Aihe: Paljonko kehtaisi pyytää 2002 Sound edgeistä?
1 2
Blitz
31.07.2003 16:09:07
Eli, omistan tuollaiset 14" Paisteen punaleimaiset 2002 Sound edge haikat. Olen myymässä noita pois uusien haikkojen tieltä, mutta hintakysymys tulee nopeasti eteen. En itse tiedä yhtään noiden arvosta, mutta kuulopuheiden perusteella ne ovat aika arvokkaat eikä todellakaan mitkään huonot pellit. Älkää sanoko "riippuu kunnosta". Nämä ovat hyväkuntoiset. :)

Mutta siis, paljonko pyydän noista 2002 Sound Edgeistä? Ihan euroissa. Saa toki markoissa tai oravannahoissakin sanoa.
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
Wiitala
31.07.2003 16:10:46
Saa toki markoissa tai oravannahoissakin sanoa.

Rekallinen kaljaa.
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Joku vaa
31.07.2003 17:53:46

Miks myyt? Ota puolet pois paisteen sivuilla sanotusta ovh:sta. Eli joku 230e.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Blitz
31.07.2003 20:49:52
Miks myyt? Ota puolet pois paisteen sivuilla sanotusta ovh:sta. Eli joku 230e.

Jotain tuonverran itsekin ajattelin. Myyn pois koska hommaan Zildjianin darkit K-customit tilalle. :)
Niskamies
31.07.2003 21:17:32
sull on noin laadukkaat symbaalit, nii eiks olis aika vaihtaa swingstar parempaan?
Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this. -David Shandley
Blitz
31.07.2003 22:02:39
sull on noin laadukkaat symbaalit, nii eiks olis aika vaihtaa swingstar parempaan?

Mitäs sitä turhaan. On nuo Swinkut ihan mukavat pelit. Kokoan nyt noista ensin mieleiseni setin jonka jälkeen ehkä sitten katselen parempaa. :)
Bacchus
01.08.2003 14:50:42
Mitäs sitä turhaan. On nuo Swinkut ihan mukavat pelit. Kokoan nyt noista ensin mieleiseni setin jonka jälkeen ehkä sitten katselen parempaa. :)

Onkos se muuten Made in Japan se Swingstar-setti? Meinaan vaan että itekkin soittelin semmosella 70-luvun puolenvälin setillä monen monta vuotta. Hyvin toimivat. Sun settis taitaa olla kasikytluvulta,eikö?

Oon miettiny et millonkohan Tamat oikeen siirty kokonaan Taiwaniin valmistettaviksi, jos joku tietää niin voisi valaista. Oma Granstar Custom-setti nimittäin on vielä Japanissa tehty, ja Granstarejahan tehtiin joskus 87-90, vai oliko se nyt 88-91, tai jotain.

P.S. Ootko saanut vielä kiinaa kaupaks?
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Mikko A
01.08.2003 15:57:57
Onkos se muuten Made in Japan se Swingstar-setti? Meinaan vaan että itekkin soittelin semmosella 70-luvun puolenvälin setillä monen monta vuotta. Hyvin toimivat. Sun settis taitaa olla kasikytluvulta,eikö?

Oon miettiny et millonkohan Tamat oikeen siirty kokonaan Taiwaniin valmistettaviksi, jos joku tietää niin voisi valaista. Oma Granstar Custom-setti nimittäin on vielä Japanissa tehty, ja Granstarejahan tehtiin joskus 87-90, vai oliko se nyt 88-91, tai jotain.

Eihän muita Tamoja tehdä Taiwanissa kuin Swing-, Rock-, ja Stagestareja. Artstarit ja Starclassicit on kyllä ihan made in Japan. Toisaalta mun entiset Rockstar Prot oli kyllä Japanissa tehty... Ja jos Granstareja vielä tehtäis niin varmaan Japanissa, veikkaan.

Ja eihän noita vanhoja Swingstareja (70s) voi nykyisiin verrata, kun ne oli ihan eri materiaaliakin. Nehän oli semmosta puukuitulaminaattia tai jotain sinnepäin ja oli muuten ihan kohtuullisen hyviäkin pönttöjä, meidän koulussa on just semmoset, paitsi että ne on ihan paskassa kunnossa.
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Conrad Lant
01.08.2003 16:11:28

Oon miettiny et millonkohan Tamat oikeen siirty kokonaan Taiwaniin valmistettaviksi, jos joku tietää niin voisi valaista.

