KoRn88. 22.11.2004 11:01:44 | |
---|
Eli uutta crashia pitäs alkaa hommaileen ku entinen vetelee jo viimeisiä. Onko kellään kokemuksia tuosta kyseisestä pellistä (paiste 2002 16" power crash)? Paikalliset musiikkiliikkeet ei päin täällä oikeen vakuuta niin ei pääse paljon kokeileen eri peltejä. Tuo pelti tulis semmoseen metallimusiikkiin ja lähinnä aksentteihin mutta välillä ihan komppaukseenki sitä tarvis. Kertokaahan kokemuksia ja mielellään suositelkaa myös muitakin peltejä, jotka olette hyviksi havainneet? |
jussiohman 22.11.2004 12:31:08 | |
---|
No mulla ei just tuota ole, mutta medium-thin kyllä, ja se piti niin kauheaa meteliä että. Vannoin ääneen kiertäväni kaukaa kyseisen mallin symbaalit. En uskalla olla samassa huoneessa, kun rupeat paukuttelemaan tuota power crashia. Toki jos soitat raskasta ja äänekästä musiikkia, ja muut symbaalisi ovat myös äänekkäitä, ni sitten voipi käydä. Itse en pidä/ymmärrä nuita maailmanlopun peltejä alkuunkaan. Kuulo vaan menee. Lihava sinkku hakee kontaktia |
Bobana 22.11.2004 13:08:06 | |
---|
Sopii mättöön kuin nenä päähän. Komppaukseen kuitenkin suosittelisin että hankit 18". Ei niissä hinta eroa paljoa ole. Isommassa pellissä on täyteläisempi saundi. Kun noi pienemmät tuppaa vaan sihisemään ja sointikin on paljon lyhyempi. Eli tuo 18" palvelisi paremmin tarkoitusta ns. allroundina. |
Postmortem 22.11.2004 15:07:16 | |
---|
Mitä saundillisia eroja on dimensions ja 2002 power crasheilla?Entäs sitte signature power crashit? |
miän vain 22.11.2004 17:19:41 | |
---|
No nyt se söi minun tekstin. Saastain. Joka tapauksessa: Paisteen Power crashit ovat yleensä olleet aika ikäviä. Soundi ei aukea millään, mutta ikävän kuuloista huutoa piisaa. Vähän sama, kuin jos yrittäisi crashata paksua rideä. Ja sitten se mälinä jää kuitenkin bändin jalkoihin melkein kokonaan. Signature voi olla poikkeus, en ole tosin kokeillut. En oikein osaa keksiä, mitä varten tällaisia on pitänyt tehdä. Kai niille paikka on, mutta ei ainakaan minun setissäni. Ennenmmin vaikka Z customit - eikä nekään ole ihan heti tulossa. |
Remo 22.11.2004 20:25:08 | |
---|
Mitä saundillisia eroja on dimensions ja 2002 power crasheilla?Entäs sitte signature power crashit? No en tiedä power crasheistä, mutta ainakin normaaleilla crasheillä ero on lähes kuin yö ja päivä. :S Mitä noita nyt on tullu koitettua niin tosiaan toi 2002 on paljon tummempi mitä dimension. Dimension on enemmän kirkas ja taas 2002 on tumma ja sellanen raskas. :D Eli mättö musaa varmaankin 2002 toimii paremmin tai no raskaampaan ja dimension kevyyn tai johonkin tilulilu heviin kait. Näin minä noi pellit jaottelisin. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Groovi 23.11.2004 02:22:43 | |
---|
mikä mättö-crash tuo power muka on? mulla on just 16" power ja monta muuta peltiä 2002 sarjaa, ja kyllä on kaukana mistään todella "heavy" pellistä. se on soundiltaan kirkkaampi ja leikkaavampi soundiltaan kuin perus classic 2002, mutta yhtä rikas soundi kuin muissakin "aseveljissään". voisin kuvailla että on sekoitus dimensionia (kirkkaus),rudea (leikkaavuus) ja thin2002:sta(rikkaus,lämpö). paha kuvailla sanoilla enemmän. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
KoRn88. 23.11.2004 10:01:57 | |
---|
paska ku ei pääse testaamaan, ku tulee nii monenlaista kommenttia. Peittääköhän tuo kyseinen pelti sit kitarat esim. komppauksessa? saa muuten sit suositella niitä muitaki peltejä jos joku on jonkin kokenut hyväksi jne. Mut kiitos jo kaikille tähän mennessä vastanneille. |
Dr.Rubber 23.11.2004 23:32:55 | |
---|
No mulla ei just tuota ole, mutta medium-thin kyllä, ja se piti niin kauheaa meteliä että. Vannoin ääneen kiertäväni kaukaa kyseisen mallin symbaalit. No höhhöh. Eihän tuo normi 2002 mitenkään erityisen kovaääninen ole... Itselläni on ja pidän kovin. Powereista en osaa sanoa yhtikäs mittään. Kyttä on poliisi! |
Bacchus 24.11.2004 00:39:27 | |
---|
paska ku ei pääse testaamaan, ku tulee nii monenlaista kommenttia. Peittääköhän tuo kyseinen pelti sit kitarat esim. komppauksessa?... Jos soitatte jäsenkuvauksessasi kuvailtujen bändien tyylistä musiikkia, niin ei varmasti peitä. Ei 16" crashistä loppujen lopuksi hirveästi ääntä lähde, vaikka olisi paksumpaa mallia. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
hgr 24.11.2004 07:19:15 (muokattu 24.11.2004 07:19:34) | |
---|
Mä en kyllä yleensäkään perusta yhtään noista power crasheista. Monikäyttöisyydestä ei ole tietoakaan kun ne eivät syty millään ja ohuemmat pellit ovat joka tapauksessa paljon paremman kuuloisia. En myöskään ymmärrä mitä tekemistä paksuilla pelleillä on hevin soittamisen kanssa. Mä ainakin soittelen ihan iloisesti kuoloörinää Byzance thin crashilla ja Bosphorus traditional ridellä. |
DimensionZ 24.11.2004 11:57:10 | |
---|
Mä en kyllä yleensäkään perusta yhtään noista power crasheista. Monikäyttöisyydestä ei ole tietoakaan kun ne eivät syty millään ja ohuemmat pellit ovat joka tapauksessa paljon paremman kuuloisia. En myöskään ymmärrä mitä tekemistä paksuilla pelleillä on hevin soittamisen kanssa. Mä ainakin soittelen ihan iloisesti kuoloörinää Byzance thin crashilla ja Bosphorus traditional ridellä. Minäkin soittelen mieluiten vaan aivan kaiken noilla ohuilla traditional pinnotteisilla Staggeilla ja Byzance haikoilla. Kyllä niitä voi mättää ihan yhtä kovaa, kun vain osaa. Lisäksi niistä lähtee sellainen hieno rosoinen ja säröinen soundi kun lyö kovaa. Ohuet symbaalit soivat mielestäni vaan kaikista näteimmin. ''He jumped right out of a building!!'' |