Aihe: Tamburon virvelit
1 2
HeavyMachinery
19.11.2004 15:58:38

Onkos noista kellään kokemuksia, miten ne soundaa. Kiinnostais toi 13x6,5 virppa.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … forul1365am_snaredrum_prodinfo.html

ja kuka tietää suomen maahantuojan ?
No niin, sano napoleon !
Groovi
19.11.2004 19:34:06
ihan hienosti soi. mulla on yks 14" virppa, tosin 8" syvänä.
Muitaki virveleitä on, mutta kieltämättä aika usein se setissä istuu tuo Tamburo. Aikanaan ostin ns. "heräte- tai tuuriostoksena" ja oli kyllä positiivinen yllätys.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
ltg
19.11.2004 23:10:16
Onkos noista kellään kokemuksia, miten ne soundaa. Kiinnostais toi 13x6,5 virppa.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … forul1365am_snaredrum_prodinfo.html

ja kuka tietää suomen maahantuojan ?

Minulta löytyy justiinsa tuo snare, ja hemmetin hyvin toimii, hinta-laatusuhde on aivan loistava. Pöntöstä saa irti monenlaista soundia piccolomaisesta hevimpään, johtuen tuosta syvyydestä ja pienehköstä halkaisijasta. Maahantuojaa en tiedä, tilasin oman thomannilta. Suosittelen.
IMIK#5,KK#3
On erehdys kuvitella, että suuria ongelmia voi ratkaista perunoiden avulla.
juoksuarpeni
19.11.2004 23:16:16
Minulla on kanssa tamburon virveli + koko setti.
Voin suositella lämpimästi noita tamburon tuotteita.
Luomen Pekalta kannattaa kysellä noista tamburoista.
ps. minä ostin häneltä koko setin.
Miksi täällä on näin pimeää?
totomiettinen
20.11.2004 10:58:09
Luomen Pekalta kannattaa kysellä noista tamburoista.
ps. minä ostin häneltä koko setin.

Hänhän se Tamburon maahantuoja on.
Nolte
20.11.2004 11:12:35
mulla on yks 14" virppa, tosin 8" syvänä.

Aika syvä on. Lähtenee varmaan riittävän jytky soundi vaikka tommoseen ac/dc-tyyliseen soittoon? Suosittelisitko?
tunnen yhen kovan bluesbasistinkin...
Groovi
20.11.2004 16:30:55
Aika syvä on. Lähtenee varmaan riittävän jytky soundi vaikka tommoseen ac/dc-tyyliseen soittoon? Suosittelisitko?

Täytyy vastata kummeli-tyyliin, eli "KYLLÄ LÄHTEE!".
..mutta tosiasiassa se on yllättävän hieno sointinen hieman ylemmäskin viritettynä ja itse käytän vielä tuplaleveää mattoa, joten soundi on kyllä rikas ja semmonen pehmeä. kaukana perinteisestä teräsvirvelin "klang" äänestä..
yks parhaimpia virveleitä mitä mulla on ollu, vaikka on ollu esim. Yamahan, Taman ja Sonorin vermeitä enimmäkseen (sekä puisina että metallisina).
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Nolte
20.11.2004 16:48:07
Ei se tuo 198 euron malli Tohmannilla ole?
mustakaapu_3
20.11.2004 17:37:40
Mulla on kans tommonen formula 14*5 snare joka on vaahteraa. Muuten kyllä vähintäänkin hintansa haukkuva peli, mutta metalliosat ja mattokoneisto on kyllä melko kökköjä...
ränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttä
Groovi
20.11.2004 21:26:35
Ei se tuo 198 euron malli Tohmannilla ole?

voi olla vastaava. näyttää kuvassa pikkusen erilaiselta kyllä.
omastani maksoin vähän enemmän, mutta siitä on aikaa öö.... oisko vuosi.
Groovi
20.11.2004 21:28:11
Mulla on kans tommonen formula 14*5 snare joka on vaahteraa. Muuten kyllä vähintäänkin hintansa haukkuva peli, mutta metalliosat ja mattokoneisto on kyllä melko kökköjä...

