Aihe: ero: rockstar, -tavis, -pro, -custom
1 2
Naq
19.11.2004 18:00:33

hausta en löytänyt vastausta siihen miten erotat kyseiset pöntöt toisistaan.. customeissa siis aina star castit? myös vanhoissa? onko pro:ssa ja taviksissa molemmissa serial numberit? lukeeko se "pro" siinä leimassa joka kannun kyljessä? customit ainoat maalatut, muut päällystettyjä? voiko valmistusvuotta päätellä mistään?
-> Tama Rockstar
DimensionZ
19.11.2004 21:09:55

customit ainoat maalatut, muut päällystettyjä?

Ainakin nykyään on niin että Customit ovat maalatut ja tavalliset päällystetyt. En tiedä tehdäänkö edes Rockstar Prota enää. Ainakin koulussa Rockstar Pro-setissä lukee siinä badgessä että Rockstar Pro.
''He jumped right out of a building!!''
Jeltz
19.11.2004 21:15:23 (muokattu 19.11.2004 21:16:19)
Nykyään ei ole Rockstar Prota.
Nykyisissä rockstareissa ja -customeissa on molemmissa Star-Cast. Tavalliset päällystettyjä, customeissa lakka.
Vanhemmissa on kulmikkaat lugit, uusissa pyöristetyt.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Niskamies
19.11.2004 21:39:03
PRO:issa on myös koko rummun pituiset lugit.
Meitsi on meshissä.
Jeltz
19.11.2004 21:40:26

Onko olemassa jotain rockstari-versioita missä ei olisi?
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Blitz
19.11.2004 21:43:31

Olen muistaakseni nähnyt sellaisia. Jotain kasarivermeitä. Tai sitten minua on huijattu...
"kuuntele sinä vaan sitä trashmetallias..."
Alpha
19.11.2004 22:15:54

Mulla oli ne edelliset...tai siis 12", 13" ja 14" ärteet oli niillä "tavallisilla" lugeilla ja sit virppa ja 15" ärtee oli koko rungon syvyisillä. Basarit oli kanssa koko rungon mittasilla...olivat mallia PRO...
Naq
19.11.2004 22:28:27 (muokattu 19.11.2004 22:30:28)

eli jos on seuraavat:
http://koti.mbnet.fi/nagu/files/Kuvat/Rummut_Tama/
ovat pakosti prot? pakko varmistaa noista omista kannusta.. kauheessa pölyssä, anteeksi siitä.. =) en viittiny purkaa ja pyyhkiä näitä kuvia varten.. mites sen valmistusvuoden kanssa?
edit: näissä ei siis lue badgessa pro.
-> Tama Rockstar
DimensionZ
19.11.2004 23:12:42

eli jos on seuraavat:
http://koti.mbnet.fi/nagu/files/Kuvat/Rummut_Tama/
ovat pakosti prot? pakko varmistaa noista omista kannusta.. kauheessa pölyssä, anteeksi siitä.. =) en viittiny purkaa ja pyyhkiä näitä kuvia varten.. mites sen valmistusvuoden kanssa?
edit: näissä ei siis lue badgessa pro.

Ei noi kyllä Prolta näytä. Lugit ovat samanlaiset kun moderneissa Rockstaroissa, ja päällystetty pinta viittaisi tavalliseen sarjaan, ei Customiin. Taitavat olla vähän vanhempaa mallia kun ei ole tuota YES-systeemiä (mikä se on Tamalla?).
''He jumped right out of a building!!''
Naq
19.11.2004 23:26:38 (muokattu 19.11.2004 23:27:03)

Ei noi kyllä Prolta näytä. Lugit ovat samanlaiset kun moderneissa Rockstaroissa, ja päällystetty pinta viittaisi tavalliseen sarjaan, ei Customiin. Taitavat olla vähän vanhempaa mallia kun ei ole tuota YES-systeemiä (mikä se on Tamalla?).

pitäs kutenki olla 90-luvaun alusta.. silloinhan ei kai star castia ollu missään malleissa(?) mikähän vuos customit tuli? (ja korvas pron? vai?) vaikeeta on.. päällystetyt noihan tosiaan on.
pistäs saada kunnon historiikki rockstaroista..!:)
-> Tama Rockstar
Katiska
19.11.2004 23:31:54
pitäs kutenki olla 90-luvaun alusta.. silloinhan ei kai star castia ollu missään malleissa(?) mikähän vuos customit tuli? (ja korvas pron? vai?) vaikeeta on.. päällystetyt noihan tosiaan on.
pistäs saada kunnon historiikki rockstaroista..!:)

No miten ois Taman viralliset nettisivut?
http://www.tama.com/museum/frameset-drumsets.html

Sielä on listattuna Taman vanhan sarjat.
Naq
20.11.2004 03:40:17

No miten ois Taman viralliset nettisivut?
http://www.tama.com/museum/frameset-drumsets.html

Sielä on listattuna Taman vanhan sarjat.

oho, ihme ettei sattunu silmään..
mut silti, noista kuvista ei selviä kannujen eroavaisuudet. koko rungon mittaset lugit on pro:ssa, paitsi yhdessä kuvassa, muissa kaikissa kuvissa. myöskin kaikissa malleissa näyttäisi olevan erillaiset/erimuotoset tomi-ständien yläosat (RS:stä ei näe).
-> Tama Rockstar
miän vain
20.11.2004 13:55:06

Epäloogiset nuo taman sivut. Se yksi kuva, jossa ei ole koko rummun mittaisia pesiä taitaa olla väärässä paikassa. Ja jossain oli sama teksti kahteen kertaan, eri kuvilla ja otsikolla. Höh.

