Aihe: Lattiatomin sustain
1
ääliö
17.11.2004 22:29:21
En tiedä onko tästä kirjoitettu aikaisemmin täällä..

Ootteko testannu silviisii että laitatte omilla jaloillaan seisovan lattiatomin (sorry,huono kuvaus) jalkojen alle pienet palat superloonia,ni johan soundi muuttuu ku rumpu saa kellua vapaasti.

toimii tietty vaan "jäykkäjalkaisilla" lattareilla.

nimim.köyhän miehen rimssit
hgr
18.11.2004 07:44:09
Mun taas pitäis saada lattiatomiin vähemmän sustainia kun se soi turhan pitkään vaikka on pinstripe ruuvattu siihen.
ddrum54
18.11.2004 09:13:06
En tiedä onko tästä kirjoitettu aikaisemmin täällä..

Ootteko testannu silviisii että laitatte omilla jaloillaan seisovan lattiatomin (sorry,huono kuvaus) jalkojen alle pienet palat superloonia,ni johan soundi muuttuu ku rumpu saa kellua vapaasti.

toimii tietty vaan "jäykkäjalkaisilla" lattareilla.

nimim.köyhän miehen rimssit

Hyvä "rimssi". Sitten kun laitat vielä vähän isomman palan sinne alle, niin soundi vaan paranee. Pehmeä alusta lattiatomin alla poistaa lattiasta alakalvoon heijastuvat ääniaallot. Kokeile ja ylläty.
2`n 4
Mikael
18.11.2004 09:21:03 (muokattu 18.11.2004 10:00:11)

Mä oon kokeillut noita symbaali-muffeja (vai mikä lie niiden oikea nimi) ja havainnut selvää sustainin lisäystä. Käytännössä en oo kuitenkaan ottanut käyttöön tota, koska oma lattiatomini soi vallan hyvässä balanssissa ihan ilmankin.

EDIT: Muutenkin välillä ihmetyttää näiden kaikkien uusin keksintöjen kanssa, jotta kuinka helkutin kauan noiden rumpujen oikeen pitäis soida?
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
ddrum54
18.11.2004 09:49:57
Mun taas pitäis saada lattiatomiin vähemmän sustainia kun se soi turhan pitkään vaikka on pinstripe ruuvattu siihen.

Oho, harvemmin kuultu ongelma pinstripen kanssa. Hesusta kehään vaan.
2`n 4
DimensionZ
18.11.2004 12:48:41

EDIT: Muutenkin välillä ihmetyttää näiden kaikkien uusin keksintöjen kanssa, jotta kuinka helkutin kauan noiden rumpujen oikeen pitäis soida?

Hyvä pointti! Tätä olen itsekin miettinyt välillä....
''He jumped right out of a building!!''
ddrum54
18.11.2004 13:50:43

Niin pitkään kuin mahdollista. No ei, kyse on lähinnä siitä, että noilla rimsseillä saadaan puhtaampi sointi. Eli mielestäni hyvin soivaa rumpua on helpompi tarvittaessa dempata kuin jo alunperin huonosointista rumpua. Rimsseillä saadaan kätevästi telineiden tai muun suoran rautakosketuksen aiheuttamat säröt pois. Tavoitteena ei ole mahd. pitkä vaan mahd. puhdas sointi.
2`n 4
takajalka
19.11.2004 11:00:19
Mulla ainakin on ongelmana starclassic performereiden 14" lattiatomin kanssa se, että se soi liian kauan. Coated Ambassadorilla etenkin, muistaakseni G2:ssa oli sama homma. Studiossa piti dempata aika lailla, että sai sopivan sustainin. Ärsyttävää demppailu, tosi tarkkana piti olla, että soundi ei päässyt huononemaan...
Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky
ddrum54
19.11.2004 11:31:22
Mulla ainakin on ongelmana starclassic performereiden 14" lattiatomin kanssa se, että se soi liian kauan. Coated Ambassadorilla etenkin, muistaakseni G2:ssa oli sama homma. Studiossa piti dempata aika lailla, että sai sopivan sustainin. Ärsyttävää demppailu, tosi tarkkana piti olla, että soundi ei päässyt huononemaan...

