![]() 08.09.2004 13:08:05 | |
---|---|
Laittakaa tänne vuosien varrella tekemiänne hyviä ja huonoja ostoksia, varoittamaan muita tekemastä samoja virheitä tai auttamaan muita sijoittamaan rahansa hyvin. (huom. perustelujen kanssa) Esim. itse ostin nykyisen settini (Slingerland classic V ei vintage) käytettynä 690e se on varmaan ollut paras ostokseni, koska kyseinen setti on tosi hyvälaatuinen ja sain sen uskomattoman hyvään hintaan. En ole harkinnutkaan setin vaihtoa. Huonoista ostoksista mieleen tulee vain LA special zipulat (tarviiko perusteluja :) ) ja Camberin 16" crash jossa oli mielettömän hiljainen eikä oikeen mihinkään musiikkiin soveltuva saundi. Että semmosta kirjoitelkaa ihmeessä. ?? | |
![]() 08.09.2004 13:34:28 (muokattu 08.09.2004 13:34:55) | |
Näitähän on kyselty jo aiemminkin mut pannans tähän nyt viime viikolla Somertolta ostamani Hoshino-setti. Tämä Hoshino-merkkihän on se mistä sitten tuli Tama ja näitä valmistettiin seiskytluvun alkupuolelle Hoshino-merkillä. Koot viittaisivat just tuonne seisarille (22/12/13/16). Rummut ovat varsin mainiossa kunnossa ja pinta on tosi hieno rypytetty hopea (siis vähän niinkuin hopealankakerät). Vaihdoin kaikki kalvot, putasin virityspesät ja näytin reunoille snadisti hiomapaperia ja vot! Tuloksena oli aivan huippis rokkisetti (22/13/16). Ainii... hintaa setillä oli 150€. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 08.09.2004 17:51:28 | |
Hyvä ostos: Paiste Sound Formula 12" spalsh, hyvä soundi Huono ostos: Paiste 502 20" Ride, aivan järkyttävän huono soundi Myynnissä mm. Jackson RR1. | |
![]() 08.09.2004 18:14:27 | |
Voisimpa sanoa tuon 502 16" Bronze Crashin olleen hyvä ostos. Noin 9 vuotta sitten ostin ja parempi saundi, kun näissä nykypäivän 502:ssa...sointuu jopa yhteen tuon 18" Dimensionsin kanssa...:o) Kun nuo nyt sitten kuulostaa niin hyviltä, niin ehkäpä nuo Alphat ovat olleet ne huonoimmat ostokset. Nekin ostettu tuon 502:n kanssa samaan aikaan... Ja täällä päin varmaan kaikki on huonoja ostoksia, ku maksaa enemmän mitä etelässä...ellei käytettynä satu löytämään esim Signature Power Ridea hintaan 160e...:o) Nähty on... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 08.09.2004 18:17:48 | |
Zildjianin ZXT 16" rock crashia en voi kyllä kehua. Se oli tyhmä ostos. Soundi on hirveän metallinen ja raaka, joskin riittävän voimakas. Pitäisi vaan uskoa se, että harvemmin uutta ja hyvää saa halvalla. Thomannin "Nick"-penkki yllätti. Se on mainio. Tukeva ja hyvin säädettävissä oleva, joskin hintava. Jos et muuta voi, derivoi. | |
![]() 08.09.2004 18:59:29 | |
Ja täällä päin varmaan kaikki on huonoja ostoksia, ku maksaa enemmän mitä etelässä...ellei käytettynä satu löytämään esim Signature Power Ridea hintaan 160e...:o) Nähty on... No hölömö :), vielä pari viikkoa sitten ois mulla Tuirassa ollu, mutta eipä kuulunu soittoja. Kullakselle sitten meni. t Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma? | |
![]() 08.09.2004 20:14:36 | |
No hölömö :), vielä pari viikkoa sitten ois mulla Tuirassa ollu, mutta eipä kuulunu soittoja. Kullakselle sitten meni. t Kullaksellahan se olikin, muttei just sillon ollu rahaa...eikä oikein vieläkään. Siellä se on vissiin vieläkin. Olis sen voinu ostaa, vaikken nyt hirveesti Power Ridea tarvitse... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 08.09.2004 21:28:14 | |
