Aihe: Mitä mieltä soitosta ?
1
Anonymous-jazz
13.12.2004 16:43:59 (muokattu 13.12.2004 16:44:13)

Miksasin tämän rumpuraidan itse..
Kaikuja on ehkä hiukan liikaa ja snaren soundi muistuttaa paljon samanlaista soundia joka oli Dave Wecklin setissä vuonna 1990 kun hän miksasi settinsä itse kuten tekee edelleen. Volumen tasot saattavat nousta liian pintaan tom-tomeissa.

Snarena on käytetty tässä pear piccolo snarea. Muut setti on 70-luvun rogers yamaha sc oli toisessa studiossa käytettävänä joten oli pakko tyytyä rogersin settiin josta lähti miksattuna melkein identtiset tom-tom soundit kuin yamahan stage customsista,

Soitin rummut sisään tämän musaraidan päälle jossa taustalla oli vain midillä soitettu percussion tausta muiden koskettimien kanssa. Täydellistä tempoa ei tällä tavalla saa lähellekään niin hyvin mitä oikealla clickillä saa studiossa aikaan.

http://www.mikseri.net/www/play.php?type=hi&id=100721
Teemujazz
Nolte
13.12.2004 17:34:23 (muokattu 13.12.2004 17:35:54)
No soittohan soi! Erityisesti tykkäsin niistä kohdista, missä vetelet suoraa peruskomppia.
Vitsi vitsi.

Omassa levyhyllyssä lähimpänä tommosta meininkiä taitaa olla Wendy & Lisa, et kovin syvällistä analyysia ei viitsi yrittää. Mutta, se mitä kuuntelin, oli soitannollisesti pätevää meininkiä.

Edith. Niin, kaikua piisasi tosiaan paikkapaikoin!
tunnen yhen kovan bluesbasistinkin...
beethro
13.12.2004 17:36:20
Hain ton peranaza-biisin. En tiedä tarkoititko sitä mutta oli kyllä oikeen letkee biisi. Ja kyllähän se soittokin pääosin toimi hyvin...
DimensionZ
13.12.2004 18:42:07

Hauska pikku jami. Time nyt oli vähän mitä sattuu mutta todella mukavan kuuloiset rumpusoundit. Todellakin niinkuin sanoit, aivan Wecklin Hard-Wired.
''He jumped right out of a building!!''
miän vain
13.12.2004 21:08:02 (muokattu 13.12.2004 21:14:34)

tuplaposti. Saa poistaa.
I said well, I betcha cloaking devices are illegal too. Goodbye.
----
Monochromatic
miän vain
13.12.2004 21:14:05

Muut setti on 70-luvun rogers yamaha sc oli toisessa studiossa käytettävänä joten oli pakko tyytyä rogersin

Aika kumma kommentti. Eikö yleensä pyrkimys ole toiseen suuntaan? No, miten vain.

Bassoa oli ihan liikaa.

Loppui tyhmästi, kesken.

Taimi heitteli. Eikös se klikin (perkussioraita koneelta) kanssa kuitenkin ollut soitettu, vai käsitinkö väärin? Oliko ne midit ohjelmoitu vai soitettu? Siitähän tuota huojuntaa voi tulla. Jos oli kuitenkin midi käytössä, niin eikö niissä ole edes jonkinlainen kilkatin? Siitä pohjaraidalle taimi, ja rummuthan tulee sitten automaattisesti oikein siihen päälle, kun kuuntelee ja soittaa.

Koneet ja oikeat oli onnistuttu miksaamaan aika kivasti - oikein en osannut tietää, kumpi siellä soitti mitäkin. Vaikea arvostella sikäli.

Musasta en sano mitään. Ikinä en ole ymmärtänyt tätä tällaista 'jatsia', mutta kai siinä jotain on, kun sitä paljon soitetaan.
I said well, I betcha cloaking devices are illegal too. Goodbye.
----
Monochromatic
hybrid
14.12.2004 00:01:45
Taimi heitteli
Tosiaan jotkut iskut oli varsin kummallisissa paikoissa, mutta eikös tällaiseen musaan kuulu vähän vapaampi meininki? Nojoo makuasia. Oikeen lepposalta kuulosti mun mielestä. Tuli ihan hyväle tuulele :)
Roberto
14.12.2004 10:39:40

Sietämätöntä pili-jatsi-kikkailua. Nyt on kyl ihan väärät huumeet kehissä.
totomiettinen
14.12.2004 11:40:20
Nyt puuttui jollain tapaa se punainen lanka tästä hommasta.
(ekaa=ylintä biisiä kuuntelin)
OpaqueBuff
14.12.2004 15:03:54
Kriittistä kommenttia piisaa lisää mutta toivon, että otat tämän vastaan sillä mielellä, että parannat soittoasi näiden kommenttien perusteella, etkä ota hernettä nenään. Niin, ensinnäkin tämä "Peranza" on aika tasapaksu, eli siinä vosi olla variaatioita, sooloja, ja enemmän persoonallisuutta. Tämä oli mielestäni hieman läpinäkyvästi apinoitua Weckliä, tai vastaavaa. Luonnetta ja omaperäisyyttä, ja ehkä jopa agressiivisuutta jäin kaipaamaan. Time oli niinkuin sanottu vähän niin ja näin ja komppia voisi kehittää. Pianohommat oli muuten hyvät, mutta niissäkin saisi olla jotain syvällisempää.
Potentiaalia on, älä jätä hommaa tähän!
Jaa mää vai...?
hgr
14.12.2004 20:54:26
Hmm. Ei toi taimi mun mielestä heittele juurikaan paitsi ihan muutamassa kohdassa. Esim. tossa ihan alussa rummut vetivät jotain ihan muuta. Yleisesti ottaen oikein mukavaa kikkelijatsia kaikin puolin.
JeeVes
15.12.2004 10:07:34
Yleisesti ottaen oikein mukavaa kikkelijatsia kaikin puolin.

Nimenomaan.
"Ajattelen, siis olen siis olemassa"
AP
15.12.2004 10:33:34 (muokattu 15.12.2004 10:34:00)
Olen Opaquebuffin kanssa aika samoilla linjoilla.
Siellä täällä mielenkiintoisia kohtia, siistiä soittoa (itse en mainittavaa timen heittelyä havainnut), mutta jotenkin biiseistä puuttuu selkeä johdanto, keskikohta ja loppuhuipennus tai -jäähdyttely. Nyt ollaan siinä rajalla, että hyvä yritys jää "cocktail-kutsu-musiikiksi".
Pianoa miksaisin vähän ylemmäs minä.

Ehdottomasti kyllä kannattaa jatkaa tuosta kehittelyä, lahjoja tuntuu riittävän!
K100 #7
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)