kovana.

Joku oli käyny turmelemassa sun kalvot neulalla :D
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
moottorisaha
15.10.2004 20:10:39

mulla on taman metallinen rockstar snare ja maton ja kalvon vaihdosta huolimatta se särisee ja vinkuu edelleen. vituttaa.

Mulla on sama snare. Vaihdoin kalvoksi Remon Coatedin, viritin lyöntikalvon todella kireälle, alakalvon keskilöysälle, ja ruuvasin maton ruuvia n. vähän yli puolenvälin. Napsakka ja herkkä soundi pienellä soinnilla, eikä kyllä särise yhtään.
hgr
20.10.2004 20:47:32
Mä en vieläkään onnistu saamaan avoimempaa soundia snaresta. On ihan samantekevää, viritänkö kalvot kireälle vai löysälle. Aina se on vaan samanlainen tukehtunut "kops". Kalvot on ihan uudet Aquarianin CC snare side alhaalla ja TC ylhäällä. Ja samaa ongelmaa oli ennenkin, kun ylhäällä oli Ambadassor tai CS. Ihmetyttää kun soittelin tossa keväällä entisen koulun setillä jossa on Taman metallisnare ja ties kuinka monta vuotta vanha kulahtanut CS kalvona ja soundi on paljon parempi kuin mulla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)