Niq 10.11.2004 15:44:25 (muokattu 10.11.2004 15:45:51) | |
---|
Hommasinpa tuossa taannoin kokonaisen vuoden ajan hyvin palvelleiden Vic Firth American 5A -kapuloiden tilalle uudet kapulat. Paikallisessa musiikkiliikkeessä ei ollut enää noita vic firthejä, joten otin tilalle hyvin saman tuntuiset Vaterin Los Angeles 5A:t. Toisten treenien puolivälissä toinen kapula halkesi aika läheltä tippiä valmistus/materiaalivirheen näköisesti, joten vein kapulat takaisin musiikkikauppaan. Musiikkikauppias sanoi että ei ole takuuta näissä, mutta kuitenkin vanhana kanta-asiakkaana sain uudet kapulat tilalle. En sortunut enää noihin vatereihin, vaan otin tilalle Taman Japanese Oak 215P:t. Yllätys yllätys, toiset treenit Tamoilla menossa ja taas kapula halki, hyvin samalla lailla, tällä kertaa ihan tipin juuresta pari senttiä pitkä halkeama. Näitä en kehtaa enää musiikkikauppiaalle kiikuttaa, luulee pian että en osaa soittaa.. ;) Mutta onko siis sattunut vaan hyvät/huonot yksilöt noissa kapuloissa, vai onko kaikki muut paitsi vic firthit ihan persiistä? Onneksi kaverilla sattui olemaan kerran soitetut VF american 5A:t jotka lunastin häneltä pienellä korvauksella. Saa nähdä miten käy. Mikäs on oikea tyyppi tuolle american 5A:lle tuolla thomannilla, siellä kun ne on tyyppimerkkien mukaan eikä noista minun kapuloista saa tekstistä mitään selvää enää? http://www.netzmarkt.de/thomann/iw_ … CHBEGRIFF=vic+firth&x=0&y=0 EDIT: kirjoituksen tarkoituksena siis herättää keskustelua toistakymmentä euroa maksavien puupalikoiden laatutasosta yleisesti, henk. koht. ei ole varaa noita joka viikko ostella uusia... |
jussiohman 10.11.2004 15:45:51 (muokattu 10.11.2004 15:46:57) | |
---|
off-topic, mutta kestikö todella vuoden yhet kapulat?! Edit. Eiku nyt käsitin väärin ku en lukenut koko postausta. Nevemaind. Lihava sinkku hakee kontaktia |
Niq 10.11.2004 15:47:15 | |
---|
off-topic, mutta kestikö todella vuoden yhet kapulat?! Noin kerran viikossa soittelua, kyllä. Tosin oli ne aika kärsineet jo loppuvaiheessa, lastua oli lähteny vähän sieltä sun täältä, mutta pihi kun olen, niin en noita uusia osta ennenkuin vanhat menee soittokelvottomiksi. |
Paas 10.11.2004 15:49:44 | |
---|
Minä tarkastan aina kapuloita ostaessani sen kapulan kaulan kunnon aina tippiin saakka jotta en saa mitään maanantai-kappaleita. Minua ovat vic firthit, pro-markit ja nyt vähän aikaa regal tipin kapulat palvelleet oikein hyvin ilman ongelmia. Vaterin kapuloista ei minulla ole kokemusta. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Niq 10.11.2004 15:52:27 | |
---|
Minä tarkastan aina kapuloita ostaessani sen kapulan kaulan kunnon... Itsekin aina syynään tarkasti, mitkä kapulat otan, samoin aina kapuloita hakkaan kaupassa toisiinsa ihan reilulla kädellä, yritän siis noita maanantai-malleja välttää... |
DimensionZ 10.11.2004 15:53:13 (muokattu 10.11.2004 15:53:58) | |
---|
Noin kerran viikossa soittelua, kyllä. Tosin oli ne aika kärsineet jo loppuvaiheessa, lastua oli lähteny vähän sieltä sun täältä, mutta pihi kun olen, niin en noita uusia osta ennenkuin vanhat menee soittokelvottomiksi. Vic Firthit on kyllä ollu mullakin tajuttoman kestävät kapulat. Itse käytän mallia 5B, jotka kestää suunnilleen 3-4 kuukautta. Tosin käytän satunnaisesti Dave Weckl Evolution (keltainen) ja Steve Gadd Signature malleja samanaikaisesti aina välillä, mutta kuitenkin. Oli tuossa yhdet Vaterit kokeilussa, ja näyttivät yksien treenien jälkeen samalta kuin useamman viikon jo käytössä olleet 5Bt. Vaikka tästä ei ehkä voi Vaterien kokonaislaadusta vetää johtopäätöksiä, olen kuitenkin sitä mieltä että Vic Firthit ovat parhaita kapuloita, ainakin minulle. ''He jumped right out of a building!!'' |
vernie 10.11.2004 16:21:02 | |
---|
