Preesus 22.11.2004 00:32:28 | |
---|
Lyöminen on terapiaa! |
hollmi-5 22.11.2004 06:20:15 | |
---|
Suomessa on joitakin settejä. Lauantaina kävin kurkkaamassa yhtä vuodelta -88. Hienot oli. Erikoisuutena niissä oli se, että tomit (kuusi kpl) olivat yhdestä vaahterapalasta taivutettuja. Setti on harvinainen ja kallis. Mika Hollström |
Niskamies 22.11.2004 07:49:31 | |
---|
Suomessa on joitakin settejä. Lauantaina kävin kurkkaamassa yhtä vuodelta -88. Hienot oli. Erikoisuutena niissä oli se, että tomit (kuusi kpl) olivat yhdestä vaahterapalasta taivutettuja. Setti on harvinainen ja kallis. Entäs saundi? Meitsi on meshissä. |
anzelmosm 22.11.2004 10:53:55 | |
---|
|
hollmi-5 22.11.2004 15:41:28 | |
---|
Tuolla on Sonorin Designereitäkin. Hinnat vielä N&C:tä suolaisemmat. Soundeista sen verran, että ei noilla spekseillä voi hyvät soundit olla enää muusta, kuin soittajasta ja sen taidoista kiinni. Mika Hollström |
Outkast 22.11.2004 17:20:57 | |
---|
Halvat kumu kopiot. Pinstripe ,,/ |
Preesus 22.11.2004 18:43:15 | |
---|
Halvat kumu kopiot. Onko Kumuissa hyvät saundit? Tekeekö Kumu vaahterasta ollenkaan? Lyöminen on terapiaa!
http://www.galumpia.co.uk/adult/adult_2.htm# |
ddrum54 22.11.2004 19:16:01 | |
---|
Halvat kumu kopiot. Hihii. Kumuhan on tehnyt rumpuja jo vuodesta 1853. No, vakavasti, ovat tosi hienosti viimeisteltyjä ja tyylikkäitä rumpuja. Eikä tuo hintakaan, verrattuna muiden merkkien huippumalleihin, ole kallis. Onko noilla maahantuojaa? Kovasti kiinnostavia ovat, varsinkin snaret. Nim." Haaveissa vainko oot mun..." 2`n 4 |
ddrum54 22.11.2004 19:20:33 | |
---|
Onko Kumuissa hyvät saundit? Tekeekö Kumu vaahterasta ollenkaan? Koivusta tehdään ja soundi on h:tin hyvä. 2`n 4 |
tito 22.11.2004 21:00:45 | |
---|
Hommasin N&C:n SS Classic virvelirummun vuonna 97 eikä oo sen jälkeen tarvinnu haikailla uusien virvelirumpujen perään. Soundi ja viimeistely on mitä mainioin, yhdestä vaahterakappaleesta taivutettu 14"x5" todellinen all around- snare. Ei voi kuin suositella. MusaPörssi Jykylässä näytti myyvän paria käytettyä N&C virveliä jokin aika sitten. Hinnat samat kuin oli silloin uutena, tosin nykyään uudesta saa maksaa varmaan lähes kaksinkertaisen hinnan. Oman ostin Oulun mainiosta Backlinestä silloin kun se vielä oli olemassa, oi niitä aikoja. taas on tänään |
Groovi 23.11.2004 02:29:29 | |
---|
Koivusta tehdään ja soundi on h:tin hyvä. pakko sanoa oma mielipide asiaan ja se on seuraava: Kumu ja DW on ollu pahimpia pettymyksiä nimenomaan soundin puolesta mulle. Oli hiuskarvan varassa etten laitanut 12t€ rahaa DW:n settiin kunnes viimein pääsin kokeilemaan kunnolla niiden soundia. ja kauppaan ne jäi. samoin kävi Kumun kanssa. Hienot, mutta miksi maksaa pelkästä merkistä ja "tyylistä"? mä en oo koskaan tajunnu tuota Kumujen juttua. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
ddrum54 23.11.2004 09:10:04 | |
---|
pakko sanoa oma mielipide asiaan ja se on seuraava: Kumu ja DW on ollu pahimpia pettymyksiä nimenomaan soundin puolesta mulle. Oli hiuskarvan varassa etten laitanut 12t€ rahaa DW:n settiin kunnes viimein pääsin kokeilemaan kunnolla niiden soundia. ja kauppaan ne jäi. samoin kävi Kumun kanssa. Hienot, mutta miksi maksaa pelkästä merkistä ja "tyylistä"? mä en oo koskaan tajunnu tuota Kumujen juttua. No joo, en mäkään ole livenä Kumuja kuullut. Levyillä kuulostaa hyviltä, taitaa olla sitten potikkasoundia. 2`n 4 |
hollmi-5 23.11.2004 09:17:05 (muokattu 23.11.2004 13:32:55) | |
---|
Kävin Helasen Pekan verstaalla Kumuja kunnolla kokeilemassa. Pari kertaa rumpukirppikselläkin testasin. Livenä olen nähnyt Lukkarisen Jaskan kahdella eri setillä. Kuoppiksen settiä olen kerran livenä miksannut ja ihan vierestä sekä kauempaakin sekä akustisena että mikitettynä kuunnellut. Itse pidin Kumujen soundista ja soitettavuudesta. DW:sta en osaa sanoa perustellusti mitään. Itse olen moderniin soundiin valinnut Sonorin Hiliten ja Designerin. Perinteisempään sitten Ludwigit. Kyllä minulle kelpaisi hyvin DW:t ja Kumut. On ne kuitenkin parasta vastinetta rahalle. Mitä sitten kukakin hakee, on persoonallisista mieltymyksistä kiinni. Mika Hollström |
