Aihe: Rumpupenkki- uusi ystävä
1 2
Mangusti
07.11.2004 21:03:35
Hep. Vanha rumpupenkki ottaa päähän. Perse kipeytyy ja itkettää. Varmasti siitä saisi hiertymiäkin.

Etsinkin nyt uutta rumpujakkaraa, sellaista toveria, jonka kanssa taivaltaa tuleviin seikkailuihin. Etsin jakkaralta seuraavia piirteitä ja mieltymyksiä (en keksinyt yhtään mieltymystä):

- semmonen mukava istuttava
- esteettisesti kiinnostava
- jotain, mitä muu bändi katselisi mustasukkaisena
- tukeva muttei massiivinen kuin 1800-luvun mahonki-piironki
- semmonen, että vaikkei muuten kiinnostas soittaa niin haluu ainakin tulla istumaan sille jakkaralle.

Nämä kaikki voivat olla erikoisen vaikeita piirteitä tavoittaa, koska olen ihminen joka kiitää kuin nuoli paikasta toiseen. Ainakin unelmissani.

EDIT: voiko wide load/rider what ever penkkejä käyttää vaikkei olisi mikään fyysisesti laajamittainen? Vai onko se silloin vain naurettavaa? Yltääkö jalat maahan jne. :b
Poronliha parantaa henkiset haavat - prof. Jymylä "Keinot hallita poimutusta... hiljaa." 1974/s.72 II painos
DimensionZ
07.11.2004 21:10:11

Itse omistan Yamahan DS840sen, eli parhaan mahdollisen tuollaisen pyöreän muotoisen penkin joka Yamahalta löytyy. Itse pidän enemmän noista pyöreistä, ja on kyllä ihan törkeän hyvä penkki, täytyy sanoa. Kunnon, paksut pehmusteet, ja sellaiset raudoitukset että kun ruuvit kiristää niin penkki ei hievahdakaan vaikka auto törmäisi päin. Minus-puoli on sitten tuo hinta, eli yli satasen menee reilusti, itse taisin maksaa jotain 130€ luokkaa, en muista ihan tarkalleen. Mutta jos hinta ei haittaa ja tykkää pyöreistä penkeistä niin tässä oiva valinta.
''He jumped right out of a building!!''
miän vain
07.11.2004 21:31:03

voiko wide load/rider what ever penkkejä käyttää vaikkei olisi mikään fyysisesti laajamittainen? Vai onko se silloin vain naurettavaa? Yltääkö jalat maahan jne. :b

Kyllä siitä aika kummat fiilarit jäi, kun koitin. Bärssin takana oli vielä sellaiset 20 senttiä käyttämätöntä penkkiä. Aika turha siitä on maksaa ylimääräistä, ja on hankalampi roudaillakin.

Kyse oli taman wide-ass -mallista.

Mitäs tähän muuta... Älä osta nelijalkaista mallia. Kolmijalkainen ei keiku ikinä, mutta nelijalkainen vaatii tasaisen alustan. Jota ei keikoilla usein ole.
"Pulla ei maistu erilaiselta, vaikka sille antaa nimen"
Monochromatic on bändini.
rummunteko-ohjeita sivun alareunassa.
Paas
07.11.2004 22:55:09
Paras jakkara jolla olen istunut on taman 1st chair. Sellaisella on tullut istuskeltua vuodesta 2001- lähtien. Eikä ole aikomustakaan vaihtaa istuinta.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
kattila
07.11.2004 23:06:27

Ite käytän jotain ikivanhaa rumpupenkkiä jossa on pieni etukeno. Se kestää hetken tottua, mutta ihan mukana siinä on istuskella ja soitella. http://koti.mbnet.fi/amokk/b%e4ndikuvat/HPIM0104.JPG Tuossa se näkyy oikeessa yläkulmassa, mutta ei kovin hyvin.
Dust to dust
Wiitala
08.11.2004 01:27:58
Paras jakkara jolla olen istunut on taman 1st chair. Sellaisella on tullut istuskeltua vuodesta 2001- lähtien. Eikä ole aikomustakaan vaihtaa istuinta.

Sama juttu. Siihen selkänoja kiinni, niin pysyy ryhti vaikka promillepäissäänkin treenailis. Mutta mukava on kuin *****.
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä.
jussiohman
08.11.2004 08:06:55

Sama on mulla. En aio vaihtaa.
Lihava sinkku hakee kontaktia
ddrum54
08.11.2004 09:10:43 (muokattu 08.11.2004 14:08:49)

Komppaan kybällä. Paras penkki ever. Mukava lisävaruste on myös selkänoja, voi huilailla biisien välissä. Hinta nyt ei ole kohtuullinen missään määrin, mutta... se mukavuus. Ja on sitä muiden bändien rumpalit kuolanneet vihreinä. Oli näköjään tämäkin ominaisuus tärkeä tuossa kysymyksessä. Soveltuu myös pienemmälle perseelle. Korkeussäätö on aivan kuin muissakin penkeissä, kerran sopivaksi säädettynä lukittavissa. Ei nitise, eikä notku. Parasta A - ryhmää. Suosittelen.