Mullepa kävi ihan päinvastoin. Olen Vatereita aina suosinut, ja tälläkin hetkellä käytössäni on Vaterin 5A:t. Vaterit ovat kestäneet mulla erittäin hyvin. Hajoaminen tapahtuu todella hitaasti ja siististi. Kerran jouduin ostamaan Vic Firthin 5A:t Vatereiden ollessa loppu, ja ensimmäisissä treeneissä meni kapula keskeltä poikki kanttilyönnin seurauksena. Todella hyvän tuntuiset kapulathan ne Firthit oli - ei siinä mitään, mutta tuon välikohtauksen jälkeen olen pysytellyt Vatereissa. Minäkin aina yritän asiantuntevasti syynäillä kapuloita kaupassa, vaikka en aivan tarkasti tiedäkään mitä kaikkia asioita tulisi tsekata. Eli vinkkiä vaan tulemaan, kiitos.. :) "Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
Jeltz 10.11.2004 16:29:14 | |
---|
Mäkin olen Vatereihin tyytyväinen ollu, eivät katkeile ja kuluvat hitaasti. Toisaalta kokemuksia muista kapuloistakaan ei pahemmin ole. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
Wiitala 10.11.2004 16:29:29 (muokattu 10.11.2004 16:30:23) | |
---|
Minä tarkastan aina kapuloita ostaessani sen kapulan kaulan kunnon aina tippiin saakka jotta en saa mitään maanantai-kappaleita. Aivan näin teen minäkin. En ole kahteen vuoteen hajottanut yhtään kapulaa. Siis yhtään kapulaa en ole saanut halki/poikki, ruvellehan ne menee kyllä ja silloin ostankin uudet. Kaverit ihmettelee kun kämppä pursuaa ehjiä kapuloita ja määrä vaan lisääntyy... Onneksi keksin hyvän keinon hoitaa hamstrausongelma: Meillä laitoksella pidetään myös opintoihin kuuluvia/kuulumattomia bändeja melko vapaa säestys-meiningillä. Silloin saa kuluneistakin kapuloista muutaman euron. Paskoja en myy, mutta semmoisia mitkä toimivat "treenatessa" hyvin... Ja kyllä suosittelen VicFirthiä, kylläkin maanantaikappaleita löytyy myös heiltä. Silmä käteen ennen ostoa. Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä. |
Kaneli 10.11.2004 16:42:37 | |
---|
Kestävimmät puukapulat mitä oon ostanu oli Zildijanin Travis Barker Signature-kepit. Ne ei missään vaiheessa menny kokonaan poikki, vaan lastuja irtoili silloin tällöin kunnes keskeltä ne oli niin ohuita et pysty taivuttamaan keskeltä aika kunnolla. Hyvät oli. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
Muovinen 10.11.2004 18:06:54 | |
---|
Sattumoisin itseltä löytyy kaapista noin 5 paria sekä Vicin 5b:tä että Vaterin Chad Smithejä jotka ovat hyvin lähellä toisiaan ja kyllä Vic kestää paremmin. Vaterit halkeaa luvattoman monesti heti kapulan kärjen alta jolloin koko kapula rupeaa väräjämään kädessä. Käytän paljon kanttilyöntejä joten kapulat kestää öbaut 2-3 viikkoa, mutta Vicit voi kestää kauemminkin. Ne on jotenkin saatu niin tiheiksi että vaikka kanttia vasten osuva kohta alkaa lohkeilla (ja lopulta aiheuttaa kapulan katkeamisen) niin muu osa kapulasta on vain pienillä kolhuilla! "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
DimensionZ 10.11.2004 19:23:12 | |
---|
Käytän paljon kanttilyöntejä joten kapulat kestää öbaut 2-3 viikkoa, mutta Vicit voi kestää kauemminkin. Ne on jotenkin saatu niin tiheiksi että vaikka kanttia vasten osuva kohta alkaa lohkeilla (ja lopulta aiheuttaa kapulan katkeamisen) niin muu osa kapulasta on vain pienillä kolhuilla! Tämä on ihan totta, varsinkin tipit Vic Firtheissä kestävät ainakin minulla todella hyvin. ''He jumped right out of a building!!'' |
Mikko/DE 10.11.2004 21:00:39 | |
---|
Siitä on jo aikaa ku vaihdoin aquarianin lakupötköihin, mutta silloin kun vetelin vicin 5B:llä, niin pidin jokaista paria ainakin viikon treenikämpällä ennen kuin otin käyttöön. Suoraan liikkestä kannettuna kapulat on niin kuivia että niitä älyttömiä valmistusvirhekatkeiluja tuppa olemaan vähän liikaa. Joskus meni keikalla 7! kapulaa poikki. 5 paria olin ostanut pari tuntia ennen. Takuuvarma uuden kapulan halkeamisen estin: kastele ja anna lepäillä pari päivää. |