markkuliini 23.11.2004 09:31:52 | |
---|
pakko sanoa oma mielipide asiaan ja se on seuraava: Kumu ja DW on ollu pahimpia pettymyksiä nimenomaan soundin puolesta mulle. Oli hiuskarvan varassa etten laitanut 12t€ rahaa DW:n settiin kunnes viimein pääsin kokeilemaan kunnolla niiden soundia. ja kauppaan ne jäi. samoin kävi Kumun kanssa. Hienot, mutta miksi maksaa pelkästä merkistä ja "tyylistä"? mä en oo koskaan tajunnu tuota Kumujen juttua. Ei sitä kaikkea voi tajuta. Mulla on Kumun setti ja ovat kyllä ihan huippu hyvät. Mutta makuasioitahan nuo, esim. jotkut tykkää ohuista crasheistä ja jotkut tykkää power-crasheistä... :) Itse olen testannut Dw:nkin settejä, ja olivat kyllä laadukkaan kuuloisia vaikkeivat ihan minun makuuni. Olivat aika yber-macho-rock-jyminä-soundiset. Tykkäsin bassareista, mutta tomit olivat jotenkin liian päällekäyvät. Osaatko varmasti virittää...? Ei millään pahalla, mutta kyllä noista mainitsemistasi seteistä pitäisi aika laadukasta soundia saada. Riippuu tietenkin siitä mitä hakee... |
Groovi 23.11.2004 19:18:47 (muokattu 23.11.2004 19:20:04) | |
---|
Ei sitä kaikkea voi tajuta. Mulla on Kumun setti ja ovat kyllä ihan huippu hyvät. Mutta makuasioitahan nuo, esim. jotkut tykkää ohuista crasheistä ja jotkut tykkää power-crasheistä... :) Itse olen testannut Dw:nkin settejä, ja olivat kyllä laadukkaan kuuloisia vaikkeivat ihan minun makuuni. Olivat aika yber-macho-rock-jyminä-soundiset. Tykkäsin bassareista, mutta tomit olivat jotenkin liian päällekäyvät. Osaatko varmasti virittää...? Ei millään pahalla, mutta kyllä noista mainitsemistasi seteistä pitäisi aika laadukasta soundia saada. Riippuu tietenkin siitä mitä hakee... jostain syystä sakoitetaan nyt laatu ja hyvä soundi. laadussa ei todellakaan ole mitään vikaa kummassakaan (Kumu ja DW) mutta puhuinkin soundista. ja nimenomaan kun soundista puhuu, niin mielestäni nuo omien kokemuksien mukaan ei anna rahalle vastinetta. ihan ok soundi, mutta siinäpä se itse pointti onkin: eivät tarjoa mitään erikoista vaikka hinta on todella "erikoinen". ja kyllä, osaan virittää rumpuni. tuolla joku mainitsi että voi olla omista mieltymyksistä kiinni, mikä varmasti on pitkälti totta. mutta legendaarinen merkki tai valmistaja ei tee rummusta hyvää. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
hollmi-5 23.11.2004 20:27:37 | |
---|
Legendaa ei synny, ellei ole laatua. Ei ehdi legendaksi muodostua :-) Mika Hollström |
Groovi 23.11.2004 21:32:27 | |
---|
Legendaa ei synny, ellei ole laatua. Ei ehdi legendaksi muodostua :-) se mikä toimi hyvin eilen, ei ole välttämättä tämänpäivän huipputuote. ja mitäs mä just sanoinkaan tuosta "laadusta"... Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
markkuliini 23.11.2004 23:55:36 | |
---|
jostain syystä sakoitetaan nyt laatu ja hyvä soundi. laadussa ei todellakaan ole mitään vikaa kummassakaan (Kumu ja DW) mutta puhuinkin soundista. ja nimenomaan kun soundista puhuu, niin mielestäni nuo omien kokemuksien mukaan ei anna rahalle vastinetta. ihan ok soundi, mutta siinäpä se itse pointti onkin: eivät tarjoa mitään erikoista vaikka hinta on todella "erikoinen". Mitä erikoista Kumujen hinnoissa on? Kysynpä vaan koska mielestäni ovat hinnoiltaan varsin keskikastia valtamerkkeihin verrattuna, ja varsin halvat verrattuna vaikka Sonorin tai Dw:n setteihin. Mielestäni on vain omitusta että joku pitää Kumun settiä erikoisen kalliina ja sitten ostaa Sonorit. Ehkä tässä tapauksessa ei pitäisikikään puhua hyvästä soundista vaan erikoisen pikkutarkasta mausta... Ja ei siis millään pahalla, ihmettelen vain... :) |
markkuliini 23.11.2004 23:58:04 | |
---|
Ja kuinka paljon siinä 12 000€ Dw:n setissä olisi ollut niitä rumpuja? Ilmeisesti aika monta? |
Bacchus 24.11.2004 00:37:02 | |
---|
Mitä erikoista Kumujen hinnoissa on? Kysynpä vaan koska mielestäni ovat hinnoiltaan varsin keskikastia valtamerkkeihin verrattuna... Itseänikin on sama seikka useasti ihmetyttänyt. Ei ne Kumut oikeasti kovin kalliita ole, verrattuna muihin valmistajiin siis. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |