drummer88 02.12.2004 12:27:06 | |
---|
joo tota basaria yritän nyt saaha vähän trigatun kuuloseksi ilman mitään moduuleita sun muita tietokonemiksauksia. lyöntikalvo lyösä, reso tiukka demppiä on mutta kuka osaaq suositella hyvää kalvoa tämän äänen saavuttamiseksi?? |
miän vain 02.12.2004 14:20:04 | |
---|
Joko on puunuijat? Niillä pääsee jo lähelle. Lyöntikalvoksi ohut yksikerroksinen, löysällä vireellä. Lätsähtää paremmin kuin kaksikerroskalvo, vaikka idea tuntuu alkuun väärältä. Jotkut vielä hommaa metallisen vahvikelätkän tai teippaa kolikon lyöntikohtaan. |
lindo 02.12.2004 16:10:59 (muokattu 02.12.2004 16:13:14) | |
---|
Mä muistan joskus kokeilleeni sellasta että teippasin jonkun paskan kalvon vaan siihen eteen ... siis nuijan ja oikean kalvon väliin, niin että kalvojen väliin jäi se noin 1CM väli. Ei siinä mitään nuijaa tai virettä tarvinnu vaihdella, ja sen sai sitten helposti/nopeasti pois kun ei enää ollut mielekäs. Siitä tuli sellanen Alex VanHalen soundi, heheeee. Jalkaa kyllä alkoi väsyttää moinen, pidemmän päälle. I don't belive anything, if i don't see it first |
anttitk 02.12.2004 16:55:05 | |
---|
niin että kalvojen väliin jäi se noin 1CM väli. *raapii päätä, ja lopettaa elämän tarkotus- kysymyksen pohtimisen hetkeksi keskittyen tähän.* nyt ei ymmärrä. Kuten kaikki suht. paskojen kamojen omistajat sanoo, tarkeintä on hauskan pito ;) |
Bacchus 02.12.2004 16:59:48 | |
---|
*raapii päätä, ja lopettaa elämän tarkotus- kysymyksen pohtimisen hetkeksi keskittyen tähän.* nyt ei ymmärrä. Meni multakin ohi. Oisko ollut 1mm, eikä 1cm? - |
miän vain 02.12.2004 17:03:07 | |
---|
Meni multakin ohi. Oisko ollut 1mm, eikä 1cm? Jos oli sentti, ei ihme, jos jalka hieman väsyi. Eikö tuollainen viritys syö volymea hitosti? |
lindo 02.12.2004 21:03:37 | |
---|
hehee, eli tai mutta vaan vai siksi siis sillä näet nimittäin... Otetaan kalvo, joka on tuumakooltaan pienempi kuin bassari esim. 18" kalvo 20 tuuman bassariin ja teippiä. Sitten teipataan pienempi kalvo reunoista bassarin kalvoon niin, että pienemmän kalvon lyöntipuoli on nuijaan päin. Äänitettäessä mikki laitetaan bassarin lyöntikalvon puolelle. Jos kalvon teippaa toisinpäin ei tätä ko. efektiä synny, koska kalvot ovat kiinni toisissaan. Ei kai siihen ihan senttiä jää, mutta jotain siihen suuntaan. Jalka siinä väsyy tosiaankin ja volume myös tippuu, mutta hyvin lätisee :) I don't belive anything, if i don't see it first |
hgr 02.12.2004 21:41:03 | |
---|
"Trigatun kuulonen" ... |
lindo 02.12.2004 23:07:08 (muokattu 02.12.2004 23:08:30) | |
---|
Nii o. Mä en tosin oikeen tajua mikä tää juttu oikeen on koska eikö triggereillä ole vaan tarkotus "trigata" rummusta signaali ja siten ohjata samplejä. Samplethän ovat sitten taas kaiken kuuloisia. Tuolla selityksellä hain lähinnä sitä mitä kysyjä tarkoitti, oikeesti en ymmärrä mitä mieltä on saada rumpu kuulostamaan trigatulta koska silloin rummut yleensä kuulostaa tasapaksulta jöötiltä ;) ...ja lisään että tietysti hyvin säädeltynä ei näin ole. Ja onhan aina olemassa sähkörumut, heheee. I don't belive anything, if i don't see it first |
Ruoste 12.12.2004 17:39:21 | |
---|
Se kolikon teippaus homma saa kyllä hyvän saundin mutta soitettavuus kärsii aika pahasti... saundi oli kyllä uskomattoman hyvä mut soitettavuus voitti lopulta... olen amelionin runpali eli olen saletisti mölön-matin paras kamu |
Anonymous-jazz 13.12.2004 16:27:54 | |
---|
Köyhän miehen triggeri on sellainen että ostaa kaupasta sellaisen soivan kortin. Sen jälkeen ottaa siitä soivasta kortista pois sen ns. soivan kolikkomaisen osan ja juottaa sen kiinni naarasplugiin. Tämän jälkeen kyseinen kohde on juotettu triggeriksi. Ainoa ongelma on että kyseinen triggeri toimii vain todella pienillä velocity voimakkuuksilla. Joten itse en ole sellainen pelle peloton joka osaisi vielä säätää tätä herkkyyttä tähän triggeriin. Kuulin vain että joku tyyppi oli rakentanut itse sähkörummut tällä tavalla ja tehnyt vielä kumista pädit jne. Mutta soundeja ei kuitenkaan buildannut itse. Teemujazz |
fox 13.12.2004 16:43:08 | |
---|
Kuulin vain että joku tyyppi oli rakentanut itse sähkörummut tällä tavalla ja tehnyt vielä kumista pädit jne. Mutta soundeja ei kuitenkaan buildannut itse. *Köh* mutta eipä mulla ihan niitä joulukortin pietsokajareita ole.. Tuuman halkaisijalla olevia pietsokaiuttimia elektroniikkakaupasta vaan. Tokihan sitten tarvitaan se "aivo", mulla on 4 ekstrapädiä siinä Alesiksessa jossa on kiinni myös rumpujen triggerit. Ja ei, en minäkään ymmärrä tuota "trigatun kuuloista", nimittäin saapa kunnon rumpumoduulista vaikka minkä moista basarisoundia ulos. Tai vaikka mitä, vaikka patarumpua, jos valitsee...General Midi-yhteensopiva kun on.
|
fox 13.12.2004 16:45:51 | |
---|
Ainoa ongelma on että kyseinen triggeri toimii vain todella pienillä velocity voimakkuuksilla. Joten itse en ole sellainen pelle peloton joka osaisi vielä säätää tätä herkkyyttä tähän triggeriin. Itse triguun ei sen kummemmin tarvitse mitään tehdä, se on sitte "voi voi" jos moduulissa ei riitä säädöt. Sieltä on herkkyys, cross-talkki velocity ym. säädettävissä. Ja tietysti se sample jonka trigu liipaisee kuuluville... |