olvekopo 10.11.2004 13:30:15 | |
---|
Olen ikäväkseni huomannut yllättäen yli 10 soittovuoden jälkeen, että vaikka pidänkin todella paljon rumpujen soitosta, motivaation puute on päässyt iskemään. En ole koskaan ollut mikään kovin ahkera treenaamaan, mutta kun touhu menee siihen, että soittaa rumpuja vain bänditreenejen yhteydessä, tietysti huomaa soiton olevan melko työlästä etenkin nopeiden juttujen kanssa. Nyt kun vielä saattais bändi olla ottamassa hieman tulta alleen, mikä on aina ollut tavoitteeni, joudunkin samalla huomaamaan edellämainitun asian. Siis mistä motivaatiota harjoitteluun ja soittamiseen yleensä? |
Paas 10.11.2004 14:00:25 | |
---|
Olen ikäväkseni huomannut yllättäen yli 10 soittovuoden jälkeen, että vaikka pidänkin todella paljon rumpujen soitosta, motivaation puute on päässyt iskemään. En ole koskaan ollut mikään kovin ahkera treenaamaan, mutta kun touhu menee siihen, että soittaa rumpuja vain bänditreenejen yhteydessä, tietysti huomaa soiton olevan melko työlästä etenkin nopeiden juttujen kanssa. Nyt kun vielä saattais bändi olla ottamassa hieman tulta alleen, mikä on aina ollut tavoitteeni, joudunkin samalla huomaamaan edellämainitun asian. Siis mistä motivaatiota harjoitteluun ja soittamiseen yleensä? Hanki joitain rumpuopetus-dvd:itä tai lataa netistä(mikäli mahdollista) erillaisia rumpuvideoita. Kuuntele inspiroivaa musiikkia jne. Minulla toimii hyvin nuo musiikki/opetusvideot. Ei pysty katsomaan edes loppuun niin pitää jo päästä soittamaan. :) The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
ddrum54 10.11.2004 14:06:19 | |
---|
Hanki joitain rumpuopetus-dvd:itä tai lataa netistä(mikäli mahdollista) erillaisia rumpuvideoita. Kuuntele inspiroivaa musiikkia jne. Minulla toimii hyvin nuo musiikki/opetusvideot. Ei pysty katsomaan edes loppuun niin pitää jo päästä soittamaan. :) Tää on hyvä neuvo. Uusien juttujen oppiminen kannustaa jaksamaan. 2`n 4 |
miän vain 10.11.2004 14:25:15 | |
---|
Levyjen mukana soittaminen on yksi hyvä. Nappikuulokkeet ja kuppisuojaimet ja kannettava soitin. Halpaa ja helppoa. Riittänyt huovia vuosiksi. |
welho 10.11.2004 17:57:34 | |
---|
Olen ikäväkseni huomannut yllättäen yli 10 soittovuoden jälkeen, että vaikka pidänkin todella paljon rumpujen soitosta, motivaation puute on päässyt iskemään. En ole koskaan ollut mikään kovin ahkera treenaamaan, mutta kun touhu menee siihen, että soittaa rumpuja vain bänditreenejen yhteydessä, tietysti huomaa soiton olevan melko työlästä etenkin nopeiden juttujen kanssa. Nyt kun vielä saattais bändi olla ottamassa hieman tulta alleen, mikä on aina ollut tavoitteeni, joudunkin samalla huomaamaan edellämainitun asian. Siis mistä motivaatiota harjoitteluun ja soittamiseen yleensä?
Pistäppäs itselle/bändille jotain tavotteita!! Haastava komppi/filli, bändille uusia biisejä/keikkoja yms!! Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Kaneli 10.11.2004 18:00:21 | |
---|
Levyjen mukana soittaminen on yksi hyvä. Nappikuulokkeet ja kuppisuojaimet ja kannettava soitin. Halpaa ja helppoa. Riittänyt huovia vuosiksi. Toi on nimittäin sitä parasta. Ite teen sitä päivittäin, aina yhtä hubaa. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
DimensionZ 10.11.2004 19:26:27 | |
---|
Yhdyn edellisiin, eli opetusvideoiden ja liveesiintymisten (sekä video että oikeasti) katselu, ja biisien mukana soittaminen ovat todella innostavaa puuhaa, tuo varsinkin esim pelkän tekniikan treenamiseen vähän luovaa taukoa. Kannattaa kokeilla. ''He jumped right out of a building!!'' |
Antti1997 10.11.2004 19:39:20 | |
---|
Toi on nimittäin sitä parasta. Ite teen sitä päivittäin, aina yhtä hubaa. Sama täällä. Muulla tavalla en oikeestaan treenaakaan. "Ei elämää mihinkään tartte, kun on ihan sairaan nopee nettiyhteys" -Zarmo |
vernie 10.11.2004 21:15:28 | |
---|
Ota rumputunti joltain ammattilaiselta / idoliltasi. Suomi on siinä mielessä kiva maa, että pro-rumpalitkin saattavat olla lisätienestin tarpeessa, ja puhelinnumerot ovat helposti löydettävissä. En keksi mitään innostavampaa, kuin oppitunti sellaiselta tyypiltä, jonka soittoa aidosti dikkailee. "Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
Bobana 11.11.2004 08:11:54 | |
---|
Levyjen mukana soittaminen on yksi hyvä. Nappikuulokkeet ja kuppisuojaimet ja kannettava soitin. Halpaa ja helppoa. Riittänyt huovia vuosiksi. Och samma på svenska! |
jazzmies 11.11.2004 08:33:14 | |
---|
Ota rumputunti joltain ammattilaiselta / idoliltasi. En keksi mitään innostavampaa, kuin oppitunti sellaiselta tyypiltä, jonka soittoa aidosti dikkailee. Allekirjoitan! Ja sen lisäksi oppiin pitemmäksi aikaa jollekin hyvälle opettajalle, joka motivoi, potkii ja välillä ruoskiikin eteenpäin. Videoissa ja DVDissä saati kirjoissa on se vika, että kukaan ei katso sinun lyöntiäsi. Jos jokin mättää, niin se mättä videoiden jälkeenkin. Itse sain yhden teknisen pikkuseikan ojennukseen 25 vuoden soittamisen jälkeen pari kuukautta sitten opettajakolleegani avulla - itse vain hakkaa päätä seinään eikä näe naisia metrolta. |