Aihe: Lehmänkello.
1 2 3
Clayrooster
15.04.2004 14:30:20
Olen ajatellut kyseisen kapistuksen hankkia, tosin niistähän ei kokemusta löydy pahemmin yhtään.
Heavyä ja raskasta rockia soitamme, ja mukaan olisi ihan mielenkiintoista testata miltä joku lehmänkello tuntuu.

Käsitykseni hintaluokka on jotain 10~20..?

Valaiskaa.
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
Suicider
15.04.2004 15:03:55
juu lehmänkellot on ihan jees,ite ostin tuosa jokuaika sitte.Ihan sen takia ku soitan myös tanssiyhtyeessä niin sielä sille on enemmän käyttöä mutta kyllä sitä voi käyttää hevihommissa myös:) Hinta on paha sanua,ostin käytettynä,varmaan suomesa maksaa emmän ku 20 euroa mutta thomanilta tais saaha jopa 10eurolla.että semmosta.osta ihmeessä,ihan hienoa vekottimia ne on.ja ainahan se on mukavaa ku on enemmän mihin lyödä,aattelin itekki tilata thomanilta kaikkia kilisyttimiä samalla ku pellin tilaan,näytyyä setti isommalta:)
Pääasia että on hauskaa!!!!perskele
jussiohman
15.04.2004 15:06:50
Lehmänkello olis siisti. Eikös ne saa semmosella clampilla tohon basarin vanteeseen kiinni? Niissä on vaan se, ettei oikein tiedä, miten niitä soveltaisi. Esim. bändin kanssa soittaessa ei tule juurikaan koskaan mieleen: "hhm.. tähän kävisi lehmänkello". If u know what I mean.
Runsaskuituiset puurot ovat trendikkäitä.
Clayrooster
15.04.2004 15:44:53
Jees jees. No, kaipa tommonen kapine pitää hankkia.
Yakorda
15.04.2004 17:11:43
LP:n lehmis on ainakin paikallisessa musaliikkeessä hinnaltaan 45€. Luulisi kyllä saavan halvemmallakin jostain.
"I smoked a lot of sky, drunk a lot of rain. Anything to ease my pain."
lkx
15.04.2004 19:17:12

Ostin pari vuotta sitten jonkun 50mk lehmiksen. Son aika pieni ja ääni korkea, ihan jees. Aika pian muistaakseni siitä aukes saumat kyljistä ja tuli aikaslailla käyttökelvoton... Vaikka mulla kaikenlaista setissä on, niin ei juurikaan lehmänkellolle o tarvetta ollu.
There is no spoon...
Suicider
15.04.2004 19:31:11
juu basarin vanteesennhan sen saa kiinni tai jos haluaa niin vaikka johonki telineeseen,,,itellä on basarissa.Juu ei mullakaan oikeen hirveesti oo juolahtanu päähänm että mites sitä soveltas ku rokki bändin kans soittaa mutta aina siihen välillä voi huitasta,ja sambaa ku soittaa ja cha cha cha ta perkele:)
Pääasia että on hauskaa!!!!perskele
miän vain
16.04.2004 10:05:00

Justiinhan täällä twistaili se ainakin vuoden vanha kirjoitus samasta aiheesta. Hmm.

Raskaampaan kamaan isompi kello. Ja mielellään silmukkaruuvilukituksella. Sellainen tavallisella ruuvilla oleva löystyy koko ajan.

Älä osta sitä kaikkein halvinta; se on kuitenkin niin ohutta peltiä, että menee mutkalle aika äkkiä, saumat aukee, ruuvi ei pidä, soundi ei kanna. Päältä 20e alkaa löytyä ihan käyttökelpoista kamaa. LP, Toca, Meinl, Remo, esimerkiksi.

Missä sitä sitten käytetään? No jos pari biisiä laitan, niin Mississippi Queen, Drag the Waters, American Woman, Black Magic Woman, Cross Eyed Mary... Saahan sitä kokeilla itsekin.
Ussr
16.04.2004 10:21:06

mutta thomanilta tais saaha jopa 10eur

Älä tuollaista osta, se on huono. Itse tilasin kerran huvikseen muun Thomannin tilauksen mukana, mutta eipä sillä oikein mitään tee.. Hitsaussaumat alkaa revetä parin kuukauden jälkeen ja soundikin on vähän mitä on.
Maa - tuo jumalan golfpallo.
Mikko A
16.04.2004 16:15:38
Missä sitä sitten käytetään? No jos pari biisiä laitan, niin Mississippi Queen, Drag the Waters, American Woman, Black Magic Woman, Cross Eyed Mary...

...Welcome to the jungle (G'n'R), Rock'n'roll doctor (Bl. Sab.), You fool no one (Deep P.), Still I'm sad (Rainbow)...

