Muovinen 28.10.2004 13:35:19 (muokattu 28.10.2004 13:36:08) | |
---|
Moi olen uusi! Kiinnostas vaan tietää miten itse kukin lämmittelee ennen soittoa ja kuinka hoitaa ns. jälkihoidon? Eli löytyykö ihan perus venyttely ja hyppynaru osastoa vai jotain itämaisia yrttejä tyyliin Herr Bozzio? ;) JA millaisiin tuloksiin olette menetelmillänne päässeet? Nimimerkillä LAISKA ja kipeä ;) EDIT:Ja tarkoitan nimenomaan toimia joihin EI liity minkäänlaista soittamista! "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" |
grind 28.10.2004 13:51:37 | |
---|
Säännöllisesti tulee lämmiteltyä ja venyteltyä ennen soitoa. Pikametallin soittaminen ihan kylmiltään (vrt. vähän settiä läpi, ennenkuin treeneissä ruvetaan soittamaan varsinaisia biisejä) ei oikein toimi mulla ainakaan. Ainakin omalla kohdalla auttoi paljon kun otti lämmittelyrutiinit mukaan. |
Henga 28.10.2004 14:58:58 | |
---|
Joogaan herättyäni, siitä saa jo tarpeeksi vetreän ja reippaan olon ja voi lähteä tarmolla liikkeelle. Ennen kolistelua vielä lämmittely ja pienet venytykset niin homma kunnossa. Elämänlaatuni on parantunut huomattavasti kun tiedostin ylläolevan. |
vernie 28.10.2004 15:39:46 | |
---|
Mä ainakin venyttelen ja lämmittelen aivan liian vähän.. Laittakaa ihmeessä vähän tarkempaa kuvausta venytttely- ja lämmittelyrutiineistanne.. Ties vaikka sitä itsekin innostuisi.. :) "gay! gay! DISNEYGAY!"
-Rivers Cuomo |
Antti1997 28.10.2004 16:08:34 | |
---|
Mä en lämmittele muuten kuin aloittamalla helpommista biiseistä. Kannattaisi kyllä varmaan jotain venytyksiä tehdä. "Rock on fiilis! Rock on beibeä corollan takapenkillä! Rock on pate mustajärven kalsarit! Rock on Paavo Lipposen vaalikampajan nuorille suunnattu propaganda! Rock on kuuma kiuas liian pienessä saunassa! Rock on ihan perseestä!" -reijoteppo |
hollmi-5 28.10.2004 21:23:41 | |
---|
Venyttelen käsivarret, niskan ja hartiat. Hieron sormet, peukalohangat ja lämmittelen lihaksia. Pyörittelen käsiä uimareiden tapaan... Ja juon bisseä :-) Mika Hollström |
Terok 28.10.2004 21:46:17 | |
---|
|
Bacchus 29.10.2004 01:28:59 | |
---|
Ja juon bisseä :-) Tää riittää mulle koko venyttelyks...;) rupee kummasti veri kiertämään, ainakin naamassa. Muutama rommipaukku vois sekin lämmittää mieltä... pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) |
Bobana 29.10.2004 06:43:28 | |
---|
|
Muovinen 29.10.2004 10:18:46 | |
---|
Jokopliut!!! Toi oli hyvä ja tärkee linkki!! Faq Faq Faq!!!! Joo oli hyvät neuvot, noita teen itsekkin, mutta tarvitaan liikkeitä myös monia muita lihasryhmiä varten. Itsellä heikot kohdat löytyy pohkeista ja takareisistä joihin tarvitaan aivan erilaiset venytysliikkeet. Ja lämmittely on aivan yhtä tärkeä kuin venyttely, koska se nimenomaan lämmittää lihakset ja näin estää pahimmat vammat. Tuo käsienpyörittely kuulostaa ainakin hyvältä. Mutta ei tuosta siis ainakaan minun mielestäni vielä FAQiksi ole. Lisää vinkkejä tulemaan! "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
Kanjonit 29.10.2004 11:17:39 | |
---|
Tämmösen lämmittelyn oon vanhalta soitonopettajalta periny: 2: LL LRLR 3: LLL LRLRLR 4: LLLL LRLRLRLR . . . 8 LLLL LLLL LRLRLRLR LRLRLRLR Eli noin single-vasurit on kahdeksasosia ja vuorokädet kuudestoistaosia. Jokanen kohta soitetaan kahdesti jonka jälkeen siirrytään saumatta seuravaan numeroon. Kohtaan kahdeksan päästyä lähdetään numeroissa takaisinpäin kohti kakkosta samaan tapaan. Entinen Kaam0s, nykyään Liippa.
