Aihe: Millenium sähkösetti
1
Moomooo
09.11.2004 14:03:13
kellään kokemusta millenium pädeistä? onks Milleniumilla mitään nettiosotetta? Ite en löytäny. Rupes kiinnostaa ku luin, että noi triggerit ja pädit on ihan ylihintasia tekniikkaansa nähden, sitten päädyin T-kaupan kautta tänne: http://www.netzmarkt.de/thomann/mil … 00td6_edrumset_prodinfo.html?iwid=3
eli Milleniumilla on koko hoito joku 300e ja noi näyttää olevan "mesh" pädejä, taas roland td6kv setti on 1250 ilman räkkiä ja pädit ovat kumia snaria lukuunottamatta.. Eli onko noista Milleniumeista mihinkään? (tiedän, että roland olis parempi, mut onhan tossa 500e hintaeroa). Toinen vaihtoehto olis ostaa osittainen td6 setti eli aivot, cymbaalit + rolandin mesh snare, mut sit laittaa kumitomien tilalle muutama millenium pädi, auttakaa ! :>

Rahaa on 1500e max, jollei jotain tosi hyvää syytä löydy käyttää enemmän. Ton 1500e pitäs sisältää koko hoito, eli myös aivot. TD6v on kuullemma hinta/laatu-suhteeltaan paras.

Kommentoikaa/vastatkaa/jutelkaa/jauhakaa p*sk**/auttakaa :D
Triskal
09.11.2004 15:38:13

Olen soittanut joskus semmoisella Millenium/Alesis -yhdistelmällä ja eivät ne rumpupädit nyt hullumpia olleet. Bassari on tosin vähän ikävä, ei yhtään anna periksi, se on kova kuin tiiliseinä. Tuo räkki sen sijaan on inhottava setupattava. Ei meinaa millään saada ojennukseen sitä. Symbaalipädit ovat luonnollisesti aivan vihoviimeisiä, turha yrittääkään mitään rolleja tai sammutuksia. Ei toimi. Ja jos vielä jotain pitää sanoa, niin haitsupedaali on melkoinen rimpula. Moduulista en osaa mitään sanoa.
Mangusti
09.11.2004 15:47:52
Anteeksi, tämä on periaate kysymys. Jos joku kysyy mielipidettä millenium tuotteen ostoon niin pakkohan minun on sanoa että koska se on millenium - ei kannata.

Kuitenkin siitä joutuu osia vaihtamaan ehjiin ennemmin tai myöhemmin. Maailmassa kaikki rappeutuu ja hajoaa ajan kuluessa, milleniumin kohdalla se tapahtuu yliavaruudellisella nopeudella.
Poronliha parantaa henkiset haavat - prof. Jymylä "Keinot hallita poimutusta... hiljaa." 1974/s.72 II painos
fifehole
09.11.2004 16:22:08

Olen soittanut joskus semmoisella Millenium/Alesis -yhdistelmällä ja eivät ne rumpupädit nyt hullumpia olleet. Bassari on tosin vähän ikävä, ei yhtään anna periksi, se on kova kuin tiiliseinä. Tuo räkki sen sijaan on inhottava setupattava. Ei meinaa millään saada ojennukseen sitä. Symbaalipädit ovat luonnollisesti aivan vihoviimeisiä, turha yrittääkään mitään rolleja tai sammutuksia. Ei toimi. Ja jos vielä jotain pitää sanoa, niin haitsupedaali on melkoinen rimpula. Moduulista en osaa mitään sanoa.

Aika samoilla linjoilla olen, mutta hintaansa ja mun käyttötarkoitusta nähden olivat ihan ok. Totta on että symbaalit on syvältä samoin haitsuständi. Bassarin sain paremman tuntuiseksi lisäämällä pehmustetta reilusti kalvon alle. Moduli näyttelee suurta roolia kun alat säätelemään herkkyyksiä, mutta ddrum 4:lla se käy helposti. Treenisetiksi kerrostaloon käy mulle ainakin hienosti. Millennium setin saa melkein Rolandin crashin hinnalla. Maksoin kaverin firman kautta 305€

Täällä lisää juttua: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=30&t=71874&o=0#p1745329
Head for an eye
Comic
10.11.2004 13:47:27
kannattaa kysellä vaikka thomannilta että jos kasaat osittais-td6 setin milleniumin tomipädeillä, et miten milleniumin kamat tekee yhteistyötä rolandin aivojen kanssa. ainakin alesis dm-5 ei vissiin oikein pelaa rolandin pädien kans, et ei pysyt lautasia sammuttamaan sun muuta. sain viikko sit td-6:sen postiin ja en viikon aikana oo kyl vielä paljo vikoja löytänyt. totuteltavaa tietenkin riittää, kun akustisella setillä tähän asti oon soittanu. mut vitun jees tähän mennessä ainakin.
JanneO
10.11.2004 14:07:05
Meikällä on tuollainen Milleniumsetti ja rolandin TD-3 aivo siinä. Tosin on meikällä tuo Alesis DM5 ja kyllä rolandi voiton vie, vaikka on ns edukkaampi.
Itse pädit on viritelmä muovikalvoa + runkoa joka on puuta. Kalvon alla ohut kerros solumuovia/kumia jonka alla muistaakseni metallilätkä jossa perinteinen pietzotriggeri.
Basari-systeemi ei pysy kunnolla paikalla soitettaessa, ainakaan omalla millenium-spedulla, mutta esim jos on pedaali jonka pohjassa on tarranauha, niin matolla se pysynee paikalla??
Lautasten sammuttaminen ei onnistu millenium-padeilla, koska ne eivät ole ns stereopadeja (paitsi hihat!!), mutta rolandilla, drumilla, pintechilla, yamahalla taitaa olla omansa.
Lisäksi se vaatii modulilta sen, että saat stereona sisään sen signaalin.
Valitettavasti noissa vermeissä hinta ja laatu kulkee käsikädessä, joten ei kannata verrata milleniumia mihinkään rolandiin. Kyllähän noilla ääntä saa aikaan ja jonkinmoista soittelua on tullut harrastettua, mutta nyt setti tosin pölyyntyy sängyn alla... paitsi moduli jota käytän tavan rumpujen basarien triggaamiseen sitten.
JanneO
10.11.2004 14:08:56
Ainiin, thomannin sivuiltahan löydät infon, että millenium padisettiä on tarjolla ainakin kolmella eri moduulilla, eli Alesis DM5, Roland TD-3 ja TD-6.
ddrum54
10.11.2004 14:15:17
Anteeksi, tämä on periaate kysymys. Jos joku kysyy mielipidettä millenium tuotteen ostoon niin pakkohan minun on sanoa että koska se on millenium - ei kannata.

Kuitenkin siitä joutuu osia vaihtamaan ehjiin ennemmin tai myöhemmin. Maailmassa kaikki rappeutuu ja hajoaa ajan kuluessa, milleniumin kohdalla se tapahtuu yliavaruudellisella nopeudella.

Millenium tuotteet varustetaan jo tehtaalla, sisäänrakennetulla itsetuhomekanismilla. Ihan oikeesti, jos nyt päätettäisi porukalla, ettei osteta ko. tuotteita lainkaan, niin kyllä ne tajuu lopettaa meidän kiusaamisen.
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)