Tietääkseni (en tosin tiedä muutenkaan juuri mitään) Suomeen ei tuotu muita rokkarieta kuin DX ja pro; noita RK ja RS -settejä en ole ainakaan nähnyt. Noista DX oli päällystetty ja pro lakattu. Molemmissa oli kulmikkaat pesät.

Uudemman malliset rokkarit ovat ensi kertaa vuoden 98-99 kuvastossa. Malleina löytyy rockstar ja rockstar custom. Customissa on muoviset basarinvanteet, lakkapinta ja vanteeseen klipseillä kiinnittyvät star castit. Normaaliversiossa on päällystetty pinta ja tavalliset tomikiinnikkeet.

Vuoden 2000 rokstareissa on molemmissa malleissa kelluvat tomipidikkeet.

2002 rokkari-customeihin ilmaantuvat puiset basarinvanteet.

Vuoden 97 kuvastossa ei ole rockstareja ollenkaan, ja sen vanhempia esitteitä minulle ei ole. Tuo taisi olla siirtymävuosi vanhan ja uuden rockstarin välillä.

No. Tuon perusteella ajoittaminen on harvinaisen helppoa. Kyseessä on siis normaali roktähti, joka on valmistettu 98-99.
"Pulla ei maistu erilaiselta, vaikka sille antaa nimen"
Monochromatic on bändini.
rummunteko-ohjeita sivun alareunassa.
Naq
20.11.2004 14:27:40 (muokattu 20.11.2004 14:39:44)

Uudemman malliset rokkarit ovat ensi kertaa vuoden 98-99 kuvastossa. Malleina löytyy rockstar ja rockstar custom. Customissa on muoviset basarinvanteet, lakkapinta ja vanteeseen klipseillä kiinnittyvät star castit. Normaaliversiossa on päällystetty pinta ja tavalliset tomikiinnikkeet.

mulla kuitenkin muoviset basarinvanteet ja päällystys?!

No. Tuon perusteella ajoittaminen on harvinaisen helppoa. Kyseessä on siis normaali roktähti, joka on valmistettu 98-99.

ei mahdollista. olen kannujen toinen omistaja, ja varmana voi pitää että ovat ainakin 7v vanhat.. luultavasti pari vuotta siitäkin vanhemmat.

äh, alkaa mennä hermo. x)

http://koti.mbnet.fi/nagu/files/Kuvat/Rummut_Tama/Im000130.jpg
-> Tama Rockstar
grind
20.11.2004 16:33:21 (muokattu 20.11.2004 16:42:31)
Meikäläisen omakuvasta näkyy roickstar pro:t, pienin tomi tosin swingstarin. Ovat paljon kulmikkaammat nuo rautaosat näissä vanhoissa, kuten jo taidettiin todeta...
miän vain
20.11.2004 16:48:01

mulla kuitenkin muoviset basarinvanteet ja päällystys?!

Jaa, se jäi näköjään pois. Molemmissa malleissa oli muovivanteet.

ei mahdollista. olen kannujen toinen omistaja, ja varmana voi pitää että ovat ainakin 7v vanhat.. luultavasti pari vuotta siitäkin vanhemmat.

Kummaa. Ennen vuotta 2000 ne on valmistettu, se on varma. Ihmetyttää vaan, kun vuoden -97 kuvastossa ei ole roksuja ollenkaan. Siitä päättelin, mutta vikaan taisi mennä.

90-luvusta on kuitenkin kyse, luultavimmi loppu- kuin alkupuolesta. Noista sarjanumeroistakaan ei näe ikää, paitsi starclassiceissa, sanoo taman sivu.
Naq
20.11.2004 17:42:36

pitääpä kysästä vielä kannujen edelliseltä omistajalta tuota ikäpolitiikkaa.. eriköhän se ala sitten selviämään.
mites ton hardwaren laita? mullahan noissa tomiständeissä on sisäkkäiset putket, eli pääsee säätämään toisen tomin korkeutta. pallonivelet siis "erillään" toisistaan. muutenkin koko höskä on pyöreämpi. koskahan ne on ekaa kertaa tullut? http://koti.mbnet.fi/nagu/files/Kuvat/Rummut_Tama/108_0854.jpg
-> Tama Rockstar
miän vain
20.11.2004 22:09:55

http://koti.mbnet.fi/nagu/files/Kuvat/Rummut_Tama/108_0854.jpg

New titan -sarjan kiinnike, ekaa kertaa saatavilla vuonna 95. Saattaa olla, että alemmat sarjat myytiin vielä vähän aikaa vanhemman mallisilla raudoilla, niin on usein tapa.

Eikö kukaan muu tiedä paremmin? Daffin palstalta voisit kysellä kanssa, saattaa olla ihan oikeita guruja siellä.
Alpha
21.11.2004 00:05:45
Perun puheeni. Niissä vanhoissa Roksuissani ei ollut koko basarien syvyisiä pesiä...mut olivat kuitenkin Rockstar PRO...
Alpha
21.11.2004 00:11:16
Laitoimpa omaksi kuvaksi nuo Roksut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)