Hei, vedetään taas off-topiciksi ja aletaan listaamaan biisejä missä käytetään lehmänkelloa =) Mulla on ruosteinen Taman joku Black lehmis, se on aikansa elänyt. Oli mulla joskus semmonen samanlainen ihan ehjäkin, mutta se oli jopa vielä huonompi :) LP:n ridge riderin (sen paksumman) oon todennu ihan sikahyväksi ja sen meinaan ostaa kunhan rahatilanne sallii. Paikallisessa maksaa viitisenkymppiä ellei enemmänkin, sieltä en kyllä osta.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
kkeppana
16.04.2004 16:19:42
Hei, vedetään taas off-topiciksi ja aletaan listaamaan biisejä missä käytetään lehmänkelloa =) Mulla on ruosteinen Taman joku Black lehmis, se on aikansa elänyt. Oli mulla joskus semmonen samanlainen ihan ehjäkin, mutta se oli jopa vielä huonompi :) LP:n ridge riderin (sen paksumman) oon todennu ihan sikahyväksi ja sen meinaan ostaa kunhan rahatilanne sallii.

Ite meinaan ostaa kanssa samanlaisen. Aivan helkkarin hyvän kuulonen.

Noista biiseistä tulee nyt ekana mieleen Panteran Revolution is my name. Sitä ei kai vielä mainittu? Aivan tajuttoman hyvä lehmis-soundi siinäkin biisissä.
Niskamies
16.04.2004 16:20:59
Tulee mieleen CCR:n down on the corner, maukasta lehmänkelloa.
Sbassossa on neljä kieltä.
Terok
16.04.2004 18:49:44

maukasta lehmänkelloa.
Viceroy
16.04.2004 19:41:58

Mulla on Tocan iso valkoinen lehmis, jossa on kantava ja suht matala ääni. Ongelma on ollut lähinnä sen clampissa, joka siis kiinnitetään bassarin vanteeseen.

Vehje liikkuu herkästi jokaisen iskun voimasta, ja yhden lehmis-bridgen jälkeen kello koristaakin jo pedaalinilkkaa.

Espoon Musiikki antoi tämän nykyisen, kun ensimmäinen hajosi parin viikon käytön jälkeen. Saumat auki, ja ääni poijes.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Mr.Babbit
16.04.2004 21:47:52 (muokattu 16.04.2004 21:48:30)
mulla on treeniskämppikseltä lainattu/omittu merkitön kello...
ja melkein joka toisessa biisissä pitäis sivauttaa siihen..(edit: siis kilkutella, eihän sitä sivautella.öh)
kings of leonin kappaleissa käytetään paljon lehmikelloa.. ja kissin dr. love alkaa kilkutuksella...
sopii hyvin rokkiin, en vain edelleenkään tiedä, että millainen kannattaisi ostaa, kun ne hyvät on sitten niin pirun kalliita..
aattelin ottaa pienimmän tomin pois ja laittaa tilalle lehmiksen.
Mikko A
17.04.2004 14:14:24
Mulla on Tocan iso valkoinen lehmis, jossa on kantava ja suht matala ääni. Ongelma on ollut lähinnä sen clampissa, joka siis kiinnitetään bassarin vanteeseen.

Vehje liikkuu herkästi jokaisen iskun voimasta, ja yhden lehmis-bridgen jälkeen kello koristaakin jo pedaalinilkkaa.

Espoon Musiikki antoi tämän nykyisen, kun ensimmäinen hajosi parin viikon käytön jälkeen. Saumat auki, ja ääni poijes.

Reenikämpällä on tommonen samanlainen Toca. Siitäkin on saumat auki ja joku välkky on korjannu sen ilmastointiteipillä =D Sillä ei kyllä tee yhtään mitään.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Alpha
17.04.2004 15:10:50
ilmastointiteipillä =D

Mitä se tämä tämmönen teippi on...?:o)
Acryl
17.04.2004 16:50:37 (muokattu 17.04.2004 16:52:36)
Mitä se tämä tämmönen teippi on...?:o)

jesusteippiä, sillä korjaa kaikki =)

joo kannattaa hieman satsaa siiehn kelloon ettei mene ekoista iskuista rikki. Minäkin tämän kokeneena. kannattaa sitten laskea siihen hintaan tuplaten lisää telineellekkin. riippu toki mihin tarkoitukseen ja mihin aikoo kiinnittää. Itsellä on semmoinen basarin päälle tuleva tikkukiinnitus mihin saa useammankin kiinni. taisi teline silloin aikoinaan maksaa jotain 50 mk ja saman maksoi myös kello.
palikka
Clayrooster
18.04.2004 13:38:57
Missä sitä sitten käytetään? No jos pari biisiä laitan, niin Mississippi Queen, Drag the Waters, American Woman, Black Magic Woman, Cross Eyed Mary... Saahan sitä kokeilla itsekin.

Itselläni tuosta Drag The Waterssista tuli se "lehmis" idea. Se toimii minusta siinä biisissä.
Alpha
18.04.2004 17:47:54
jesusteippiä, sillä korjaa kaikki =)

Tää kuulostaa jo tutummalta...:o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)