minusta tuossa omassa on ihan asialliset? jos vertaa vaikka oman setin mukana tulleeseen sonorin kamppeeseen, niin siinä on ihan paska koneisto.
Nolte
20.11.2004 21:30:21
Oolraits! Mut jotenkin vaan nuo houkuttelee törkeesti. Monet tuntuu kehuvan.
Groovi
20.11.2004 21:33:23
Oolraits! Mut jotenkin vaan nuo houkuttelee törkeesti. Monet tuntuu kehuvan.

no uskallan ainakin sanoa että rahalle on varmasti vastinetta.
kun jokainen rumpali tykkää vähän erilaisesta soundista, niin paha sanoa että mikä on "ihan huippu".
mutta senverran toimiva soundi että tuskin se kokonaan nurkkaan jää, ja kuten sanoin niin mä tykkään pirusti.

se vielä että kalvot varmaan menee heti vaihtoon, koska ne alkuperäiset on varmasti huonot.
HeavyMachinery
21.11.2004 00:48:17

Kyllä varmaan pitää seuraassa tilauksessa toi 13x6,5 tilata, ois toi 14x8 aika houkutteleva se vois paukkaa aika komeasti.
No niin, sano napoleon !
Alpha
21.11.2004 00:58:18
Kyllähän paksumpi virppa jytisee paremmin. Ittellä setin vaihdon myötä vaihtu virveli 14"*8" -> 14"*5.5"...

Ei tuosta 5.5" vermeestä saa sellasta kunnon heavysoundia...ainakaan samanlaista, ku tuosta paksummasta.
mustakaapu_3
21.11.2004 11:13:43
se vielä että kalvot varmaan menee heti vaihtoon, koska ne alkuperäiset on varmasti huonot

Olen eri mieltä! Tamburon tehdaskalvo on se kalvo, millä olen tähän mennessä saanut parhaat soundit irti mun virpasta. Ja ihan vertailun vuoksi: kiinni siinä virvelissä on ollut myös emperori ja aquarian satin finish...
ränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttä
ddrum54
21.11.2004 11:46:40
Anteeksi taas tietämättömyyteni, mutta mikä se tämä Luomen Pekka on? Kiinnostaisi kovasti kokeilla näitä Tamburo - tuotteita. Ovat hyvännäköisiä ja kohtuuhintaisia.
2`n 4
totomiettinen
21.11.2004 15:20:44 (muokattu 21.11.2004 15:23:10)
Anteeksi taas tietämättömyyteni, mutta mikä se tämä Luomen Pekka on?

Muuan rumpuopettaja, joka ainakin tällä hetkellä opettaa Kuopion konservatoriolla. En tiedä opettaako muissakin kaupungeissa.

On mieltynyt Tamburon rumpuihin ja tuo niitä maahan ilmeisesti Pekka Luomi Production nimellä tai jotain. (tuosta yrityksen nimestä en mene takuuseen)

Itse saan rumputunneilla viikoittain testailla sen Tamburoita... hyvältä saundaavat : )

http://www.kuopionkonservatorio.net/?Esittely:Opettajat:Pop%2FJazz

Klikkaa sieltä Rummut ja Luomi Pekka. Katso, jos on vaikka yhteystietoja.

Edit: ei taida linkki toimia.
ddrum54
21.11.2004 15:25:25 (muokattu 21.11.2004 15:26:03)
Juu, ei toimi. Pistän googlen hommiin. Kiitos tiedoista.
2`n 4
Niskamies
22.11.2004 14:45:49
Sattuuko kenelläkään olemaan Pekka Luomen mailia tai puhelinnumeroa? En löytänyt googlettamalla.
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)