Joo, studiossa joutuu demppailemaan. Mutta on se kuitenkin helpompaa noinpäin, kuin yrittää huonoa parantaa. Ja kyllä G2: kin soi äänimiesten mielestä liikaa. Ne mielellään haluaisivat pinstripet. Minä en.
2`n 4
Bacchus
19.11.2004 11:44:18
Joo, studiossa joutuu demppailemaan. Mutta on se kuitenkin helpompaa noinpäin, kuin yrittää huonoa parantaa. Ja kyllä G2: kin soi äänimiesten mielestä liikaa. Ne mielellään haluaisivat pinstripet. Minä en.

Evanssin Hydraulicit vois muuten olla aika pätevät kalvot äänittäessä, vaikka muuten takaavatkin järkyttävän kuolleen soundin.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Mikael
19.11.2004 13:19:20 (muokattu 19.11.2004 13:20:11)

Joo, studiossa joutuu demppailemaan.

Tässä tää ongelma mun mielestä just aktualisoituu. Demppaamalla kun soundi paskenee. Optimaalista on, että rumpu itsessään soi just oikein, niin ettei sitä tarvitse sen enempää demppailla kun koittaa keksiä sointia lisää jostain.

Ja kyllä G2: kin soi äänimiesten mielestä liikaa. Ne mielellään haluaisivat pinstripet.

Kandee vaihtaa äänimisetä : )
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
ddrum54
19.11.2004 14:17:55 (muokattu 19.11.2004 14:35:40)
Tässä tää ongelma mun mielestä just aktualisoituu. Demppaamalla kun soundi paskenee. Optimaalista on, että rumpu itsessään soi just oikein, niin ettei sitä tarvitse sen enempää demppailla kun koittaa keksiä sointia lisää jostain.

Joo, tässä tulee oma ja äänimiehen näkemysero selvästi esiin. Mä tykkään että soitin soi hyvin. Äänimies ei tykkää ja narisee. Kyllä se pystyy vermeensä säätämään, aikaa menee vaan hiukan enemmän.

Kuitenkin puhtaasti soivan rummun demppaminen siten, että se ei enää soi niin paljon, ei juurikaan pilaa kokonaissoundia. Ainoastaan lyhentää sen soinnin.

EDIT: Tuosta optimaalisuudesta: se optimi on jokaisen omassa korvassa. Joku tykkää soivasta ja toinen lätisevästä. Kumpikin on oikeassa.
2`n 4
ddrum54
19.11.2004 14:31:03
Evanssin Hydraulicit vois muuten olla aika pätevät kalvot äänittäessä, vaikka muuten takaavatkin järkyttävän kuolleen soundin.

Näistä ne äänimiehet tykkää. Ei tarvi tehdä työtä juuri lainkaan. Jotenkin tuntuu siltä, että äänimies mieluummin säätää potikoilla rummut soimaan, kun vaihtoehtona olisi päästää signaali suoraan läpi. Puhtaasti soivana.

Kerran halusi välttämättä resokalvoon reiän, tai etukalvo kokonaan pois. En suostunut. Kehotin käyttämään kahta mikkiä. No, oli ihan toimiva ratkaisu. Jupinan säestyksellä joutui hiukan enemmän säätämään. On se kovaa työtä.
2`n 4
HeavyMachinery
24.11.2004 14:09:57

Ihme nauhoittelua. Omat kokemukset on toisin päin kuuluuhan nyt jumalauta rummun soida. Se vaan kun kaikki nykyään trigataan tai vedetään soundreplacerilla uudet päälle niin setin kokonais sointi unohtuu. Itse tykkään nauhoittaa rummut mahdollisimman paljon tila soundi pohjalta, se on nro1 sitten tulee vasta yksittäinen mikitys.
No niin, sano napoleon !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)