Macu 06.10.2004 15:58:12 (muokattu 06.10.2004 16:07:10) | |
---|
Tässä olen haikaillut uuden tuplapedaalin perään ja nämä kaksi kiinnostavat kovasti. Kertokaa ihmiset kumpi on teidän mielestänne parempi. Kuten tiedämme, oikeaa vastausta ei ole, mutta kysynkin mielipidettä perusteluineen. Kahvin määrä on vakio |
Paas 06.10.2004 18:15:39 | |
---|
Jos nyt tältä istumalta joutuisin ostamaan uuden tuplan niin se ei olisi iron cobra(olen omistanut kolmet iron cobran tuplat). Miksi? Koska slave-pedaalin tuntumaa on tuskallisen hankala saada vastaamaan main-pedaalia(ei edes onnistu täysin). Siitä on jo jonkin verran aikaa kun omistin eliminaattorit joten en tarkalleen muista kuinka hyvin slave-puolen sai säädettyä vastaamaan main-puolta mutta mielestäni eliminaattori on joka tapauksessa hinta/laatu suhteeltaan paljon parempi valinta. Eliminaattorin välitangon niveletkin ovat huomattavasti vakuuttavamman oloiset kuin iron cobran vastaavat(cobrissa tuppaavat väljähtämään ajan myötä). Parempiakin polkimia löytyy mutta jos noista on valittava niin pearlin pistäisin tossuni alle. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Macu 06.10.2004 20:40:42 | |
---|
No tokihan niitä parempiakin on. Oon vaan kattellu, että noi kaks olis vielä ihan mukavassa hintaluokassa ja niitä on kehuttu aika paljon. Tietysti jos oikeesti parempia pedaaleja tunnette (eli on kokemusta), niin kertokaa ihmeessä. Ei niitä muita ihan kokonaan pois ole suljettu. Kahvin määrä on vakio |
Paas 06.10.2004 20:48:08 | |
---|
Dw:n 9000 sarjan polkimet ovat todella hyviä ja varaosien saatavuuden suhteen ei pitäisi olla ongelmia. Musamaailmahan niitä nykyään myy ja ihan asiallisin hinnoin. Dw:n 5000 sarjan spedut irtoaa jo hieman halvemmalla mutta siinä ei sitten ole vastaavia säätöjä kuin tuossa lippulaiva-mallissa. Sitten löytyy Sonorilta giant step pedaaleja mutta niiden saatavuus suomessa on aika huono(ei oikein ole kunnollista maahantuojaa). Siinä pari hyvää vaihtoehtoa jos raha ei ole esteenä. Sinkkuako metsästät vai tuplia? The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Aegis 06.10.2004 21:03:10 | |
---|
Iron Cobra on itselläni ollut käytössä jo muutaman vuoden, eikä voi pahemmin valittaa. Slave puolen olen saanut säädettyä todella hyvän tuntuiseksi, mutta se otti hieman aikaa säätöihin perehtyessä. Tosin nekin kun ymmärtää, niin on todella helpot käyttää. DW:tä ja Pearlia en ole päässyt koskaan koittamaan, mutta Axista kylläkin. Hintaluokka on kyllä aivan toinen, mutta soittaessa on mahtava tuntuma. Yamahan suoravetomalliakin kannattaa kokeilla, jos pystyy, liikkuu samassa hintaluokassa kuin Tama ja Pearl, mutta voimansiirto Axiksen kaltainen. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Macu 07.10.2004 16:53:23 | |
---|
Eli siis tuplia haeskelen. Axis on pois suljettu. Ei mulla nyt sentään tommosiin rahaa oo. Noita DW 5000 oon kans mietiskelly, mutta kun en oo päässyt oikein mitään testailemaan niin on vaikee päättää. Iron Cobria on kyllä kehuttu, mutta... en oikein tiedä. Yhellä kaverilla on jotku Sonorit ja ihan hyvin se niillä polkeekin. Onko tuo DW 9000 paljonkin tuota 5000:sta parempi? Kahvin määrä on vakio |
Paas 07.10.2004 17:20:14 | |
---|
Onko tuo DW 9000 paljonkin tuota 5000:sta parempi? No 9000:ssa saa säädettyä ruuvista sitä "camin"("keskiön")muotoa(joka vaikuttaa pedaalin soittotuntumaan) kun taas 5000:ssa on joko turbo tai accelerator(vertaa rolling-glide ja power-glide). 9000:ssa on myös kiinnitetty enemmän huomiota liikkuviin osiin ja siihen ettei niissä olisi turhaa vastusta. Mutta Dw: 5000:set ovat kuitenkin varmasti hyvä valinta. Jos valitsisin niiden tai cobrien välillä minun ei kauaa tarvitsisi miettiä. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
eleeton 07.10.2004 19:15:50 (muokattu 07.10.2004 19:43:45) | |
---|
IMHO ei kumpikaan. Itse pidän DW:n seiska ja viistonnisista. Vetäsin tossa yhen keikan Eliminatoreilla: ihan jees mutta liian köykäset ja vastuksettomat (=ei tarpeeksi vastusta) mun makuuni. Iron cobrat ovat käsittääkseni (muutaman hiplailun perusteella) myös köykäisen tuntuiseksi tehdyt. Myös axikset ovat näitä tämän trendin pedaaleja. SAAHAN noita säädettyä, mutta oikeastaan liika säätövara ainakin minulle toisi vain liikaa säätöstressiä. Eli jos haluat vähän vastusta pedaaleista niin vanhempia pearlin pedaaleita ja dw:eitä kannattaa kokeilla, IC, Eliminator ja axis ovat kevyen tuntuman pedaaleita. Itse tuntuman perusteella pedaalit valitsen ja sen perusteella tässä nuo jaottelin. EDIT: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=30&t=72993&o=0&co=0 samaa ongelmaa oli ilmeisesti tuon kokeilemani Eliminatorin omistajalla pedaalinsa kanssa.. |
Jaska555 08.10.2004 16:44:06 | |
---|
axis!tai dw:t tai sit ne eliminatorit! kuolema on deathiä |
Macu 08.10.2004 16:48:30 | |
---|
Niinpä niin... Kahvin määrä on vakio |
eleeton 17.10.2004 11:43:20 | |
---|
|
PaiZild 17.10.2004 12:07:28 | |
---|
|