EDIT: tässä on korkeussäätö kierteellä + lukitus, ei rojahda.
2`n 4
zak69
08.11.2004 10:45:36

Täsmälleen näin.
Olli
08.11.2004 12:01:23

Kyllähän toi on hyvä penkki joo... Gibraltarin penkit kannattaa testata myös. Kuten jo mainittiin, nelijalkaisia penkkejä kannattaa välttää...
Roce nrol!!!!
Mikael
08.11.2004 12:33:34

Ensimmäinen asia mitä kannattaa välttää on korkeudensäätö joka on toteutettu muuten kuin kierteellä (vrt. pianojakkara). Jossain vaiheessa metalli kuin metalli antaa periksi painovoiman edessä ja sitten on sormet aina kovilla kun kaikki pitää kiristää maailman kireimmälle.

Itse tykkään kangaspäälysteestä enemmän kuin nahasta/keinonahasta, mut makuasia. Joskus tästä oli keskustelua, mutta jos bärse ei hikoa aivan homona ja muistaa vaihtaa kalsarit muutenkin kuin jouluna, niin hajuhaittoja ei ilmene.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
LumPus
08.11.2004 12:47:36
Taman 1St chair wide rider kolmijalkaisena ja kangaspäällysteellä. Se on tasan parhautta. Siihenhän saa sitten myös sen selkänojan jos haluaa tukea.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
mr_b
08.11.2004 14:01:19

Ensimmäinen asia mitä kannattaa välttää on korkeudensäätö joka on toteutettu muuten kuin kierteellä (vrt. pianojakkara). Jossain vaiheessa metalli kuin metalli antaa periksi painovoiman edessä ja sitten on sormet aina kovilla kun kaikki pitää kiristää maailman kireimmälle.

Puhumattakaan siitä miten typerän näköistä on, kun rumpali kesken keikkaa rojahtaa 30cm alaspäin. Ette kai oikeasti luule että mikään hardware pettäisi treeniksellä, ehei...
Ddddo the Metropolitan Glide!
anstir
08.11.2004 14:07:10
Puhumattakaan siitä miten typerän näköistä on, kun rumpali kesken keikkaa rojahtaa 30cm alaspäin. Ette kai oikeasti luule että mikään hardware pettäisi treeniksellä, ehei... Itelläni ainakin pysyy korkeus kutakuinkin paikoillaan kun vain kiristää muistilukon kiinni. Riippuu tietenkin penkistä ja metallin laadusta.
ddrum54
08.11.2004 14:11:11 (muokattu 08.11.2004 14:20:26)
Puhumattakaan siitä miten typerän näköistä on, kun rumpali kesken keikkaa rojahtaa 30cm alaspäin. Ette kai oikeasti luule että mikään hardware pettäisi treeniksellä, ehei...

Tuskallisen tuttu tilanne. Meikäläisellä ei tavallinen kiristyssysteemi kestä (115kg), pitää olla tama 1st chair. Eikä siinä rojahda vain alaspäin, vaan samantien selälleen. Kiva keräillä rojuja kun bändi ihmettelee, että mihin rumpali katosi.
2`n 4
GhostZigger
08.11.2004 14:12:32
Jos on hikoilu ongelmia niin Yamahalla on mielenkiintoinen malli oisko ollu ds 1000. Siinä on jotain erkoista materiaalia se pinta, vähän verkkomainen ja näkyy osittain läpi eli hengittää hyvin ja oli muutenkin tosi hyvän tuntuinen istua. Tukeva kolmijalkainen ja kierteellä korkeuden säätö. Hinta ainoa miinuspuoli yli 200 €.
totomiettinen
08.11.2004 17:28:50
Paras jakkara jolla olen istunut on taman 1st chair.

Kyllä. Parhautta.
Wiitala
08.11.2004 20:34:51
Taman 1St chair wide rider kolmijalkaisena ja kangaspäällysteellä. Se on tasan parhautta. Siihenhän saa sitten myös sen selkänojan jos haluaa tukea.

Itsellä siis on malli jossa kaikki nämä toteutuvat. Se kangaspäällyste kyllä toimii, mutta kyllä kun tarpeeksi hikoilee niin housut on kuin liimattu perseeseen. Mutta samapa se minkä päällä istuu, kyllä suuri hikimäärä tekee tehtävänsä vaikka pumpulissa.

Suosittelen kyllä tuota 1stChairia. Ja en kyllä usko että tarvii siihen "Sumo-seatiin" sortua, se on nimittäin TODELLA iso. Kokeile selkänojaakin, saatat ihastua...
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä.
mr_b
08.11.2004 21:21:41

Tuskallisen tuttu tilanne. Meikäläisellä ei tavallinen kiristyssysteemi kestä (115kg),

110kg. Mutta vanha uskollinen kierresäätöinen Yamaha-pallini kestää, vaikka onkin epämukava, sininen istuinpäällinen on omituisten ruskeiden tahrojen peitossa (älkää kysykö, ei aavistustakaan...) ja jalkojen kumitupit ovat yhtä lukuunottamatta hävinneet maailmalle kauan sitten. En lähde kotoa ilman tätä vanhaa ystävää.
Ddddo the Metropolitan Glide!
ääliö
08.11.2004 23:01:48
110kg elopainoa,ja joka kilo höllyy soittaessa ahterin varassa,tämän TM-testaa rumputuolien kastävyystestin on läpäissyt kohdallani TAMA 1ST CHAIR.

peräpääni suosittelema

(älä unohda pitää pyyhettä kangaspäällysteisen tuolin päällä,haeskahtaapi tuoli vähemmän,ku kuitennii hikoileepi ahteri näillä kilomäärillä)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)