Aihe: miten polkea?
1
puppets
31.10.2004 18:59:35
mä oon soitellu jo monta vuotta rumpuja ja nyt siirryin tupliin. tota miten niitä kannattas polkee, kantapäät maassa va ilmassa? kun pitää kantapäätä maassaa niin jalka tulee ihan vitun kipeeksi! APUVAA!
hollmi-5
31.10.2004 19:08:49
Sitten kantapäät ilmassa, jos jalat kipeytyvät. Nopeus tulee hitaudesta ja rentoudesta. Pakottamalla ei pääse tuloksiin.
Mika Hollström
hgr
31.10.2004 19:57:09
Mun jalkatekniikka on tavallaan jotain tolta väliltä. Eli kantapää nousee ilmaan polkaistessa ja laskeutuu sitten takaisin. Ei se tietysti hätäsemmissä hommissa kerkeä paljon laskeutumaan mutta semmosta joustavaa meininkiä. Ja nuijaa ei jätetä kiinni kalvoon.
Muovinen
31.10.2004 20:02:15

Ei se auta ku testata että mikä sopii omaan tyyliin ja minkä fysiikka kestää... Jalkoja voi aina tietysti treenata!
"Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham
DimensionZ
31.10.2004 20:12:28

Itselläni myös on varsinkin nopeissa ja pidemmissä tuplajutuissa ikäänkuin sekoitustekniikka, eli kantapäät eivät ole maassa, mutta eivät oikeen ilmassakaan. Tai ovat, mutta ei läheskään niin paljon kun jos soittaa sinkulla kantapää ilmassa. Käytän itse kuitenkin tuplia enemmänkin höysteenä ja fillatessa, jolloin jalkojen asennot vaihtelevat todella paljon. Kannattaa vaan treenata kaikissa mahdollisissa asennoissa niin sitten osaa käyttää kun tulee tarve.
''He jumped right out of a building!!''
Jeltz
31.10.2004 22:03:47
Kantapäät ilmassa poljen, ei väsy nilkat niin. Jos tuplilla yrittää jotain muuta kuin tukutukua polkea, niin ongelmaksi muodostuu se toinen nuija joka on kiinni kalvossa. Pitäisi kai opetella olemaan jättämättä sitä nuijaa kalvoon kiinni.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Antti1997
31.10.2004 22:05:19 (muokattu 31.10.2004 23:05:20)
Kantapäät ilmassa poljen, ei väsy nilkat niin. Jos tuplilla yrittää jotain muuta kuin tukutukua polkea, niin ongelmaksi muodostuu se toinen nuija joka on kiinni kalvossa. Pitäisi kai opetella olemaan jättämättä sitä nuijaa kalvoon kiinni.

Minä taas en osaa jättää nuijaa kalvoon kiinni. Enkä osaa polkea tupliakaan kyllä yhtään. Käytän vaan jossain filleissä välillä.
"Ei soittimia kannata virittää." -KMT
ddrum54
31.10.2004 23:03:39
Jos sulla on mahdollista säätää pedalin herkkyyttä, niin säädä mahdollisimman herkäksi. Mitä pienempi vastus, sitä vähemmän nilkat väsyy.

Henk. koht. havainnut, että hiljaisella volyymilla on helpompi soittaa kantapää kiinni. Voimapotkut sitten päkiöillä, silloin ei nuijan kalvoon nojaaminen enää niin haittaa.
2`n 4
hgr
01.11.2004 13:17:38
Henk. koht. havainnut, että hiljaisella volyymilla on helpompi soittaa kantapää kiinni. Voimapotkut sitten päkiöillä, silloin ei nuijan kalvoon nojaaminen enää niin haittaa.

Kyllä siinä menee energiaa hukkaan ja tulee huonompi soundikin. Kannattaa ehdottomasti opetella käyttämään reboundia hyväkseen.
ddrum54
01.11.2004 13:57:50 (muokattu 01.11.2004 14:14:12)
Kyllä siinä menee energiaa hukkaan ja tulee huonompi soundikin. Kannattaa ehdottomasti opetella käyttämään reboundia hyväkseen.

Joo, ei se tavoitetila olekaan. Joskus vaan käy niin. Nopeassa poljennossa ei jää, mutta hitaammassa joskus jää. Ei aina jaksa roikottaa koipea ilmassa. Soundiin vaikuttaa kyllä paljon, mutta voimapoljennossa on muutakin möykkää niin paljon, ettei vähäinen tai kokonaan puuttuvakin sustain juurikaan erotu. Rebound pitää hyödyntää ilman muuta.
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)