Kuten sanottiin, ei milloinkaan - ellei sitten Japanin kapitalisti huijaa muusikkoparkoja rankalla kädellä. :-) Omat pönttönikin (pari vuotta vanhat StarClassicit) ovat leimojen mukaan 'Hand Made in Japan'.
No one prayed for Sodom
Blitz
01.08.2003 18:21:37 (muokattu 01.08.2003 18:23:15)

Kyllä. On tuo setti Made in Japan. Toimii kyllä hiton hyvin (omiin tarpeisiin). Tomeissa vaan Remon emperorit ja vanhat ambassadorit alla.

En oikein tiedä koska noi olisi valmistettu, mutta luulen että olisi kultaiselta 80-luvulta. Mahonkiset on ainakin nuo tomit ja basari. Virppa on sitten ihan metallinen (olisiko terästä?).

Joo, kiinasta. Heitin sen yhdelle tyypille kun kävin keskiviikkona Helsingissä. Sain siitä 120 euroa, ja sinne Helsinkiin ne kaikki rahat sitten jäivät. Sain sentään emperorit mukaan ja välinivelen tuplikseen. Nyt täytyisi vaan harjoitella polkemista, kun ei vielä mene sitten yhtään. Pääasiassa yritän nyt soitella ihan normaalisti, mutta vasemmalla jalalla kaikki basarikohdat, että saisi siihen vähän voimaa ja tekniikkaa.

Edit: Ja siis noista Sound edgeistä, olen ilmeisesti nyt myymässä ne kokonaan pois, kun vaihdan tuon rakkaan 602 Formula rideni Zildjianin K-custom haikkoihin. Eli siis nyt myynnissä nuo Sound edget ja hakusessa uusi ride. :)
Bacchus
02.08.2003 12:29:56
Kuten sanottiin, ei milloinkaan - ellei sitten Japanin kapitalisti huijaa muusikkoparkoja rankalla kädellä. :-) Omat pönttönikin (pari vuotta vanhat StarClassicit) ovat leimojen mukaan 'Hand Made in Japan'.

Ahhaa... Mulla oli jostain käsitys että ne tehtäis kokonaan Taiwanissa. En oo koskaan päässy Starclassiceja räpläilemään niin ajattelin et ku kaikissa noissa halvemmissa seteissä, niinku Mikko sanokin, lukee Made In Taiwan niin ehkä ne kaikki tehtäis sitten siellä. Mutta kiitokset korjauksesta.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Bacchus
02.08.2003 12:33:02
Eihän muita Tamoja tehdä Taiwanissa kuin Swing-, Rock-, ja Stagestareja. Artstarit ja Starclassicit on kyllä ihan made in Japan. Tois

Semmosta oon vähän itsekin kuullu että noi vanhemmat Swingstarit olis ollu aika eri tasoa ku nykyiset. Itse en oo kyllä päässy uudempia Swingstareja kokeilemaan, niin ei oo oman käden tietoa, mut ihan ok setti tuo omani ainakin oli. Tietenkin noissa vanhoissa Swingstareissa on vähän se ongelma et ne on yleensä aika ammuttuja.
AP
03.08.2003 22:36:02
Semmosta oon vähän itsekin kuullu että noi vanhemmat Swingstarit olis ollu aika eri tasoa ku nykyiset. Itse en oo kyllä päässy uudempia Swingstareja kokeilemaan, niin ei oo oman käden tietoa, mut ihan ok setti tuo omani ainakin oli. Tietenkin noissa vanhoissa Swingstareissa on vähän se ongelma et ne on yleensä aika ammuttuja.

