Aihe: valettu korvanappi
1
ääliö
09.11.2004 18:21:41
laittakee pika-inhvoa tulemaan tästä kuulonsuojauksesta

eli jossa otetaan korvanreijistä mallit ja sit tehdään henk.kohtaiset
kuulosuojaimet

oon huomannu että iän myötä (34) kuulo palautuu paljon hitaammin keikan jälkeen (22v soittanu ilman suojausta,kuulo vielä ok)

nyt pakko tarttua toimeen ja pelastaa mitä pelastettavissa on

oon jo testaillu kaikki mahdolliset eareista peltoreihin ja vessapaperista superloonitulloihin,pilaa jotenki soundin..

mistä näitä valu-kaluja saa?mitä eri vaimennusarvoja saatavana?
mitä vaimennusarvoja muut käyttää?muita suosituksia?

"kuulo,tuo muusikon tärkein elin,pelastakaa hänet"
(tuosta muusikon tärkeimmästä elimestä lienee ainakin muutama eriävä mielipide)

nimim.MITÄ?!
Simbe
09.11.2004 19:17:26 (muokattu 09.11.2004 19:18:59)
http://www.ml-suojainpalvelut.fi/kuulonsuojaimet.htm

Tässäpä monenlaisia Elacin -suojaimia. Lisätietoa linkistä näkee puhelinnumeron. Armeijan sodekunnan yhteistilauksessa toimittaja oli Danalink, mutta muistelisin, että sitä firmaa ei enää ole. Noi ER-suojaimet näyttävät melko samanlaisilta. Luvattiinkohan niille 5 vuoden käyttöaika, minkä korvakäytävä pysyy suht muuttumattomana. Lakkauskin noissa kuluu, mutta uusintalakkauksia voi tehdä useammassakin kaupungissa.

Ainakin Danlinkillä suodattimia oli tarjolla 8, 15 ja 25 dB:N vaimennuksilla. Samat taitavat olla Elacinillakin. Suodattimet vaimentavat tasaisesti kaikkia taajuuksia.

Itselläni on 15 dB:n vaimennus. Ihan riittävä normaalisoitossa, mutta kovaa soittaessa tekisi mieli käyttää 25dB tai vahvempiakin. 8 dB soveltuu paremmin joillekin puhallinsoittajille.

Suodattimia voi tilata jälkeenkin päin, olisikohan ylimääräisen parin saanut vieläpä alennuksella muutaman kuukauden sisällä ostoksesta. Myös uusintavalu kuulunee takuuseen, jos tulpat eivät istu oikein. Alkuun tuntuu inhottavalta tunkea sitä tulppaa korvaan, mutta senkin oppii ja tulpat hiukan pyöristyvät käytössä.

Itse valu tapahtuu työntämällä ensin pieni vaahtomuovituppo langan päässä korvaan ja sitten sekoitetaan perään kaksikomponentti polymeerimössö. Annetaan kovettua ja valmis malli vedetään langalla ulos korvasta..

Valutulppiin saa myös korvamonitorit sovitettua helposti.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=1312c1872b799502cc89c7942eb5ac20

Musikoiden netistähän voitaisiin koota porukka ja tehdä yhteistilaus? Sillä tavalla saa varmaan n. 40 euroa tulppien hinasta pois. Hinta aikoinaan kai 1000 mk, suodattimien osuus puolet hinnasta. Oikean puoleinen tulppani on jo aika löysä, keikan jälkeen kuulo on usein hiukan toispuoleinen.
ääliö
09.11.2004 22:18:43
SIMBE,hyvä info!

Kuka muu lähtis kimppaa,jos porukka-alennus olis noinkin tuntuva
niin luulis halukkaita löytyvän...

eli mä oon ainaki mesessä,ONKO MUITA HALUKKAITA?
Simbe
10.11.2004 03:32:13 (muokattu 10.11.2004 03:44:06)
eli mä oon ainaki mesessä,ONKO MUITA HALUKKAITA?

Mä voisin harkita ainakin sitä uusintalakkausta ja 25 dB:n suodattimia. Pari tuttuakin on kysellyt noiden suojaimien perään.

EDIT:
Kannattaapi sun kysellä muistakin osastoista, voi tulla suurikin tilaus.
takajalka
10.11.2004 11:05:38
Minä olen myös kiinnostunut tilaamisesta.

Missä tuo "valu" tehdään? Sijaitsen Tampereella, joten ajankohta ja säästö vaikuttavat lopulliseen päätökseeni.
Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky
ääliö
10.11.2004 17:22:39
TAKAJALKA,tsekkaa toi simben antama ylempi linkki,sielta klikkaat "lisätietoa" .sieltä selviää paljon...

oon saanu kerättyä jo omasta muusikko-kaveripiiristä viis tyyppiä plus mä,ootellaa jos löytyis vielä lisää ennenku ilmotellaa isommin

palaillaan oksennukselle...
tse
10.11.2004 21:56:34
Bacchus
11.11.2004 12:06:16
Meikäläinen on mukana tilauksessa.

Mitäs jos tiedusteltaisiin myös tuolta Wiitalan suosittelemalta finfonicilta?
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)