It is esay to raed elisgnh aulghoth the ltteers are not in rhgit oderr. |
**Bexar** 29.10.2004 11:19:20 | |
---|
Pistän tähän oman lämmittelyohjelmani, vaikka tuskin ketään kiinnostaa. Kädet yht. 10min RRRRLLLL 2min RRRRRRRRLLLLLLLL 2min RRRRRRRRRRRRLLLLLLLLLLLL 2min RRRRRRRRRRRRRRRRLLLLLLLLLLLLLLLL 2min RLRL 2min Tempo 190 Jalat yht. 10min RRRRLLLL 2min RRRRRRRRLLLLLLLL 2min RRRRRRRRRRRRLLLLLLLLLLLL 2min RRRRRRRRRRRRRRRRLLLLLLLLLLLLLLLL 2min RLRL 2min Tempo 190 Kädet + Jalat 8min LhRfLhRf 2min RhLfRhLf 2min LhLfLhLf 2min RhRfRhRf 2min Tempo 170 Kaikki ovat uskomattoman hyviä harjoituksia. Kiitän Derek Roddya. Joo.. on se rumpali. |
Pieni rumpalipoika 29.10.2004 14:07:19 | |
---|
Ennen keikkaa lämmittelen kävelemällä ympäri bäkkäriä, nakuttelemalla kepeille reisiin, seiniin, pöytiin jne. Sen lisäksi venyttelen ranteita. Taivuttelen eri suuntiin keppien avulla ja ilman. Luonnollisesti lämmittelen myös oluella (nykyään maltillisemmin onneksi) ;D Jälkihoitona käytän olutta. Liian usein - varsinkin sillon kun ei oo kunnon bäkkäriä - jää lämmittely tekemättä ja silloin sen huomaan kyllä ekan biisin puolessa välissä. Ranteet paukkuu. Mun soittotyyli on niin vitun raju, ettei siinä paikat kyllä kestä lämmittelemälläkään. Eli käytännössä hyvänkin lämppäyksen jälkeen mulla tulee osastoa vedon kolmannessa biisissä hapot ranteisiin ja kusi sukkaan. Noh, hieman himmailemalla se menee ohi ja saa keikan vedettyä. Tarttis siis tehdä jotain a) tekniikalle b) lihaskunnolle c) alkoholin käytölle d) kapuloiden painolle. Se on outo juttu, mutta vitun faktaa...yli kaksi bisseä vaikuttaa ihan törkeesti lihaksille. Vaikkei soitossa muuten huomais mitään, niin hapoille menee paljon helpommin ku ilman kahta bisseä. Puhumattakaan siitä, että juo ennen vetoa vaikka siksarin, jolloin munkin tajuttomalla viinapäällä huomaa jotain jo ottaneensa (mun viinapää on rajaton=en tipu koskaan, 15 ravintola-annosta on vasta hilpeähkö olotila). Eli pää kestää, mutta kroppa ei ;D Hoho. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Muovinen 01.11.2004 17:53:17 | |
---|
Oli pakko nostaa tää tuiki tärkee thread takas ajankohtaseksi koska eilen onnistuin lämmittelyn ja venyttelyn avulla pitään epätavallisen rennot treenit! Lämmittelyksi pyörittelin käsiä joka suuntaan ja hypin jalat rintaan-hyppyjä. Venyttelin pohkeet, ranteet ja kädet yleensä, sekä selän ja niskat. Ja rumpusetin kanssa tein vielä rolleja jokaisella setin osalla ja basaria poljeskelin aina sinne tänne. Vielä ennen täyttä mättöä soittelin hieman rauhallisempia komppeja ja fillejä. Tähän kaikkeen meni noin 20 minuuttia ja loput 60 minuuttia tuntu tän jälkeen aivan lastenleikiltä ja ns. jäykistyminen oli minimaalista. Jälkihoidoksi vettä sekä sisäisesti että ulkoisesti ja se oli siinä! Treenin jälkeen jäi hyvä mieli koska soitto tuntui kaikin puolin paremmalta. Tätä täytyy siis jatkaa ja kehittää edelleen... "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
WyW 01.11.2004 18:52:34 | |
---|
Malmbergin Hessu näytti taannoin mulle tosi hyvän venytyksen, jota voi tehdä ennen kapulaurheilua ja vieläpä kapulan avulla! 1. Käännä kämmenet ylöspäin ja ota kapula käsiin siten että se jää käsissäsi peukaloitten "yläpuolelle" 2. Nappaa molemmilla käsillä kapulasta kiinni (kädet nyrkkiin). 3. Käännä kyynärpäistä käsiä siten että kapula tulee kasvoja kohti. 4. Pyöräytä kädet ikäänkuin jatkaen samaa liikettä "ympäri". Seksikäs kuin maksalaatikko. |
Bug 02.11.2004 12:55:32 | |
---|
ja paskat venyttelyistä...toi kaljan juonti on ja toi mun verryttely ja ehkäpä muutama huikka jallua |
eleeton 02.11.2004 14:58:27 | |
---|
Venyttelyjä käsiin ennen rumpuja ja kitaraa, sitä olen yrittäny ajaa ittelleni sisään. Yleensä eka tunti menee lämmittelyn piikkiin soitossa.. :/ Lisätään keinoja kun rutinoituu. |