vernie 10.11.2004 21:03:17 | |
---|
Kertokaapa nyt vielä, mitä te tarkalleen ottaen siinä kapulassa katsotte? Eli mistä tekijöistä voi ennustaa kapulan elinikää? "Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
miän vain 10.11.2004 21:40:37 | |
---|
En sortunut enää noihin vatereihin, vaan otin tilalle Taman Japanese Oak 215P:t. Yllätys yllätys, toiset treenit Tamoilla menossa ja taas kapula halki Itsellä on täysin päinvastaisia kokemuksia. Vicit menee aina poikki siitä melkein kärjestä ja todella nopeasti. Naps vaan. Tamat hajoaa samasta paikasta, mutta kuukausien jyrsiytymisen jälkeen. Ja on halvemmat. Viceissä on kyllä paras tuntuma, mutta eipä ole varaa siihen. Zildjianin super funkit on kanssa yksi, mutta niidenkin kestävyys tunnetaan. -- Tuota kastelukonstia pitää koittaa. (heh, kapulahumidori...) Sain nimittäin kerran yhdet todella perusteellisesti kuivuneet kepit, kun hankin pienestä kaupasta. Varmaan ainakin vuoden siellä maanneet. Katkesivat käytännössä heti. |
miän vain 10.11.2004 21:46:04 | |
---|
Kertokaapa nyt vielä, mitä te tarkalleen ottaen siinä kapulassa katsotte? Eli mistä tekijöistä voi ennustaa kapulan elinikää? Oksia ei saa näkyä. Puun syiden pitää mennä suoraan, kapulan suuntaisesti. No joo, ei noin hyviä ole ikinä. Mutta sekundan saa poimittua pois, kun tuohon pyrkii. Kapulan päätä kannattaa taivutella. Vähän saa/pitää joustaa. Joskus vaan tulee vastaan kivoja kumikeppejä. Pari kovaa hutkaisua sillä hyvällä parilla sitten. Saattaa löytyä yllätyksiä; kerran meni testatessa poikki keskeltä, siististi kuin sahalla, naps. Kauppias ei tosin arvostanut, ihme kyllä. |
Paas 10.11.2004 21:58:35 | |
---|
Kertokaapa nyt vielä, mitä te tarkalleen ottaen siinä kapulassa katsotte? Eli mistä tekijöistä voi ennustaa kapulan elinikää? Kapulaa voi myös pyörittää tasaisella alustalla(vaikka lattialla jos ei muuta ole) jotta näkee onko kapula täysin suora. Tipin "alareunaa" syynään myös tarkkaan että näkyykö "lohkeaman alkuja"(epäilyttäviä epätasaisuuksia jne.). The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Paas 10.11.2004 22:13:40 | |
---|
Hommasin tässä vähän aikaa sitten 5 paria Regal Tipin perus 5B:tä ja 5 paria vastaavia 5B "but naked"(ilman lakkaa) kapuloita testimielessä. Aikaisemmin en ole tutustunut regal tipin tuotteisiin laisinkaan. Olen nyt kovin tykästynyt kyseisiin kapuloihin, varsinkin tuohon perusmalliin joka on lakattu. Kestää hyvin mun kanttilyönnit vaikka pistän reilusti menemään. Ei lähde lohkeilemaan vaan kuluu tasaisesti. Kanttilyöntikohtaan tulee kovassa käytössä vain painaumia mutta ei hajoa. Tykkään, ainakin toistaiseksi. Noista lakkaamattomista en osaa sanoa vielä sen enempää kestävyyden suhteen koska olen käyttänyt niitä oikeastaan vaan pädillä. Ovat jotenkin liian liukkaat käsissäni, ja jos lähden soittamaan settiä hieman kovempaa niin lentävät käsistä. Saattaa olla että noista lakatuista 5B kapuloista tulee minun vakiokapuloita. Sen verran hyvät on fiilikset. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Hakki 10.11.2004 23:53:47 (muokattu 10.11.2004 23:54:18) | |
---|
Mulla kävi vanhanaikaisesti maanantaina pro-markkien SD-1:den kanssa. Ostin ennen treenejä parin ja jo puolessa välissä keikkasettiä lähti toisesta kapulasta puolet tipistä kävelemään, vieläpä kun soitin rideä kapulan selällä... Eikä ollut edes mikään "siisti" siivu miten yleensä lähtee jos lyö tipillä vaikka symbaalin reunaan. En ole hajoittanut kapuloita yhtä nopeasti aikoihin, edelliset vic firthit palevelivat 9 kk ja tipit on kummassakin vieläkin ehjät, niinkuin kaikissa muissakin kepeissä vuoden-kahden ajalta. No, maanantaikappaleita sattuu laatumerkeille myös. "Today is a good day for someone else to die..." |
Liver-Box 11.11.2004 00:00:47 | |
---|
Vater 7a toimii. Jakso. |