Kullaksellahan se olikin, muttei just sillon ollu rahaa...eikä oikein vieläkään. Siellä se on vissiin vieläkin. Olis sen voinu ostaa, vaikken nyt hirveesti Power Ridea tarvitse... Kun ei se joulukaan ihan vielä ole. Ei saa viälä kilistellähä perkule. Mun hyvä ostos oli kaksi Meinl One of a Kind crashia hintaan 200 euroa. Kun niitä ei enää Suomestakaan saa. Ja Meinlin pojat lopettivat noiden brilliant ja mirror -peltien tekemisen kun lanseerasivat uudet brilliant Byzancet... :( | |
![]() 08.09.2004 22:33:45 | |
Hyvä ostos: Istanbul traditional 21" flat ride. Sain tingittyä hinnan lähes jenkkilän tasolle (ostin uutena liikkeestä) ja soundi on niin maan perkeleen hyvä. Ja ihme kyllä tuntuu toimivan jopa hevissä! Hyvä ostos: Taman setti laatuvirpalla (yamaha birch custom) ja neljällä istanbulin laatupelleillä 200€. Huono ostos: Ludwigin rumpusetti jonka jouduin myymään melkein heti pois samalla hinnalla millä ostinkin ja jäin rahtikulujen verran persneton puolelle :( Huono ostos: Paiste alpha 18" thin crash. Uutena. Ihan kamala pelti. Myin heti pois ja pari kybää tuli taas takkiin :( The space is filled with orbiting children. | |
![]() 09.09.2004 08:34:20 (muokattu 09.09.2004 08:35:23) | |
Onkohan sitä hyviä ostoja tullut tehtyä? No toivotaan et Rolandin TDK6KV tulee olemaan sellainen, kunhan Suomeen saapuu. Huonoja riittää: New Sound-rumpusetti Millenium: tuplapedaali, hi-hat standi, puomistandi, 2 kpl suora standi, clamp Jotkut kusipaskat rumpukapulat. Kesti alle 5 min. "Se on vähän sama kuin paskois housuun." | |
![]() 09.09.2004 10:16:48 | |
Hyvät: Nimetön 70-luvun rumpusetti Joku päätevahvistin Ibanezin täysin toimiva basso Yhteensä 300 markkaa. "Huijattiin" aikanaan lukion rehtorilta nuo kamat, kun sanottiin, että voidaan ostaa nuo varastosta löytyneet romut 300 markalla. Hyvä diili:) Turkish 15" classic thin crash Todella ohut, hieman chinamainen soundi. Ohuudestaan huolimatta tätä peltiä en ole saanut millään hajalle. Saa rankaista aivan täpöllä, eikä tapahdu mitään. Monet 18" tuumaiset veljet ovat taipuneet tämän Turkkilaisen Härän vierellä. Siksi olen saanut ikuisen luottamuksen tämän kaverin kanssa. En luovu hänestä ikinä. Hintakin oli jotain 500 markkaa joskus. Huonot: La Spesial ja Zildjian-kapulat -> hajosivat noin puolessa tunnissa Harjoituspädi, hinta 50 euroa (!) En tiedä miksi ostin näin kalliin muovinpalan, kun olisi voinut itekin tehdä. Grungerockia: http://www.keen.fi | |
![]() 09.09.2004 10:25:19 | |
Huono ostos: Pearlin ständin käytetty pelkkä puomi 250 mk, joskus junnuna. Tohon hintaan pitäs saada jo koko ständi. Hyvä ostos: slingerlandin setti 70-luvun lopulta 250 markkaa. Seurakunnat ei näköjään oikein tajua soitinten arvoa. | |
![]() 09.09.2004 10:41:28 | |
Hyvä ostos on ollut uusi PDP:n vaahterasetti. Huono taas 17" & 18" Zildjian Z-custom rock crashit. Liian kovaääniset. Kova jätkä. | |
![]() 10.09.2004 10:59:02 | |
Huonoja ostoksia matkan varrelta: - Ziljian 8" K splash - Remo Pinstripe -kalvot - Pearl kaikista painavimmat ja kalleimmat staagit - Ludwig Piccolo-virveli - Alesis DM5 ja ddrum-triggerit miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 10.09.2004 18:05:35 | |
No hölömö :), vielä pari viikkoa sitten ois mulla Tuirassa ollu, mutta eipä kuulunu soittoja. Kullakselle sitten meni. t Prkl, är, äh, öh... Oon kuolannu ko. pellin perään jo pitkään... Paljonkos se siellä kullaksella -vai mikä olikaan-maksaa? pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) | |
![]() 10.09.2004 18:08:57 | |
Prkl, är, äh, öh... Oon kuolannu ko. pellin perään jo pitkään... Paljonkos se siellä kullaksella -vai mikä olikaan-maksaa? Taitaa olla Kullaksella Mapexin setissä kiinni se hintaan 160€ jos oikein muistan.. | |
![]() 11.09.2004 10:47:36 | |
Taman kapulat löysin kymmenen vuoden katkomisen jälkeen, ne on kyllä jees tikkuja!! Ufip pellit on ikäänkuin kaksjakosia-> ne soi mun mielestä parhaiten niistä pelleistä, mitä oon omistanut. Toisaalta kalenterista katellen ne on myös hajonnut nopeiten? Metrophone nimiset metronomiluurit on kyllä mun ykkösjuttu, makso vanhaa rahaa melkein tonnin ja on joka pennin arvoinen! Awesome lefthand break. | |
![]() 12.09.2004 14:30:31 (muokattu 12.09.2004 14:31:56) | |
tää ei rumpuihin liity (muuten paitsi samplejen muodossa) mut ainaki yks parhaita ostoksii oli Rolandin JV-1010 saundiboxi vajaaseen 300 euroon. halpa oli hinta ainakin silloiseen OVH'hon verrattuna ja boxista pidin koska siitä sai inspistä, hyvii saundei - monta biisii tein sen saundeilla ja tulen varmaan tekemäänkin kunhan saan taas vähä tätä sekamelskaa viritettyy. pitäs pieni keyboardi saada jostai ja pistää piuhat rolandin kautta koneeseen.... varsinaisista rumpuostoksista paras oli yamahan dtxpress III niin pääs kotia treenaa millon vaan.... ei enää rajoitteita soitossa. | |
![]() 12.09.2004 15:25:44 | |
Kyllä mun kohdalla paskimpia ostoksia ikinä ovat olleet Paisteen Alpha-crashit. Ostin joskus aikanaan niitä ihan kaksi kappaletta (16" & 18") ja molemmat hajosivat kuukauden sisään. Niihin (molempiin!?) tuli siihen kupulin syrjään parin sentin halkeamat, siis pituussuunnassa. Palautin sitten kauppaan, ja parin kuukauden päästä tehtaalta ilmoitettiin että ei mene takuun piikkiin, että olen mukamas kohdellut peltejä liian kovakouraisesti. Eivät peltiraasut olleet edes keikalla käyneet.. Kymmenet treenit korkeintaan. Että sen jälkeen en ole viitsinyt edes kusta Paisteen suuntaan. Sitten hyvistä ostoksista voinen mainita JohnnyRabb-zebat, olen totaalisen rakastunut niihin. Ei saa katkipoikki millään, vaikka soitankin kaikki virvelit kanttiin.. | |
![]() 12.09.2004 17:40:36 | |
Omista hyvistä kaupoista tulee kyllä mieleen Paisteen Sound Formula 16" crash, minkä bognasin aikanaan jostain poistomyynnistä. Uusi pelti ja hintaa taisi olla markka-aikaan alle tonni. Ah! Hyviä ostoksia minusta olivat aikanaan LA Special-kepitkin. Oliko ne nyt Promarkin vai Vicin kakkoslaatua, joka tapauksessa niitä sai laatikkokaupalla järkihintaan ja olivat soitettavuudeltaan ja kestoltaan varsin hyviä kapuloita. Aivan paskoja sen sijaan ovat olleet Nova-merkkiset kepakot. Tuntuivat liikkeessä käteen hyviltä, mutta kestävyysennätys Nova-kapulalla taitaa olla 20 minuuttia. Ja otetaan huomioon, että mulla kestää muuten kapulat aivan järjettömän pitkään. Ei muuten, mutta Novat olivat ihan merkkikapulan hinnoissakin, perkele. K100 #7 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)