Suleima 17.12.2004 01:09:03 | |
---|
Laitetaampa rumpuosastolle ku tämä perkussio-soitin on. W-tyylissä 16.12 zarkus soitti tällasta itämaisen näköstä/kuulosta onttoa kuplaa, joka näytti vain ontolta pallolta, mutta erilaisia ääniä siitä lähti mielettömästi. Kellään mitään tietoa mistä puhutaan? |
Suleima 17.12.2004 12:04:41 | |
---|
Vastaan sitten itse. Eka tuli vastaan Intialaiset gatham-rummut, mutta heikon tarjonnan vuoksi oletin, että kyseessä on kuitenkin lähes identtinen Udu-rumpu Nigeriasta. Pirun makeen kuulonen soitin, käsittääkseni levytukku ainakin myy tällaisia |
Bacchus 17.12.2004 13:41:05 | |
---|
Vastaan sitten itse. Eka tuli vastaan Intialaiset gatham-rummut, mutta heikon tarjonnan vuoksi oletin, että kyseessä on kuitenkin lähes identtinen Udu-rumpu Nigeriasta. Pirun makeen kuulonen soitin, käsittääkseni levytukku ainakin myy tällaisia Kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitääkin käydä Letytukussa pällistelemässä kaikkia ihmeperkussioita. - |
PaiZild 17.12.2004 15:22:45 (muokattu 17.12.2004 15:25:24) | |
---|
No juuri tuota soitinta ihmettelin itsekin ja ajattelin, että olisipa mukava kokeilla sellaista. Tietääkö kukaan, missä hintaluokassa moinen pyörisi? epäselvä. |
Suleima 17.12.2004 18:16:29 | |
---|
Soitin tänään ja kuulem. 60 eurosta ylöspäin. mitä suurempi kulho, sitä matalempi saundi |
bluesman86 17.12.2004 19:21:59 (muokattu 18.12.2004 10:47:43) | |
---|
Laitetaampa rumpuosastolle ku tämä perkussio-soitin on. W-tyylissä 16.12 zarkus soitti tällasta itämaisen näköstä/kuulosta onttoa kuplaa, joka näytti vain ontolta pallolta, mutta erilaisia ääniä siitä lähti mielettömästi. Kellään mitään tietoa mistä puhutaan? en tiedä mutta mulle tulee mieleen udurumpu ja niitäkin on kyllä kaiken muotosia ja mallisia. niin ja linkki ois kans ihan jees http://www.lpmusic.com/Product_Showcase/Udu_Drums/index.html Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
mr_b 18.12.2004 15:44:36 | |
---|
Pirun makeen kuulonen soitin, käsittääkseni levytukku ainakin myy tällaisia En nyt tiedä onko se "pirun makean näköinen", jotkut näkemäni ns "autenttisemmat" Udut näyttävät lähinnä joltain kuivatuilta norsunkiveksiltä. :-) Mutta todella hauskoja ääniä siitä saa ulos. Siitä hupaisa kapine, että kun sitä ensin koettaa niin saa aikaan vaan jotain "läpsläps"-ääniä, mutta sitten kun alkaa vähän testata tarkemmin ja niin kohta mahdollisuudet tuntuvat aika rajattomilta. Varsin nuo isommat soivat todella komeasti. Disclaimer: en omista, olen vaan useita kertoja ihaillut... I don't think I'm ready yet |
Bacchus 19.12.2004 11:33:36 | |
---|
Haa, nyt tiedänkin mistä värkistä on puhe. Makeita ääniä kyllä siitä saa irti, vähänkään enemmän volyymia saadakseen on kyllä treenattava. Itse testailin, ja tuntu että se ääni on tosi hiljainen. Tekniikkalaji vissiinkin. - |
HCW 19.12.2004 13:27:06 | |
---|
Harmi kun en nyt saa päähäni nimeä mutta suomessakin on joku kaveri joka tekee noita uduja sekä muita "oudompia" lyömäsoittimia. eli suomestakin löytyy... http://www.strangefruitband.net |
Vikmani 20.12.2004 23:54:02 | |
---|
Mä olen luullut, että noita sanotaa ibo- "rummuiksi". Kuulin jostain, että yksi tekniikka on kaataa vettä tollaisen sisään ja sitten soitella ja kallistella soitinta, tulee ilmeisesti melko hulvaton ääni. get up offa that thing. It makes you feel better. |
Suleima 28.12.2004 11:11:28 | |
---|
Nyt on sitten Udu tossa vieressä. Ohan tota vaikea soittaa mutta kyllä samantien huomaa että saundimahdollisuudet on rajattomat. Sääli ettei ollu rahaa ku tohon levytukun halvimpaan (60e), sillä isommalla ois varmaan saanu enemmän ilmaa liikkeelle ja muhkeemmat saundit. Ilonen peli, ei voi muuta sanoa. Ei tarvi ainakaan miettiä mitä rumpali ottaa mukaan jos sattuu bändi lähtemään kesällä puistoon säveltelemään akustisilla. |