Minä ainakin olen tuota tietoa levittänyt...vanhat Swingstarit ovat siis - vielä kerran - mahonkia, mutta niiden päällä on ulospäin muovi ja sisäpuolella "roiskepinnoite". Kellä rohkeutta riittää, voi rapsutella viilalla tms. hiukan pinnoitteesta pois ja löytää alta sen puun.
Nykyiset ovat hardwareltaan ihan hyvää Tama-tasoa, mutta vanhat ovat soinniltaan paremmat. Onni onnettomuudessa on se, että jos jostain löytää ehjät vanhat rungot, ne voi "päivittää "uudella metallitavaralla.
Luonnollisesti vanhat Swinkut ovat aika rääppäisessä kunnossa -- eikä sinällään ihme, jos ensimmäiset on valmistettu 1980-luvun alussa. Alkaa jo ikää olla.
Meitin nurkassa seisoo yhdet, vm. -86 ja ne on kyllä tehty Japanissa, kuten Tamat vielä jonkin aikaa tuon jälkeen. Nimittäin myös Rockstareissa (muistelisin, että -90 malliset) jotka tuossa nököttävät, on leima Made in Japan.
Bacchus
03.08.2003 22:45:19
Minä ainakin olen tuota tietoa levittänyt...vanhat Swingstarit ovat siis - vielä kerran - mahonkia, mutta niiden päällä on ulospäin muovi ja sisäpuolella "roiskepinnoite". Kellä rohkeutta riittää, voi...

Sinultapa minä sen juuri taisinkin kuulla.=)
bluesman86
05.08.2003 23:11:16
älä ihmees mee myymää noin hyvii peltei ainakaa hirvee halval älä ainakaa alle 250 euron
Rock Rock
Joku vaa
05.08.2003 23:41:10

älä ihmees mee myymää noin hyvii peltei ainakaa hirvee halval älä ainakaa alle 250 euron

Jos ei niistä tykkää nii miks niitä sitte ei kannattais myydä? Jos soundia ei miellytä nii ei oo väliä onko laaduakas vai ei...
Mikko A
05.08.2003 23:56:44
Jos ei niistä tykkää nii miks niitä sitte ei kannattais myydä? Jos soundia ei miellytä nii ei oo väliä onko laaduakas vai ei...

Aivan, ellei ne ole jotkut vanhat ja arvokkaat. Jota nuo siis ei ole.
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
drummer
06.08.2003 11:26:52
Luonnollisesti vanhat Swinkut ovat aika rääppäisessä kunnossa -- eikä sinällään ihme, jos ensimmäiset on valmistettu 1980-luvun alussa. Alkaa jo ikää olla.
Meitin nurkassa seisoo yhdet, vm. -86 ja ne on kyllä tehty Japanissa, kuten Tamat vielä jonkin aikaa tuon jälkeen. Nimittäin myös Rockstareissa (muistelisin, että -90 malliset) jotka tuossa nököttävät, on leima Made in Japan.

Swingstareista vielä... Kuten aiemmissa keskusteluissa olen maininnut, ostin uudet Swingstarit treenirummuiksi 2002. Niissä lukee kylläkin, että 'made in Japan'. Ehkäpä niitä tehdään sekä Taiwanissa että Japaniassa. Myyjäkin muisti mainita useaan kertaa niitä ostaessani, että nämä ovat "oikeat Japanilaiset". :o)

Niin, mielestäni 2002 Sound edgeistä voisi pyytää 200€.
Sauna paloi poroksi ja maattiin vaan...
Blitz
06.08.2003 19:48:16
Kiitos paljon vastauksista. Olen laitellut noita myyntiin ja katsotaan miten käy. Niillä rahoilla ostelen sitten uutta rideä.

Sain nuo K-customin haitsut tänään. Täytyy kyllä sanoa, että soundi miellyttää, mutta niitä on aika raskas soittaa. Pellit ovat ihan normaali mediumit, mutta johtuisiko siitä että soundi on melko tumma ja lyhyehkö? Hienot ja mukavan kuuloiset kyllä on, mutta mielestäni raskaammat soittaa kuin nuo Sound edget. En tiedä sitten johtuuko siitä etten ole pariin päivään tätä ennen soitellut yhtään.
Joku vaa
06.08.2003 21:23:48

Kiitos paljon vastauksista. Olen laitellut noita myyntiin ja katsotaan miten käy. Niillä rahoilla ostelen sitten uutta rideä.

Sain nuo K-customin haitsut tänään. Täytyy kyllä sanoa, että soundi miellyttää, mutta niitä on aika raskas soittaa. Pellit ovat ihan normaali mediumit, mutta johtuisiko siitä että soundi on melko tumma ja lyhyehkö? Hienot ja mukavan kuuloiset kyllä on, mutta mielestäni raskaammat soittaa kuin nuo Sound edget. En tiedä sitten johtuuko siitä etten ole pariin päivään tätä ennen soitellut yhtään.

Itse asiassa noi on ohuemmat ku sound edget...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)